Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (7)
Čtvrtá generace Subaru Forester se už na domácím japonském trhu prodává od loňského listopadu, Evropané si vůz mohou poprvé prohlédnout na vídeňském autosalonu.

Subaru Forester už sice není takový drsňák jako kdysi, svými tvary celkově zjemnil, stále ale dokáže ukázat svoji drsnější tvář. Lesník ani nadále není nějaký manekýn, co by se pravidelně objevoval na přehlídkových molech.

Design jde v aktuálním trendu značky – chromovaná vodorovná příčka rozděluje šestiúhelníkovou masku chladiče na dvě části podobně jako u modelu XV. Menšímu crossoveru se podobají také hlavní světlomety Foresteru. Oproti XV je pak lesník výrazně mohutnější.

Automobil se rozhodně nedá nazvat krásným, na druhou stranu vozy Subaru si vždy umí najít své zákazníky a obdivovatele, kteří na ně nedají dopustit. A co víc, nepříliš libivé tvary nezestárnou tak rychle.

Přiložené snímky dokazují, že přídě se u jednotlivých verzí výrazně liší svými nárazníky. Běžné verze jsou usedlejší a připomínají zmíněné XV, to Forestery s přeplňovaným motorem pod kapotou mají přední nárazník agresivnější. Zde umístěné postranní svislé vstupy vzduchu totiž nahradily dřívější jediný otvor v kapotě.

Čtvrtá generace oproti předchůdci ve všech směrech mírně narostla. Je 4.595 mm dlouhá, 1.795 mm široká a 1.695 mm vysoká, se střešními nosiči pak měří 1.735 mm. Podvozek disponuje rozvorem 2.640 mm.

Uvnitř je to pravý Japonec. Použity jsou zde tvrdší, avšak bytelné plasty. Zpracování je však na úrovni a proti předchůdci kvalitnější. Dřívější oblé linky tu nahradily ostřejší křivky, palubní deska je už známá z XV. Nepříliš povedená je řadicí páka, je sice příjemně krátká, avšak nachází se daleko od volantu.

Řidič sedí příjemně vysoko a má dobrý rozhled. V kabině je dostatek místa v prostoru nad hlavou, na zadních sedačkách je více místa než například v konkurenční Hondě CR-V, a to díky vybrání zadní části předních sedaček. Zadní lavice je navíc polohovatelná. Sklopení zadních sedadel je elegantně jednoduché, stačí stisknout tlačítko na boku zavazadelníku.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - superkutil
10. 1. 2013 23:15
Takový SangYong
To tomu teda dali na frak! Ten předchozí model vypadal mnohem líp!!! Tak nějak Forester ztratil vše co ho dělalo zajímavým. Teď je to takové běžné bachraté kombi. 8-s
Avatar - PeterLuk
10. 1. 2013 22:49
Forester ostal Forestrom
Myslím že sa sem GTIho nadpis skvele hodí: narozdiel od Golfu, dizajn Subaru sa zmenil trochu viac. Viac hrán, nové interiéry a čelné masky, menej športových doplnkov(nasávací otvor Imprezy XV) - ale pritom je to stále to staré dobré Subaru - benzínové atmosféry a jediné naftové boxery, pohon všetkých kolies a predovšetkým veľký dôraz na praktickosť - asi mám nového favorita v triede kompaktných SUV. Lesník je pravé SUV, nielen vysoké MPVčko s terénnymi doplnkami, ktoré sa bojí 30cm jamy. Má športovú značku - Subaru, je úžitkové - hranaté tvary, kolmé zadné sklo, a je to vozidlo. Terénne vozidlo.Interiér prešiel veľkou zmenou - a čo som sedel v XVéčku tak sa mi veľmi páčil.

Takže - až raz budem mať 30 000 >:D >:-[]

PS: dizajn je okej, akurát by sa mi páčil viac keby maska nemala tú hornú časť - keby sa Forester usmieval.
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2013 19:09
Re: Starší
Oproti ní je ještě Forester s tím koukatelným nárazníkem ok.
Avatar - JDM
10. 1. 2013 18:51
Re: Starší
:yes: chudák :'-(
10. 1. 2013 18:45
Re: Starší
Mohlo to dopadnout hůř. To mne napadá, když si vzpomenu, jak dopadla Impreza.