Nelíbí se Vám automatická převodovka v třílitrovém Subaru Legacy? Nejste zřejmě sami, protože verze s ručně řazenou šestistupňovou je již ve fázi prototypu!
tak tohle je vazne bomba, miluju Subaru, nejvic Imprezu GT a STi, ale silne legacy vazne dlouho chybelo, je to krok spravnym smerem!!! jen tak dal, doufam, ze se dockame dalsich podobnych pozitivnich modelu !!!
nerad bych se ted trapne zmylil,ale zarazi me jedna vec:nas passat 2.8,142KW 280nm. fajn tohle 3.0 180KW 275nm ( tim si nejsem jistej)ptam se neni to malo?cim to je 40kw navic k routak nikde nic?je to dano koncepci motoru nedo to jen tak setri?neberte to prosim jako utok na japonce ( subaru mam fakt rad) proste by me to zajimalo
no neviem aka je ta omega, ale 3.2V6 Y32SE ma 290Nm v serii, lahke zmeny ju dostanu na 330Nm a motorkit na 350, dalej uz iba s kompresorom, starsia mala 270Nm
vite vubec co je tocivy moment? Hodnota ktera se neda zmerit, pouze spocitat. Vyjadruje jen charakteristiku motoru resp vykonovy prubeh. Tak uz to tak nereste. Dulezity je vykon a 180kW z trilitru je super a s sestikvaltem to musi byt auto k zamysleni. cauky
tak tak, ale pochybujem ze dotycny by vedel o com hovorim keby som mu napisal nieco o 167kw. A o tom motore si myslim, ze je to rozumne optimum v tejto litrazi pre takyto voz. Pokial by som tam videl "vyssie cisla" bal by som sa narocnosti udrzby a aj prevadzky, pretoze velky vykon z tychto objemov nie je zadarmo.
Ono tech 40 KW zajiste poznate ale tady nejde o to kolik to ma koniku jestli 220 nebo 240.Jde tady o kombinaci podvozku,subaru 4x4,plocheho 6-valce a prevodovky. O jizdnich vlastnostech subaru se da napovidat hodne ale pravdu ukaze az svezeni.Ale musim vam bez urazky rict jedine srovnavat pasat proti subaru co se tyka jizdnich vykonu a prozitku je jako srovnavat trabanta s formuli 1 bez.
ale ja nesrovnavam passat a subaru.bavil jsem se o motoru 2.8 a 3.0 rozdilu 40Kw a nesel mi proste do hlavy ten kroutak.mozna jsem se vyjadril neprasne.jizdni vl. radsi nesrovnavam
Tocivy momnet (spravne kroutici moment, vetsinou byva zn. Mk) = sila x rameno - tedy v pripade spalovaciho motoru se jedna o efektivni silu pusobici na pist x rameno kliky (vzdalenost osy dolniho ojnicniho loziska vuci ose kliky). Je naprosty nesmysl, ze by tato hodnota nesla zmerit. Vykon je kroutici moment x uhlova rychlost. Jedna se tedy o velicinu, ktera je "zdeformovana" casovym prubehem, tudiz jeji vyznam je pro konstrukci motoru mensi, nez hodnota a hlavne prubeh Mk (protoze casove hledisko ovlivnuje predevsim prevodovka). Mk se v prubehu otacek motoru (od volnobehu po maximum) meni a jednotlive hodnoty Mk pri danych otackach davaji krivku prubehu Mk. Plocha pod ni je efektivni prace motorem odvedena, coz je asi nejdulezitejsi parametr motoru. Vzhledem k tomu, ze do press-kitu a podobnych lajckych caru papiru se uvadi pouze maximalni hodnoty vykonu a Mk, nelze o cinnosti motoru z techto cisel nic moc usuzovat. Pouze lze priblizne odhadnout pouzitelne pasmo otacek motoru (zacina maximem Mk a konci maximem vykonu). Ma-li motor Auta1 idealne rovny prubeh Mk v rozmezi 3.000–6.000/min, ma napr. max. vykon 150 k. Ma-li ten samy prubeh Mk motor Auta2 mezi 4.500–7500/min, bude disponovat vykonem napr 170 k. Odvedena efektivni prace obou motoru bude ale stejna, takze Auto1 nemusi byt o nic pomalejsi, nez Auto2. Pokud budeme uvazovat o stejnem zpusobu zprevodovani, pak Auto1 bude v klikatych serpentinach rychlejsi, Auto 2 bude rychlejsi na rovne dalnici. Je to jenom idelani pripad a zcela pomijime vliv prevodu, systemu pohonu, kinematiku naprav a vlivy pneumatik. Tyto vlivy mohou celou tuto uvahu zcela negovat!