Subaru Legacy 2,5 sedan – Výjimka tvořící pravidla

Subaru Legacy 2,5 sedan – Výjimka tvořící pravidla

 
 

Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi se ale chlubí.

Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi se ale chlubí. Nedávná razantní modernizace auto výrazně poevropštěla, takže Subaru začíná lovit i v širších vodách…

Exteriér vozu a jeho základní charakteristické změny dané modernizací jsme představili již v testech provedení kombi s dvoulitrovým čtyřválcem a špičkového třílitrového Outbacku. Nyní testovaný sedan s čtyřválcovým „boxerem“ o objemu 2,5 litru, tedy představuje pomyslný střed nabídky.

Zvenku se Legacy sedan připomíná opticky kratším zadním párem bezrámových dveří, které v kombinaci se svažující se střechou podporují obavy z místa pro hlavu na zadních sedadlech. V praxi je sice oproti kombi znát lehká změna k horšímu, 189 cm vysoký cestující se ale stropu ještě nedotýká. Styling zádě vozu s výrazným konkávním prohnutím a především neobvyklý poměr mezi výškou víka zavazadelníku a zadním převisem jednoznačně odkazuje k dosavadnímu provedení, i tady je ale modernizace patrná. Tvar a činná plocha zadních svítilen odpovídají moderním požadavkům na bezpečnost, při běžném provozu ale více oceníme jednodušší uchopení víka kufru. To je nyní zvedatelné až téměř k zadnímu sklu, vstupní otvor do nepříliš hlubokého zavazadelníku o objemu 433 l je však poměrně malý. Víko navíc spočívá na klasických pevných vzpěrách, které po zavření zmenšují využitelný prostor pro zavazadla. Poměrně těžce působící záď doplňují dvě efektní koncovky výfuku, které naznačují vyšší objem byť jen čtyřválcového motoru. Subjektivně by vozu určitě slušela lépe větší kola, dostatečně dimenzované podběhy po nich přímo volají.

Prostřední motor v nabídce Legacy/Outback má přesně ty charakteristiky, které bychom od lepšího dvouapůllitrového agregátu čekali. Maximální výkon 121 kW nabídne v nadstandardním tichu a s poměrně rozumnou průměrnou spotřebou 10 l/100 km. V kombinaci s automatickou převodovkou (bohužel pouze čtyřstupňovou) lze cestovat v komfortním prostředí bez rázů a s přijatelnou, i když nijak sportovní dynamikou. Možnost manuální volby převodových stupňů pak v motoru probudí vysokootáčkové vášně a seriózně působícímu sedanu propůjčí čtyřválcový boxer brizanci šestiválců. Zvuková kulisa je v takovém případě o poznání syrovější, poctivá nekrytovaná „strojovna“ pod kapotou ale o sobě dává vědět poněkud vyššími tóny, než bychom čekali.

Chválit podvozek Legacy už se nám ani nechce – po týdnu naprosté jistoty ve vedení vozu a bezchybného chování i při náhlých manévrech jsme horko-těžko hledali možný návod ke zlepšení – a tím jsou pneumatiky. Použitý rozměr 255/55 R16 je sice dobrým kompromisem mezi komfortem a možností sportovnější jízdy, vzhledem ke kvalitám podvozku a vlastnostem motoru zvláště při manuálním řazení lze doporučit 17palcová kola.

Nové Subaru Legacy si vede dobře i v nejrůznějších srovnávacích testech, kdy je s to porazit i tradiční německé soupeře. Nemá cenu spekulovat o trhání prodejních rekordů, přesto je příjemné zjistit, že i tak výrazně individualistická japonská automobilka vyrábí evropsky přijatelný vůz, přebírající to nejlepší z konkurenčního boje. Cena lehce přes milion korun navíc zahrnuje tolik nadstandardní výbavy, takže ani srovnání v této oblasti nevyznívá pro hvězdičkového vyslance špatně. Základní provedení s dvouapůllitrovým motorem a manuální převodovkou je navíc k dostání už za 878.000 korun…

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Legacy 2,5 sedan

Cena v základní výbavě: 1 078 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 092 800 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl., brzdy kotoučové zadní, "sport-shift" funkce u automatické převod., servořízení, kola z lehkých slitin – rozměr, výškově stavitelný volant, výškově stavitelná sedačka řidiče, el. seříditelná sedačka řidiče, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, palubní počítač, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel spotřeby paliva, navigační systém DVD integrovaný, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, kožené sedačky, výplně dveří, kožený volant MOMO, stereo CD rádio, reproduktory, klimatizace automatická s displayem, elektrické vyhřívání předních sedaček, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sed., držák nápojů vpředu, držák nápojů vzadu, pylový filtr, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek, el. vyhřívání vnějších zrcátek, elipsoidní (TE) reflektory, centrální dálkové zamykání se signalizací, integrovaná okenní anténa pro audio, rozmrazovač předních stěračů, lakované nárazníky, přední kapota z lehké slitiny, dvojitý výfuk,

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+14.000,-)

Zápisník  Pavla Otta: Hurá na prasata Zápisník Pavla Otta: Hurá na prasata

Konečně jsme odhalili vnitřního nepřítele, když ministr…

EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

 
Technické údaje
Motor Subaru Legacy 2,5 sedan
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 226 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.1 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 433 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 500
Rozměr pneu:255/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Legacy 2,5 sedan
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,56
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Subaru Legacy Premium: Omezená série pouze pro domácí trh Subaru Legacy Premium: Omezená série pouze pro domácí trh

Automobilka Subaru si pro japonský trh připravila novou…

Subaru Legacy STI S402: více výkonu pro domácí trh Subaru Legacy STI S402: více výkonu pro domácí trh

Automobilka Subaru si pro své zákazníky v Japonsku…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít, posvětil to soud

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít,…

Britští rodiče nevyléčitelně nemocného jedenáctiměsíčního Charlieho Garda již netrvají na experimentální léčbě a…

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

 

iSport.cz

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0 a slaví popáté v řadě

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0…

Prague Black Panthers jsou popáté za sebou českými mistry v americkém fotbale. Ve 24. Czech Bowlu na žižkovském…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

Zase jsem musel vystrčit nos ze své oblíbené pražské kavárny a zase mne překvapilo, jak jsou pachy reality ve…

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…