Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie: Závislost německých automobilek na čínském trhu roste

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Německé automobilky Volkswagen, BMW a Daimler pokračují ve zvyšování svých tržních podílů v Číně. Zároveň tak ale roste také jejich závislost na čínském trhu. Vyplývá to podle agentury DPA ze studie poradenské společnosti EY.

Německé automobilky nyní podle studie na čínském trhu prodávají každé třetí auto, které vyrobí. Ve třetím čtvrtletí jejich odbyt v Číně meziročně vzrostl o devět procent na 1,37 milionu vozů. Ve Spojených státech přitom klesl o procento a v západní Evropě stagnoval.

Čína v roce 2009 vystřídala Spojené státy na postu největšího automobilového trhu světa. Peking se nyní v rámci snahy o zlepšení ovzduší zaměřuje na podporu automobilů s elektrickým pohonem a výhledově hodlá zcela zakázat prodej vozů se spalovacím motorem.

Automobilka Volkswagen minulý týden oznámila, že hodlá během příštích sedmi let společně s čínskými partnery investovat deset miliard eur (255 miliard Kč) do vývoje a výroby automobilů s elektrickým pohonem.

Součástí koncernu Volkswagen je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto, pro kterou je Čína také klíčovým odbytištěm. Na letošním autosalonu v Šanghaji automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - Londonbridge
23. 11. 2017 09:22
Re: Je třeba si uvědomit,
Uz Cinan nechce pestovat ryzu na zaplavenom poli , ucarovali im penize a velkomesta kazdy chce Mercedes a zlate Rolex ky... Komunizmus nevysiel a tak je honba za peniazmi prevelika ako volakedy v Amerike valili ludia z batohmy na Klondajk ryzovat zlato dnes Cinania valia z vesnic do velkomiest ryzovat na ryzu a z toho mnoztva ludi sa velkemu poctu zadari vyryzovat na Mercedesy a zlate hodinky...
23. 11. 2017 08:21
Re: Katastrofický scenár...
Jediný, kdo je závislý na čínském trhu, je koncern VW. U ostatních je to číslo mnohem menší.
Avatar - praděda7
22. 11. 2017 20:35
Je třeba si uvědomit,
že čínské prodeje se vyvíjí z velmi nízkého základu. V Číně je stále téměř 12 osob na každý osobní vůz. Na př. v Česku jsou to cca 2 osoby. Takže v Číně je daleko větší prostor pro další růst. :-!
22. 11. 2017 19:22
Re: Katastrofický scenár...
Tak je to začarovaný kruh - rastie záujem Číny, rastie orientácia na jej trh na úkor tých menších trhov. A autá ušité pre Čínu sa v Európe budú predávať stále horšie, lebo našinec má o autách inú predstavu ako šikmáči... A postupne sa z toho stane závislosť automobiliek na tom jednom trhu a nebude návratu späť, lebo uvoľnené pozície v Európe okamžite zaplavia čínske autá šité na mieru nie Číne, ale Európe...
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2017 16:40
To je velké moudro
Asi jako, že kruh je kulatý.