Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester: novinky pana polesného

Aleš Jungmann
Diskuze (147)
Změna je život, řekli si zřejmě u Subaru, a tak je na zcela novém Foresteru poměrně hodně novinek...

A je to tady. Odpočítávání ukončeno, nová generace automobilu Subaru Forester se nám oficiálně představuje v celé své kráse.

První, co při pohledu na vozidlo upoutá, je zcela nová maska, která navazuje na vzhled, kterým se prezentovala nová Tribeca. Forester nyní působí více majestátně, to kvůli rozvoru delšímu o 91 mm (nyní 2616 mm) a vyšší světlé výšce, která narostla o dva centimetry na 225 mm.

V interiéru se také odehrály velké změny, po vzoru Tribecy a Imprezy dostává Forester konečně interiér hodný 21. století. Z nové generace by měl být ještě lepší výhled na provoz před vozem, zůstávají také tradiční ohromná zpětná zrcátka (viz fotogalerie). Interiér by měl díky delšímu rozvoru nabídnout pasažérům více prostoru.

Na pohonných agregátech se pravděpodobně mnoho nezmění, v nabídce se ovšem pro evropský trh objeví dlouho očekávaný čtyřválcový turbodiesel. Kdy se tak přesně stane, o tom můžeme zatím pouze spekulovat.

Co se týče bezpečnostní techniky, nový Forester je oproti své starší generaci pochopitelně o kus vpředu. Díky zesílené karoserii nabídne větší pasivní bezpečnost, standardem pro všechny verze budou například hlavové airbagy či čidlo, detekující převrácení vozu. Optimalizované šasi nabídne nejen větší bezpečnost, ale také lepší jízdní vlastnosti díky systému Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3).

Subaru také nyní jako standard ke všem motorizacím i všem typům převodovek dodává systém jízdní stability a trakce Vehicle Dynamics Control (VDC), který byl v minulosti vyhrazen pouze pro vozy s automatickou převodovkou. O kontakt zadních kol s vozovkou se stará lichoběžníková náprava. Kotoučové brzdy se nastěhovaly i pro základní specifikace na všechna čtyři kola a k dispozici je standardně i brzdový asistent. A...pochopitelně, Forester je stále permanentní čtyřkolka se symetricky uspořádaným hnacím ústrojím a ležatými motory před přední nápravou.

Oficiální „živá“ premiéra čeká na novou generaci vozu Subaru Forester na lednovém autosalonu North American International Automobile Show (NAIAS) v Detroitu. U dealerů v Severní Americe jej tedy můžeme očekávat již na jaře příštího roku, do našich končin by měl dorazit s několikatýdenním zpožděním.

Aleš Jungmann
Diskuze (147)
29. 12. 2007 12:08
Re: Kecy
no alebo skorej naopak - v mnohych krajinach sa rope hovori "naphta" - nafta ... ;-)
Avatar - Subaru4ever
28. 12. 2007 11:13
Re: konecne
Dal bych ruku do ohně za to, že tam redukce u manuálu bude. Pokud ji dali i do nové Imprezy, kterou chtejí oslovit široké konfekční vrstvy kupujících, nevidím jediný důvod proč by nebyla zrovna ve Foresteru = nejteréňejším Subaru. :yes:
Avatar - Subaru4ever
27. 12. 2007 23:33
Re: Subaru prosí o pomoc
Je rozdíl v tom chtít BÝT NEJLEPŠÍ, a chtít být PEVNÝ V KRAMFLECÍCH, JÍT SI HRDĚ S VZPŘÍMENOU HLAVOU VLASTNÍ CESTOU A ZBRKLE NEPŘEJÍMAT TY NEJŽHAVĚJŠÍ NOVINKY TRHU. I hodně lidí nechce být nejlepší, ale chtějí být sví, držet se svých tradic, míc svojí hrdost, čest a šarm. Stejně tak Subaru UMÍ OŽELET NEBYTÍ NA PRVNÍCH PŘÍČKÁCH SVĚTOVÝCH PRODEJŮ, ODMĚNOU ZA TO JSOU SPOKOJENÍ ZÁKAZNÍCI, KTEŘÁ UŽ NEZBĚHNOU, jelikož Subaru si je podmaní svojí osobitostí a přístupem, ne nejnovějším multimediálním rozhraním palubního počítače a znakem na kapotě. Ta flegmatičnost a neprůbojnost sice nevydělává úplně nejlépe, na druhou stranu znamená stav "mít své jisté" a stále postupně sílit. Ti co odněkud utečou, třeba zabrousí k Subaru a když je tam přesvědčí, tak zůstanou. = není to moc progresivní způsob zvyšování prodejů, ale je dost perspektivní pro dobrou budoucnost.
Avatar - Falco
27. 12. 2007 21:15
Re: Subaru prosí o pomoc
Já také nepíší nic o prodejích..
Avatar - Falco
27. 12. 2007 21:12
Re: Subaru prosí o pomoc
to já