Subaru ČR uvádí na trh nový modelový rok 2009 Subaru Impreza 2.5 WRX s označením 265, s přitvrzeným podvozkem a výkonnějším motorem (195 kW místo 169 kW).
to ne...ale maji jen petikvalt a kratce poskladany jak se na ralley auto slusi a patri. ..jen to zamrzi mit tolik koni a pak na dalnici si nechat ujet kde jakou osravku :-)
Prvne jsem myslel , ze my konkurent Focusu RS..vykon uz se priblizil..a cena prijemna...ale to tak vse :-) >:D
Presne nad tým som sa pozastavil i ja. Standartný postup je, ze výkonnejsí motor má upravené prevodové pomery, kedze výkonnejsí motor zvládne i tazsie prevody. I ak je rovnaká prevodovka s rovnakými prevodovými pomermi, mala by dosiahnut aspon o nieco vyssiu rýchlost. Toto skutocne vyzerá, ze "skrátili" prevody za úcelom este lepsej akcelerácie. Otázka znie, ci je to to, co zákazníci chcú... 99% ludí chce nielen dobrú akceleráciu, ale i vysokú maximálku. Takto skutocne moze dojst k situácii, ze na semafore spraví Impreza i osemvalcový M-B, ale na dialnici sa "zadýcha" a skoncí tam, kde priemerné cca. 110 kW atmosférické dvojlitre. 8-s
... chyba! Maximálka verzí před cca 8mi (?) lety byla někde "fous" přes 240 km/h (pokud si vzpomínám) - tohle je asi spíš CHYBNÝ údaj - si myslím já ;-)
Pěkný den :-)
Chyba to není, maximálka je skutečně 209 kmh. Je to nepochybně převodovkou. Není mi jasný, proč to nemá třeba ten jeden kvalt navíc.
Prostě Súbo má v převodovkách rezervy, o tom není sporu. I když přesnost se zlepšila, pořád to není ono.O počtu kvaltů nemluvě - v roce 2009 ví každé malé dítě, že optimální počet převodů pro využití spalovacího motoru je minimálně sedm.
BTW, jediná alternativní možnost k rychlosti 209 kmh je, že by to mohlo být kvůli jubilejnímu roku 2009 >:D
No a k té rychlosti - naše dálnice už léta nekřižuji a raději nekomentuji vůbec( naposledy jsem jel tuším úsek Vysoká u Dobřan - Plzeň a tam je to tedy ok.) a Německo jsme probrali mockrát. Ani tam už není kvůli Frkéhru mnoho příležitostí k tomu, aby to člověk valil s klidem v duši přes 200 km/h víc než pár minut. Výkon je dobré mít kvůli pružnému zrychlení ze 170 na 200 kmh a k tomu slouží Báwo ?35d.
S tím "...NENí mnoho příležitostí, aby to člověk valit přes 200 km/h" až tak úplně NEsouhlasím.
Provoz se sice DOST "zhoršil/zhustil", ale míste kde sá dá DLOUHODOBĚ jet NADdvěstěkilometrovou rychlostí je stále ještě dost. Na podzim jsem si to při cestě ZPĚT do česka "změřila/nafotila" - "zdokumentovala :-)" - mám to na své stránce a to jsme jela Brumlou (= "obyč" Citroën C5!) - natankovala jsem u ÖMV, vynulovala počítač a od rozjezdu po hranice kde je omezení (a kde jsem počítač vyfotila) jsem ujela 74 km průměrnou rychlostí 168 km/h (což je v reálu 220 km/h s několika "bržděními" za něčím pomalým v levém pruhu a opětovné rozjetí na těch cca 210-220 km/h - to je u Brumly taková "rozumná" MAXimální rychlost, kdy ještě jede "v klidu" a "pohodě".
Druhý podobný FOTO"důkaz" mám z trošičku delší cesty 175 km dlouhé a průměr je 149 km/h = v praxi by stačilo možná o 2-3 "přibrždění" za kamionem apod. a průměrná rychlost by byla možná o desítky km vyšší.
PS: Vím žem Impreza NENí "dálniční křižník", i tak mi ale 209 km/h příjde "málo" (minulá generace Subaru "náklaďák" Forester byla RYCHLEJŠí!) ;-\
PPS: A "jen" minulá generace Impeza STi jezdila (se "stejným" motorem a převodovkou) PŘES 250 km/h!!
Pěkný den ;-)
No ... to myslím měla :-)
Ale výkon byl vyšší jen o ... "něco" a ten Forester co jsem zmiňovala měl (myslím) také "jen" 5 stupňů a přitom se dal rozjet kousek PŘES 220 km/h
Tak mi těch současných 209 km/h příjde OPRAVDU trochu "málo" - to před 11 lety jezdila Xsar(ušk)a VTS s vysokootáčkovým dvoulitrem (a zrychlení NEbylo zas tak "dramaticky" horší..
Ale na druhou stranu UZNÁVÁM (a čím VÍCE praxe mám "poznávám"), že "o číslíčkách" to až tak "není" ...
Pěkný den ;-)
Pravda. Vzhledem ke "kompromisnějšímu" zaměření WRX oproti STI bych čekal výše postavenou "maximálku". Ať už dosaženou šestistupňovou převodovkou a nebo "delšími" rychlostmi (4 a 5) u pětistupňové.
Přeci jen nejde ani tak o Vmax, jako o "rozumné" cestovní ot. při dálničním přesunu.
No, mne to ROZHODNĚ "překvapilo" - a myslím že by impreza WRX mohla mladé "nadšenému" majiteli poněkud "zhořknout", kdyby ho na dálnici předjela má 70ti letá tetička s Citroën(em) C5 2.2 HDi a NEkompromisně by mu zmizela v dáli (myslím, že tam je maximálka 220 km/h).
To byl samozřejmě jen PŘÍKLAD, ale i tak - těch 209 ... já bych (vzhledem k realitě co znám z německých dálnic) vůz "nastavila" třeba na Vmax 219 km/h a to by bylo již "ok" (to je, dle mých zkušeností rychlost, při které jste vpodstatě "plně konkurenceschopní" všem - samozřejmě krom ..., ale VŠEM "normálním" i trochu "svižnějším" modelů - BEZ ohledu na logo na kapotě)
Pěkný den :-)
Ale zásadní rozdíl je, že než se ten "cca 110kw atmosferický" dvoulitr přiblíží hranici 170kmh bude impreza už mlátit do omezovače na 209kmh.... Myslím že tachometrových 230kmh je velice slušná rychlost a je tak nějáká atmosfera ho nedá a poku má někdo potřebu jezdit na dálnici u nás ještě rychleji patří do blázince a nebo si nekoupí auto pod milion.
Takou istou logikou mozes tvrdit, ze u nás stací auto, ktoré má maximálku 130 km/h, lebo viac íst je aj tak nelegálne. Preco teda nesprevodovat napr. 1,6-ku tak, aby namiesto maximálky 190 km/h (napr. Octavia 1,6) mala iba 130, ale s takými krátkymi prevodmi, ze do tej 130-ky bude citujem "mlátit do obmedzovaca"?
moje auto ma jen o chlup mensi vykon a maximalku nekde lehce pod 250, a na dalnici jsem nemel potrebu jet vic nez 220 a to ani v Dojci na usecich kde se to smi rozparadit a v aute co z cloveka nevyklepe dusi, s Imprezou kde je cejtit kazdej prejetej mravenec bych si mozna dal tak 200 na nejakym z novejsich useku dalnic kde to "nedrnca", ale vic neni potreba, neni to sportak na trhani rychlostnich rekordu, ale auto pro zabavu na klikate okresky :-!
Já tedy MĚLA "potřebu" jet "rychleji" - ale FAKTem jest, že oněch 220 km/h je na německých dálnicích ROZUMNÁ "vyšší" cestovní rychlos (tedy v případě Brumly a jízdy na tempomat) ;-)
Pěkný den :-)
Vždyť Brumla má 6 válečků a 3 litříky :-)
Těch 220 km/h mám vyzkoušené jako takové "optimum" (na tempomat jsem nejvíce "doťukala" 224 km/h). V těch cca 220ti je Brumla stále stejně "tichý" a "klidný" jako ve 130ti km/h, když chcete jet rychleji, tak už se jakoby "začíná moc snažit" - tak s ním rychleji NEjezdím .. ale i v Deutschland je těch 220 km/h zcela "dostatečných"
PS: Já svá autíčka MOC ráda mám, já bych je přeci NEtrápila (pssst, NIKOMU to NEříkejte, ale já si s nimi i "povídám" ;-) )
Pěkný den :-)
Děkuji :-)
Jsem zvyklá z podobného(-ých) servrů (v jiném jazyce), že tam jsou lidé maličko "otevřenější" (a méně "MACHRUJí" - tedy "lepší" slovo jsem pro to "nevymyslela", ale myslím že celkem "sedí" ) - a mít u svého NICKu/jména fotografii, to také není až tak "vzácné" ...
Dobrou noc ;-)
Ó - tohle je PROVĚŘENÉ téma (a SKUTEČNOST) - já mluvím SAMOZŘEJMĚ o REÁLNÉ rychlosti.
Brumla SKVĚLE dopadl v německém testu (přesnosti) tachometrů a "odchyluje" se maximálně tak o 2-3 km (od malých rychlostí až do ... kousek nad těch 220 km/h - do té doby je relativně "baletka" - tedy ZABERE celkem "snadno", někde kousek nad 220 - cca 225 km/h se to "láme" a on už NEní "svižný/pružný", ale začíná to jít "ztuha" a i číslíčka na tachometru a navigaci si již NEjsou "tak blízká" ;-)
Zcela VÁŽNĚ: i v 220 km/h si tachometr a navigace (Garmin 6.. něco, něco) celkem "notují" STEJNOU písničku :-)
Pěkný den ;-)
No protože je "skvělý"? :-)
NEvím, v testech tachometrů AutoBild (?) dopadl VELMi dobře (2hý - 3tí myslím) a co já jsem si ověřila, opravdu NE"přeměřuje" :yes:
PS: Ale vy mi POVÍTE jistě něco JINÉHO :-)
pretoze francuzske auta pouzivaju tachometre od Sagemu, ktory patri medzi spicku, ale dnes vela vyrobcou nastavuje tachometre naschval, aby ukazovali menej, aby sa vyhli problemom s obzalovanim klientov, ze isli tachometrovo dobre, ale v skutocnosti isli viac.
Já vím, já zas "miluji" OBSAZENÝ levý pruh na dálnici a rychlost někde mezi 115-120 km/h (a věřím že na tachometru OPRAVDU má těch 130) a NEuhne a NEuhne ... (proč také, jede 130 km/h ;-)
no mne ukazuje navi o tri az 4 kilometre pomalsie ako tachometer a to aj pri rychlostiach okolo 200, ale je fakt, ze ked idem hodne nad 200 tak uz nemam cas sledovat navi. :-)
Ono to HODNĚ záleží na autě (a Brumlovo "rozumné" maximum kdy je vše ještě "pohoda" je těch 220 km/h - i když "botičky" má do 270ti a zimní "jen" do 240ti km/h).
Slyšela jsem, že jsou vozy, v kterých můžete jet PŘES 300 km/h a (skoro)VŠE je jim "jedno" - prostě "plují" dálnicí NAPROSTO v pohodě :yes:;-)
prave s tym ja nemam problem, ale ja tak idem v nemecku, aj ked je dost aut a musim hodne sledovat cestu a predvidat a brzdit hodne zavcasu.
V tomto je moj vyrobca bezkonkurencny, staci drzat volant len jednou rukou a dokonca stacia, len 2 prsty. ;-)
protoze od oktavky 1.6 nikdo neceka ze bude trhat rekordy na semaforech, ale ze bude schopna jezdit ekonomicky a s rozumnou spotrebou a s rozumnym komfortem ;-) ne vsichni totis na semaforech turujou motor a hned jak padne zelena tak se snazej ukazat tomu vedle sebe zada ;-)
To nespochybnujem. Chcem len naznacit, ze ani majitelovi Imprezy nemusí takéto sprevodovanie vyhovovat, lebo i ked más auto na zábavu, nevyhnes sa potrebe rýchlych presunov po dialnici, a i ked nemusís íst 250-kou, ak motor tocí uz pri takej 170-ke na patke 5000 otácok, nie je to nic príjemné...
Ano "létat" dálnici jistě NENí "priorita" vozu WRX či STi, ale i tak ...
... mně by se "líbilo" kdyby tam místo 209, 219 km/h bylo - TO je pak "ok" (to "stačí" .. stačiLO by - dle mne)
Pěkný den :-)
PROTO jsem "navrhla" (jako "optimum" bych viděla) těch 219 km/h, neb to zas TAK "rychle" NEní ...
PS: Jinak samozřejmě SOUHLASím, ale to že u Subaru (relativně VÝRAZNĚ) "ubrali" na max. rychlosti mne prostě jen "překvapilo" - toť vše.
"Bojovat" se mnou o "subaru" NEmusíte - já ho "chválím/propaguji" kde mohu/jak mohu ... JEN mne "zaskočilo" že "ostré" WRC má málem podobnou Vmax jako "superúsporná" verze 2.0D - das was! ;-)
kylie ale Vy mate nazov tej fotky inak napisany, citujem:k tymto rukavickam sa ako prislusenstvo dodava auto, tak ja som to pochopil, ze su to nejake super VIP rukavicky, kde ste pri ich lupe dostala ako pozornost automobil. >:D
Však (skoro) ano :-)
PS: Kdybyste věděl kolik mne stály ... ;-)
PPS: Ale to auto k nim NEbylo "špatné" :yes::-)
Ale abych jen NE"chválila" - trochu BARVILY! Opravdu! A to jsou ORIGINAL Subaru.. :-)
hold niekedy ani original nie je to co si predstavujeme, ale mozno bol problem niekde inde, ze Vy ste si v nich sadli do Vaseho 63 AMG a isli ste tak rychlo, ze sa Vam zacali strasne potit ruky od strachu a na to tie subaru rukavice neboli stavane. :-)
To ne - já už je DÁVNO NEpoužívám (no asi je to "poznat" i z té fotky ;-) ).
Ale možná je ještě někde mám ... Teddy má "měkoučký" volant, tam rukavičky NEtřeba.. :yes::-)
PS: Já tak rychle, aby se mi potily ruce NEjezdím ...
... NEmám na to vůz ;-)
tak já jsem rád, že konečně došlo k úpravám, po kterých volal snad každý - a to hlavně přitvrzení podvozku, výkon byl dostatečný už v minulé verzi, dokonce si myslím, že zvýšení výkonu nebylo potřeba.
co mě ale štve, je ten pětikvalt. nejde o maximálku, na to jsou tu jiné auta, stejně víc než 200 jsem nikde nikdy nejel a ani to nemám v úmyslu (myslím tím veřejné komunikace). co by ale hodně potenciálních kupců uvítalo, je 6ti st převodovka z STI. přeci jen po dálnici nejezdí každý 130... a když jedete 150 tak motor točí kolem 4300 ot/min, což při tomto výkonu znamená, že musíte neustále hlídat plyn, protože se pohybujete na hranici max. točícího momentu... a to není uživatelsky moc příjemné. ta 6ka by snížila otáčky a cestování by bylo i s tímto autem do zatáček velice příjemné a s rozumnější spotřebou.
a ne o dálniční stíhací jízdě -i když můj forester má psaných 214 max a tacho jede 240, což vzdušnou může být těch 220-225,takže i u téhle imprezy předpokládám drobátko optimističtější údaje v reálu. Kdyby zpřevodování bylo jiné, určitě by dokázala jet nějakých 260-280, ale rovně a rychle na dálnici umí jet každý blbec. Situace se diametrálně změní v okamžiku, kdy najedete na okresku či někam, kde se to zatáčkami jen hemží - o tom totiž impreza je - ježdění pro zábavu, pro ten pocit z jízdy a rozmanitosti - ne o dálničním přesunu - na to jsou jiné a mnohem lepší vozy.....
svatá pravda, i když v nové verzi je impreza i o komfortu cestování... u atmosférického motoru ten 5ti kvalt stačí, ale u wrx by se šestka lehce chytla.. ajk jsem psal výše, už jen kvůli spotřebě.
no tak jasně, já to myslel tak, že u 6ti kvaltu budou nižší otáčky = nižší spotřeba... tohle auto by mělo sloužit jak pro zábavu, tak pro běžné užití, kdy nikam nespěchám a chci se kochat... prostě nevidím jedinej důvod (cenu neberu, je to auto za 900.000) proč by ta šestka tam nemohla být.
Jezdím WRX 07, maximálka je někde kolem 220-230 (na tachometru - skutečnost bude míň), samozřejmě má dech pořád dál,ale není převod. Na druhou stranu pětka má neuvěřitelný zrychlení od nějakých 120 až do 200, pak už je to slabší. Je to supr pro hustý provoz, kdy se pořád zrychluje a zpomaluje, tak se nemusí řadit. Oproti tomu jezdím v Legacy 3.0 s šestkou, kde je vyšší maximálka, ale 6ka bezvadně táhne až od 160, takže když se na dálnici pohybuju v rozmezí 130-190 (moje nejčastější rychlosti) tak to chce pořád řadit mezi 5 a 6 a to dost rychle omrzí.
Mimochodem ve WRX je obrovský rozdíl ve spotřebě, když se jede 170 a když se jede 200.
Proč v tom článku nikoho nenapadlo napsat, proč se to auto vlastně jmenuje 265???? Zjevně to referuje ke koním, ale v celým článku a ani v tabulce se výkon v koních neobjevuje, zatímco kW poměrně často... V tomhle článku je to jasný, ale u ostatních mě už moc nebaví přepočítávat výkon na koně...
Kdyby to někoho zajímalo, tak v Polsku je v této silnější i původní 230koňové verzi k dostání i sedan (ceny zhruba 910 tis. za 230 k do 985 tis. Kč za nejlépe vybavenou verzi 265).
Už jsem na to přišel, to 265 je v HP a 209 je v MPH. Nebo né??
Bolí mě za krkem, jak ještě teď kroutím hlavou.
Nebo fakt většina dvoulitrových ropáků je rychlejší??
Nová WRX musí jet min. 230km/h,spíše 240,nechápu ty nesmyslné údaje,pokud by byla pětka v omezovači,vychází to přes 250km/h.Stejně podivně čarujou v tabulkách se zrychlením,před rokem,měla 5,8s a teď najednou 6,5s :-O Nová udělá kilo okolo 5,5s,nechápu,co tím sledují 8-s
Jedině snad,že už příliš šlape na paty STI,tak aby aspoň papírově měla dušička klid >:D
209 mph byla nadsázka, to by bylo 336,281km/h a na to by bylo možná i 500 koní málo. Možná ale Subaru takhle schválně mlží a kolik to jede prozradí jen kupcům.
Zajimalo by me, kdo z diskuteru jiz maximalni rychlosti ve svem voze dosahl. Ted nemam na mysli S100-130.
Cisla v tabulce jsou velice zajimava. K dosazeni vyssi maximalni rychlosti staci o 100 konskych sil mene. Tabulka vsak prozrazuje, ze WRX bude lahudkou pro jejiho ridice. Je totiz velice zrejme, ze vuz je zprevodovan tak, ze ho bude radost ridit na okresni komunikaci plne zatacek. Dosazeni vysoke rychlosti trva jen chvilku a vuz si ji take jiste dokaze udrzet ve dlouhem, nepretrzitem stoupani.
Vysoka maximalni rychlost neni, krome vozu urcenych na zavodni okruh dulezita. Malokdo ji totiz dosahne.
Já! ;-)
PS: A myslím že za posledních HODNĚ let asi skoro ve VŠECH (mých vozech) :-)
PPS: O kvalitách Imprezy NENí "sporu" - i tak jsou ofic. "číslíčka" ... "překvapivá/zvláštní"?
No, svůj VĚK vám prozrazovat NEbudu, ale tohle jsem NEdělala ani před ... no hóóóódně DLOUHOU dobou :-)
Já se ráda "přiznám", že i když najezdím km celkem "požehnaně" v tomhle tisíciletí jsem dostala zatím 2 pokuty (a OBĚ trochu NEfér) a za rychlost byla jen jedna z nich - a protože VĚDĚLi že to je trochu "unfair" bylo to "jen" 25€
PS: Ale když řídím nějaké "lepší" auto a je to na "povedené" dálnici (třeba z München na Ingolstadt - tam jsou móóóóc pěkné rovinky, tedy "hupy" - kdo to tam znáte; tam by snad i přes 300 km/h dalo jet) tak proč ne?!?
PPS: A ty co nazýváte "dálniční honibrka" (to jsou z mého pohledu ti co se kolem mne "mihnou" třeba v neděli odp. na té D1 - tak ty TAKÉ NEmám moc ráda - ta silnice je opravdu ŠPATNÁ; ale třeba na některých místech D5 - tam byl 160 km/h klidně "zavedla" - to by mi přišlo "odpovídající")
Dobrou ;-)
:-) ani ne, já jedu jen "okolo" a směřuji dál na sever ;-)
PS: Ale je tam na kraji města "použitelný" outlet .. (kde mají "za hubičku" můj oblíbený Wolford) :yes::-)
Proč ne? Já jezdím "nudně" předpisově (no většinou mám na tempomatu třeba o 3-4-5 km/h "víc") - myslím že jak po městě tak všech silnicích byste spíše předjel vy mne (v česku kolem mne občas "létají" i staré škodovky ;-) )
PS: To že doma dálnici občas ráda jedu "svižněji" ... to přeci není nic "zvláštního" ... (v česku na D1 "létá" nějakých 180 km/h každá ... xy-tá Octavia) :-)
PPS: Ale za to "přání" i tak DĚKUJi a NÁPODOBNĚ! ;-)
radost jazdy nie je samozrejme z maximalnej rychlosti, ovela vacsi zazitok je zrychlenie a pruznost auta a to krasne zatlacenie do sedacky, ale niekedy, ked clovek ide dlhe trasy cca 1500 km a ide cez nemecko, tak ju dosiahne.
Ono myslim, ze v tychto prispevkoch ani neslo o to ci clovek tu vysoku maximalnu rychlost potrebuje, ale islo skor o to, ze v dnesnej dobe pri takom vykone 195 kW je proste ocakavajuca maximalna rychlost v inych dimenziach, to proste k silnemu autu tak nejak patri.
A osobne nejako potom neviem pochopit to sprevodovanie, lebo keby bolo ine, tak by clovek isiel 210 km a motor by este netocil vela a mal by rezervu a aj spotreba by bola inde, takto pojde 200, ale bude to auto uz trapit, co tiez nejako neprispieva k bezpecnej jazde. :-)
No ona sama rychlost 200 uz prilis bezpecna neni. Zde nejde o schopnosti ridice, jako o schopnosti automobilu vcas dobrzdit.
Kdyz vozu s takovym vykonem uberes na maximalni rychlosti, pridas mu na hbitosti a zazivnosti. Osobne tvrdim, ze v automobilu urcenemu ke kazdodenimu jezdeni, neni vyssi maximalni rychlosti treba.
Máte pravdu - když si přepočítáte nějakou tu svoji MAXimálni rychlost na m/s - je to docela "šrumec" ;-)
PS: Při vyšších rychlostech hrozně záleží KDY a KDE a S čím - já si na delší trasy ráda přivstanu a jedu ještě když je (polo)prázdno, brzy nad ránem když vychází sluníčko se STEJNĚ jezdí NEJlépe :yes:;-)
S tim "kdy" a "kde" souhlasim. S tim "s cim" vsak pouze castecne. Kylie, vite, fyzicke zakony a jejich hranice prekrocit nelze. Zvlaste na ceskych dalnicich jsou kazdodennim jevem obchodni zastupci ve sluzebnich Passatech (popr. A4), dnes tak popularne zvani "manazeri" (i kdyz ke skutecnym manazerum maji opravdu daleko), jedouci prilis rychle a hlavne riskantne. Fakt, ze riskuji sve zoufale zivoty, me nijak nevzrusuje. Problem je prave ve snaze prekrocit fyzicke zakony, kdy se "problemem" ci "prekazkou" stava nevinny ucastnik dopravy ctici zakony jak fyzicke, tak i moralni.
MOC dobře VÍM o čem mluvíte .. :-)
"Střelce" s TDi na pudelce (tím se OMLOUVÁM těm "normálním/slušným" majitelům - ostatně jednoho GOLF TDi mám i v rodině :-) ) opravdu dobře "znám" (já osobně "miluji" tu SUVERENITU s ním mne ve městě předjíždí/podjíždí/objíždí např. rovným pruhem a na poslední chvíli to "narvou" před kolonu (můj Buřtík je takový "medvídek" /GRIZZLY/ a dlouho nic/nic/nic, až "se ucho utrhlo" a když takovýto "*" mi málem urazil nárazník vystopil, otevřel dveře onoho "já čekat NEmusím" a "odnesl si ho stranou na chodník" - bez auta - a onen "já NEmusím čekat" a dotaz: "CO TO BYLO?!?" jen špitnul: "já tak jezdím DENNĚ" - CO na to říci..) čekající na odbočení apod. 8-s )
Já docela RÁDA jezdím občas "rychle(ji)", ale já taková ta "praštěná", že i když např. s Brumlou jezdíme max. těch 220-225 km/h tak pneu mám s indexem do 270ti km/h a když vím že "domů" pojedu, tak i jemně "přehustím" a "sko***ny/bubosti" asi spíše NEdělám (to je - NEuražte se - ale spíše CHLAPEČkovský "rys").
Jinak to "s čím" jsem myslala tak, že každý vůz je "nějak" konstruován (na určité rychlosti) - to mi připomnělo kdy jsem před lety jela svou první C5 jemně NEpředpisových 135 km/h na tempomat a (s trochou nadsázky) v nedělním dopoledni za slabého provozu řídila "jedním prstem" a v mírné zatáčce jsem míjela postarší Opel Corsa jehož řidič se snažil v zatáčce udržet podobnou rychlost a viditelně s vozem "bojoval" ... TAK nějak jsem to myslela ...
Brumlovo (rozumné) maximum je oněch cca 220 km/h a když začneme zrychlovat ona "totální" jistota "nadřazenost/poklid" lehce "mizí" a i motor se z poklidného "brumlání" ve 4500 ot. musí začít "snažit" ... když touto rychlostí jedete např. s nějakým vozem s V8, dalo by se říci něco jako: Těžce se "nudí" ...
... a prý jsou vozy, které takto jedou i přes 300 km/h ;-)
Tohle POCHOPITELNĚ NElze dělat na dálnicích typu D1 (pokud vím má "špatné podloží"), a samozřejmě to nelze ani na všech německých dálnicích! Mám "jistou praxi" a i na tamních dálnicích vpodstatě "stačí" vůz jakým je Brumla (těch míst kde lze jezdit rychleji je málo ... a nívíc spíše "ubývají").
Znám samozřejmě případy, kdy se mladí MUŽi (opět jen, nebo alespoň HLAVNĚ "muži") "letí" i onou skoro 300 kilometrovou rychlostí v "běžném provozu" - to je ale opravdová "bubost" (já v těch nejvyšších rychlostech dávám nohu nad pedál brzdy i "jen" při "průjezdu" OKOLO nějakého pomalejšího vozu ... jistě jste také zažil když NEčekaně vůz v pravém pruhu třeba jen "zaplave" - NEmluvím o kamionu co nečekaně přejede ve své 90ti kilometrové rychlosti do levého pruhu ... což mi připomnělo jeden VELMi NEpříjemný zážitek ..
Nu "vypovídala" jsem se ..
Pěkný den :-)
Skoro jako vždy u jakékoliv zprávy kolem Subaru ve mě i WRX zanechává rozpaky.
Skoro mě i napadá málem "kaciřská" myšlenka, co by se stalo, kdyby WRX vůbec neexistovalo. V současné situaci si troufnu tvrdit, že nic dramatického.
Jako "pomalejší", resp. "méně" sportovní a kompromisnější alternativa k STI téměř selhává. Absence SI drive, které z STI umí udělat relativně úsporné a krotké vozidlo. Absence 6° převodovky, která "sráží" WRX pro univerzálnější použití proti STI. Samozřejmě je zde otázka ceny, provozních nákladů a dá se říct i pohodlí ( které se ale u STI proti předchozím generacím také změnilo ).
Toto zamyšlení mě vede k asi "nejšílenější" myšlence ve vztahu k Subaru za poslední dobu.
V případě existence výkonově vyššího dieslu (cca. 170-180HP) s nějakými těmi sportovními doplňky a třeba ještě snížení ceny u STI vidím WRX jako v podstatě nesmyslný model.
P.S. Tak a těď si jdu dát pár facek, jestli se z té "nesmyslné" úvahy proberu.... ;-\
No tak tahle myšlenka není vůbec od věci - jen s tím, že pokud by subaru udělalo diesel okolo 150 kW - jako že pravděpodobně ano, aby mohlo hnát dieselem mastodontíky alá Tribeca a podaří se mu je zakomponovat do imprez - tak to bude soda.... a wrx tiše zmizí ze scény.... takže nejsi žádný kacíř, ale vizionář ;-)