reklama


Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy - jízdní dojmy

Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy - jízdní dojmy

 
 

Subaru se jako poslední japonská značka na českém trhu dostala mezi prodejce turbodieselových motorizací. Ještě než příjde řada na dieselového Forestera nové generace, je nyní ten správný čas k první jízdě s novým turbodieselem v Legacy.

Výhradně benzinové motory pod kapotami vozů Subaru dělaly na jednu stranu z vyhraněné zákaznické skupiny ještě vyhraněnější, výjimečnou kategorii zákazníků, kteří byli značce i koncepci věrni, a kteří byli schopni ocenit všechny výhody, jež zážehový motor dokáže nabídnout. Druhou stranou mince je skutečnost, že v segmentu střední třídy se prodává stále více vznětových provedení a na některých trzích představuje prodej dieselů i více než 80 %. Na českém trhu je třída, kam Legacy patří, tvořena z více než 70 % turbodieselovými motory.

Plynové přestavby, které měly dočasně absenci spalovače nafty v Subaru vyřešit, nebyly plnohodnotnou náhradou, a tak prodejci velmi konkurenceschopných vozů prodávali méně, než ostatní značky (s turbodiesely v nabídce). Tato kapitola dějin Subaru právě končí. Slogan provázející uvedení nového motoru na trh je výmluvný. JE TADY.

První jízdní dojmy
K novému turbodieselu pod kapotou osvědčeného modelu Legacy jsme přistupovali s určitými obavami. Existuje totiž celá řada příkladů z minulých let, v nichž nově implantovaný turbodiesel přinesl neevropskému modelu vedle nižší spotřeby a velkého dojezdu na jednu nádrž, i hluk, vibrace a problémy s odolností karoserie. Nic takového ale Subaru s novým naftovým motorem nepotkalo. Kultivovanost benzinových boxerů jakoby se přenesla i do nového agregátu, bez ohledu na mnohem vyšší kompresní poměr, vstřikovací i pracovní tlaky. Žhavení u studeného motoru možná trvá o chvíli déle než jsme dnes zvyklí, ale pak už mnoho rozdílů proti benzinovým verzím nenajdete. Novinkou pro subaristy je dojezd přes 1000 km, který se rozsvítí na palubním počítači po natankování plné nádrže.

Tubodiesel japonské konstrukce patří k moderním přeplňovaným motorům se vstřikováním common-rail, které jsou ochotné akceptovat jízdní styl který jim naordinujete. Nárůst točivého momentu s otáčkami je plynulý. Funkční otáčkové pásmo začíná někde mezi 1800 a 1900 ot./min, ale určit skutečný okamžik nástupu je vzhledem k plynulosti odezvy obtížné. Je celkem běžné, že nejlépe se čtyřválec cítí mezi 2000 a 3000 ot./min, méně běžná je ochota spolupracovat se stejnou ochotou i za hranicí 4000 ot./min. Nejvyšší otáčky motoru (4800 ot./min) jsou jasně vymezeny červeným polem na otáčkoměru a skutečnost tomu odpovídá.

Při krátkém dálničním výletu při jízdě na spotřebu jsme se syrovým motorem dosáhli spotřebu 4,8 l/100 km, při průměrné rychlosti 100 km/h odpovídající přibližně 2100 ot./min. Ve 130 km/h se spotřeba vyhoupne na 6,2 l/100 km, otáčkoměr přitom ukazuje přibližně 2700 ot./min. I při dosažení českého dálničního limitu je ve voze důstojná atmosféra, subjektivně srovnatelná s benzinovým motorem - aerodynamický hluk překonává zvukový projev motoru. Po vibracích není ani památky - a to jak při jízdě, tak při volnoběhu a se studeným motorem. Jedinou výtkou k akustice motorizace 2.0 D je rezonance ve výfukovém potrubí, která se dostavuje při akceleraci někde kolem 1800 ot./min. Zvuk tak v určitých chvílích paradoxně nejde od motoru, ale zezadu od výfuku.

Velmi atraktivní dynamický projev turbodieselu Subaru (verze je ve zrychlení z 0 na 100 km/h rychlejší než benzinový dvoulitr) trochu kazí převodovka. Její pětistupňová specifikace by se asi dala přejít (i když většina konkurentů pro tyto kubatury předepisuje již šestistupňovou skladbu), ale zadrhávání řadicí páky v kulise je proti převodovkám nejprodávanějších evropských, ale i japonských modelů o kousek pozadu. Řízení nově opatřené elektrickým posilovačem ztratilo jen málo ze své původní přesnosti a zpětnovazebních vlastností.

Motor samotný má včetně turbodmychadla a souvisejících komponent hmotnost 170 kg, což je asi o 45 kg více než je hmotnost atmosférického motoru v Legacy 2.0 R.

Subaru Legacy 2008 na českém trhu (data pro kombi)
Motor2.0R (AT)2.0D
Zdvihový objem [cm3]19941998
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/6000110/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]196/3200350/1800
Max. rychlost [km/h]202 (191)203
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,8 (11,8)8,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,6 (8,5)5,7
Cena Trend [Kč]733.800,- (788.800,-)-
Cena Active [Kč]773.800,- (828.800,-)803.800,-
Cena Comfort [Kč]-923.800,-

Dovozce letos plánuje prodat asi 20 % vozů Subaru s turbodieselem. Po rozšíření čtyřválce do řad Forester (listopad 2008) a Impreza (leden 2009) může podíl turbodieselových verzí vzrůst až na 50 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Člověk se stále učí. Často ze svých chyb. Někdy je však…

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů

Nejpozději v den inaugurace Donalda Trumpa musel americký…

Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu

Při devětadevadesátiprocentních volebních úspěších nebyly…

Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce

Jihomoravská ČSSD dnes na krajské konferenci v Brně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

 




Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení

Řízení dává modelu Subaru Legacy zabrat. U současné…

Video: Design nového Subaru Legacy podrobně Video: Design nového Subaru Legacy podrobně

Proč nové Subaru Legacy vypadá tak, jak vypadá? Dominick…

 



 
Nejprodávanější auta v Evropě: Mezi nejlepšími i dvě škodovky!

Nejprodávanější auta v Evropě: Mezi nejlepšími i dvě škodovky!

Dnes 17:34

Nejprodávanějším automobilem v Evropě byl i loni VW Golf. Značka Škoda má pak v top 20 modelech hned dva své zástupce.




Blesk.cz

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko: Hrozila mu amputace!

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko:…

Svůj zločin si určitě bude vyčítat až do konce života. Čech Pavel Novotný (49), který se minulý týden vloupal do…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Úspěšná Ledecká se před startem cpala: Pomohly mi Bankovy rady

Úspěšná Ledecká se před startem cpala: Pomohly mi…

PŘÍMO Z NĚMECKA | Životní umístění v lyžařském Světovém poháru ve své dosavadní kariéře si vyjela v…

Další paráda Koukalové! O zlato přišla až v závěru, doběhla na třetím místě

Další paráda Koukalové! O zlato přišla až v závěru,…

Biatlonistka Gabriela Koukalová přišla krátce před cílem o triumf v dnešním závodu Světového poháru s hromadným…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama