Subaru B9 Tribeca – jízdní dojmy a české ceny!

Subaru B9 Tribeca – jízdní dojmy a české ceny!

 
 
8.10. 2006 Ondřej Šuch

Tribeca se dočkala evropské verze a v České republice jsou již první kusy – jak se jezdí s SUV s třílitrovým boxerem pod kapotou?

Na lichoběžník na přídi Subaru si budeme muset zvykat – a nejinak je tomu u modelu Tribeca. Málokteré auto vzbudilo jen na fotografiích tolik emocí a setkání tváří v tvář vyznívá podobně vícedojmově – tedy pokud jde o exteriér. Až sedmimístný vůz vypadá zvenku menší než je uvnitř a podobně jako diskutující na Auto.CZ nalézáme ve vnějším designu stylovou podopnost například s Porsche Cayenne (příď a silueta), SsangYong Kyron (koncepce zádě) či dokonce Alfa Romeo (zadní světla). Ve srovnání s dosavadními Subaru je Tribeca výrazně rozměrnější. Na délku měří 4,857 m, na šířku 1,878 m a na výšku 1,686 m, rozvor činí 2,750 m.

Uvnitř vozu je posádka hlavně na předních sedadlech obklopena luxusem a kvalitním zpracováním, specifická architektura středového panelu kupodivu nijak neruší. Prostor svou variabilitou a rozměry připomíná spíše velkoprostorový automobil. Příplatkovou třetí řadu sedadel je možno sklopit, čímž vznikne rovná podlaha rozměrného zavazadelníku. Nastupování a dnes tolik žádanou variabilitu usnadňuje možnost posunu druhé řady sedadel v rozsahu 20 cm. Evropská verze má elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka, vyšší hmotnostní limit pro tažení přívěsu, přepracovanou brzdovou soustavu a evropské naladění podvozku.

Z technických údajů vyčnívá například světlá výška 213 mm (!), přičemž například BMW X5 disponuje 180 mm. Tribeca sice není určena k překonávání rozbahněných roklí, zástupci automobilky se ale nechali už v ěnevě neoficiálně slyšet, že vůz by měl projet všude tam, kde projede Outback. Počkáme na klasický test.

Pohon 1925 kg těžkého Subaru má na starost šestiválec boxer o objemu 3,0 l, který je znám z vrcholných luxusních verzí Legacy nebo Outbacku. Ve Tribece dosahuje nejvyššího výkonu 180 kW při 6600 ot./min, křivka točivého momentu má vrchol 297 Nm při 4200 ot./min. Automobil je dodáván mj. s pětistupňovým automatem, osmnáctipalcovými koly a stabilizačním systémem. Symetrický pohon všech kol rozděluje sílu motoru na kola v poměru 45:55 % ve prospěch zadní nápravy, ale v případě potřeby se tento poměr samočinně mění.

V praxi je prvním a bez nadsázky skvělým dojmem mimořádně kvalitní odhlučnění. Ve městě do cca 80 km /s je v autě ticho jako v hrobě a do dálničního limitu může vůz směle soupeřit s lexusem RX coby premiantem této třídy. Příjemně také překvapí velký rejd, který v kombinaci se zadní parkovací kamerou poskytuje vozu výborné manévrovací schopnosti.

Zašlápnutí plynu k podlaze má podobný efekt jako u Legacy se stejným motorem -. Nijak dramaticky se projevující síla sune dvoutunové auto kupředu a když si začínáme stěžovat, že „městské“ zrychlování 0-50 km/h trvá nějak dlouho, pohledem na rychloměr odhalujeme stovku. Rychle brzdy a překvapení – ticho sice léčí, ale přesednout do tohoto vozu z Imprezy znamená totální převrácení hodnot vnímání rychlosti. Několik rychle projetých zatáček potvrdilo velmi dobrou stabilitu auta i na mokrém povrchu, byť s přijatelnými náklony. Řízení poskytuje překvapivě dobrou zpětnou vazbu a 18“ kola s pneumatikami 255/55 kupodivu snášejí i jinak nepříjemné příčné nerovnosti. Spotřeba v městském provozu s jízdou na hranici limitů a s plným využíváním dynamického potenciálu šestiválce rozsvítila na displeji počítače hodnotu 14,5 l/100 km. Výrobcem udávaná spotřeba paliva ve městě/mimo město přitom činí 17,2/9,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba pak činí 12,3 l/100 km.

B9 Tribeca 3.0 Comfort, 5-ti místná – 1 229 800 Kč
(Zážehový motor 3,0 l o výkonu 245 k s pětirychlostní automatickou převodovkou včetně systému ‘Sportshift’, stálý pohon všech kol se systémem řízení dynamiky vozidla - Vehicle Dynamics Control - značky Subaru, snímač reagující na převrácení, přední, boční a stropní airbagy, přední aktivní opěrky hlavy, pohotovostní brzdový asistent - Emergency Brake Assist, hmotnost brzděného přívěsu 2000 kg, 18‘‘ litá kola s pneumatikami 255/55, dvouzónová klimatizace, v osmi směrech elektricky nastavitelná sedadla řidiče a cestujícího vpředu, přední mlhové světlomety, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, samočinný měnič šesti CD s devíti reproduktory a přehráváním souborů MP3 a kůží potažený volant s dálkovými ovladači audio soustavy, látkové čalounění.)

B9 Tribeca 3.0 Executive, 5-ti místná – 1 378 800 Kč
(Stejné jako výše uvedená výbava plus: kožený interiér, paměťová funkce pro sedadlo řidiče a vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, sklápěcí a posuvné střešní okno, navigace na podkladě DVD se zadní kamerou.)

B9 Tribeca 3.0 Executive +2, 5+2 místná – 1 449 800 Kč
(Stejné jako výše uvedená výbava plus: třetí řada dvou po směru jízdy obrácených sedadel, systém DVD zábavy pro zadní sedadla včetně dvou sluchátek a dálkového ovládání, klimatizace pro zadní část vozu.)

Hlavní rozdíly oproti „americké“ verzi jsou následující:
- odstupňování převodovky je uzpůsobeno na evropské poměry
- chlazení motoru bylo zvětšeno a doplňkově byl nainstalován chladič převodového oleje
- bylo integrováno doladění podvozku na poměry evropské silniční sítě
- evropským poměrům byly uzpůsobeny jak světlomety, tak také koncové svítilny
- doplňkově byla do zadního nárazníku integrována zadní svítilna do mlhy
- jak přední, tak zadní nárazník byly uzpůsobeny deformačním normám (normám crash)
- integrováno bylo upravené autorádio s CD, které bylo uzpůsobeno evropským normám
- navigační systém DVD byl převeden na evropské požadavky
- vozidla mají záruku 3 roky – do 100.000 km a dále 12 let záruku na prorezavění
- v ceně je asistenční služba SUBARU Assistance

Anketa

Co byste u modelu Tribeca nejvíce uvítali?
  • Jiný design exteriéru

    41,0

    Hlasovat

     
  • Jiný design interiéru

    7,7

    Hlasovat

     
  • Bezrámová okna

    27,4

    Hlasovat

     
  • Turbodiesel s protiběžnými písty

    12,3

    Hlasovat

     
  • Turbodiesel 2,5 litru a víc - jedno od jakého výrobce

    11,7

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů

Místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek předpokládá, že…

Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média

Bílý dům se staví skepticky k oznámení Severní Koreje o…

V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru B9 Tribeca – jízdní dojmy a české ceny!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Subaru Tribeca může vypadat jako zvětšený Outback Subaru Tribeca může vypadat jako zvětšený Outback

Velké SUV japonské značky Subaru se sice v loňském roce…

S nástupcem SUV Subaru Tribeca se počítá S nástupcem SUV Subaru Tribeca se počítá

Subaru Tribeca, velké SUV, které se u nás již neprodává,…

 



 
Shooting brake postavilo i Subaru! Z jakého modelu projekt Amadeus vycházel?

Shooting brake postavilo i Subaru! Z jakého modelu projekt Amadeus vycházel?

Dnes 13:25

Takzvaná „střelecká“ kombi jsou populární zejména ve Velké Británii. V roce 1991 se o takový vůz pokusilo japonské Subaru. Výsledkem byl Amadeus, nakonec ale zůstalo jen u konceptu.




Blesk.cz

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Dosud všichni soustředili pozornost na její zadeček, kterým oslnila na svatbě své slavnější sestry, vévodkyně…

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil se k smrti?

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil…

Byl mladý, nesmírně talentovaný a měl mít ještě celý život před sebou. Smrt však slavného DJe a producenta Tima…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Po smrti mámy bojoval o titul. Ani hattrick v Superfinále nakonec nestačil

Po smrti mámy bojoval o titul. Ani hattrick v…

Florbalem zaháněl smutek. A sám neskutečnými kousky rozdával radost ostatním. Martin Tokoš (27), který se v…

 

Reflex.cz

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako Frida Kahlo. Právo na její tvář má podle soudu jen rodina

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako…

Letos v březnu přesně na Mezinárodní den žen uvedla společnost Mattel, která vyrábí legendární panenku Barbie,…

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší dochovaná sakrální stavba v bývalém Československu

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší…

Kopčanský kostelík sv. Margity Antiochijské sice leží geograficky už na Slovensku, ale jeho historie je tak…