Subaru Legacy 2,5 sedan – Výjimka tvořící pravidla

Subaru Legacy 2,5 sedan – Výjimka tvořící pravidla

 
 

Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi se ale chlubí.

Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi se ale chlubí. Nedávná razantní modernizace auto výrazně poevropštěla, takže Subaru začíná lovit i v širších vodách…

Exteriér vozu a jeho základní charakteristické změny dané modernizací jsme představili již v testech provedení kombi s dvoulitrovým čtyřválcem a špičkového třílitrového Outbacku. Nyní testovaný sedan s čtyřválcovým „boxerem“ o objemu 2,5 litru, tedy představuje pomyslný střed nabídky.

Zvenku se Legacy sedan připomíná opticky kratším zadním párem bezrámových dveří, které v kombinaci se svažující se střechou podporují obavy z místa pro hlavu na zadních sedadlech. V praxi je sice oproti kombi znát lehká změna k horšímu, 189 cm vysoký cestující se ale stropu ještě nedotýká. Styling zádě vozu s výrazným konkávním prohnutím a především neobvyklý poměr mezi výškou víka zavazadelníku a zadním převisem jednoznačně odkazuje k dosavadnímu provedení, i tady je ale modernizace patrná. Tvar a činná plocha zadních svítilen odpovídají moderním požadavkům na bezpečnost, při běžném provozu ale více oceníme jednodušší uchopení víka kufru. To je nyní zvedatelné až téměř k zadnímu sklu, vstupní otvor do nepříliš hlubokého zavazadelníku o objemu 433 l je však poměrně malý. Víko navíc spočívá na klasických pevných vzpěrách, které po zavření zmenšují využitelný prostor pro zavazadla. Poměrně těžce působící záď doplňují dvě efektní koncovky výfuku, které naznačují vyšší objem byť jen čtyřválcového motoru. Subjektivně by vozu určitě slušela lépe větší kola, dostatečně dimenzované podběhy po nich přímo volají.

Prostřední motor v nabídce Legacy/Outback má přesně ty charakteristiky, které bychom od lepšího dvouapůllitrového agregátu čekali. Maximální výkon 121 kW nabídne v nadstandardním tichu a s poměrně rozumnou průměrnou spotřebou 10 l/100 km. V kombinaci s automatickou převodovkou (bohužel pouze čtyřstupňovou) lze cestovat v komfortním prostředí bez rázů a s přijatelnou, i když nijak sportovní dynamikou. Možnost manuální volby převodových stupňů pak v motoru probudí vysokootáčkové vášně a seriózně působícímu sedanu propůjčí čtyřválcový boxer brizanci šestiválců. Zvuková kulisa je v takovém případě o poznání syrovější, poctivá nekrytovaná „strojovna“ pod kapotou ale o sobě dává vědět poněkud vyššími tóny, než bychom čekali.

Chválit podvozek Legacy už se nám ani nechce – po týdnu naprosté jistoty ve vedení vozu a bezchybného chování i při náhlých manévrech jsme horko-těžko hledali možný návod ke zlepšení – a tím jsou pneumatiky. Použitý rozměr 255/55 R16 je sice dobrým kompromisem mezi komfortem a možností sportovnější jízdy, vzhledem ke kvalitám podvozku a vlastnostem motoru zvláště při manuálním řazení lze doporučit 17palcová kola.

Nové Subaru Legacy si vede dobře i v nejrůznějších srovnávacích testech, kdy je s to porazit i tradiční německé soupeře. Nemá cenu spekulovat o trhání prodejních rekordů, přesto je příjemné zjistit, že i tak výrazně individualistická japonská automobilka vyrábí evropsky přijatelný vůz, přebírající to nejlepší z konkurenčního boje. Cena lehce přes milion korun navíc zahrnuje tolik nadstandardní výbavy, takže ani srovnání v této oblasti nevyznívá pro hvězdičkového vyslance špatně. Základní provedení s dvouapůllitrovým motorem a manuální převodovkou je navíc k dostání už za 878.000 korun…

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Legacy 2,5 sedan

Cena v základní výbavě: 1 078 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 092 800 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl., brzdy kotoučové zadní, "sport-shift" funkce u automatické převod., servořízení, kola z lehkých slitin – rozměr, výškově stavitelný volant, výškově stavitelná sedačka řidiče, el. seříditelná sedačka řidiče, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, palubní počítač, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel spotřeby paliva, navigační systém DVD integrovaný, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, kožené sedačky, výplně dveří, kožený volant MOMO, stereo CD rádio, reproduktory, klimatizace automatická s displayem, elektrické vyhřívání předních sedaček, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sed., držák nápojů vpředu, držák nápojů vzadu, pylový filtr, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek, el. vyhřívání vnějších zrcátek, elipsoidní (TE) reflektory, centrální dálkové zamykání se signalizací, integrovaná okenní anténa pro audio, rozmrazovač předních stěračů, lakované nárazníky, přední kapota z lehké slitiny, dvojitý výfuk,

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+14.000,-)

Komentář Heleny Horské: Rok 2018 - párty vrcholí, je čas myslet na zítřek Komentář Heleny Horské: Rok 2018 - párty vrcholí, je čas myslet na zítřek

Začátek roku je dobrou příležitostí podívat se do…

Americký Senát neodvrátil platební neschopnost. Vláda nemá na běžný provoz Americký Senát neodvrátil platební neschopnost. Vláda nemá na běžný provoz

Americký Senát se navzdory horečným vyjednáváním…

Export zpomaluje, zahraniční firmy přestávají dávat Česku zakázky Export zpomaluje, zahraniční firmy přestávají dávat Česku zakázky

Živelný růst zahraničních zakázek pro český průmysl je…

 
Technické údaje
Motor Subaru Legacy 2,5 sedan
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 226 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.1 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 433 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 500
Rozměr pneu:255/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Legacy 2,5 sedan
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,56
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Subaru Legacy Premium: Omezená série pouze pro domácí trh Subaru Legacy Premium: Omezená série pouze pro domácí trh

Automobilka Subaru si pro japonský trh připravila novou…

Subaru Legacy STI S402: více výkonu pro domácí trh Subaru Legacy STI S402: více výkonu pro domácí trh

Automobilka Subaru si pro své zákazníky v Japonsku…

 



 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Kombucha je zpátky: Tajemná houba, co není houba a je skvělá na kocovinu

Kombucha je zpátky: Tajemná houba, co není houba a…

Pamatujeme si ji už z hlubokého totáče jako jeden z mála alternativních zdrojů energie a „tekutého zdraví“. Pak…

Láska nebeská: Pár, který papež oddal v letadle, se měl vzít v kostele, který pobořilo zemětřesení

Láska nebeská: Pár, který papež oddal v letadle, se…

Za tento příběh by se nemusel stydět ani žádný scénárista z Hollywoodu. Papež František při svém vnitrostátním…