Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Legacy 2.0 D: první diesel v Legacy - jízdní dojmy

Subaru se jako poslední japonská značka na českém trhu dostala mezi prodejce turbodieselových motorizací. Ještě než příjde řada na dieselového Forestera nové generace, je nyní ten správný čas k první jízdě s novým turbodieselem v Legacy.
Zpět na článek
9. 4. 2008 11:06
9. 4. 2008 12:38
10. 4. 2008 00:08
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 15:10
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 13:29
10. 4. 2008 00:17
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 11:32
9. 4. 2008 13:49
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 14:05
9. 4. 2008 14:25
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 14:42
9. 4. 2008 14:46
9. 4. 2008 15:38
9. 4. 2008 16:24
9. 4. 2008 15:30
9. 4. 2008 15:42
9. 4. 2008 15:58
9. 4. 2008 16:16
9. 4. 2008 17:03
9. 4. 2008 17:12
9. 4. 2008 18:10
neregistrovaný "AJO"
9. 4. 2008 20:51
anonym
9. 4. 2008 22:22
9. 4. 2008 23:09
anonym
9. 4. 2008 12:18
11. 4. 2008 15:09
10. 4. 2008 00:36
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 22:46
neregistrovaný "zuBy"
9. 4. 2008 14:12
9. 4. 2008 14:33
9. 4. 2008 14:51
9. 4. 2008 15:06
9. 4. 2008 15:10
9. 4. 2008 18:25
9. 4. 2008 15:13
9. 4. 2008 15:23
9. 4. 2008 15:35
9. 4. 2008 15:40
9. 4. 2008 14:33
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 14:45
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 14:59
9. 4. 2008 15:11
neregistrovaný "maluch"
9. 4. 2008 15:20
9. 4. 2008 15:27
9. 4. 2008 15:33
9. 4. 2008 15:49
9. 4. 2008 15:44
9. 4. 2008 15:47
9. 4. 2008 16:10
9. 4. 2008 16:22
11. 4. 2008 22:45
9. 4. 2008 15:32
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 15:45
9. 4. 2008 16:27
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 14:53
9. 4. 2008 14:53
9. 4. 2008 16:22
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 16:49
9. 4. 2008 15:17
9. 4. 2008 15:34
10. 4. 2008 07:57
9. 4. 2008 15:13
9. 4. 2008 15:22
9. 4. 2008 15:25
9. 4. 2008 15:50
9. 4. 2008 16:03
9. 4. 2008 16:14
9. 4. 2008 16:16
10. 4. 2008 09:59
10. 4. 2008 00:30
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 15:31
9. 4. 2008 15:39
9. 4. 2008 16:46
9. 4. 2008 18:54
9. 4. 2008 22:20
11. 4. 2008 00:31
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 15:45
9. 4. 2008 14:12
9. 4. 2008 14:27
9. 4. 2008 14:44
9. 4. 2008 15:03
9. 4. 2008 15:08
9. 4. 2008 18:30
9. 4. 2008 14:36
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 4. 2008 15:06
9. 4. 2008 15:10
9. 4. 2008 15:11
9. 4. 2008 15:25
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 15:31
9. 4. 2008 15:59
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 16:04
9. 4. 2008 16:07
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 16:17
9. 4. 2008 16:20
9. 4. 2008 18:33
10. 4. 2008 12:41
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 4. 2008 17:02
9. 4. 2008 17:05
9. 4. 2008 17:07
9. 4. 2008 18:00
10. 4. 2008 12:35
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 4. 2008 10:51
neregistrovaný "bobbecek"
9. 4. 2008 20:47
anonym
9. 4. 2008 18:51
9. 4. 2008 18:59
9. 4. 2008 19:29
9. 4. 2008 20:36
anonym
9. 4. 2008 23:11
anonym
10. 4. 2008 00:05
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 08:04
neregistrovaný "helmuthhyb"
10. 4. 2008 09:37
10. 4. 2008 14:48
10. 4. 2008 15:20
10. 4. 2008 16:16
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 16:20
11. 4. 2008 18:07
neregistrovaný "babo"
11. 4. 2008 17:35
11. 4. 2008 18:42
neregistrovaný "babo"
9. 4. 2008 11:06
porovnanie
passat sedan motor BKP 1968cm3, 103kW, 6manual, 4motion, spotreba kombinova 6,6l
Rozbalit vlákno
8
9. 4. 2008 11:39
Re: porovnanie
Pochybuju, že by si subarista koupil nějakou masovku... :-)
9. 4. 2008 12:38
Re: porovnanie
islo o to ukazat, ze legacy ma skoro o liter mensiu spotrebu a to pri permanentnom 4x4 pohone, v dobe ked kazdy bojuje o kazde decy spotreby menej
Avatar - Ricardo
9. 4. 2008 13:36
Re: porovnanie
4motion není permanentní
Avatar - Blue Sun
9. 4. 2008 14:26
Re: porovnanie
Ale symmetrical AWD od subaru ano. Tedy větší rotující hmoty, větší odpory a ztráty. Přesto nižší spotřeba.
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:08
Re: porovnanie
Presme tak, Ich AWD je permanentny a predsa ma pomerne vyrazne nizsiu spotrebu ako 4MOTION HALDEX... Uvidime, co na to este zajtra napise ten miesnty sasek :-!
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 15:10
Re: porovnanie
sasek sa uz asi vyzuril a uz nema co povedat... to je dobre :-)
Avatar - gld
9. 4. 2008 13:29
Re: porovnanie
A zastaneš na križovatke a 5 rovnakých áut okolo teba >:D
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:17
Re: porovnanie
A co sa dizajnu tyka, tak teda LEGACY ho ma mimoriadne podareny. Hlavne SEDAN. V nenapadnosti je sila, ziadne na prvy pohlad libive krivky, nic, co zaujme, ale za 5 minut prestane bavit... Sportova elegancia, to na to fakt sedi. Taky 3.0 spec. B. idealny na velke vivdenie z omylu mnohych ludi, ze rychlejsie ako ich auto nemoze ist nic :-) KOMBI nie je az tak velmi podarene, ale myslim, ze aj to je stale krajsie ako lubovolne KOMBI velkej trojky A4, C-KLASSE a 3er. Urcite nie je najkrajsie na svete, napriklad sa mi osobobne posledny model PASSAT KOMBI paci a paci sa mi viacej, ako LEGACY KOMBI...
9. 4. 2008 11:32
Krásný vůz
Krásné Subaru. Kdyby moje srdce nepatřilo Saabu a Volvu, patřilo by Subaru! :-)
Rozbalit vlákno
32
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 13:49
Re: Krásný vůz
me srdce patri taky Saabu a Volvu. Jsou to skvela auta. Nejlepsi je Saab devetpetka a Volvo osmdesatka.
Rad bych mel Volvika nebo Sobika, ale musim se jeste hodne snazit, abych si je zaslouzil!
9. 4. 2008 14:18
Re: Krásný vůz
což o to, já si je určitě zasloužím, ale taky se musím ještě hodně snažit abych na ně měl :-)
9. 4. 2008 14:05
Re: Krásný vůz
No to nám popiš, jak se člověk, který má údajně v srdci Saab a Volvo může alternativě udělat na Subaru...
9. 4. 2008 14:21
Re: Krásný vůz
odpověd je skryta v jednom slovu - INDIVIDUALITA
žádný supermainstream, žádný prodejní rekordy, žádný snažení se o něco co nejsem... ;-)
tím netvrdím že "supermainstream" je špatný auto, mně se jenom prostě líbí něco jiného
neregistrovaný "Krkovicka"
9. 4. 2008 14:25
Re: Krásný vůz
To jde vyresit i jinak. Treba Hadraplan nebo Trabi- tech uz moc nejezdi. Budes na silnici krasne individualne smrdet a pritom muzes nenapadne parkovat nekde na sidlisti a zadnej ze sousedu (krome tech zasvecenych) nebude tusit jakou bestii sedlas.
Navic usetris na povinnem ruceni..
9. 4. 2008 14:43
Re: Krásný vůz
Ok, tak já to ještě zvážím :-)

Ale bojím se že Hadraplan nebo Trabi už jsou pomalu sběratelské raritky a jejich cena bude vyšší než u mírně jetého Saabu :-(
9. 4. 2008 14:42
Re: Krásný vůz
Kuko, individualitu, tu koupí konrétního auta neposiluješ. Všechna auta jsou si v tomhle rovna, přičemž platí jistá přímá úměra, že s rostoucí cenou jaksi ta individualita sílí. Pravdou ovšem je, že to musíš vnímat obráceně - ty musíš být "individualita" a pak je jasné, čím jezdíš. Třeba Focusem. Jen je potřeba tohle umět pochopit. A ještě něco. Image... Volvo a Saab mají "to správné chlapské" image, na tom se jistě shodneme. Já se ovšem v tomto kontextu přiznám, že o image Subaru nevím takřka nic...
Avatar - gld
9. 4. 2008 14:46
Re: Krásný vůz
Čím drahšie, tým lepšie, starý dobrý gti ;-\
9. 4. 2008 15:05
Re: Krásný vůz
tak pod tím "individualita" jsem si u těchto značek představil třeba už jenom to, že když zaparkuji u baráku, nebude na ulici stát 5 dalších stejných aut...
To je ale jenom vrcholek ledovce - ty auta mají něco do sebe, jsou lehce rozeznatelná, jsou prostě jiná než ta ostatní.
Je myslím zbytečné se pouštět do debat o mojí či kohokoliv jiného individualitě. To když se někdy sejdeme můžeme probrat u lahvinky vynikající moravské slivovice :-)
Image - na to si já nehraju. Mně se prostě tyhle značky líbí odjakživa, pro mě jsou prostě TOP. Nemusíš se mnou souhlasit, to je v pořádku, každý preferujeme něco jiného. ;-)
Avatar - da_b0mb
9. 4. 2008 15:05
Re: Krásný vůz
Nesmysl. Individualita je o ojedinelosti. Takze vsechna auta si rovna opravdu nejsou...a s roustouci cenou individualita sili ? Mas na mysli spise image majitele, ne? Volvo a Saab - chlapska image, jiste...ale to same plati o Subaru.
9. 4. 2008 15:38
Re: Krásný vůz
Myslel jsem to tak, že s rostoucí cenou se výskyt modelu logicky snižuje a tedy zdá (zdá) se vzácnější, jaksi individualizovanější, hergot to je slovo. A právě to já považuji za klam. Chlapská image... myslíš Subaru Stella? >:D ;-) nebo justy :-) :yes:
Avatar - T613
9. 4. 2008 16:15
Re: Krásný vůz
a co takový fox nebo lupo! :yes:
9. 4. 2008 16:24
Re: Krásný vůz
Pro mne (stejně to mám ovšem i s Pandou) jsou tahle auta stejně přitažlivá a silné individuality.
11. 4. 2008 23:56
Re: Krásný vůz
Může mi prosím někdo upřímně a slušně vysvětlit v čem je "chlapská" image Volva a Saabu??? Saab je pro mě poruchový, bezpohlavní krám ze socialistického Švédska s "designem", kterému nerozumí asi ani výrobce a ve Volvech vídám obtloustlé "managery" v růžových košilkách, kterým zjevně dělá dobře třít se o semišové potahy a palubku z měkčeného plastu a ukazovat, že oni na to mají. Image nula, ale pořád lepší než takzvané unirigiddeutsche prémiovky, ve kterých povětšinou jezdí opravdová verbež. Japonský auťáky jsou jinde a Subaru, Mitsubishi, Lexus pro mě mají opravdovou image - zajímavá auta pro zajímavý lidi.
9. 4. 2008 15:06
Re: Krásný vůz
Ale no tak GTI... Že nevíš? A co 4 zlatý slunce? Moc to polarizuješ. Já třeba vnímám "chlapskou image" Volva a Subaru vcelku podobně. Jen s tím rozdílem, že to Volvo prostě JE hodnotnější. A teď nesrovnávám Imprezu 1.5 s C30kou. Kdybys vedle sebe postavil V70 a Legacy a řekl mi Vyber si, víš, co bych zvol(v)il ;-) . Přesto si myslím, že Subaru na tom není tak špatně, jak se tváříš a víš to i ty sám. On totiž problém je v tom, že ač je cena těch aut docela blízká, jsou prostě každý na jedný straně tý pomyslný hranice mezi drahým a-jak to říct?- nedrahým. Z toho možná pramení ta tvoje polarizace. ;-)
9. 4. 2008 15:30
Re: Krásný vůz
Já věděl, že přijdeš. Jenže ty odvozuješ tu image z Outbacku... Souhlasím s Imprezou (minulou), ano, o tom to je o tom to být má... No, uznávám, žes mě nyní trošku (malilinko) nachytal, já čekal, že do dvou minut přiletí Alessio a bude tu polarizaci vyvažovat ;-) :yes:
9. 4. 2008 15:35
Re: Krásný vůz
>:D příští týden budu snad mít na dva dny novou STI. Pak napíšu dojmy, jestli ty čtyři slunce vyhasly nadobro, nebo tam ještě nějakej plamínek zůstal.
Jen k tomu Outbacku, já vnímám silniční Legacy mnohem víc jako chlapský náčiní než Outback. Ale je to asi daný mojí vášní jezdit po asfaltu a ne po louce >:D
9. 4. 2008 15:42
Re: Krásný vůz
>:D >:D :yes: Jo, určitě tam ten plamen bude, napiš.
9. 4. 2008 15:48
Re: Krásný vůz
Ještě se krátce vrátím k tý individualitě. Rozdíl mezi těma autama je jednoduchej. Když přijedu k Volvo v Legacy, a budu chtít půjčit V70, budu mít složitější vyjednávací pozici, než když přijedu do Subaru ve V70 a budu chtít půjčit Legacy. A to je popravdě rozdíl fatální ;-)
9. 4. 2008 15:58
Re: Krásný vůz
:-) To ano.
9. 4. 2008 16:02
Re: Krásný vůz
Vím, že je to OT, ale psal jsi na blogu o XC70. Co bys volil V nebo XC?
9. 4. 2008 16:16
Re: Krásný vůz
V této generaci V70... XC se mi zdá až příliš vyhezčené těmi stříbrnými okrasami u mlhovek. Prostě, když jsem se na ta auta byl podívat, padlo mi v této generaci do oka více elegantní V70. nemohu ovšem vyloučit, že v tomto případě dozraji. Pravdou je, že obdobně (ovšem opačně) to mám s generací minulou, tam je XC70 jednoznačným esem.
9. 4. 2008 16:45
Re: Krásný vůz
Tak to vidíme stejně... A kam na test drive? Průhonice?
9. 4. 2008 17:03
Re: Krásný vůz
Vyzkoušej to kdekoliv, všude budou mít vynikající chování. Volvo tohle umí.
9. 4. 2008 17:08
Re: Krásný vůz
Jasně... Nejdřív si pro jistotu zopakuju seriál Jak kupovat auto >:D
9. 4. 2008 16:06
Re: Krásný vůz
Umím si představit i horší situaci - ráno otevřu garáž a tam Volvo V70, Saab 9-5 kombík a Legacy v kombíku... >:D
neregistrovaný "AJO"
9. 4. 2008 18:10
Re: Krásný vůz
Mne tedy prijde Volvo s kazdou dalsi generaci vic a vic ordinerni. V novych Volvech jezdi predevsim kravataci, co potrebujou ukazat, ze na to maji (a jiste, maji aspon vkus a mozna i smysl pro zodpovednost). O starsich Volvech...vo tom zadna, ale to konci tak 850kou. Saab je jina pisnicka. A Subaru taky...ackoliv naftove Subaru mi zkratka nevoni - kdyz Subaru, tak ciste...a se vsema muskama (spotrebu nevyjimaje).
anonym
9. 4. 2008 20:51
Re: Krásný vůz
Alessio toho má po celym dnu už dost, ještě se tady s váma hádat >:D . jak píšu níž, je to trefa a subaru z ní bude v evropě těžit. Ten motor se nemá za co stydět. PS: máš ZS
9. 4. 2008 22:22
Re: Krásný vůz
Jo, to je jasné, že pojede dobře. P.S. Nerozumím tomu ZS.
anonym
9. 4. 2008 23:09
Re: Krásný vůz
protože píšu jako prase. SZ (zpráva)
10. 4. 2008 07:50
Re: Krásný vůz
Nevim, zda bych se priklonil k nazoru, ze Volvo ma chlapackou image...zvlaste v posledni dobe vidam za jejich volanty vice zen, nez muzu, coz jde ruku v ruce s tim, ze nejcasteji potkavane Volvo na silnicich jsou jejich crossovery pouzivane na prevoz deti do skoly a nakupy. Nota bene, za jejich volantem si clovek moc rizeni neuzije. Neni to pod clankem Volva, ale pro me osobne byla jizda s XC70 nejvetsim zklamanim lonskeho roku.
9. 4. 2008 11:39
Co mi na Subaru vadi...
...je, ze sa mi vzdy viac pacia odneho sedany, nez kombiky. A to je pre mna neprijatelne ;-\ . Ale konecne Subaru s parametrami, ake mam rad. :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2008 12:18
Dobré
Tak na to že se jedná o první naftový boxer usazený do Subaru jsou jízdní dojmy výborné. Při vzpomínce na začátky Lexusu a jeho naftových motorů před nedávnou dobou je kvalita a soulad auta s motorem u Subaru velký úspěch.
Předpokládám že časem se vychytají všechny chyby a naftové boxtery budou více než konkurence schopné.
Rozbalit vlákno
1
9. 4. 2008 12:22
nadšení z nafty ... ?
Je to krásné auto, souhlasím, ale nerozumím nadšení z naftového motoru. V čem je ten benzinový horší? Spotřeba, vedle nákladů u milionového auta (ztráta hodnoty v prvním roce 300 tis., v dalším téměř 200 atd. ; pojistka vcelku vysoká a podobně), roli snad nehraje ... Tak tedy alespoň jeden důvod pro naftu prosím. Zajímá mne to od lidí, kteří si ho reálně za ten milion můžou koupit.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Blue Sun
9. 4. 2008 12:31
Re: nadšení z nafty ... ?
Zátah motoru? Je přeci jen lepší než u atmo benzínu, díky vyššímu točivému momentu, který je navíc v nižších otáčkách. Pro lenochy odpadá nutnost tolik řadit, lépe se na to ladí automat.
Spotřeba? Myslím si, že i přes bohatství lidí, kteří si taková auta kupují, hledí se i tady na spotřebu.
Image? Dneska jsi prostě "in", když jezdíš naftu.
Co jiného? Já nevím, přijde mi to postavené na hlavu nakřivo.
Avatar - da_b0mb
9. 4. 2008 17:42
Re: nadšení z nafty ... ?
Vazne je to image? To ja teda naopak uznavam lidi, ktery daj prednost benzinu...tam totiz u me ziskavaji image fajnsmekra ;-) Kteremu jde o pozitek z jizdy, ne o spotrebu
Avatar - Blue Sun
10. 4. 2008 07:49
Re: nadšení z nafty ... ?
Pro tebe fajnšmekři, pro většinu ostatních burani, kterým nezáleží na životním prostředí, protože si koupí žravé a velké auto, místo aby si koupili diesel, který žere méně. A že emisní limity jsou nastavené jinak, než u benzínu? To už nikdo nevnímá.
Nesmíš zapomínat, že ne všichni lidi jsou autem postiženi tak, že uvažují i mimo stádo. Já naftu do auta taky nechci, stejně jako plno jiných návštěvníků auto.cz. Ale zase mnoho jiných uvažuje jinak, třeba skrze vlastní peněženku a ta nebývá bezedná. Rozdíl mezi ojetým dieselem a ojetým benzínem je minimální (a ojetá auta stále v prodejích převyšují nová) a těm lidem se to vyplatí.
11. 4. 2008 03:22
Re: nadšení z nafty ... ?
To je zase jednou plk.. NAfta dava do ovzdusi daleko vice splodin nez benzin. Benzin je proste cistejsi, zakonite musi byt. To jsou je PR kecy, co tady placas, jenom to ze mas mensi spotrebu jeste neznamena, ze to mas ekologictejsi.. nezapomen, ze u nafty nedochazi k tak dokonalemu spalovani jako u benzinu.. Saze a podobny sracky.. fuj tajxl..
Avatar - Blue Sun
11. 4. 2008 08:44
Re: nadšení z nafty ... ?
Nauč se číst, trupko. Napsal jsem, že emisní limity jsou jinak nastavené, než pro benzíny a lidem je to jedno. Myslí si, že s menší spotřebou jsou ekologičtější a pravdu neznají. Příště mysli, než někoho začneš napadat. Děkuji.

Poučil jsem se pro příště. Nechtít po čtenářích, aby hledali mezi řádky, protože to neumí. Příště to napíšu doslovně.
Avatar - Pjenkava
9. 4. 2008 14:27
Re: nadšení z nafty ... ?
Spotřeba je podstatná! Uznávám, že to není až taková cenová výhoda iproti benzinu, ale dojezd je opravdu velkej. 1000 km je slušný. A někdo prostě preferuje chování dieslu (zátah od spoda atd...)
9. 4. 2008 17:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 22:45
Re: nadšení z nafty ... ?
moje zkušenost je taková, že kdo si může v pohodě koupit nové auto za milion a nebude ho moc bolet že za rok ztratí hodnotu o 300 nebo i víc tisíc skutečně neřeší jestli je spotřeba 7,5 nebo 10 litrů ... i když jezdíš opravdu hodně tak je rozdíl ročně ani ne 100 tisíc a to je pro lidi s příjmem dostačujícím na milionové auto většinou pod rozlišovací úroveň ... s těmi vědomostmi je to vcelku troufalé tvrzení, je to tvůj názor ... a v Česku máme benzin okolo 30korun (u normálních benzinek, ne u Shellky při dálnici), narozdíl od vás na Slovensku
Avatar - pallas
9. 4. 2008 23:52
Re: nadšení z nafty ... ?
hmm asi preto 3/4 manazerskych limuzin v Nemecku jazdi na naftu,, aj u Mercedesu S je najpredavanejsie diesel.
10. 4. 2008 10:30
Re: nadšení z nafty ... ?
Nevim kolik takovych lidi znas, ale jako jeden z tech kteri tuhle kategorii skoro dosahuji, ti muzu rict, ze me spotreba pri rocnim najezdu cca 40tis. km rozhodne zajima. Navic naftove motory maji mnohem lepsi charakteristiku pro bezne jezdeni, neni potreba motor vytacet ani kvuli predjizdeni podrazovat o dva stupne, navic v rychlotech nad 50 km/h je dneska vetsina dieselu minimalne stejne ticha jako jejich benzinove protejsky. A dojezd?? To je takova tresnicka na dortu, nevim jak ostatni ridice, ale me prudi jezdit k benzince a uz to ze se mi od predchoziho auta snizil dojezd z 900km na cca 700 mi odcas vadi...
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:36
Re: nadšení z nafty ... ?
Uhm, spusta ludi mi uz rospravala, ze ako je fajn, ze ma DIESEL... A najazdia 23 tisic rocne. Ked zistia, ze dali do DIESEL o 50 000 viacej a vrati sa im to za 4 roky, ked uz auto predaju... Vtedy sa tvaria divne a nepovedia nic. Na druhy den ale zase rozpravaju, ako super, ze im to zere iba 6... Iste ze DIESEL moze mat vyohdy a iste su ludia, ktorym sa to fakt vyplati, mozu byt aj taki, co im DIESEL vyhovuje svojou povahou. Spusta ludi sa ale necha len zlakat a nevedia si spocitat 2 a 2, aj to momentalnym predajom dieslovych motorov urcite pomaha...
10. 4. 2008 07:52
Re: nadšení z nafty ... ?
Neni to jen o spotrebe...zkus se zeptat majitele napr. typu 760i kolikrat musi za 1000km dlouhou cestu zastavit na cerpaci stanici. ;-)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
9. 4. 2008 21:56
Re: nadšení z nafty ... ?
Hele benzin je minulost a nafta budoucnost :-)
9. 4. 2008 22:52
Re: nadšení z nafty ... ?
a to je právě SUPER zprava pro nas co si hyckame benzinovy sestivalec
Avatar - T613
10. 4. 2008 12:04
Re: nadšení z nafty ... ?
>:D :yes:
Avatar - WinDiesel
11. 4. 2008 15:10
Re: nadšení z nafty ... ?
Prodeje dieselů v EU - 53% (2007), prodeje benzínů plus LPG plus CNG plus hybridy - 47% >:D
10. 4. 2008 09:48
Re: nadšení z nafty ... ?
Jasně, že hlavní důvod je spotřeba. Při ročním nájezdu cca 50-60tkm z toho 2/3 po dálnicích je to opravdu rozdíl. A pak, když auto točí ve 150km/h 3000 ot nebo o dva víc musí být někde vidět, diesel tak neřve a třeba i déle vydrží. Osobně jsem si Subaru nekoupil právě kvůli tomu, že bych ho při mém provozu neuživil, teď už se těším až budu cca za rok měnit auto :-)
Avatar - MajoThePuk
10. 4. 2008 12:06
Re: nadšení z nafty ... ?
Zakladny rozdiel je v tom, ze motor ma inu charakteristiku...to co s atmosferou dosiahnes pri 5000ot a vyssie mas pri nafte okamzite...myslim tym vyrazny zatah..porovnat 190 a 350Nm nema zmysel..osobne by som si naftak nekupil, neviem preco, mozno z obavy o naklady na udrzbu, keby odislo turbo, trysky a co ja viem co..ale velmi rad na diesli jazdim..proste je to ine, ma to silu...osobne by som si momentalne vsak radsej kupil 3,0 benzin ako 2,0 diesel..myslim do osobneho vlastnictva...proste apri benzine sa mi prakticky nema co "posrat" a zvuk benzinu je nieco ine..
neregistrovaný "zuBy"
10. 4. 2008 22:46
Re: nadšení z nafty ... ?
tak jako co třeba celková účinnost motoru,která u vznětových motorů může být až 45 % (teda pokud se bavíme o přeplňovaých vznět motorech, jako že bavíme, kdežto u zážehovýho motoru je max celková účinnost jen 33% a s celkovou účinností souvisí spotřeba
9. 4. 2008 14:12
JÁSEJTE
Tak je to tady... konečně běžná, ničím nevybočující nafta v autě snů. Tedy snů některých. Rezonance ve výfuku, absence šestikvaltu... no, máš zajímavé sny.

Co kastle? Stále uchvatná, nebo registruješ skutečnost, že má Evropa za sebou už nejméně pětiletku na jiné designové vlně?

P.S. Pokud jásáš nad spotřebou, nauč se číst.
Rozbalit vlákno
49
9. 4. 2008 14:33
Re: JÁSEJTE
a která nafta podle tebe vybočuje?
9. 4. 2008 14:51
Re: JÁSEJTE
Vybočuje nafta prémiová, zejména od BMW, píšeme-li o dvoulitrech. jinak samozřejmě komplet prémie na naftě je fantastická. Vyzdvihl bych taktéž Peugeot 2,7... o tom ví hodně i jaguar. Nezapomeň, že na to udělat dobrý motor musíš mít za sebou desetiletí zkoušek. Nejen na brzdě. Takže to, jak tenhle submotor bude dobrý, to ukáže čas, tedy až nám tu někdo napíše - nalítal jsem na naftě v legacy 350 tisíc a stále jen tiká... Abys mi rozumněl, já nepodceňuji Subaru. Jen bych byl velmi opatrný, kdyby jakýkoliv výrobce příšel s úplně novou motorizací. Jen se podívej na čem jede (jel) třeba outlander... jo, koupil zatracavanoý PD od VW. Nebo na čem jede ikona zdejších plejstejšnových jezdců, Lancer...
Avatar - gld
9. 4. 2008 15:06
Re: JÁSEJTE
Outlander už má omnoho použitelnejšie HDi-čko
9. 4. 2008 15:10
Re: JÁSEJTE
Já vím že teď jede pod výbornou dohodou s PSA, proto ta závorka v mém textu. Můžeš přemýšlet co je za tím, zda motor či něco jiného. Jisté je, že se dobrovolně původně Mitsu rozhodlo pro motory VW... Zrovna tak mohli koupit rovnou motory PSA. Nebo ne?
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:25
Re: JÁSEJTE
Ťažko povedať čo stálo za tým rozhodnutím..
9. 4. 2008 15:13
Re: JÁSEJTE
zapoměl jsi 2.0Dci od Renaultu ;-)

jasně, prémiovky mají i prémiové motory, myslel jsem ale spíš svou otázkou, že je těžké vypíchnout v mainstreamu něco co by bylo extra lepší než ten zbytek. je to v současnosti už velice vyrovnané, všichni evropští výrobci mají slušné nafťáky, japonci se taky rychle dotáhli, korea se taky nenechala zahanbit.

Apropos, plejstejšn jsem v životě nehrál :-( ale toho nového Lancera jsem už cca 2-3krát potkal na živo a je parádní! Fakt krása :yes:
9. 4. 2008 15:23
Re: JÁSEJTE
:-) Já také PS nikdy nehrál, lancera jsem ještě neviděl a s renault dvoulitrem souhlasím. Jel jsem ho nedávno v nové laguně a velmi jsem si s ním rozuměl.
9. 4. 2008 15:35
Re: JÁSEJTE
tak to bych vyměnil jedno vidění Lancera na živo za svezení v té Laguně, bereš :-)
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 14:33
Re: JÁSEJTE
GTI musim s tebou tak nejak souhlasit. Musim rict ze podvozek je fakt dobry a k tomu spickovej pohon vsech kol, dobry motor i spolehlivost bude dobra. Ovsem Legacy skodi v prodejnosti par dulezitych veci: Hlavne design - ten je o dve petiletky zpet. Navic auto ve stredni tride s rozvorem jak auta z nizsi stredni. Dale naftovy motor az teprve ted v nabidce.
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 14:45
Re: JÁSEJTE
Nemyslite, ze desing je velice subjektivni vec? muzete si rikat co chcete, ale za legacy se otocim pokazde, za passatem, nebo a4 nikdy (ted se do me pustte, ze jsem naprosty ingnorat a nedokazu ocenit, co soudruzi v nemecku vytvorili)...a ze ma subaru naftovy motor v nabidce az ted? pokud jste clanek cetl, tak jste zjistil, ze je ten motor dobry. tak o co jde?
9. 4. 2008 14:59
Re: JÁSEJTE
No, pokud ti stačí tohle hodnocení, tak jsi šťastný člověk... možná. Vždyť i sama redakce píše, že to bylo jen pár kilometrů na první seznámení, že motor resp. výfuk rezonuje a že pětikvalt na naftě je v Evropě značně podměrečná nabídka.

Ovšem zastavme se u designu. Není vůbec v hodnocení designu důležité, za čím se ohlížíš ty, někdo jiný či já. Důležitá je objektivizace designu, tedy hledání "absolutní krásy, harmonie, vyváženosti" O tom je design. A vliv na něj mají mnohé skutečnosti - umění, kulturní zázemí vůbec, historie, architektura, příroda, atd atd. To o čem píšeš ty, to není hodnocení designu, to je než veřejné sdělování vlastního vkusu.
neregistrovaný "maluch"
9. 4. 2008 15:11
Re: JÁSEJTE
V tom si dovolím nesouhlasit. Proč si tedy myslíš, že propadla designery tolik oceňovaná Multipla? Jasně, za některými auty se otočíš proto, že jsou krásná od svého stvoření, viz T603, a za některými jen proto, že se Ti líbí, jako např Brava nebo Omega. Za Passatem se nikdo moc neotáčí, i když je to relativně pěkné auto..... ;-)
9. 4. 2008 15:20
Re: JÁSEJTE
Kdes vzal informaci, že za Passatem se nikdo neotáčí? Ten, kdo rozumí designu ho nemůže nechat bez povšimnutí nikdy. Multipla je důkazem toho, že ani designéři nejsou vždy těmi, kdo dokáží pohnout s naším vkusem. Mimochodem Multipla byla (byla) vynikajícím stylovým a vizuálně kvalitním počinem. No, Brava... :-) vlastně si ani neumím představit, že by se mohla někomu líbit... ale zase jsi sklouzl k tomu líbení/nelíbení.

Vycházej z daného - design je zachycení krásy těmi, kdo to umí. Vkus je než odraz vlastních představ o tom co krásné je.
9. 4. 2008 15:27
Re: JÁSEJTE
ale ano, za Passatem se určitě obracela spousta lidí, ale v roce 2005. Teď když ho vidíš na každém kroku, všichni ho znají, těžko od něho čekat že bude vyzývavý. Nebo ty se otočíš za Mondeem 3, nebo za Lagunou 2? Nebo za Oktávkou?
Za Multiplou se otočím vždy - nějak extra se mi sice nelíbí, ale je tak neskutečně (pro mně) zajímavá, že prostě musím na ní zírat >:D
9. 4. 2008 15:33
Re: JÁSEJTE
Kuko, sakra... četnost vyskytu auta přece nesnižuje jeho vizuální kvalitu. Člověče, když tak o tom přemýšlím, já se otáčím za každým autem. Skoro. Za některým raději a za některým ze "studijních diskuzních důvodů" :-)
9. 4. 2008 15:42
Re: JÁSEJTE
Nemáš problémy s krční páteří?
9. 4. 2008 15:49
Re: JÁSEJTE
Neříkám, že dělám piruety... :-)

P.S. kdes koupil ten zlý nick?
9. 4. 2008 15:44
Re: JÁSEJTE
já netvrdím, že četnost výskytu snižuje vizuální kvalitu! Já se třeba za Passatem taky sem tam otočím, ale my jsme lidi, kteří se o auta zajímají víc než obyčejný člověk. Ten když vidí každý den 20 Passatů a 50 Oktávek, je to prostě pro něho jenom další normální den a nemá potřebu zírat na auta, která přece viděl i včera, předevčírem, před týdnem...
Jen jsem chtěl říct, že když vidíš něco co se ti líbí jednou za týden (SAAB) tak si to vychutnáš jinak (možná trochu víc) než něco co se sice taky líbí, ale vidíš to prostě každý den 20x krát. Toť vše.
9. 4. 2008 15:47
Re: JÁSEJTE
Jo jo, včera jsem zrovna stál před stříbrným Saabem 9-3 a žasnul jsem jak je to stále krásný vůz.
9. 4. 2008 16:10
Re: JÁSEJTE
ani mi to nevzpomínej...ve dvoře našeho baráku parkuje skoro každé 2-3 ráno Saab 9-3 Sportkombi v takové zvláštní modrošedé barvě.
Manželka se každé ráno diví, kam to furt zírám když čekáme na výtah... >:D
Prostě se ráno teším jak malej chlapec jestli tam dnes bude, a když ano, tak se teším jako dva malý chlapci dohromady >:D
9. 4. 2008 16:22
Re: JÁSEJTE
:-) To je správné :yes:
11. 4. 2008 22:45
Re: JÁSEJTE
já se za pašíkem otáčím proto, abych se podíval jaký blb za něj dal cca melouna
neregistrovaný "kkk"
9. 4. 2008 15:32
Re: JÁSEJTE
nesoudim jen podle tohoto clanku. v poslednim top gearu je test legacy D a ten diesel chvali (napsali "lepsi diesel neexistuje", nebo tak nejak), na edmunds.com taktez chvali ("once on the move, this is one of the most refined diesels on the market today")...nerikam, ze ten motor je bez chyb. sestikvalt by mu urcite slusel, ale pro zacatek bych rekl, ze je vic, nez povedeny. urcite nezustane jedinym dieselem u subaru a neco mi rika, ze se mame na co tesit ;-)
9. 4. 2008 15:45
Re: JÁSEJTE
Tak jistě, že ten motor (doufejme) nepropadne. Dali si s ním načas. Vedle toho... mě zajímá něčí zkušenost po cca 250 tisících km.
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 16:27
Re: JÁSEJTE
Ono kdyby Passatu jezdilo tolik jako Legacy tak by jste se za Passatem taky otocil. Ja se za Legacy otocim protoze jich potkam 5 za mesic. Mimochodem nepsal jsem ze Legacy je spatne auto, jen nazor proc myslim ze se tolik neprodava. Samozrejme ze Legacy neni masovka, a tim je proto pro nektere pritazlive.
9. 4. 2008 14:53
Re: JÁSEJTE
Jistě, motorizace (benzínová), podvozky, pohon, to má Subaru samozřejměna svou mainstreamovou třídu výborné. Bohužel, tak nějak mu nejdou kastle. O aktuálním počinu v podobě Imprezy raději nepsat...
9. 4. 2008 14:53
Re: JÁSEJTE
ano, s tou naftou zaspali, ale na druhou stranu hlavní trh pro ně je myslím USA, a tam si na naftu v osobácích nepotrpí
design - nevím, ale mně se tahle generace Legacy líbí víc než moc. A ani se mi nezdá, že by vypadalo nějak staře. Ale uznávám, je to věc vkusu.
A s tím rozvorem - to je těžký, ty hranice jsou v současnosti skutečně velice zahmlené. Třeba Volvo S40/V50 taky není žádnej obr, to takové nové Mondeo, nebo třeba i Vectra v kombíku proti němu vypadají skutečně o třídu výš.
Tohle Subaru prostě nikdy nebude pro standardního zákazníka. Passat, Mondeo a pod. jsou vozy, které nabízejí vyvážené soubor různých vlastností. U Subaru jsou některé vlastnosti, samozřejmě na úkor jiných, zvýrazněny. V tomhle s GTI-ho teorií supermainstreamu souhlasím.
neregistrovaný "VasekC"
9. 4. 2008 16:22
Re: JÁSEJTE
Presne tak s poslednim odstavcem souhlasim. Mimochodem netvrdim ze je Legacy spatne auto (sam jsem o nem uvazoval) jen jsem napsal nazor proc myslim ze se tolik neprodava. Navic pokud vemem zakazniky jako masu (nepocitam ty co navstevuji tento server a zajimaji se o auta) tak plno nevi ani ze nejaky Subaru existuje.
9. 4. 2008 16:49
Re: JÁSEJTE
jasně, já myslím, že si rozumíme :-)

v naší "čtvrti" jedno takové Subaru, sice v Outbacku, parkuje...když večer venčím psa, plánuji trasu tak, abych "náhodou" kolem něj procházel >:D
9. 4. 2008 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 15:34
Re: JÁSEJTE
Tohle se ti povedlo :yes:
10. 4. 2008 07:57
Re: JÁSEJTE
V cem je o dve petiletky zpet? Je nenasilny, tradicni, prijemny (subjektivne)...relativne kratky rozvor neni prece nic smerodatneho. Jezdim na zkousku posledni A4, rozvor velky, auto ohromne, jizdni vlastnosti prumerne, spise komfortnejsi, plavnost jizdy slusna...a prostor uvnitr? Horsi nez u BMW rady 3.
Co se tyce nabidky naftoveho motoru, v Japonsku a USA o nej zajem neni a Evropa bude pro Subaru (a obracene) vzdy okrajovejsi zalezitosti. ;-)
9. 4. 2008 15:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 15:22
Re: JÁSEJTE
já myslím, že to bude právě naopak. Ta spotřeba není vůbec špatná a právě hodně lidí co uvažovalo nad podobnou čtyřkolkou, bálo sa spotřeby u benzínu a sáhlo doposud po Oktávce, si teď vybere Subaru. Hlavně ještě když je ta cena velice podobná...
A ještě k tomu "pravoverní subaristi" - ano, možná pravoverní subaristi skutečně sáhnou po benzínu, ale z nich moc zisku v evropě nenadělají. Evropě vládne nafta.
Pravověrní Jaguáristé by si pár let taky nedokázali představit naftu! v kombíku!!!!!§ :-)
Časy se prostě mění...
Ale uvidíme asi až príští rok, jaké budou statistiky prodeje.
9. 4. 2008 15:25
Re: JÁSEJTE
Ta spotřeba byla v článku zjišťovaná na dálnici pár kilometrů a jen orientačně, nejspíše přes počítač v autě. Se dvoulitrovou čtyřkolkou v autě střední třídy budeš rád když pojedeš za 7-8 na sto.
9. 4. 2008 15:50
Re: JÁSEJTE
držme se prosím údajú udávaných výrobcem - kombinovaná spotřeba 5,7l

s tímhle to můžete srovnávat. Asi jenom těžko této spotřeby dosáhnete, ale stejně na tom budou i ostatní vozy konkurence. Myslím že s Passatem taky nebudeš jezdit za 5L...ledaže bys jel ekorelly, ale na tu si lidi kupují jiné vozy než velkou krávu za meloun že :-)
9. 4. 2008 16:03
Re: JÁSEJTE
Jasně. 5,7 je dobré číslo.
9. 4. 2008 16:14
Re: JÁSEJTE
všechny oficiální čísla všech výrobců jsou dobrá čísla....
9. 4. 2008 16:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2008 09:59
Re: JÁSEJTE
No 5,7 udává výrobce, reálně bych to podle toho čím jsem jezdil odhadoval tak o litr víc, což mi pořád přijde rozumný. Ledaže by u Subaru lhali marketingoví odborníci víc než jinde.
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:30
Re: JÁSEJTE
motor o 1 liter vacsi od standartu? Kolega ma presne PASSAT KOMBI 2.0 140k 4MOTION. Co to, spotrebu ma on pri 130km/h 6.7? Velmi podobne, ako chlapik, co to hore pisal... A to ma LEGACY staly pohon 4x4, co proste vyzaduje vyssiu spotrebu...
Porovnavat Octaciu 4x4 s LEGACY KOMBI je naozaj podarene, ja len ticho dufam, ze to je len ironia ;-)
Avatar - wikinko
9. 4. 2008 15:31
Re: JÁSEJTE
GTI, co je take uzasne na 6kvalte? ze musis vkuse radit ako blbec? povedz mi naco je 6kvalt, ked toto auto toci na 5ke pri 130 cca 2.700 otacok?
9. 4. 2008 15:39
Re: JÁSEJTE
A umíš si představit kolik točí při 180? :-)
9. 4. 2008 16:46
Re: JÁSEJTE
A ako často jazdíš s čiste rodinným autom 180?
9. 4. 2008 22:20
Re: JÁSEJTE
To je zajímavě podivná argumentace... s tímhle autem bych nikdy 180 nejel, neb bych si ho nikdy ani nekoupil. Ale pokud na věc nahlížíš argumentačně takto... možná, že pro těbe budou nejvýhodnější jen rychlosti dvě >:D 8-s >:-[]
neregistrovaný "babo"
11. 4. 2008 00:31
Re: JÁSEJTE
To je velmi lahke predstavit si, sasku ;-) Priblizne 3584 otacok za minutu pri obuti 215/45/R17. Ze to nie je o moc viacej, ako PASSAT KOMBI TDI 140PS 4MOTION s 6-kvaltom??? Hm... :-)

Ako som na tom prisiel? Nie, nesiel som este s LEGACY DIESEL 180 km/h a asi nikdy nepojdem... Chce to len klakulacku a trosinku, ale naozaj len malinko autam rozumiet :-) To ale nie je prilis Tvoj pripad, sasku :-)

Nicmenej SUBARU v tomto urobilo chybu. Mozno sa im aj podari technicky dokazat, ze z ich BOXER DIESEL je 6-ka zytocna, roznych einsteinov nepresvedcia a odradia ich, ze si do auta mozno ani nesadnu a nepojdu ho skusit. Marketingovo je to asi chyba, pomerne velka.
9. 4. 2008 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pjenkava
9. 4. 2008 14:12
Ideální
Podle mě je tohle téměř ideální auto. Kombík, pohon všech kol, spolehlivost, kvalitní zpracování a docela nízká spotřeba. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
9. 4. 2008 14:27
Re: neJÁSEJTE
kašlite na GTI-ho subaristi, čistá závisť z neho hovorí >:-[]
9. 4. 2008 14:44
Re: neJÁSEJTE
Jo souhlas, A6 Avant Quattro, na třílitrové naftě, to je dělo ;-) :yes:
Avatar - gld
9. 4. 2008 15:03
Re: neJÁSEJTE
skoro ako fábia v jednaceládva-litrovom hátépéčku..proste delo :yes: :yes:
9. 4. 2008 15:08
Re: neJÁSEJTE
Nerozumím, ty srovnáváš třílitrové naftové quattro A6 s Fabií 1,2? No, tak to si tu zatím nedovolil nikdo... zkus hodně studenou sprchu. Na hlavu a na ohanbí.
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:30
Re: neJÁSEJTE
myslené ironicky, skús ma chápať, na debilinu odpovedám debilinou >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 4. 2008 14:36
Ach jaj
Na pocte stupnov nezalezi, podstatne je sprevodovanie. Kto tvrdi, ze pat je vzdy horsich ako sest, nevie, co hovori, alebo nevie jazdit, pretoze nedokaze prisposobit styl jazdy charakteristike auta.

A okrem toho, jedinym problemom tohto auta je, z nema automaticku prevodovku. Inak je Subaru jedina znacka, ktorej autom by som bol ochotny nahradit alebo doplnit svoju Mazdu.
Rozbalit vlákno
17
9. 4. 2008 15:06
Re: Ach jaj
Ta první věta je vskutku objevná ;-) Mohli bychom podle ní učinit závěr, že takřka nikdo v Evropě neumí auto na naftě zpřevodovat :-)

Jinak ale s tebou částečně souhlasím v tom, že to zpřevodování včetně využívání charakteristik motorů je důležité. Ovšem právě pro menší pásmo využitelných otáček v případě naftových motorů, je nutné a účelné zvětšit počet převodových stupňů.

Ten tvůj poslední odstavec je až dojemný... u BMW se z něho rozpláčí určitě... :-) :yes:
Avatar - gld
9. 4. 2008 15:10
Re: Ach jaj
Pozri si Hondu Accord 2.2 ictdi- ide to aj s piatimi stupňami, a veľmi dobre
9. 4. 2008 15:11
Re: Ach jaj
A ještě lépe by to šlo se stupni šesti.
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 15:25
Re: Ach jaj
Co takhle 7 nebo 8 nebo ... >:D
9. 4. 2008 15:31
Re: Ach jaj
To už by ses v autě zbláznil >:D ;-)
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 15:59
Re: Ach jaj
Vždyť o to přece nakonec jde ne! >:-[] >:D
9. 4. 2008 16:04
Re: Ach jaj
>:D No, přiznám se, že mě ne... :-)
neregistrovaný "carmik"
9. 4. 2008 16:07
Re: Ach jaj
No trochu jsem to s tím žertováním přehnal.Venku je krásně a tak si skočím na bike a dám si někde jedno orosený Pilsner Urquell. ;-)
9. 4. 2008 16:17
Re: Ach jaj
to je nápad :yes: Kdyby manželka nebyla nemocná tak jí taky vemu, přibalíme psa a vyrazíme na průzkum, jestli je už někde vytáhnutá zahrádka :yes:
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:33
Re: Ach jaj
Už len čakám kedy sa stane štandard redukcia...jedna-jedna dlhá-dva-dva dlhá..čé čé, jak na tatre 815
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 4. 2008 12:41
Re: Ach jaj
Sorry, ale mam dojem, ze keby europski vyrobcovia pouzivali 3-stupnovu prevodovku, tak by by si tu objahoval jej vyhody. KDE je napisane, ze diesel musi mat 6 stupnov? To, ze to robia niektori vyrobcovia este nic neznamena.
9. 4. 2008 17:02
Re: Ach jaj
Boxery od Subaru mají lepší křivku průběhu točivého momentu a proto mají širší pásmo využitelných otáček. Z toho důvodu není nuté tak často řadit, aby motor pracoval efektivně. Z toho plyne, že šestý rychlostní stupeň nepořebují. Alespoň takhle to tvrdí Subaru.
9. 4. 2008 17:05
Re: Ach jaj
Nesmíš jim to tolik baštit.
9. 4. 2008 17:07
Re: Ach jaj
Nic nebaštím, jenom jsem se podělil o důvod proč tomu tak je. Otázkou zůstává, co je na to pravdy.
9. 4. 2008 18:00
Re: Ach jaj
No, že jej nepotřebují u subaru, ještě neznamená, že by jej neocenil koncový zákazník. On totiž i dvoulitrový mainstreamový premiant v šířce pásma použitelných otáček dnešních dní - 2.0 dci, který ani po dosažení 4.000 ot/min neuvadá, jezdí jako mnoho jeho konkurentů na šesti stupních...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 4. 2008 12:35
Re: Ach jaj
Sod off...
9. 4. 2008 16:48
PRODEJE POROSTOU
Napresrok, az budeme srovnavat tabulky prodejnosti, budeme diskutovat nad dvou az tricifernem zvysenim prodeju Subaru na evropskych trzich. Bude to zasluhou prave tohoto vyborneho dieselu. Posledni "nedostatek" Subaru zmizel jako mlha po ranu.
Absence 6 stupnove prevodovky? Sesty stupen je pouze pro snizeni otacek (prevazne o cca 500 r/min) pri dalnicnich rychlostech. Jde pouze o snizeni spotreby. Tento diesel ma vynikajici spotrebu i bez sesteho stupne. Pri permanentnim zatahu vsech kol si ridic nemuze prat lepsiho.
Dnes jsem se byl s Legacy dieselem projet. S absolutnim klidem mohu rici, ze lepsi 2,0 diesel na trhu neni. Legacy s timti motorem nema slabe stranky. Tesim se az bude i v novem Foresteru. V garazi je pro nej uz misto.
Rozbalit vlákno
28
9. 4. 2008 16:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 17:05
Re: PRODEJE POROSTOU
Svezl, Danieli, svezl.
9. 4. 2008 16:57
Re: PRODEJE POROSTOU
i když jim to přeji, bojím se, že to dvou až tříciferní zvýšení ceny je trošku smělý odhad :-)
ale diesel s prodejnými čísly určitě slušně zamíchá
9. 4. 2008 17:08
Re: PRODEJE POROSTOU
Jak smely odhad toto je uvidime za rok. Subaru nema slabiny. Prodejni a servisni sit ma dostacujici. Brana sance se dokoran otevrela.
9. 4. 2008 17:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 17:14
Re: PRODEJE POROSTOU
Z osobnich zkusenosti Danieli. Ty ani tvuj idol GTI takove nemate. Jeden je placal a druhy placaluv ucen.
9. 4. 2008 17:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 19:15
Re: PRODEJE POROSTOU
Ano Danieli, vim. I kdyz jsem velkym fandou BMW a diesel z dilny BMW je vyborny, Subaru presto predstavilo umelecke dilo dosud nevidane.
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:36
Re: PRODEJE POROSTOU
Trefné, plácalov učeň >:D :yes:
10. 4. 2008 17:56
Re: PRODEJE POROSTOU
mozna mel namysli ze se prodeje zvednou o desitky az stovky kusu ;-) >:D
9. 4. 2008 16:58
Re: PRODEJE POROSTOU
>:D No, je prostě znát, že jsi světově vyjetý >:D Tříciferné zvýšení... člověče umíš čísla? >:D ;-) MaRRiánku, někdy dokážeš v člověku fakt nabudit fantastické pocity... Držím palec, ať tu švédskou garáž brzy dostavíš. A netruchli, pokud to nepůjde samo. To víš, svět dospělých, to je jiná liga. A na tu máš naštěstí ještě dost času... :yes:
9. 4. 2008 17:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 17:10
Re: PRODEJE POROSTOU
Já u MaRRiánka o myšlení ani už moc nespekuluji...
9. 4. 2008 17:13
Re: PRODEJE POROSTOU
Trojciferné zvýšení jsem pochopil, že je v procentech, a to je určitě reálný.
Myslím, že Legacy v dieslu je víc než velká konkurence pro Octavku 4x4. Znám několik lidí, který si místo Subaru Legacy koupili Octavku 4x4, a to jenom kvůli spotřebě. Ono jak si řiká, kdo chce co chce, Legacy v benzínu žere 10-12, Octavia TDI tak 5-7 (dle stylu jízdy) a to je v podstatě dvojnásobek.
Velikostně (kufr) a cenově jsou ty auta zhruba na stejno, a to, že Subaru má lepší 4x4 než Octavka, to mi nevymluví nikdo.
9. 4. 2008 17:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 4. 2008 17:34
Re: PRODEJE POROSTOU
No, Jardo, asi tě tu s tou Octávkou ukřižujou :-) Píšeš svůj druhý příspěvek... cením tvou srdnatost... tohle jesem si tu dovolil tak u příspěvku s číslovkou deset tisíc ;-)

Jinak cením, že u MaRRiánka něco chápeš... to je totiž umění. A na to porovnání Leg x Oct si počkejme... byly tu doby, kdy se za tohle kacířství na diskuzi věšelo za cop. Cizí samozřejmě... ;-) :yes:
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:38
Re: PRODEJE POROSTOU
Subaru je trochu iná liga ale tiež som už počul o prípadoch že do ochcáfky 4x4 sa išlo len kvôli nafte pod kapotou
9. 4. 2008 20:19
Re: PRODEJE POROSTOU
Proč bych nemoh srovnávat OctxLeg. Pro mě je to cenově srovnatelný. Oct. 4x4 s 2.0 TDI ceníková cena 720 tis., tady v článku píšou, že to Legacy bude stát 800 tis. Co mám zkušennosti, tak u Subaru se dá z ceníkový ceny usmlouvat víc než u škodovky, takže ceny jsou +- stejný (nezkoumal jsem výbavu). Je to kombik, takže pro mě rodinný auto, věřim tomu, že velký procento lidí (rodin), když se bude rozhodovat o koupi bude mít první tři kriteria: Cena, velikost kufru, spotřeba. V těhle kritériích jsou auta srovnatelný.
Podle mě je Legacy bez dalšího lepší než Octavka, a i lepší než Passat. Ale to není pohled nezaujatýho pozorvatele, protože půl roku jezdím v Impreze WRX (ročník 2007) a 5 let máme doma Legacy 2.0 (ročník 1998). A že jsem tady novej je proto, že právě teď řešíme, čím nahradit to starý Legacy, tak brousím automobilový servry :-)
9. 4. 2008 19:12
Re: PRODEJE POROSTOU
Sice je Octavia konkuremtem v trochu jine tride, souhlasim. Taky jsem o takovych slysel. Mnozi radi Octavii mylne do jine tridy.
S placalem (a jeho ucnem) si nedelej starosti, ma velky problem se vsim, co neni "Made in Germany". Jeste vetsi problem ma se vsim, co je lepsi nez "Made in Germany". Placaluv ucen je jen mistnim troubou.
neregistrovaný "bobbecek"
10. 4. 2008 10:51
Re: PRODEJE POROSTOU
Ad Scout vs. Outback: ani při vzetí do úvahy vyšší spotřeby není konkurencí pro Subaru Scout TDI, a to z jednoho prostého důvodu: Outback je cca o 60 tis. Kč levnější a při rozdílu 2l na 100km se náklady srovnají až po 100tkm

Ad boxer diesel: tady už není vůbec co řešit... Subaru zůstává levnější pořád o cca 20 tis. Kč

Záměrně jsem nehodnotil ani jedno auto; kdo má za ušima, ten ví, že Octavii opravdu, ale opravdu vedle Subaru postavit není možné...

pozn. pro nechápavé: nejedná se o ceny ojetin, ale ani o CZ katalogové ceny :-!
9. 4. 2008 18:10
Re: PRODEJE POROSTOU
MaRRianku, to je zase výplach! Z tohoto textu na kilometr čiší jasná mysl a hrdá zkušenost. Asi tak, jako když jsem dával tátovi podepat žákovskou s jedničkou z občanské výchovy... :-!
Doufám, že to nečetli inženýři konkurenčních evropských automobilek, protože bych nerad, aby se slzou v oku rozdupali své diplomy a svou energii napříště věnovali např. vývoji čerstvé sadby pelargonií za okny služebních příbytků... :-O
9. 4. 2008 19:07
Re: PRODEJE POROSTOU
Mozna by ses s nami mohl podelit o sve zkusenosti se Subaru dieselem pingu.
9. 4. 2008 20:13
Re: PRODEJE POROSTOU
>:D >:D >:D
10. 4. 2008 08:50
Re: PRODEJE POROSTOU
Mam si taky vymyslit nějakej dojemnej příběh? >:D
10. 4. 2008 10:51
Re: PRODEJE POROSTOU
To by ses pasoval do role placala. Jestli uz mas ridicske opravneni, zajed si k Subaru a projed se. S trochou objektivnosti pochopis.
anonym
9. 4. 2008 20:47
Re: PRODEJE POROSTOU
Nechej si tam místo na 2,5 XT ;-). Mimochodem, šestikvalt bude, přeci jen jsou ty převody těžké a po městě je nutné řadit rychleji dolů.
Avatar - WinDiesel
11. 4. 2008 15:12
Re: PRODEJE POROSTOU
Prodeje porostou, souhlas.
9. 4. 2008 18:51
???
Tak nafta je i v Subaru. Za chvilku bude i Lamborghini TDI a Ferrari JTD... Naftu moc nemusím. Chápu, že terénní auta, náklaďáky a případně i služebáky mají naftové motory... Ale ten zbytek. ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - gld
9. 4. 2008 18:59
Re: ???
Už je tu taká móda nejaký ten piatok, mohol si si zvyknúť
9. 4. 2008 19:29
Re: ???
no ja vim... ale asi si nezvyknu. teda koneckoncu me je to fuk. dokud bude benzin tak na nej asi budu jezdit. a naftu at si tankuje kdo chce
Avatar - SpiderJ
9. 4. 2008 19:52
Ticho překvapí...
Včera v noci jsem se vrátil z Lipska.. Ve chvilce relaxace mezi jízdami aut snů i domnělými nočními můrami kolem mě jelo Legacy.. Upoutal mě nápis na jeho boku.. Diesel boxer.. Jak tam stál, nebyl vůbec slyšet.. a při pozvolném rozjezdu dalo dost práce vnímat, že vedle mě stojí dieselové Subárko.. Co se týče hluku, můžou mu v Německu závidět .o) jináč Impreza v atmosferickém dvoulitru moc nejede.. Podvozek je parádní, snese toho víc než já, půlky zábava na křižovatky, interiér je oproti Němecům stále navoněná tvrdoplastá tragédie.. škoda že jsem se nedostal do Legacy, slečna totiž při pokusu o zapůjčení zahořekovala, že nemám Německý řidičák a že bych správně neměl sedět ani v Impreze.. Já hořekoval taky, poprvé v životě jsem zatoužil řídit ropáka a oni mi ho nepůjčili.. >:D
Rozbalit vlákno
0
anonym
9. 4. 2008 20:36
Ticho překvapí...
Legacy/Outback diesel je moc dobrý tah. cenvě jen o kousek nad dvoulitrem, spotřebou dva litry níž, dynamikou rovněž...je nad čím jásat ;-)
Rozbalit vlákno
3
9. 4. 2008 22:13
Re: Ticho překvapí...
Tak takhle nadšený ohlas na ropáka jsem tu už dlouho nečetl... ;-)
anonym
9. 4. 2008 23:11
Re: Ticho překvapí...
Ropáky, myslím tím ty nejmodernější, jsou už dneska nikoliv pouze volbou vynucenou ale jsou dobrou alternativou. nabízejí něco jiného, mají zápory ale také benefity. Ale to ty víš nejlíp :-) ;-) .
Avatar - WinDiesel
11. 4. 2008 15:13
Re: Ticho překvapí...
Jásám, ještě kdyby byl ve Foresteru... Ale snad bude.
9. 4. 2008 22:38
To to trvalo...
ale nafta je tady. I Subaru se muselo sklonit pod tlakem Evropy a stvořit diesel. Že šlo vlastní cestou - zvolilo si tu složitější věrno svým zásadám. Tvrdit, že je to nej.. motor bych si, byť teď subarista, nedovolil. Počkejme tři až pět let. To se ukáže jaký, jestli nějaký, mají dlouhé rozvody vstřiků, vliv na poruchovost. Jaké přijdou nové výkonnové varianty - mluví se o zástavbě do Tribecy, což si nedovedu představit na 110kW. Tedy dovedu, ale Bůh chraň. Takže možná přijde i objemově větší motor. Ze současného možná vykřešou až nějakých 140 kW - otázka životnosti? Jak říkám 3-5let.
K diskuzi zda ohrozí Subaru Scouta - no jak bych to .... Ehm.... No neohrozí - ani náhodou. Prodeje sice vzrostou, ale Subaru je zkrátka značka, která musí sednout do vkusu svého řidiče - zákazníka. A přiznejme si, že evropský vkus je trochu jiný. Takže nárůst - a subaru to přeji - bude, ale ani Forda, VW či renault - to z prvních pozic nevytlačí. Ach - zapomněl jsem na Hyundai - sorry.
Takže dobrý počin a hodně štěstí - mimochodem zítra jdu projet nového Forestera v turbu - a rozhodně nebudeme tankovat diesel...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 00:05
dalsia hodena rukavica
BOXER DIESEL... Hm spusta ludi tu uz vie, ako to jazdi, ze je 2.0d od BMW urcite zarucene je lepsi, ze 5MT sa uz v dnesnej dobe nenosi a nemoze mat zmysel... Niektori zas ze je to uplne uzasne a nenapodobitelne... No to tu mame asi samych internych testovacich jazdcov, co sa akurat vratili z JAPONSKA a testovali auto poslednych 6 mesiacov, alebo co... Ini zase, ze to je malo 150kW a ze to z nicoho nevybocuje...

Ten motor urcite potencial ma, krivka tociveho momentu naozaj vyzera velmi pritazlivo, co som nasiel na nete. Ale papier znesie vsetko, ze ano. Potencial ale naozaj je, plny tocivy moment ma sancu byt uz aj s jednym turbom pod obvyklych 2000 otacok. Preco by to malo dokazat prave SUBARU? Odpoved je rovnaka, ako preco ich ATMOSFERICKY dvojliter ma plny tocivy moment uz pri 3200. Ano spravne, vdaka tomu, ze motor je BOXER by to mohlo byt teoreticky mozne. V SUBARU vacsinou velmi dobre vedia, co robia, 6 stupnovu prevodovku predsa v spuste aut maju, takze mozno su naozaj presvedceny, ze vdaka priaznivej krivke tociveho momentu mozu mat tak dlhe prevody, ze 6MT k tomuto motoru s tymto vykonom proste nepotrebuju. Znamena to, ze ked ma niekto 6MT, tak je super zladena s motorom a vsetko je OK a ze ked ma 5MT, tak je zly (znamena to, ze ked ma niekto viacprvkove zavesenie zadnych kol, tak automaticky ma jeho podvozok dobre vlastnosti? )? Nie, este to nehovori o nicom a ak sa nahodou chce niekto opriet o tento test, co je tu uvedeny, tak je smiesny.

V teste sa povedzme opriet o to, ze prevodovka nie je presna, naozaj som este nesedel v SUBARU, ktore by ju malo presnu. Ale nie je to o nic horsie, ako taky FORD MONDEO, alebo FOCUS, v manualnych prevodovkach su asi HONDA a BMW naozaj daleko pred zvyskom pola beznych aut. Spotreba - tej sa tiez da verit, ze to autor zmeral dobre... 6.2 pri 130 km/h? Hm, netreba zabudnut, ze SUBARU AWD je staly pohon 4x4 a to si predsa len nejakych par deci musi vypytat. Takze vzhladom na tento fakt je jasanie pomerne na mieste... Ma to zrejme potencial sa vyrovnat lubovolnemu dieslu z europy, OK, BMW 2.0d je naozaj vysoka liga a velmi podareny motor. Urcite je ale jasne, ze s rovnakym objemom chysta SUBARU aj vykonnejsi motor, ako to uz spravila TOYOTA, ako sa chysta HONDA....

Ak sa zda niekomu zas ze je to dokonale, plati samozrejme opak.. Co ke ked je krivka tociveho momentu uplne na nic a co ked bude zosuladenie prevodovky a motora uplne tragicke, ako u niektorych trochu starsich francuzskych aut? Co ked to ma strasne velky turbolag? Naozaj motor nie je tazky? Nezhorsia sa vyrazne jazdne vlastnosti???

takze o com sa vlastne bavite tu? Mozno naozaj bude pociatok SUBARU BOXER DIESEL slabsi, podobne ako mala najprv mensie problemy TOYOTA (ale momentalne taky 2.0D od TYOO je pre mna jeden z najlespich DIESEL motorov, co sa tyka kultivovanosti - BMW 2.0d so sa tyka pocitu a asi aj vykonu, BMW je motorarska trieda, to sa musi nechat). Mozno sa mu to podari hned paradne, ako 2.2 i-CTDI od HONDY, z ktorej si tiez kde kto robil srandu a po celom rade oceneni motor roku a podobne im usmev trochu zmrzol... Mozno ten motor bude uplny, ale uplny vrak. Vykriky do tmy typu - JE SKVELY, JE NA NIC, JE PIEMERNY ma vsak naozaj rozosmievaju. Trebars je to niekto jasnovidec, by mohol aspon ponukat zlavu pre registrovanych clenov auto.cz, alebo podobne :-!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "helmuthhyb"
10. 4. 2008 08:04
Re: dalsia hodena rukavica
:yes: :yes: :yes: :yes: :-!
10. 4. 2008 09:00
Proste niekomu to nikdy nebude stacit....
Isty pan Koncern urcite nariekal pred par mesiacmi, ze co to je za auto, ved ani diesel namaju v ponuke, teraz ked sa tam objavil diesel, a k tomu nie neaky obycajny, ale boxer, a chvalia ten motor na kazdom rohu, tak panovi Koncernovi sa to teraz este vzdy nezda, lebo vsak to az po 300 tisic km sa dozvieme ci je to dobry motor.
Samozrejme v tom ma pravdu, jeden test nic neprezradi, ale aby sa nam dokonale vyprofiloval a osobnost tohoto pana, musim povedat, ze aj ked podla mna po par mesiacoch , co uz budu mat dlhodobe skusenoti s tymto motor vyjde najavo, ze je aj spolahlivy a este mozno aj lepsi nez sme to cakali, tak pan Koncern pride s neakou dalsiou namietkov... No, ja si cenim ambicie, ci permanentnu nespokojenost ludi, vsak to je, co zenie nasu spolocnost dopredu, lenze, u pana "K" ide radsej o neschopnost priznat, ze okrem VW a podla neho superextra nemeckych "premioviek" nikto iny na svete nemoze prist s dobrym dieselom. ( No, tu este zmienil 2.0 dci, a 2.7 HDI, sice tomu nechapem preco, akoze ja viem, ze su to dobre motory, no pan Koncern asi mal iba slabsi den, a trosku si otvoril oci.)
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2008 09:37
a je to tu
jak hlasaji slogany typu "Astra je lepsi nes golf", tak slogan "tam kde konci ostatni, zacina Subaru" timto zacina byt zase aktualni :-) , je videt ze to bez vybraci a hluku proste jde, sice diesely nemusim a potazmo us ani 4 valce, ale tenhle pocin se me docela zamlouva, jeste kdyby obdobne udelali dieselove 6 valce boxer a myslim ze bych byl i celkem spokojenej :-)
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2008 14:48
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pjenkava
10. 4. 2008 15:20
Re: Predaje
Jenže Subaru má jednu OHROMNOU výhodu - má stálej pohon všech kol. STÁLEJ. Žádnej levnej spekulativní haldex ;-)
neregistrovaný "babo"
10. 4. 2008 16:16
Re: Predaje
hlavne neviem, preco panko porovnaval LEGACY KOMBI s Octaviou 4x4, CR-V, Tiguan a podobne nezmysly... Vsetky auta totalne mimo segment... Ale uplne... :*)
LEGACY je proste prvy model, ktory DIESEL dostane a urcite aj jeho predaje mozu stupnut... Niekde zacat museli a dostane to postupne viacero aut...

Ja tiez moc nie som na DIESEL. A ked uz DIESEL, tak tichy a kultivovany... A to prave moze splnit...

Navyse je naoaj jasne, ze SUBARU behom par rokov uvedie aj vykonnejsiu verziu tohto motora...
10. 4. 2008 16:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "babo"
11. 4. 2008 18:07
Re: Predaje
no to si sice napisal, ale vypovedaciu hodnotu to malo 0. To potom mozes riesit, ze naco KOMBI, ked mozes mat SUV, alebo MPV... je skoda hovorit o konkretnych zastupcoch triedy, je tu uplne mimo...

Profesor? Nie trosicku autam rozumiem, len tie nezmysly co sa tu popisu, to je fakt dobre...
:-! >:D Ked tu napise DINAR, co uz na tom jazdil, to uz aspon o nieco je.

Inac do TRIBECA tiez rozhodne DIESEL pojde, ale caka len a jedine na vykonnejsiu verziu. A JAPONCI, ako aj niektore kvalitne Nemecke automobilky nevypustia novy motor, kym ho poriadne neotestuju. A ked chcu nieco okolo 180koni, tak to odladenie urcite musi byt tazke. 150k do TRIBECA by bolo predsa len malo
10. 4. 2008 14:54
Vyzkoušeno osobně
Tak. Přestože jsem testnul forestříka v turbu, nevydržel jsem "nátlak" prodejce(nemusel mne ani moc přemlouvat) a projel 21 km starý diesel v Outíkovi. Výsledek? Více než příjemný. Ano není to nadupaný diesel, co trhá asfalt a zanechává za sebou nebohé řidiče sportovní hatchů. Porovnávám dva vozy - nové mondeo s duratorqem a tenhle motor. Pro objektivitu - v mondeu je 1,8 a tohle je 2,0 s větším výkonem. Nebudu tedy srovnávat dynamiku - ta už byla u takhle syrového motoru více než uspokojivá, přičemž jsem si nehrál na Laudu, abych motor tahal pořád okolo 4 tisíc - to se syrovátce přece jen nedělá - ale párkrát jsem ho protáhl. Takže mám-li srovnat: žhavení studeného motoru u subaru kratší o cca 1 vteřinu - žádný velký rozdíl, ale potěší. Na začátku se jako každý traktor otřese - ale ouha - čekal jsem to a chtěl jsem to cítit, takže jsem to cítil, ale zapomeňte na pohyb celého auta při prvních cyklech ze strany na stranu. Také nižší postartovní vibrace než v mondeu. Za chvíli slyšíte už jenom hučení klimatizace a motor ne. Když ho vytáčíte, tak a světe div se - slyšíte nezaměnitelný sound boxeru, který sice není tak ostrý jako u benzínu, ale jde hloubš. Nevím, jak to bude v zimě, až bude stát celou noc na minus 20, ale teď je v pohodě. Zkrátka po seznamovačce - nehledě na výhled životnosti atd, protože nemám křišťálovou kouli, je to motor příjemný, tichý a s dostatečným výkonem na běžné ježdění. Objektivně nedosahuje kvalit bmw, ale počkejme pár let a pak srovnávejme další klony. Nemyslím, že kdo si tenhle motor pořídí udělá chybu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dinar
10. 4. 2008 15:26
Re: Vyzkoušeno osobně
S charakteristikou motoru, souhlas, projel jsem Legacy, které mělo najeto už přes 2tis. km, a klidně tvé hodnocení podepíšu. (Jen to srovnání s 1,8tdci není zrovna šťastné, to je motor z hlediska projevu podprůměrný). Čemu ale nerozumím, je, o čem je vlastně tato debata. Subaru stvořilo dobrý dýzl, ale dobrých resp. velmi dobrých čtyřválcových dýzlů je na trhu spousta. Celé to pouze znamená, že se Subaru zařadilo mezi ostatní a častečně zacelilo mezeru, kterou absence dýzlů v jeho nabídce znamenala. Že tento počin určitě pomůže prodejům je jisté, ale konkurence si na zadek nesedne, pokud pominu fakt, že v dýzlech většinou nabízí větší škálu motorizací, pak tu pořád zůstavá pár dalších faktorů, které úspěšnost samotného uvedení dýzlu, ve zde testovaném modelu, určitě nepomůžou. Jednak je to tolik diskutované použití pouze 5-kvaltu, které i přes "zasvěcená" vysvětlení fanoušků značky, o nepotřebnosti 6-kvaltu, bude v očích zákazníků pro Subaru handicapem, ale i to, že model, kterému měl dýzl hlavně pomoct, tedy Legacy, je už na konci svého životního cyklu. Pro nový Forester resp. Imprezu je dýzl z hlediska jejich prodejů jistě přínosem, ale věřit v několikanásobné zvýšení prodejů Legacy, z důvodu jeho nové dýzlové varianty, může jen naiva. Tento dýzl je maximálně příslibem pro nástupce Legacy. ;-)
11. 4. 2008 09:10
Re: Vyzkoušeno osobně
Vidis to a ja zrovna petrim mezi ty co by se klidne k 5 st. prevodovce vratili, stejne jsou vysledne otacky na nejrychlejsi stupen +- stejne a jediny v cem se to lisi je ze mezi tim vic radis a kdyz potrebujes svizne predjet, tak nedavas 4 z petky ale ze sestky. Podle je cely boom okolo 6st. prevodovek jenom nafoukla bublina...
Avatar - Dinar
10. 4. 2008 15:32
Re: Vyzkoušeno osobně
Hm, teď jsem si přečetl tvůj příspěvek výše "To to trvalo", a tak říkám jen, to sedí. :-) ;-)
10. 4. 2008 17:01
Re: Vyzkoušeno osobně
beru a rád Tvůj názor, protože nepatříš mezi některé tady, kteří rychleji píší než přemýšlí :yes:
10. 4. 2008 16:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2008 17:05
Re: Vyzkoušeno osobně
No tak byť bych si to přál, tak tenhle motor ještě hoooodně dlouho BMW drtit nebude. A to z prostého důvodu - vrtule je špička, která do dělá drahnou řádku let. O drcení - eventuálním v tomto segmentu, může být diskuze třeba za 8-10let, ale to si myslím, že se subaru přiblíží ve výkonných dieselech vrtulce a třeba někde budou nastejno - protože v okamžiku srovnatelných výkonnových charakteristik a parametrů bude ve prospěch subaru hovořit boxer a nízké těžiště - ale to je hodně akademická debata, kde zatím přání je otcem myšlenky, takže ač nerad - BMW still rules..... Ale na druhou stranu - komu čest, tomu čest a vrtule si to zaslouží.
10. 4. 2008 17:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 4. 2008 17:35
GTI ňouma
Procet jsem diskuzi, nema cenu sem psat co uz je tu x-krat, Subaru jsou proste uzasny auta a GTI je clovek s minimem argumentu (ale o to vic dogmaty), jen on ma pravdu, jen on rozumi designu, jen on vi co je dobre auto :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "babo"
11. 4. 2008 18:42
Re: GTI ňouma
ale asi zvysuje citanost auto.cz :-) Medzi prvymi je vzdy pri novom clanku, popise par polopravd, na ktore niekto, kto nema o autach sajnu nevie reagovat... Kym sa ale napisu normalne argumenty, tak sa uz viacej neobjavi.... Najlepsie je na jeho prispevky vobec nereagovat...