Studie: Závislost německých automobilek na čínském trhu roste
Německé automobilky nyní podle studie na čínském trhu prodávají každé třetí auto, které vyrobí. Ve třetím čtvrtletí jejich odbyt v Číně meziročně vzrostl o devět procent na 1,37 milionu vozů. Ve Spojených státech přitom klesl o procento a v západní Evropě stagnoval.
Čína v roce 2009 vystřídala Spojené státy na postu největšího automobilového trhu světa. Peking se nyní v rámci snahy o zlepšení ovzduší zaměřuje na podporu automobilů s elektrickým pohonem a výhledově hodlá zcela zakázat prodej vozů se spalovacím motorem.
Automobilka Volkswagen minulý týden oznámila, že hodlá během příštích sedmi let společně s čínskými partnery investovat deset miliard eur (255 miliard Kč) do vývoje a výroby automobilů s elektrickým pohonem.
Součástí koncernu Volkswagen je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto, pro kterou je Čína také klíčovým odbytištěm. Na letošním autosalonu v Šanghaji automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.