Subaru Forester 2,0 D: Boxer se spotřebou 6,3 l/100 km
Subaru doufá, že nový motor pomůže Foresteru výrazněji se prosadit na evropských trzích. Nabídka benzinových motorů s protiběžnými písty totiž oslovuje především příznivce značky, konkurence ale boduje hlavně naftovými motory. Turbodiesel by měl podle předpokladů tvořit až 80 % prodeje a podle Subaru má potenciál učinit z Foresteru nejprodávanější model automobilky v Evropě.
Vznětový boxer se už prodává v modelech Legacy a Outback, dostane se také do Imprezy. V Foresteru má mírně snížený výkon ze 110 na 108 kW, maximum točivého momentu zůstává na 350 Nm při 1800 ot./min. Kombinovaná spotřeba je 6,3 l/100 km. Proti benzinové verzi se zvětšila nádrž z 60 na 64 l, to znamená teoretický dojezd 1000 km. Dieselový Forester dostane novou šestistupňovou manuální převodovku, zesílené zavěšení předních kol a strmější převod řízení.
Subaru Forester - srovnání benzinového a dieselového 2,0 | ||
Motor | 2,0 X | 2,0D |
Zdvihový objem [cm3] | 1994 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 110/6000 | 108/3600 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 196/3200 | 350/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 184 (185) | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 (12,7) | 10,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,4 | 6,3 |
Příplatek za dieselový motor je ve Velké Británii v závislosti na výbavě zhruba 2700 liber, tedy přibližně 80 tisíc Kč. Pro srovnání za přestavbu na LPG si britské zastoupení účtuje necelých 3300 liber. Cena pro český trh zatím není známa, prodej u nás bude zahájen na přelomu října a listopadu.