Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Exiga: první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (86)
Subaru dnes představilo v Japonsku nové velké kombi pro sedm cestujících a rovnou jej začalo také prodávat.

Sedmimístná novinka se délkou přibližuje Legacy kombi, výškou se téměř rovná Tribece a šířkou zase Foresterovi.

Sedm míst v interiéru má být jedním z klíčových parametrů pro zákazníky tohoto Subaru. Celkové vnější rozměry 4740 x 1775 x 1660 mm a rozvor 2750 mm z něj dělají další model, který míří do střední třídy. Ve srovnání se stávajícím Legacy kombi má ale podstatně (o 20 cm) vyšší karoserii, která při podobné délce umožnila umístit dovnitř tři řady sedadel.

Charakter Exigy odpovídá současné představě managementu Subaru. Má jít především o pohodlný automobil na dlouhé cesty, který ale nabízí vysokou míru aktivní bezpečnosti. První část reprezentuje komfortní odpružení, prostorný interiér a panoramatická střecha sahající až nad druhou řadu sedadel. Druhou pak nezávislé zavěšení kol a tradiční symetrie hnacího ústrojí AWD. Vpředu je modifikovaná náprava s tlumičovými vzpěrami, vzadu lichoběžníkový závěs v pomocném rámu minimalizujícím přenos vibrací do karoserie.

Sedadla druhé řady lze podélně posunovat v rozsahu 180 mm, sklápění sedadel je možno provádět ve třetí i druhé řadě. S dvojitým dnem zavazadelníku vzniká po sklopení třetí řady podlaha bez schodu, která ale není vodorovná.

Motory jsou v tuto chvíli v nabídce dva. Oba jsou to zážehové boxery se zdvihovým objemem 2,0 l. Atmosférický dvoulitr má nejvyšší výkon 109 kW při 6000 ot./min a maximální točivý moment 191 Nm při 3200 ot./min. Přeplňovaný dvoulitr dosahuje maxim 165 kW při 5600 ot./min a 326 Nm při 4400 ot./min. Zážehový motor je pro japonský trh kombinován se čtyřstupňovým automatem, přeplňovaný motor s pětistupňovým automatem. Exiga bude jezdit na 16" nebo 17" kolech s pneumatikami 205/60 R16 nebo 215/50 R17.

Ondřej Láník
Diskuze (86)
Avatar - lango
3. 7. 2008 16:41
tak
No řekl bych že Exiga není nic extra co se týče vzhledu ale jsem zvědav jak vymislely funkčnost a také variabilitu interiéru.to asi bude mluvit za své u těchto modelů co vím tak třeba mazda 5 moc prostoru na zadních sedácích nenabízí tak jsem zvedav na subaru. Ale určitě tam zůstane stoprocentní podvozek:?:D:D:D:D:D >:D
30. 6. 2008 22:49
Exiga
Nevypadá špatně, jako konkurent mi k ní pasuje Mitsu Grandis (kdyby měl 4WD)
19. 6. 2008 00:29
Re: GENIALITA od slova GENITÁLIE
>:D :yes:
19. 6. 2008 00:28
Re: VTIP BEZE SLOV
Přesně.
18. 6. 2008 21:43
Re: Drísty, drísty, drísty...
Modely, ktoré spomínaš, sú čerešničkou na torte. Na torte, ktorá chutí inak ako tie ostatné na stole. V tomto sa asi celkom nezhodneme. Mal som šťastie riadiť pár desiatok km predchádzajúci model Imprezy v kombíku s "obyčajným" benzínom 1.5 litra - žiadny trhač asfaltu, napriek tomu ťažko zameniteľné auto - počínajúc dizajnom, zvukom motora, správaním sa na ceste, všetkým. Netvrdím, že sú to lepšie autá ako ostatné. Sú iba iné.