Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru WRX STi: Sedan dorazil na český trh

Impreza WRX STi už není Impreza, alespoň co do názvu. Jízdně má být vše ještě lepší než dosud.
Zpět na článek
13. 10. 2010 10:11
13. 10. 2010 10:31
13. 10. 2010 10:32
13. 10. 2010 11:55
13. 10. 2010 11:57
13. 10. 2010 18:48
13. 10. 2010 20:14
neregistrovaný "jano1001"
15. 10. 2010 00:39
Avatar - mango
13. 10. 2010 10:11
subaru
zadní část auta se mi moc nelíbí, vypadá jak "hračka"... hezčí mi přijde hatchback nebo Lancer evo
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
13. 10. 2010 10:31
Re: subaru
Škoda, že nic neudělali i s interiérem, hlavně kvalitou plastů, stávajicí jsou jak u nějakého Daewoo z 90let.
Na technice udělali kus práce, hlavně podvozek.
Motor mám obavu, že bude trochu přidušený skrz emise,i když na papíře je všechno stejné.
Rád bych se s novým modelem svezl, zvědavý jsem hlavně na podvozek.
Osobně mě moc sedan nebere, naživo jsem viděl jen WRX a Hatch mi sedí více.
13. 10. 2010 10:31
legendy bez odpovědi
Další provedení jedné z legend, na které zatím evropa neodpověděla. Uvidíme, zdali Volvo uvede v život projekt extrémního C30 a nebo zdali Audi použije sportovní diferenciál u S3 (i když mám obavu že auto s tímto charakterem není pro filozofii Audi přijatelné).
Každopádně jsem zvědav na pocit z ovládání díky úpravám na podvozku. Vzhleded z fotek nechám bez komentáře, protože na živo je dojem (v mém oku) dosti jiný (stejně jako u hatche). Už s příchodem hatche jsem jsem nejvíce uvítal brzdový asistent, který velmi zlepšil stabilitu vozu a ovladatelnost při brždění na špatném povrchu (speciálně rozbitá okreska). Vítám také proklamované zhrubnutí hlasu.
Tak jako tak, zatím spatřuji královny STíhaček model 06-07 a nebo faceliftovanou verzi řady 03-05 (rok 05) s příplatkovým DCCD.
Rozbalit vlákno
5
13. 10. 2010 12:40
Re: legendy bez odpovědi
Souhlas. Model 06-07 byla paráda...!
Jinak vzhled u Subaru nikdy nebyl nejsilnější zbraní. Přesto naživo vypadá STi podstatně lépe než na fotkách (myslím tedy hatch, sedan jsem naživo neviděl). Interiér vypadá špatně i naživo :-)
Co se týká Audi a Volva, tak nevěřím, že by v budoucnu udělali něco alespoň vzdáleně podobného STi a L. EVO. Bylo by to proti proudu, spíš se dá očekávat jejich zapojení do boje na poli HH, kde dostihy odstartoval Ford s RS a lze předpokládat, že ostatní se začnou výkonově dotahovat ( podle mě nesmyslně, cesta vede jinudy ). V tomto segmentu je návratnost investice podstatně reálnější a samozřejmě vývoj levnější (ono není 4x4 jako 4x4)...
13. 10. 2010 13:14
Re: legendy bez odpovědi
Mě nejvíce oslovila právě 05 s DCCD díky přítomnosti "starého" dvoulitru. 2.5 má sice lineárnější charakter, ale "peklo", která u 2.0 přichází kolem 3000 je obrovsky návykové. Jak již zmiňuji výše, i třeba díky brzdovému asistentu působí hatch (od 08) proti předchůdcům "počítačovým" dojmem, který zmizí po vypnutí stabilizace. Už zde není ten dojem syrovosti. Na druhou stranu je rychlost jednodušeji přístupná i na neznámé silnici. Jsem hodně zvědaví, jak bude působit sedan (resp. i hatch) i díky úpravám na podvozku. Audi má dle mne největší šanci postavit konkurenta pro EVO a STI. Techniku na to mají a jméno, které je také nezbytné taky. Jen je otázkou, jestli chce Audi mít takto vyhraněný model.
13. 10. 2010 13:30
Re: legendy bez odpovědi
Audi používalo jiný pohon 4x4 (Torsen) než zbytek koncernu VW (Haldex), který je o dost lepší (pro daný typ vozu), takže dobrý základ by tady určitě byl. Jenže Audi má konkurenci úplně někde jinde, takže pochybuji. Ale třeba se mýlim a čas ukáže. Bylo by to super, každý takový auto zaslouží :yes:
Avatar - KANKUNEN
13. 10. 2010 14:07
Re: legendy bez odpovědi
Peklo začíná až od 4 tisíc. Jezdím za 16.
13. 10. 2010 14:31
Re: legendy bez odpovědi
Díky, píši rychleji než myslím (někdy), ano 4 tis. Líbí se mi právě ten razantní nástup. U 2.5 zabírá plynuleji s nijak dramatickám nárustem (proti 2.0).
Když zmiňuješ spotřebu, velmi kvituji SI drive. Pro ploužení ve městě, nebo na zacpaných hlavních tazích ideální....
13. 10. 2010 10:32
Fotogen
Zadnice se zdá dost laciná, tak nějak ve stylu Hyundai Accent, ale je šance, že ve skutečnosti to bude lepší a nakonec to dopadne stejně jako hatchback. Ze začátku tu také každý plival, ale nakonec jsme si zvykli. U sportovních verzí se odvažuji říct, že vypadá hatch Impreza dokonce moc pěkně :yes:
Rozbalit vlákno
0
13. 10. 2010 11:55
*
ta * je ako na SX4 sedan, znasilne... :-(
Rozbalit vlákno
1
13. 10. 2010 11:57
Re: *
namiest * som napisal muscules gluteus maximus ergo p.r.d.e,l
Avatar - honzanun
13. 10. 2010 14:01
Chtělo by to...
K tý modrý barvě ty klasická zlatá kole... Jinak za mě je sedan docela OK. Zpracování interiéru je ale děsný (měl jsem možnost vidět hatchback naživo...)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Starfighter
13. 10. 2010 14:09
Když něco chybí
Bohužel, Impreze chybí styl. Tohle jsou pro mě designově těžká léta devadesátá :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
13. 10. 2010 14:14
typické pro japonce - pomalý konec ikony
Tak se mi zdá, že ikona bude brzy legendou. V rally skončili, a tak není na čem stavět. Už nebudeš mít ten pocit, že sedíš v něčem co se podobá tomu z MS.
Rozbalit vlákno
6
13. 10. 2010 14:30
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
Myslím, že Subaru ani Mitsubishi z rally jen tak nezmizí, jejich boje v kategorii PWRC budou pokračovat dál. A jestli se klasické STi něčemu podobá, tak právě této kategorii.

Je ale pravda, že návrat těchto značek do WRC je málo pravděpodobný. Vzhledem ke konkurenci, by museli nasadit Justy a Colt :-)
13. 10. 2010 14:38
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
Jestli tím myslíš WRC, tak to byl jen pocit. Jinak v soutěžích se Subaru pořád angažuje, nepřímo přez Prodrive, případně STI. Je to samozřejmě o něčem jiném, není to tak na očích, není to tak marketingově využitelné, ale zase to není finančně ztrátové. Mimochodem i zde je oproti standardní STi obrovské množství změn ( a nemyslím jen použití japonské verze motoru 2,0). Ve třídě produkčních vozů je to zase jiné auto, tentokrát podstatně podobnější běžné STi a dostaneš ho za pakatel - samozřejmě bez úprav.
Subaru v rallye neskončilo, jen to začli dělat jinak. A v tomhle kroku já Subaru hodně fandím. WRC se dostalo do slepé uličky, je to finančně těžko únosná zátěž, moc jezdců nemá šanci se tam dostat a ta auta nemaj se sérií vůbec nic společného.
13. 10. 2010 15:33
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
To sice ano, ale alespoň to na něco navazuje (stejně jako EVO). Podívej se na vrcholné přiblížení Fordu svému rally závodění, jehož výsledek je od rally trtí dál, než zde diskutované STI, nebo zmiňované EVO
Avatar - KANKUNEN
13. 10. 2010 20:58
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
Ta pravá ikona je modrá se zlatými koly a polepy ve stylu továrního týmu, ale ten už není a nebude.
Už se to nejmenuje ani impreza.
PWRC už není o EVO a STI, ale tam vládnou auta S2000.
U nás v Evropě by si takové ikony vážili a sedan Impreza WRX STI by byl hned, měl zlaté kola, bezrámová okna, křídlo jak lopatu a přímo v Subaru by byly k dostání polepy, jedny velké a jedny symbolické. A za 30 let by to byl ultimativní elektomobil s odkazem na legendu.
Avatar - white label
13. 10. 2010 21:30
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
Pravost ikony asi nedělá zrovna barva laku a polepy... ;-)
14. 10. 2010 09:23
Re: typické pro japonce - pomalý konec ikony
Modrou můžeš objednat, a zlatá kola a polepy dokoupit ;-)

S2000 mají nově svoji vlastní kategorii SWRC.

Impreza u mě zabodovala právě hatchbackem. V sedanu bylo vždycky hezčí Evo...
13. 10. 2010 18:20
Konečně sedan....
No tak konečně přišel kus auta, který chyběl - pro národ kufrařů je tady konečně modla. Kufr ;-) Ale s tím kufrem ta impreza vypadá dobře. Pro mne velmi dobře. Pro "znalce" automobilového všehomíra vypadá.... toť otázkou. Co kdybychom si jednou dovolili neimplikovat nějakou univerzální jako poučku o automobilovém designu a nechali jen a pouze na vkusu každého jednotlivce?
Když čtu mnohdy "zasvěcené" diskuze o automobilovém designu, tak nestačím žasnout - jsa neodborník, žasnu, jak se zkrátka někdo vnitřně odhodlá k tomu mít "univerzální a správný" názor na design auta....
A pokud se jízdních vlastností a soutěží týče...
už někoho napadlo, že subaru má rozdíl mezi závodními speciály a silničními stíčky pro smrtelníky a sériovými vozy, velmi malé "nůžky". Tzv. sériovky se zkrátka hodně přibližují závoďákům - doufám, že chytří ví, jak to myslím a nebudeme se tu bavit o mapách, svodech, kovaných pístech a spoustě dalšího. Porovnáme-li to se soutěžáckými a dnes vrcholky okupujícími citroeny a fordy - je to k sérii dááálka.
A to je to kouzlo subaru...chápe to někdo? ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Subaru4ever
13. 10. 2010 18:43
Re: Konečně sedan....
Chápu :-) ... a jak ;-) ... musím co nejdřív zajet k Freyovi, jestli už tam někde náhodou nestojí >:-[] ... a pokud ne, tak se násilím vnutím, aby mě vzali do sklepa - tam si podobné specialitky schovávají >:D
Avatar - Subaru4ever
14. 10. 2010 20:29
Re: Konečně sedan....
Nebudu to moc dlouho okecávat a půjdu na věc:

Dnes jsem ji viděl. Na salóně u strejdy Freye. Stála tam sice v rohu a s cedulí "prodáno", ale byla černá, se zadečkem a s křidýlkem >:-[] . Oči hltaly tu krásu, srdce bušilo ostošest a já jen s přiblblým výrazem chodil do kola a pozoroval to dílo ze všech stran. Nejnádhernější jsou zadní partie, a to nejen nárazník a světla, ale hlavně celé napojení zádě na brutálně vytáhlé blatníky a zadní pár dveří. A to křídlo a ty 4 obří koncovky výfuků - to až uvidíte, spadne vám čelist a narovná ji až rána pěstí :-). Přední partie jsou relativně hodně faceliftované. Přední nárazník je sice exkluzivní, ale možná bych i řekl, že předfaceliftové STI ho mělo ještě exkluzivnější. Brutální je též pohled na kola a brzdy. Nejen, že jsou temně stříbrné 18ky parádní, ale co se skrývá za nimi - to je pecka. Obří brzdové kotouče a černě lakované mohutné třmeny. Třmeny jsou tak mohutné, že mezi nimi a paprsky kol jsou zhruba 2 mm místa!

Hlavní je ale celek: ten je prostě nádherný. Úchvatný. Geniální. Tohle auto na to na fotkách nevypadá (vlastnost každého Subaru - pozn. autora), ale je co se designu týče, jedním z nejhezčích aut, co jsme v posledních letech na vlastní oči viděl :-) :yes: :yes: :yes: .

PS: promiňte, že je tentýž příspěvek pod dvěma články, ale ta euforie mě k tomu donutila ;-)
Avatar - white label
13. 10. 2010 21:27
Re: Konečně sedan....
Troufám si říct, že chápu...
Sedan k WRX STi prostě patří a považuju ho za vhodnější karoserii než !pěti!dveřový hb.
Avatar - bubucci
14. 10. 2010 00:03
Re: Konečně sedan....
Sedan k STi patří, o tom žádná. Vzhledem ke kufru jsem byl ale nucen k oturbeném stěhováku :-)
13. 10. 2010 18:48
pekne
konecne je u nas zase sedan. pekne. velmi pekne. ale to, ze subaru zlikvidovalo bezramove dvere, tak to im nikdy neodpustim
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jano1001"
13. 10. 2010 20:14
luxusná limuzína
:'-( to už tam namontujte kávovar a kreslo a hurá ďalšia limuzína.
Namiesto toho top za 120 000 kč mali urobiť top orezávatko. Znížiť výbavu na minimum toto má byť ikona drsnej rýchlej jazdy. Keď niekto chce vybavený sedan nech si kúpi imprezu diesel.
Ja volím evo 9 len z toho dôvodu, že nemám dostatočnú prax na toho staršieho bráchu evo 7.
Hurá ,že konečne je tu aj sedan je krajší
:yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2010 00:39
STI
To se mi strašně líbí! Je to hnusný, jede to, jako *** a strašně bych ho chtěl!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0