Subaru Forester 2.0 Active WP – Kalamitník

Subaru Forester 2.0 Active WP – Kalamitník

 
 

Sílící kurz koruny setřásl ceny všech modelů Subaru k dříve nepoznaným nížinám, my jsme se s modernizovaným SUV naopak vydali do hor. Jak to dopadlo?

Sílící kurz koruny setřásl ceny všech modelů Subaru k dříve nepoznaným nížinám, my jsme se s modernizovaným SUV naopak vydali do hor. Jak to dopadlo?

Po přeplňované verzi, jejíž test byl náročný na endorfinové kanály i na množství spáleného benzínu, jsme tentokrát sáhli po verzi z opačného konce nabídky. Verze s atmosférickým dvoulitrem ve výbavě Active Winter Paket přijde na 738.000 korun, v položkách základní výbavy už ale nechybí téměř nic, připlácí se jen za metalízu. Manuální převodovka je sice bohužel pouze pětistupňová, k dispozici je ale jednoduše zařaditelná redukce s poměrem 1,45:1.

obrázek [300 x 235] Modernizace interiéru i exteriéru, popsané v testu turboverze, pomohly i pocitu lehkosti – relativně štíhlé a málo skloněné přední sloupky v kombinaci s bohatým prosklením umožňují vynikající výhled na všechny strany, stále se ale nedostává odkládacích prostor. Pohodlná sedadla a i přes malý průřez věnce skvělý volant umožňují pohodlnou jízdu, palubní deska už také vystřízlivěla a lze se na ní orientovat i podle evropských zvyklostí. Handicapem oproti konkurenci může být mělký zavazadelník, lze jej ovšem významně zvětšit sklopením dělených zadních sedadel.

Největším klenotem vozu je ale totálně přepracovaný dvoulitrový boxer. Od předchozí verze s maximálním výkonem 92 kW jde bezmála o revoluci – motor dostal „závodní“ rozvod 2x DOHC a dosahuje nyní nadprůměrného výkonu 116 kW při 6400 otáčkách. V praxi to znamená, že tato „low end“ motorizace katapultuje 1400 kg těžkého Forestera z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund a auto tak ukazuje záda i podstatně objemnějším motorům.

V městském provozu jsme kromě výhledu ocenili i rozměrná zrcátka, která svou aerodynamikou omezují ostřik bočních skel. Na dálnici by určitě přišel vhod šestý převodový stupeň, plně jsme ale využili tempomat, který pomáhal udržovat spotřebu pod devítilitrovou hranicí. Z vyšších rychlostí na suchém povrchu zpomaluje auto bezpečně, určitě bychom ale ocenili kotoučové brzdy i na zadních kolech.

obrázek [300 x 183] Největší síla symetrického pohonu všech kol s mezinápravovým diferenciálem se ale projevila za zhoršené adheze. Na mokrých či zasněžených cestách vůz doslova „srostl“ s řidičem a i přes poměrně komfortní odpružení poskytoval podvozek dostatek informací o přilnavosti. I bez ESP jsme tak měli chování vozu plně pod kontrolou jaksi přirozeně – nedotáčivý smyk byl jen mírným trestem za ztrátu pudu sebezáchovy a přetáčivost jsme pro fotografování museli vyrobit jízdou až na parkovišti. V 99% zatáček auto jelo poslušně tam, kam volant ukázal a po přidání plynu projel Forester na požádání jakoukoli zatáčku na zledovatělém povrchu bokem. Dosud v žádném voze, natož v SUV, jsme necítili tak jednoznačnou poslušnost, kombinovanou s jednoduchostí ovládání.

obrázek [300 x 214] Světlou výšku 205 mm sice korigují nájezdové úhly, i tak ale Forester umí projet lecčíms a díky relativně nízké a dobře rozložené hmotnosti strčí na kluzkém povrchu do kapsy i leckterý off-road. Jedinkrát jsme uvázli ve sněhu na dvou protilehlých kolech, i tady ale stačil prastarý trik s ruční brzdou a jelo se dál.

První cena vozu638.800,- (2.0 X 116 kW, Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací638.800,- (2.0 X 116 kW, Trend)
Základní cena testovaného vozu738.800,- (2.0 X 116kW, Active WP)
Cena testovaného vozu vč. příplatků753.600,- (2.0 X 116kW, Active WP)

Plusy:

  • kombinace jízdních a terénních schopností
  • komfortní odpružení
  • cena/výbava
  • výhled do všech stran
  • spotřeba v běžném provozu

Minusy

  • mělký zavazadelník
  • bubnové brzdy na zadních kolech
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Forester 2.0 Active WP

Cena v základní výbavě: 738 800 Kč Cena v testované výbavě: 753 600 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol , ABS - čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl, redukční převodovka, hill-holder, samosvorný zad. diferenciál, servořízení, výškově stavitelný volant , výškově stavitelná sedačka řidiče, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, čelní airbag u řidiče a spolujezdce , boční a hlavové sdruž. airbagy vpředu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, digitální hodiny, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, stereo CD rádio 4 x repro, klimatizace automatická, el. Vyhřívání předních sedaček, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou , zadní dělené sklopitelné sedačky, držák nápojů vpředu, držák nápojů vzadu, kryt zavazadlového prostoru - roleta, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek, el. vyhřívání vnějších zrcátek, mlhovky, centrální dálkové zamykání se signalizací, automatické vyrovnávání nivelity, integrovaná okenní anténa pro audio, stěrač a ostřikovač zad. vyhřívaného okna, rozmrazovač předních stěračů, lakované nárazníky, podélné střešní nosiče, přední kapota z lehké slitiny, zadní kapota z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+14.800,-)

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 

Štítky SUV Subaru Testy

Technické údaje
Motor Subaru Forester 2.0 Active WP
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 116 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 186 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.3 / 7.9 / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 387 / 1592
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 475
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4485
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Forester 2.0 Active WP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař Bazar: Subaru Forester SG – Vítězný trojbojař

Skutečné jistoty všude pomalu ubývají. Jednou z…

Subaru Forester 2006: první dojmy Subaru Forester 2006: první dojmy

Symetricky uspořádaný pohon všech kol, ležaté motory…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…