Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza WRX STI na českém trhu za 1,149 milionu Kč, v nabídce i verze N1

Ondřej Láník
Diskuze (67)
Český dovozce vozů značky Subaru představuje ceny a specifikace nové Imprezy WRX STI pro český trh. Oficiální datum zahájení prodeje je 26.2.2008. Podnikatelé mohou zvolit i verzi s odpočtem DPH!

Nová Impreza WRX STI byla oficiálně představena evropským zákazníkům na boloňském autosalonu v prosinci 2007. Po necelých třech měsících teď tato legenda vstupuje i na české silnice.

Stručně z historie

Impreza WRX STI byla poprvé představena v roce 1994 jako „STI Verze“ Imprezy. Byla to zesílená modifikace, vyvinutá společností Subaru Tecnica International (STI), dceřinou společností FHI, specializovanou na aktivity v motorsportu. V dalších letech FHI stále více participovala na vývoji konceptu WRX STI, během této doby byl výkon vozu neustále zvyšován a model se stal také více dostupným. Nakonec byl model plně zařazen do výrobního programu Subaru jako sportovní verze a představen na evropském trhu v roce 2001 jako „Impreza WRX STI“ na základech druhé generace Imprezy.

Nová Impreza WRX STI bude i nadále ikonou Subaru ve smyslu vysoce výkonného sportovního modelu. Úspěšný vývoj WRX STI je dán i díky zkušenostem získaným během závodních zkoušek ve světovém šampionátu FIA World Rally Championship (WRC), kde Impreza získala 3 poháry konstruktérů za sebou v letech 1995 – 1997.

Výrobce získal od FIA homologaci Imprezy WRX STI 2,0 l (jap. spec.) pro skupinu N platnou od 1.1.2008. Subaru ČR nabízí i tento model, určený výhradně pro přestavbu na závodní vůz, za cenu 878.555,- Kč vč DPH.

Ceny v ČR

Cenová úroveň WRX STI se stejně jako u celé generace Imprezy 08 neodchyluje od staršího modelu, ale naopak v nižší specifikaci výbavy ve zcela novém paketu dokonce začíná na částce 1.148.800,- Kč (ve verzi N1 986.219,- Kč bez DPH).

Součástí výbavy je 6 airbagů, automatická klimatizace, sportovní sedadla STI (barva antracit), hliníkové pedály, elektricky sklopná zrcátka se směrovými blikači, rádio s 6 CD měničem a ovládáním na volantu, tempomat, xenonové přední světlomety s ostřikovači, aktivní diferenciál Multi-Mode DCCD, stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop, 6-ti stupňová sportovní manuální převodovka, Hill Start Assist system, stabilizační systém nebo SI-DRIVE.

Výbava 2,5 WRX STI TOP bude nabízena za 1.278.800,- Kč, tedy s rozdílem 130.000,- Kč. Za tento příplatek dostanete navíc hliníková kola BBS 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop (volitelně ve stříbrném či zlatém provedení), sportovní sedadla RECARO (barva antracit), přední mlhová světla, integrovaný DVD navigační systém s VGA monitorem, CD audiosystem s DVD přehrávačem, Bluetooth a ovládáním na volantu, bezklíčkové odemykání vozu „Smart Entry“, bezklíčkové startování pomocí tlačítka „Start/Stop“ a tónovaná zadní skla.

V souvislosti s novou cenou vrcholného modelu byla snížena cena civilnější verze Impreza 2,5 WRX o 50 tisíc korun na 848.800,- Kč, i zde je možnost odpočtu DPH (verze N1 - cena bez DPH 734.118,- Kč).

Subaru Impreza 2008 na českém trhu
Model1.5R2.0R2.5 WRXWRX STI
Motor5MT5MT5MT6MT
Zdvihový objem [cm3]1498199424572457
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]79/6000110/6400169/5200221/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]142/3200196/3200320/2800407/4000
Max. rychlost [km/h]175193209250
Zrychlení 0-100 km/h [s]149,65,85,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,58,210,410,3
Cena [Kč]498.800,-598.800,-848.800,-1.148.800,-

Všechny momentálně dostupné informace o voze Subaru Impreza WRX STI jsou v článku Subaru Impreza WRX STI: podrobnosti o nové generaci.

Ondřej Láník
Diskuze (67)
27. 2. 2008 21:14
Re: spotreba
Nesouhlasim. U aut co maji nad 100kw je ta udavana spotreba docela realna. Samozrejme nemuzes ocekavat ze budes zrychlovat dle udaju vyrobce a zaroven mit i uvedenou spotrebu. Ja jezdim docela svizne, a prumer mam pod 9 i kdyz vyrobce udava kombinovanou 9,3 a jezdim vetsinou po meste kde vyrobce udava 11. Kdyz si prectes test fabie s nakym htp-ckem tak real je klidne o dva litry vic. Proctes si ale testik nakeho dvou litru a vic, a ty vysledky jsou docela podobne tem od vyrobce.

To, ze se pri nizsich otackach vstrikuje mene paliva je asi jasne kazdemu.

V kazdem pripade ocekavat, ze si koupim wrx sti a budu jezdit na spotrebu, to si snad nedovoli nikdo...
27. 2. 2008 19:19
Re: jsem fanoušek STI a vždy ji obhajoval, ale...
Tak to sa neskutočne pletieš o STI, Ty si sa totiž na novej impreze nikdy neviezol a v tom je ten problém. Ani náhodou nie si stále odsúdený "závodit" . To čo si napísal o impreze teda vôbec nenasvečuje tomu, že si jej fanúšik, tomu totiž nejde o také veci ako luxus, komfort, design, špičkový interiér a podobné "zbytočné" veci v takom aute.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 2. 2008 11:37
Re: ceed
Toto je velmi odvazne tvrzeni >:D Myslim, ze kdyby byla financni situace v tomto state nekde na urovni Svycarska, prohanelo by se tu vic STIcek nez Cee'du.. "Snad jen to svezeni" - doporucuju svezt se a pak psat...
Avatar - MajoThePuk
26. 2. 2008 21:14
Re: Dynamika
ta bola na tom aute na poslednom mieste...nepotrebna vec pre nich a nezaujimava...podstatna bola dynamika a tak to aj vypadalo po sprevodovani...
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 2. 2008 21:02
Re: Cena
To je trosku barbarstvi, kritizovat cenu zrovna u modelu, ktery v nove generaci zlevnil.... :-|