Subaru Impreza WRX STi: Kolik hatchbacků jezdí na českých silnicích?
Aktuální Impreza WRX STI byla oficiálně představena evropským zákazníkům na boloňském autosalonu v prosinci 2007. V únoru 2008 dorazila i na české silnice. Ti nejskalnější fanoušci rychlých sedanů byli tehdy rozmrzelí z toho, že místo sedanu dorazil hatchback. Znamená to tedy, že by o rychlou Imprezu nebyl zájem?
Ne, spíše to bylo naopak. Hned v prvním roce se na českém trhu prodalo 55 vozů s cenovkou minimálně 1,15 milionu Kč, v roce 2009 to bylo 23 ks a za první tři čtvrtletí dalších 10. Celkem jde tedy o 88 vozů. Dovozce bude ještě letos schopen uspokojit dalších 10 zájemců o WRX STi, teď už ale v modelovém provedení pro rok 2011.
Špičkovému WRX STi sekundovalo úspěšně WRX. To se prodávalo už od roku 2007, kdy zájemci odebrali 12 vozů. O rok později si přišli Češi pro další tucet WRXek, v roce 2009 vzrostl odbyt díky verzi WRX 265 na 19 jednotek a letos se na české značky dostalo dalších 9 Imprez WRX.
Životnost rychlých hatchbacků není tak velká, jako u běžných produkčních modelů, jenže obvykle za to nemůže technika, ale článek mezi sedačkou a volantem. Skutečný počet vozů na českých silnicích je tedy potřeba ponížit o ty které umřely v boji o rychlý průjezd zatáčkou, naopak část STi-vozového parku jistě tvoří dovoz vozů neoficiální cestou.