Subaru B9 Tribeca – jízdní dojmy a české ceny!

Subaru B9 Tribeca – jízdní dojmy a české ceny!

 
 

Tribeca se dočkala evropské verze a v České republice jsou již první kusy – jak se jezdí s SUV s třílitrovým boxerem pod kapotou?

Na lichoběžník na přídi Subaru si budeme muset zvykat – a nejinak je tomu u modelu Tribeca. Málokteré auto vzbudilo jen na fotografiích tolik emocí a setkání tváří v tvář vyznívá podobně vícedojmově – tedy pokud jde o exteriér. Až sedmimístný vůz vypadá zvenku menší než je uvnitř a podobně jako diskutující na Auto.CZ nalézáme ve vnějším designu stylovou podopnost například s Porsche Cayenne (příď a silueta), SsangYong Kyron (koncepce zádě) či dokonce Alfa Romeo (zadní světla). Ve srovnání s dosavadními Subaru je Tribeca výrazně rozměrnější. Na délku měří 4,857 m, na šířku 1,878 m a na výšku 1,686 m, rozvor činí 2,750 m.

Uvnitř vozu je posádka hlavně na předních sedadlech obklopena luxusem a kvalitním zpracováním, specifická architektura středového panelu kupodivu nijak neruší. Prostor svou variabilitou a rozměry připomíná spíše velkoprostorový automobil. Příplatkovou třetí řadu sedadel je možno sklopit, čímž vznikne rovná podlaha rozměrného zavazadelníku. Nastupování a dnes tolik žádanou variabilitu usnadňuje možnost posunu druhé řady sedadel v rozsahu 20 cm. Evropská verze má elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka, vyšší hmotnostní limit pro tažení přívěsu, přepracovanou brzdovou soustavu a evropské naladění podvozku.

Z technických údajů vyčnívá například světlá výška 213 mm (!), přičemž například BMW X5 disponuje 180 mm. Tribeca sice není určena k překonávání rozbahněných roklí, zástupci automobilky se ale nechali už v ěnevě neoficiálně slyšet, že vůz by měl projet všude tam, kde projede Outback. Počkáme na klasický test.

Pohon 1925 kg těžkého Subaru má na starost šestiválec boxer o objemu 3,0 l, který je znám z vrcholných luxusních verzí Legacy nebo Outbacku. Ve Tribece dosahuje nejvyššího výkonu 180 kW při 6600 ot./min, křivka točivého momentu má vrchol 297 Nm při 4200 ot./min. Automobil je dodáván mj. s pětistupňovým automatem, osmnáctipalcovými koly a stabilizačním systémem. Symetrický pohon všech kol rozděluje sílu motoru na kola v poměru 45:55 % ve prospěch zadní nápravy, ale v případě potřeby se tento poměr samočinně mění.

V praxi je prvním a bez nadsázky skvělým dojmem mimořádně kvalitní odhlučnění. Ve městě do cca 80 km /s je v autě ticho jako v hrobě a do dálničního limitu může vůz směle soupeřit s lexusem RX coby premiantem této třídy. Příjemně také překvapí velký rejd, který v kombinaci se zadní parkovací kamerou poskytuje vozu výborné manévrovací schopnosti.

Zašlápnutí plynu k podlaze má podobný efekt jako u Legacy se stejným motorem -. Nijak dramaticky se projevující síla sune dvoutunové auto kupředu a když si začínáme stěžovat, že „městské“ zrychlování 0-50 km/h trvá nějak dlouho, pohledem na rychloměr odhalujeme stovku. Rychle brzdy a překvapení – ticho sice léčí, ale přesednout do tohoto vozu z Imprezy znamená totální převrácení hodnot vnímání rychlosti. Několik rychle projetých zatáček potvrdilo velmi dobrou stabilitu auta i na mokrém povrchu, byť s přijatelnými náklony. Řízení poskytuje překvapivě dobrou zpětnou vazbu a 18“ kola s pneumatikami 255/55 kupodivu snášejí i jinak nepříjemné příčné nerovnosti. Spotřeba v městském provozu s jízdou na hranici limitů a s plným využíváním dynamického potenciálu šestiválce rozsvítila na displeji počítače hodnotu 14,5 l/100 km. Výrobcem udávaná spotřeba paliva ve městě/mimo město přitom činí 17,2/9,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba pak činí 12,3 l/100 km.

B9 Tribeca 3.0 Comfort, 5-ti místná – 1 229 800 Kč
(Zážehový motor 3,0 l o výkonu 245 k s pětirychlostní automatickou převodovkou včetně systému ‘Sportshift’, stálý pohon všech kol se systémem řízení dynamiky vozidla - Vehicle Dynamics Control - značky Subaru, snímač reagující na převrácení, přední, boční a stropní airbagy, přední aktivní opěrky hlavy, pohotovostní brzdový asistent - Emergency Brake Assist, hmotnost brzděného přívěsu 2000 kg, 18‘‘ litá kola s pneumatikami 255/55, dvouzónová klimatizace, v osmi směrech elektricky nastavitelná sedadla řidiče a cestujícího vpředu, přední mlhové světlomety, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, samočinný měnič šesti CD s devíti reproduktory a přehráváním souborů MP3 a kůží potažený volant s dálkovými ovladači audio soustavy, látkové čalounění.)

B9 Tribeca 3.0 Executive, 5-ti místná – 1 378 800 Kč
(Stejné jako výše uvedená výbava plus: kožený interiér, paměťová funkce pro sedadlo řidiče a vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, sklápěcí a posuvné střešní okno, navigace na podkladě DVD se zadní kamerou.)

B9 Tribeca 3.0 Executive +2, 5+2 místná – 1 449 800 Kč
(Stejné jako výše uvedená výbava plus: třetí řada dvou po směru jízdy obrácených sedadel, systém DVD zábavy pro zadní sedadla včetně dvou sluchátek a dálkového ovládání, klimatizace pro zadní část vozu.)

Hlavní rozdíly oproti „americké“ verzi jsou následující:
- odstupňování převodovky je uzpůsobeno na evropské poměry
- chlazení motoru bylo zvětšeno a doplňkově byl nainstalován chladič převodového oleje
- bylo integrováno doladění podvozku na poměry evropské silniční sítě
- evropským poměrům byly uzpůsobeny jak světlomety, tak také koncové svítilny
- doplňkově byla do zadního nárazníku integrována zadní svítilna do mlhy
- jak přední, tak zadní nárazník byly uzpůsobeny deformačním normám (normám crash)
- integrováno bylo upravené autorádio s CD, které bylo uzpůsobeno evropským normám
- navigační systém DVD byl převeden na evropské požadavky
- vozidla mají záruku 3 roky – do 100.000 km a dále 12 let záruku na prorezavění
- v ceně je asistenční služba SUBARU Assistance

Anketa

Co byste u modelu Tribeca nejvíce uvítali?
  • Jiný design exteriéru

    41,0

    Hlasovat

     
  • Jiný design interiéru

    7,3

    Hlasovat

     
  • Bezrámová okna

    27,3

    Hlasovat

     
  • Turbodiesel s protiběžnými písty

    12,6

    Hlasovat

     
  • Turbodiesel 2,5 litru a víc - jedno od jakého výrobce

    11,8

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci

Pavel Bělobrádek splní předvolební slib a na páteční…

Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila

Marek Ženíšek nebude za měsíc na celostátním sněmu TOP 09…

Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla

Krajský soud v Hradci Králové dnes opět zamítl žalobu na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru B9 Tribeca – jízdní dojmy a české ceny!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Subaru Tribeca může vypadat jako zvětšený Outback Subaru Tribeca může vypadat jako zvětšený Outback

Velké SUV japonské značky Subaru se sice v loňském roce…

S nástupcem SUV Subaru Tribeca se počítá S nástupcem SUV Subaru Tribeca se počítá

Subaru Tribeca, velké SUV, které se u nás již neprodává,…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu amputovali nohy a ruku

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu…

Když se Chrisovi Garlickovi (46) udělalo špatně poprvé, myslel si, že má chřipku. Za týden už připravovali…

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

 

iSport.cz

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Asi jsem infantilní, ale nejlepší vtip komedie Bajkeři spočívá v tom, že ji napsal scenárista Petr Kolečko. Jako…