Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy - jízdní dojmy

Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy - jízdní dojmy

 
 

Subaru se jako poslední japonská značka na českém trhu dostala mezi prodejce turbodieselových motorizací. Ještě než příjde řada na dieselového Forestera nové generace, je nyní ten správný čas k první jízdě s novým turbodieselem v Legacy.

Výhradně benzinové motory pod kapotami vozů Subaru dělaly na jednu stranu z vyhraněné zákaznické skupiny ještě vyhraněnější, výjimečnou kategorii zákazníků, kteří byli značce i koncepci věrni, a kteří byli schopni ocenit všechny výhody, jež zážehový motor dokáže nabídnout. Druhou stranou mince je skutečnost, že v segmentu střední třídy se prodává stále více vznětových provedení a na některých trzích představuje prodej dieselů i více než 80 %. Na českém trhu je třída, kam Legacy patří, tvořena z více než 70 % turbodieselovými motory.

Plynové přestavby, které měly dočasně absenci spalovače nafty v Subaru vyřešit, nebyly plnohodnotnou náhradou, a tak prodejci velmi konkurenceschopných vozů prodávali méně, než ostatní značky (s turbodiesely v nabídce). Tato kapitola dějin Subaru právě končí. Slogan provázející uvedení nového motoru na trh je výmluvný. JE TADY.

První jízdní dojmy
K novému turbodieselu pod kapotou osvědčeného modelu Legacy jsme přistupovali s určitými obavami. Existuje totiž celá řada příkladů z minulých let, v nichž nově implantovaný turbodiesel přinesl neevropskému modelu vedle nižší spotřeby a velkého dojezdu na jednu nádrž, i hluk, vibrace a problémy s odolností karoserie. Nic takového ale Subaru s novým naftovým motorem nepotkalo. Kultivovanost benzinových boxerů jakoby se přenesla i do nového agregátu, bez ohledu na mnohem vyšší kompresní poměr, vstřikovací i pracovní tlaky. Žhavení u studeného motoru možná trvá o chvíli déle než jsme dnes zvyklí, ale pak už mnoho rozdílů proti benzinovým verzím nenajdete. Novinkou pro subaristy je dojezd přes 1000 km, který se rozsvítí na palubním počítači po natankování plné nádrže.

Tubodiesel japonské konstrukce patří k moderním přeplňovaným motorům se vstřikováním common-rail, které jsou ochotné akceptovat jízdní styl který jim naordinujete. Nárůst točivého momentu s otáčkami je plynulý. Funkční otáčkové pásmo začíná někde mezi 1800 a 1900 ot./min, ale určit skutečný okamžik nástupu je vzhledem k plynulosti odezvy obtížné. Je celkem běžné, že nejlépe se čtyřválec cítí mezi 2000 a 3000 ot./min, méně běžná je ochota spolupracovat se stejnou ochotou i za hranicí 4000 ot./min. Nejvyšší otáčky motoru (4800 ot./min) jsou jasně vymezeny červeným polem na otáčkoměru a skutečnost tomu odpovídá.

Při krátkém dálničním výletu při jízdě na spotřebu jsme se syrovým motorem dosáhli spotřebu 4,8 l/100 km, při průměrné rychlosti 100 km/h odpovídající přibližně 2100 ot./min. Ve 130 km/h se spotřeba vyhoupne na 6,2 l/100 km, otáčkoměr přitom ukazuje přibližně 2700 ot./min. I při dosažení českého dálničního limitu je ve voze důstojná atmosféra, subjektivně srovnatelná s benzinovým motorem - aerodynamický hluk překonává zvukový projev motoru. Po vibracích není ani památky - a to jak při jízdě, tak při volnoběhu a se studeným motorem. Jedinou výtkou k akustice motorizace 2.0 D je rezonance ve výfukovém potrubí, která se dostavuje při akceleraci někde kolem 1800 ot./min. Zvuk tak v určitých chvílích paradoxně nejde od motoru, ale zezadu od výfuku.

Velmi atraktivní dynamický projev turbodieselu Subaru (verze je ve zrychlení z 0 na 100 km/h rychlejší než benzinový dvoulitr) trochu kazí převodovka. Její pětistupňová specifikace by se asi dala přejít (i když většina konkurentů pro tyto kubatury předepisuje již šestistupňovou skladbu), ale zadrhávání řadicí páky v kulise je proti převodovkám nejprodávanějších evropských, ale i japonských modelů o kousek pozadu. Řízení nově opatřené elektrickým posilovačem ztratilo jen málo ze své původní přesnosti a zpětnovazebních vlastností.

Motor samotný má včetně turbodmychadla a souvisejících komponent hmotnost 170 kg, což je asi o 45 kg více než je hmotnost atmosférického motoru v Legacy 2.0 R.

Subaru Legacy 2008 na českém trhu (data pro kombi)
Motor2.0R (AT)2.0D
Zdvihový objem [cm3]19941998
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/6000110/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]196/3200350/1800
Max. rychlost [km/h]202 (191)203
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,8 (11,8)8,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,6 (8,5)5,7
Cena Trend [Kč]733.800,- (788.800,-)-
Cena Active [Kč]773.800,- (828.800,-)803.800,-
Cena Comfort [Kč]-923.800,-

Dovozce letos plánuje prodat asi 20 % vozů Subaru s turbodieselem. Po rozšíření čtyřválce do řad Forester (listopad 2008) a Impreza (leden 2009) může podíl turbodieselových verzí vzrůst až na 50 %.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Dokument o vydání Babiše a Faltýnka už je v rukou žalobce Dokument o vydání Babiše a Faltýnka už je v rukou žalobce

Státní zástupce dnes obdržel od policie vyrozumění…

Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic

Česká vláda pošle zhruba 225 milionů korun do fondu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení

Řízení dává modelu Subaru Legacy zabrat. U současné…

Video: Design nového Subaru Legacy podrobně Video: Design nového Subaru Legacy podrobně

Proč nové Subaru Legacy vypadá tak, jak vypadá? Dominick…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…