Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Exiga 2,0 GT tuned by STI: Exiga Tecnica

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Na autosalonu v Tokiu má světovou premiéru ostrá verze modelu Exiga 2,0 GT, která prošla firemním tuningem STI.

Sportovní divize firmy Subaru STI (Subaru Tecnica International) asi nejvíc proslula Imprezou WRX STI, kterou známe v předchozí i aktuální generaci také z našich silnic a automobilových soutěží. Stranou pozornosti vývojářů a techniků ovšem nezůstávají ani další modelové řady, byť jsou většinou určeny jen pro japonský trh.

Kříženec kombi a MPV Exiga se ani jinde nenabízí, v zemi vycházejícího slunce se prodává od června 2008..Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový boxer o výkonu 163 kW (221 k) se pro variantu STI nijak radikálně nezměnil, zajímavé na něm je, že je spřažen výhradně s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Exiga je ale výlučně rodinným vozem, o čemž svědčí nejen výška, která dosahuje u běžných modelů 1,66 m, ale i sedmimístná konfigurace.

Modifikace se dotkly exteriéru, interiéru a podvozku. Aerodynamický paket zahrnuje nový přední nárazník se spoilerem a nástavce prahů. Dvanáctipaprsková litá kola s průměrem sedmnácti palců jsou také speciálně vyvinuta pro tuto verzi. Vzadu pak našly místo dvě chromované koncovky výfuku.

Uvnitř nalezneme sportovní sedadla v kombinaci kůže a alcantary s kontrastním červeným prošíváním, hliníkové pedály a chybět nemůže ani logo STI, je například na volantu, voliči samočinné převodovky, či tlačítku startování motoru. Na zadním víku se pak skví hrdý nápis tuned by STI. Detaily o podvozku nebyly zveřejněny, ale jisté je zavěšení s kratšími a tvrdšími pružinami, účinnější brzdy s většími kotouči a strmější řízení.

Subaru vyrobí svůj sportovní stěhovák v limitované edici 300 kusů, jeho produkce začne ihned po skončení autosalonu. Japonští zájemci za něj zaplatí 3.591.000 jenů, tedy zhruba 684.000 korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - bubucci
22. 10. 2009 21:34
STi
Ať Forester nebo Legacy v STi jsou krásné, akorát si to ty japaníci nechávají pro svůj trh. Ty jejich STi verze od 95 i teď zatopí o dost novějším sportovním autům.
22. 10. 2009 20:58
Re: krása?
Protože tohle je rodinný auto.
22. 10. 2009 20:46
krása?
Proč má to auto tak ohromnou hmotu nad koly? Kola potom vypadají hrozně utopená a malá. A na co je dnes Subaru plochý motor když má tak nechutně vysoký tupý předek? Kam se vytratila sportovnost a klínovité proporce? :no:
Avatar - twistedTSD
22. 10. 2009 18:07
Re: krása
:yes:
22. 10. 2009 17:56
Re: krása
Vice slov ani neni treba. :yes: