Pouze pro Evropu vyvinutý turbodiesel 2.0D s nepříliš rozšířenou konstrukcí s protiběžnými písty se z Legacy dostává také do dalších modelů značky Subaru.
Po uvedeni novych generaci se prodeje Subaru v Evrope vznesly o desitky procent. Impreza i Forester s touto perlou techniky pod kapotou budou atakovat spicky prodeju.
Nárůst Subaru v roce 2008 je:
- 34% bez dieselu
- 52% s dieselem (pouze Legacy a Outback)
Pokud by se předpokládalo, že prodeje Forestera (nyní 251 ks pouze v benzínu) budou realizovány v 50% v dieselu, dá se očekávat další nárůst prodejů v roce 2009 o 105%. Čísla, pokud Vás to zajímá, jsou na webu periskop.cz v rubrice nová auta.
Mariánek má pravdu víceméně ve všem.
hmm, při těch prodejích absolutně by to mohly být i stovky procent že?
Novýho Forestra v naftě si místo starýho v 2.0 koupí jenom skalní ropák, a naftovou Imprezu? no to už je nějaká diagnóza.
Bohuzel podle vseho patris mezi nejvetsi skupinu cechu/kupujicich. Rozhoduji se pouze mezi automobily, ktere znaji osobne, nebo je vlastni jejich sousede.
Doporucuji se projet s Legacy s novym dieselovym motorem. Pote napr. s Passatem 4x4 TDI.
Dobře, k čemu je teda Forester na naftu, když předchozí generace měla polotovární plynovou zástavbu? Já jsem to myslel tak, že vyvíjet dieslovy větve svých modelů je krok na blbou stranu, protože další zákazníky tím stejně nezískají, zatímco staré ztratí, protože benzínové modely zabili = Nový Forestr o 150kg těžší a o 10kW slabší to je trend kterým Subaru v minulosti nikdy nešlo až teď.
No frajere v česku asi ne. Tady kluci machrujou v Golfech. Kvalitou, jízdou i designem Impreza proti Golfu dominuje, ale českým machýrkům to nevysvětlíš.
S Foresterem souhlasím. SUV si většina kupuje s dieselem. Od tý doby, co se Forester změnil na normální SUV diesel chyběl. To by se tady protáhly ksichty, kdyby se Forester prodával líp než Tiguan. Zas kvalitou, jízdou a designem na to má, ale bejkům to nevysvětlíš.
Jinak tvoje prognóza ohledně špatných prodejů Tiguana se stává skutečností. Bravo.
Tento "cesky" problem se pomalu meni. Signalem teto zmeny jsou klesajici podily Skody na tuzemskem trhu. Doufejme, ze tento trend bude pokracovat a ceske silnice budou rozmanitejsi.
Ty si doufej jak chceš, ale pro zdejší lidi (v ČR) a vlastně střední Evropě, je automobilový průmysl a potažmo koncern VW doslova chlebodárce.
Ty doufáš v expanzi Japonců, ale už ti nedochází, že tím přeješ 60% populace větší bídu a nižší platy.
K jakémukoli japonskému vozu má Evropa rovnocenného konkurenta a mnohdy dokonce lepšího. Nevidím sebemenší důvod k upřednostňování asiatů. Oni to taky nedělají. V ničem.
Zde se mylis. Evropska produkce se nevyrovna japonske ve spolehlivosti. Designove jsou take velice odlisne (neuprednostnuji zde zadneho). Osobne uprednostnuji automobil ktery mne osobne "sedi". Misto vyroby neni v zadnem pripade rozhodujici.
To, ze japonci uprednostnuji domaci vyrobu je dano kulturou. Slovo "cest" je vyvazovano zlatem. V Cesku se to same slovo vytraci i ze slovniku.
Ano maji. Mezery maji vsichni. Neskatulkoval bych ale vsechny evropany. Myslim, ze trh je zde proto, aby si zakaznik mohl vybrat a nehledet na to, kde ten ci onen automobil byl vyroben.
blázne, "evropské auto ani zadarmo", jiné než japonské anebo forda bych si nekoupil, jediná výhoda evropského auta je, že se člověk zařadí do stáda a není nápadný
Premdo, ještě štěstí, že jsi v nové Imprze neseděl. Protože kvalita interiéru se sice zlepšila oproti předchozí generaci, ale na Golfa, Focuse a spol to nestačí ani náhodou. A zbytečně komfortní a měkký podvozek s nezvyklými náklony také moc nekoresponduje se sportovním duchem předchozích modelů. Ale k té naftě se to asi hodí.
Ty zde prece nejsou zatim rozhodujici. Jde o vliv noveho designu a ve sve tride bezkonkurencniho noveho motoru. Bez nich by prodeje byly tam kde byly (pozor bavime se o CR!!, jinde jsou prodeje uplne jine).
Tak, odborníku na automobilové trhy. Možná by nebylo až tak od věci, hodit sem pár čísel (linků) o prodejích Subaru. Zase tak veselé to totiž není - nikde na světě. Subaru je maličká automobilka.
WinDiesel me predbehl. Oponuj, pokud k tomu mas znalosti. Jsou zde taci, kteri by te za takove uklouznuti oznacili za sasulu a poslali te pro mokry hadr.
jasne, zato ty si odbornik priam naslovovzaty. GTI a ani ty (možno ti to je ľúto) chvalabohu s tým nemajú nič spoločné. Marianek má pravdu, Subaru hlavne dieselovym motorom konečne nasadlo na európsku vlnu, je pravdou že asi najenskôr zo všetkých, ale v tomto pripade platí známe "last but not least"
Nikdy jsem nikde nepsal, narozdíl od marianka, že jsem odborník. Jedno ale vim... napsat o Subaru, že jeho kusový prodeje atakujou špičky prodejů, může napsat pouze naprostej blb. Vítej tedy do klubu.
Ano v ramci značky tie predaje skutočne atakujú špičku. Nikdy sa Subaru tak dobre nepredávalo ako teraz. A ten kto to nevidí alebo nechce vidieť, nech si založí vlastný klub blbov - pane předsedo :-)
Absolutní čísla: nárůst Subaru v roce 2008 je:
- 34% bez dieselu
- 52% s dieselem (pouze Legacy a Outback)
Pokud by se předpokládalo, že prodeje Forestera (nyní 251 ks pouze v benzínu) budou realizovány v 50% v dieselu, dá se očekávat další nárůst prodejů v roce 2009 o 105%. Čísla, pokud Vás to zajímá, jsou na webu periskop.cz v rubrice nová auta.
Mariánek má pravdu víceméně ve všem.
V Česku? Tak se rozhodni ty plácale o kterym trhu mluvíš, pak tady takový blbiny nemusíš sáhodlouze vysvětlovat, i když to v podstatě ani nejde, pokud se podíváš na prodeje Subaru kdekoliv na světě.
Pomohu Ti,
nárůst Subaru v roce 2008 je:
- 34% bez dieselu
- 52% s dieselem (pouze Legacy a Outback)
Pokud by se předpokládalo, že prodeje Forestera (nyní 251 ks pouze v benzínu) budou realizovány v 50% v dieselu, dá se očekávat další nárůst prodejů v roce 2009 o 105%. Čísla, pokud Vás to zajímá, jsou na webu periskop.cz v rubrice nová auta.
Mariánek má pravdu víceméně ve všem.
Na rozdíl od těch plácalů jsem v dieselovém Legacy jel a to několikrát a bylo to famózní představení. Trvalá 4 kolka, která zní jako benzín ale má spotřebu jako diesel bez náhonu na všechny 4, to už je něco. Jediný problém Legacy je její poměrné stáří. Zatracovaná nová generace Foresteru se prodává jako housky na krámě a přitom je to typ vozu, který se v dieselu prodává obvykle v 65% až 95%. Takže Forester se líbí a diesel jej posílí, stejně jako nový motor 2,2 MZRCD náramě posílí Mazdu CX7 již v únoru. A tam to bude 137 kW, ne 108/110 jako u boxeru.
Pokud vim, tak soudruh marianek zprvu hovořil o trhu Evropy. Druhá věc je taková, že pokud jakákoliv automobilka prodává nějaký model v řádech ani ne několika desítek, ale doslova kusů, tak povětšinou s nějakou novinkou na trnu láme rekordy i ve stovkách procent. Na tom nemění nic ani láska k Subaru a dobrý pocit jízdy s nějakým jejich modelem, natož s naftovým, který kdejaká i podprůměrná automobilka překonala oproti Subaru snad 100x. Pokud se nepovažuje jako revoluce to, že se válce leží proti sobě.
Věřim, že to bereš jako urážku, když sis na nesmyslných číslech, co nic neznamenaj dal takovou práci a ještě ho napsal několikrát, přitom je to nesmysl.
Dokážu víc, daleko víc a hlavně myslet, což je ti evidentně na hony vzálený a dokazuješ to ve svojí procentuelní kalkulaci v příspěvku. A navíc s poznámkama o GTI jsi ještě ke všemu směšnej, jako marianek.
Navtech, expert na lubrikanty a radoby kopie GTI:ho. Snazi se o stejny styl, vyjde z toho jrn plivani a urazky. Tok myslenky chybi. Milovymi kroky se miri urovne 507. Lepsi si ho nevsimat.
Myslim si, že jakkoliv je 507 hloupej, tak o autech má daleko větší přehled než ty a takovou kravinu, co si tady vypotil, by o autech nikdy nenapsal. V podstatě asi nikdo, kdo má základní vzdělání.
a v čem se Navtech plete? Subaru jakkoliv ho mám rád, je malá automobilka s malými prodeji. Teď přišlo konečně s dieselem (jakkoliv tento pohon nemám rád) tak mu logicky v naftové Evropě vystřelily nahoru. Ale pouze v procentech. V kusech je to stále malá automobilka s malými prodeji. Ty se bavíš o procentech, Navtech o absolutních číslech.
To Navtechovi nikdo nebere. Procenta ukazují trend, absolutní čísla momentální situaci. Trend je velmi dobrý pro Subaru. Navtech a jemu podobní musí shazovat Subaru za každou cenu, neuzná nic a tón jeho příspěvků je bez výjimky urážlivý. Z jeho strany to není diskuze. A to, že zjevně s žádným Subaru nejel, vypovídá vše. Vše o čem se zmínil je z doslechu. Bez výjimky. Velmi smutné.
Nejlepsi je na nej nereagovat. I ja obcas "uklouznu", nemam rad nevybirave, urazejici prispevky. Navtech zacinal se snahou o kvalitni diskuzi, ale prilis casto se mylil. Dnes sve omyly schovava za plivani do diskuze. Takovemu je potreba ukazat respekt absolutni ignoraci.
Ty kloužeš ve všem, co z tebe vypadne. Když neumíš sečíst u prodejů Subaru 1+1 tak si logicky směšnym středem pozornosti a nezachrání to ani další milovníci Subaru, co na stejnou blbost souhlasně pokyvujou a ještě daj odkaz na stránky, který to jasně vyvrací.
Ty toubo, já narozdíl od tebe Subaru dokonce vlastnim, ale koukám na to reálně a ne zkrz oči zasněnýho pubescenta a lásky ke značce. To je ten problém, co nedokážeš pochopit. To, že je Subaru tvým snem, ještě neznamená, že je nejlepší a těch 30% prodaných kusů navíc ho neřadí k žádný špičce v prodejích.
Měl si napsat rovnou, že jsi dítě a chodíš s mariankem do školy, mohl jsem si ušetřit to vysvětlování který je tímto zbytečný a ty sis mohl projet pár pornočasáčků a katalogů Subaru.
navtech krom toho, že má všech pět po hromandě, tak má i na rozdíl 99% zdejších diskutérů tak je i ve vatě. A pokud bys nevěděl co je vata, tak mi napiš SZ.
Nikdo nerika, ze nema vsech pet pohromade. Financni stabilita jedince zde na diskuzi nehraje zadnou roli a osobne me nezajima. Chovani, to je ale Navtechova slabina. Jednoho hulvata jsme se na chvili zbavili, Navtech se na nej zacina dotahovat.
Napsal jsem prognozu a verim, ze se vyplni. Byla odvazna? Ano. Verim ve velky narust prodeju Subaru. Bezmyslenkove plivani do diskuze od Navtecha se mi ale zajida.
Tatro, ani "vata" nedava nikomu pravo chovat se jako nevychovany fracek.
Navtech má k hulvátovi daleko. Má osobitý styl vyjadřování, ale hulvát není. Tvá prognóza je stejného stylu jako když prohlásím, že jednou bude v USA prezidentka asijského původu.
Tu vatu nevytrhávej z kontextu, na tenhle styl diskuze zde máme jiného odborníka, kterému jsi podoben více než chceš.
Zde se neshodneme, nema cenu v tom pokracovat. Je rozdil mezi osobitym stylem vyjadrovani a hulvatskym chovanim.
Ma prognoza ma sve opodstatneni. Subaru ma jiz naslapnuto a bude splhat v mesicnich prodejich. Vratime se k tomu za rok. Jestlize je dnes Forester (ted hadam, nechce se mi to hledat) na 10 miste mezi SUV, za rok bude v prvni petce. Zde se jiz da mluvit o spicce.
řekl bych, že ho znám notně lépe než ty, abych dokázal posoudit jaký je.
Ty máš problém v tom, že mluvíš o špičce prodejů (logicky pak člověk bere celou automobilku) a ty na něj vytáhneš jeden model.
Cely clanek je o tom, ze do Imprezy a Foresteru prichazi tento vynikajici motor. Oba modely jsou nove a tato modifikace podstatne zvysi jejich prodeje.
Ohledne Navtecha - osobne ho neznam, o seznameni zajem nemam. Reagoval jsem na jeho vystupovani zde na diskuzi. Projdi si jeho prispevky a poznas, ze k veci jich mnoho neni, spis jde o osobni urazky a pokrikovani na urovni mezi GTi a 507.
Procenta neukazují trend, procenta ukazují nárust prodejů (očekávaný) vlivem uvedení vznětové verze. Mluvit o tom, že Subaru bude atakovat špičky prodejů je... vice než odvážné tvrzení neb na ty špičky Subaru ani nevidí na tož, aby je atakoval. V Subaru nemusím jet, abych věděl, že je to malá automobilka s malým vlivem na trh. Navtech pouze Marianka a tebe upozornil, že hrátky s procenty jsou o ničem. A vy dva tady okamžitě začnete vyskakovat jako dva hošíci nachytaní na švestkách.
U Subaru nevidím mnoho objektivních důvodů k jásaní. Je POSLEDNÍ automobilkou působící na evropském trhu, která přišla s tou nejzásadnější motorizací, dieselem. Je poslední značkou, mající v roce 2008 ještě odvahu zákazníkům nabízet 4AT, v době kdy všichni jedou min. na 6AT. Podobná situace je i v manuálu, kdy šestikvalt se málem rovná zázraku. O přesnosti řazení, raději pomlčet. Palubní počítač Subaru objevilo teprve nedávno a ESP/VDC (v r. 2008 jak samozřejmé) doposud u některých modelů nelze objednat. Design, to také není to, čím by Subaru vytřelo konkurenci zrak. Jejich neschopnost si nalézt nějaký charakteristický identifikační prvek v kombinaci s doslova sezónním designem, je už k pousmání. A nakonec, ani jejich interiéry, také nejsou synonymem vytříbeného vkusu...
Subaru prišla ako posledná automobilka do Európy s dieselovým motorom, ale ten motor rozhodne k posledným nepatrí. Čakacia doba sa vyplatila.
A ver mi že tem kto si kupuje Subaru vôbec nerieši veci ktoré spomínaš vo svojom príspevku.
Pak v tom případě mi není jasné, které zákazníky má Legacy respektive Subaru přetáhnou, protože u ostatních automobilek jsou takové věci běžně v nabídce.
To vše vysvětluje, konečně sis našetřil na asi svůj první bazarový pekáč a proto se ti zdá jako nejlepší, v čems jel kdy jel. Normální stav. Mému kamarádovi se taky zbořil svět, když poprvé zkusil prémiového němce. :-!
PS: O FX se neboj, ten auto má a ne jedno ;-) Někteří na auto už nešetří, rovnou na něj vydělávají. :-!
Ovšem pokud bereš Imprezu se slušnou motorizací (2.0R) od 600tis, přitom interiér by mohl lecos závidět i Ceedu, pak je něco špatně ne? Kupovat jen dobrý podvozek ( i když s nečekaně velkými náklony) a pohon čtyř kol za tyhle prachy je trochu luxus.
Je pravda že si Subaru za svoje autá nechá aj poriadne zaplatiť. Ale treba povedať, že to nikdy neboli ľudové vozidlá a viem dokonca o jednom aute ktoré je ešte drahšie, pričom neponúka žiadne prevratné riešenia a je ich na cestách ako maku..