Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru chystá Outback Diesel Lineartronic a další novinky

David Bureš
Diskuze (19)
Aktuálně je turbodiesel typu boxer dostupný výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Subaru odhalilo, jaké vozy můžeme očekávat na jeho stánku na letošním ročníku ženevského autosalonu. Potencionální zákazníky jistě zaujme Outback s dvoulitrovým turbodieselem kombinovaným s bezstupňovou převodovkou Lineartronic.

Vznětový agregát s protiběžnými písty v současné podobě nabízí výkon 110 kW a točivý moment 350 N.m. Převodovka s plynule měnitelným převodem má znamenat nižší spotřebu paliva a hladší změnu převodů. Se šestistupňovým manuálem dieselový Outback spotřebuje v normovaném kombinovaném cyklu 5,9 litru paliva na 100 kilometrů.

Subaru Outback kombinující turbodiesel 2,0D Boxer a převodovku Lineartronic se má na trhu objevit během letošního podzimu.

Japonský výrobce se v Ženevě dále pochlubí konceptem VIZIV. Tento crossover má naznačit budoucí směřování designu této značky. Název studie je jakousi zkratkou sloganu „Vision for Innovation“ (vize pro inovace).

Zveřejněný snímek auta ukazuje šestiúhelníkovou masku chladiče podobnou té z aktuálního Hyundai Santa Fe, ostře řezané hrany a výrazné hlavní diodové světlomety.

Na ženevském stánku Subaru nebude chybět ani čtvrtá generace Foresteru. Ta už má sice evropskou premiéru za sebou – debutovala na lednovém autosalonu ve Vídni – mezi žhavé novinky ale stále patří.

Na evropském trhu bude nový Forester nabízen s benzinovým atmosférickým čtyřválcem (110 kW), přeplňovaným benzinovým čtyřválcem s přímým vstřikováním (206 kW) a turbodieselem 2,0D Boxer (110 kW).

David Bureš
Diskuze (19)
10. 2. 2013 13:24
Re: Variátor + Diesel
Znám jen jednoho člověka, který měl multitronic - A6 C6 2,7 TDI ze začátku výroby. Převodovka mu po skončení záruky odešla, Audi nabídlo spoluúčast (přes 70%, jestli si dobře pamatuji). Šlo o konstrukční "vadu" (nebyla tak odolná, jak si představovali), kterou odstranili během prvního roku.
8. 2. 2013 19:09
Re: Variátor
Nebo alespoň tu testovací jízdu absolvovat. Já vyzkoušel lineartronic v legacy, outbacku a multitronic v A6 a nemůžu na tento systém řazení říct půl křivého slova. V mém příštím voze bude právě cvt, akorát od toyoty.
8. 2. 2013 15:51
design
Z tý fotky a z toho modelu je mi na blití. :*)
Avatar - Slavek-TDM
8. 2. 2013 14:15
Re: Variátor
Je zajimavy, ze vetsina lidi, kteri auto CVT maji, uz jinou prevodovku nechteji. Asi je potreba se oprostit od predsudku po kratke testovaci jizde.
8. 2. 2013 13:42
Re: Skvely napad
Tohle není problém soudruhů z Japonska, to je prostě obecný problém "malých" turbodieselů. Nejlépe to řeší klasický měničový automat.