BMW sa uz na to chysta .. ale nebude pouzivat iba panely karoserie .. ale aj velku cast konstrukcie priestoroveho ramu .... uz to predstavili na tom takom divnom koncepte ... pohonne ustroje a vybavenie mal zo Z4 ale pritom bol o 350 kg lahsi ako Z4 .... dufam ze to splnia .... skoda toho u SUBARUCKA 8-s snad zmenia rozhodnutie .. alebo teda prejdu na tie uhlikove vlakna >:-[]
no nevyznam sa do cien kompozitnych materialov ale moj laicky nazor je ze karbon alebo uhlikove vlakna by boli asi o doooost drahsie ako hlinik, a kedze tu ide iba o peniaze tak sa mozeme jen bodlit aby niekolkorocne vyskumy a vyvinute technologie specialne na hlinik a honba automobiliek za co najnizsou vahou aut nesli dade do kosa bo by to bol asi veeliky krok spat..nemyslite?
sak si len predstavte nove audi A8 s ocelovou konstrukciou a karoseriou z ocele, sak to bude jak tank! dufam ze automobilky najdu vhodne riesenia, ake, to ukaze len cas...
Ono to asi bude v tom, ze je rozdiel pouzivat hlinik v autach s cenou 1-1,5 mil. a v aute za 2,7+ mil (v SKK). Pri tych lacnejsich to jednoducho nie je financne rentabilne.
No, neni to jen o cene materialu, ale i o cene nastroju. Samozrejme, ze udelat karbnovou haupnu pro 1/2 milionu aut jednoho modelu za rok je kravina, ale udelat karbonovy panely pro serii par tisic aut vyjde levneji nez z to delat z plechu. Je to trochu z nouze cnost.
Hysterie kolem pár deka navíc je k smíchu. Když budu mít o kilo těžší auto- přidám mu pár kilowat navíc a je po problému. Existují dva přístupy: využití vesmírných superlehkých materiálů, nebo větší hmotnost přebít hrubou silou motoru :-) Já jsem zásadně pro ten druhý přístup :-):yes:
myslíš že kvůli deseti, dvaceti kilům navíc to nebude zatáčet a brzdit? Pro všechny, kteří se hrůzou v noci budí nad pomyšlením že auto s pár kily navíc nebude zatáčet, zrychlovat ani brzdit, mám jeden zlepšovák: Natankujete o deset, dvacet litrů méně do nádrže a ušetřená hmotnost vynahradí všechny ty hliníkové serepetičky ;-) Pravda, vesmírnou technologií to moc nezavání, ale výsledek rovnice bude stejný...
je to o tom ze cim lahsie auto tym sa lahsie a rychlejsie da jazdit zakrutami .. a nejde len o to .. ide o rozlezenie vahy a homba za co najnizsim taziskom ... [karbonova strecha BMW m3 csl]... ale aj o to dostat vecsinu vahy cim najblizsie stredu auta ... sila motoru je fajn .. ale fyziku v zakrutach neokasles ... preto bude LOtus lepsi v ostrych zakrutach ako cokolvek tazsie aj ked z rovnakym podvozkom
to ano, jenže plech dnešních moderních vozů není plechem v pravém slova smyslu. Byl bys překvapen jak malou měrou se hmotnost holé karoserie podílí na celkové hmotnosti vozu... Větší efekt by pro jízdní dynamiku přinesl spíše řidič na dietě... ;-)
Vesmírnou technologií to opravdu nezavání. Spíš to smrdí současným trendem VŠECH aut. Přibírání na váze. Povzdechl jsem si nad tím u diskuse k Focusu před pár dny. Je to nekonečná spirála. Auta neustále tloustnou a aby trochu jely musejí mít víc a víc koní. Zrovna u Suba je to mrzutý. Jen jsem vždycky myslel, že ty Imprezy, alespoň STi, maj kapotu duralovou a ne hliníkovou. Opakuju se, ale měl jsem BMW 528 v max výbavě a to vážilo 1545Kg. Kolikpak váží poslední generace STi, nebo kolik váží M3 E46. Já to nevím, ale jsem přesvědčenej, že se budou těm 15 metrákům velmi blížit. ...a to nemluvím o monstrech jako je většina AMG nebo nedej bože Cayenne Turbo...
Jistě, požadavky na komfort, emise a bezpečnost rostou. Proto jízdní výkony a mrštnost některých moderních aut jsou i navzdory velkému papírovému výkonu o mnoho "otupělejší"... Můj názor je ten, že hliníková kapota jízdní dynamiku nezachrání. Je to příliš povyku pro nic. Tohle auto by mělo mít (a taky má) dostatečný potenciál k tomu, aby se nezhroutilo kvůli pár kilům navíc. Mimochodem: kapoty dnešních, k chodcům ohleduplných vozů (a obzvláště japonských) vozů, mají k nějakým hmotnostním orgiím hodně daleko... Spíše než plech je to ve skutečnosti alobal... Proto bych hysterie kolem toho, jestli je kapota z hliníku, duralu, kevlaru nebo alobalu pokládal za přehnané.
Pokud to vztáhneš čistě na kapotu, nezbývá mi, než s tebou souhlasit. Jen v kapotě to není, to máš jistě pravdu. Já to bral trochu obsáhleji jako celkové přibírání na hmotnosti v řádech desítek až stovek kilogramů. Kamarád má Imprezu GT. Tedy ročník 99. Originál hmotnost byla 1290kg. On se dokázal dostat na cca 1200kg. To je velkej rozdíl. Jistě, něco za něco. Vyndal klimu, oškrábal izolaci apod... Ale s touhle váhou a výkonem cca 280PS si současný Imprezy ani neškrtnou. Impreza 06 má 1490kg a to už není rozdíl pár kilo. To jsou dva metráky. A to jentak někdo nezhubne >:D
rozumím, ovšem to už jsou extrémy. Karoserie tvoří jen malou část celkové hmotnosti. Ty plechy, ta jejich hmotnost- je doslova pakatel proti hmotnosti všech možných příslušenství. Podle mě to vynaložené úsilí na náhradu lehkého plechu za o nějaké deko lehčí hliník neodpovídá kýženému efektu... Pokud bychom šli do extrémů, pak třeba ta klimatizace, el. okna atd by tam také nemusela být. Proto mi přijde úsměvné že se u auta, které není apriory závodní, dělá taková hysterie nad kilem navíc. Ale jinak samozřejmě souhlasím že lehčí auto líp jede.
Teď jsi trefil hřebíček na hlavičku :-) Ty plechy opravdu tolik neváží. Opravdu nejtežší je pohonné ústrojí, převodovka, diferáky apod. Kastle je zanedbatelná. Ten případ co jsem použil je, pravda, extrémní v osobě mého kamaráda a jeho úpravách, ale jinak je Impreza krásným důkazem onoho celkového tloustnití našeho vozového parku. RV 1999 - 1290kg RV 2006 - 1490kg To mě přímo šokuje. Stále se jedná o jedno auto GT nebo STi to je jedno. Výkon ale moc nezvedli. 99 od Prodrive 280PS 06 cca 300PS. Takže spolu souhlasíme, ale koukáme na to každý trošičku jinak.
Takže Tobě Mari i Vám všem ostatním tady. Vše jen to nej do roku 2007. Mějte se fajn. Balím, odjíždím na Silvestra. :-! (chlastací smajlík) Čus
:-) jednoducho mi je smiesne ak sa toto povazuje za krok spat, predsa toto je najlepsia motivacia urychlit vyvoj a najst riesenia, ktore sposobia opätovné znizenie hmotnosti, a kedze subaru impreza STi je sportove naradie, verim ze vysledku sa za nejaky cas dockame! ;-):-! >:D