Subaru Exiga 2,0 GT tuned by STI: Exiga Tecnica
Sportovní divize firmy Subaru STI (Subaru Tecnica International) asi nejvíc proslula Imprezou WRX STI, kterou známe v předchozí i aktuální generaci také z našich silnic a automobilových soutěží. Stranou pozornosti vývojářů a techniků ovšem nezůstávají ani další modelové řady, byť jsou většinou určeny jen pro japonský trh.
Kříženec kombi a MPV Exiga se ani jinde nenabízí, v zemi vycházejícího slunce se prodává od června 2008..Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválcový boxer o výkonu 163 kW (221 k) se pro variantu STI nijak radikálně nezměnil, zajímavé na něm je, že je spřažen výhradně s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Exiga je ale výlučně rodinným vozem, o čemž svědčí nejen výška, která dosahuje u běžných modelů 1,66 m, ale i sedmimístná konfigurace.
Modifikace se dotkly exteriéru, interiéru a podvozku. Aerodynamický paket zahrnuje nový přední nárazník se spoilerem a nástavce prahů. Dvanáctipaprsková litá kola s průměrem sedmnácti palců jsou také speciálně vyvinuta pro tuto verzi. Vzadu pak našly místo dvě chromované koncovky výfuku.
Uvnitř nalezneme sportovní sedadla v kombinaci kůže a alcantary s kontrastním červeným prošíváním, hliníkové pedály a chybět nemůže ani logo STI, je například na volantu, voliči samočinné převodovky, či tlačítku startování motoru. Na zadním víku se pak skví hrdý nápis tuned by STI. Detaily o podvozku nebyly zveřejněny, ale jisté je zavěšení s kratšími a tvrdšími pružinami, účinnější brzdy s většími kotouči a strmější řízení.
Subaru vyrobí svůj sportovní stěhovák v limitované edici 300 kusů, jeho produkce začne ihned po skončení autosalonu. Japonští zájemci za něj zaplatí 3.591.000 jenů, tedy zhruba 684.000 korun.