Subaru Legacy 2,5 sedan – Výjimka tvořící pravidla

Subaru Legacy 2,5 sedan – Výjimka tvořící pravidla

 
 

Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi se ale chlubí.

Hledá-li kupující sedan střední třídy se stálým pohonem všech kol, není výběr příliš široký a i luxusní Audi A4 vypadá z tohoto pohledu jako masová volba. Subaru Legacy je na všech trzích v menšině, o to specifičtějšími vlastnostmi se ale chlubí. Nedávná razantní modernizace auto výrazně poevropštěla, takže Subaru začíná lovit i v širších vodách…

Exteriér vozu a jeho základní charakteristické změny dané modernizací jsme představili již v testech provedení kombi s dvoulitrovým čtyřválcem a špičkového třílitrového Outbacku. Nyní testovaný sedan s čtyřválcovým „boxerem“ o objemu 2,5 litru, tedy představuje pomyslný střed nabídky.

Zvenku se Legacy sedan připomíná opticky kratším zadním párem bezrámových dveří, které v kombinaci se svažující se střechou podporují obavy z místa pro hlavu na zadních sedadlech. V praxi je sice oproti kombi znát lehká změna k horšímu, 189 cm vysoký cestující se ale stropu ještě nedotýká. Styling zádě vozu s výrazným konkávním prohnutím a především neobvyklý poměr mezi výškou víka zavazadelníku a zadním převisem jednoznačně odkazuje k dosavadnímu provedení, i tady je ale modernizace patrná. Tvar a činná plocha zadních svítilen odpovídají moderním požadavkům na bezpečnost, při běžném provozu ale více oceníme jednodušší uchopení víka kufru. To je nyní zvedatelné až téměř k zadnímu sklu, vstupní otvor do nepříliš hlubokého zavazadelníku o objemu 433 l je však poměrně malý. Víko navíc spočívá na klasických pevných vzpěrách, které po zavření zmenšují využitelný prostor pro zavazadla. Poměrně těžce působící záď doplňují dvě efektní koncovky výfuku, které naznačují vyšší objem byť jen čtyřválcového motoru. Subjektivně by vozu určitě slušela lépe větší kola, dostatečně dimenzované podběhy po nich přímo volají.

Prostřední motor v nabídce Legacy/Outback má přesně ty charakteristiky, které bychom od lepšího dvouapůllitrového agregátu čekali. Maximální výkon 121 kW nabídne v nadstandardním tichu a s poměrně rozumnou průměrnou spotřebou 10 l/100 km. V kombinaci s automatickou převodovkou (bohužel pouze čtyřstupňovou) lze cestovat v komfortním prostředí bez rázů a s přijatelnou, i když nijak sportovní dynamikou. Možnost manuální volby převodových stupňů pak v motoru probudí vysokootáčkové vášně a seriózně působícímu sedanu propůjčí čtyřválcový boxer brizanci šestiválců. Zvuková kulisa je v takovém případě o poznání syrovější, poctivá nekrytovaná „strojovna“ pod kapotou ale o sobě dává vědět poněkud vyššími tóny, než bychom čekali.

Chválit podvozek Legacy už se nám ani nechce – po týdnu naprosté jistoty ve vedení vozu a bezchybného chování i při náhlých manévrech jsme horko-těžko hledali možný návod ke zlepšení – a tím jsou pneumatiky. Použitý rozměr 255/55 R16 je sice dobrým kompromisem mezi komfortem a možností sportovnější jízdy, vzhledem ke kvalitám podvozku a vlastnostem motoru zvláště při manuálním řazení lze doporučit 17palcová kola.

Nové Subaru Legacy si vede dobře i v nejrůznějších srovnávacích testech, kdy je s to porazit i tradiční německé soupeře. Nemá cenu spekulovat o trhání prodejních rekordů, přesto je příjemné zjistit, že i tak výrazně individualistická japonská automobilka vyrábí evropsky přijatelný vůz, přebírající to nejlepší z konkurenčního boje. Cena lehce přes milion korun navíc zahrnuje tolik nadstandardní výbavy, takže ani srovnání v této oblasti nevyznívá pro hvězdičkového vyslance špatně. Základní provedení s dvouapůllitrovým motorem a manuální převodovkou je navíc k dostání už za 878.000 korun…

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Legacy 2,5 sedan

Cena v základní výbavě: 1 078 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 092 800 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl., brzdy kotoučové zadní, "sport-shift" funkce u automatické převod., servořízení, kola z lehkých slitin – rozměr, výškově stavitelný volant, výškově stavitelná sedačka řidiče, el. seříditelná sedačka řidiče, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, palubní počítač, otáčkoměr, digitální hodiny, ukazatel spotřeby paliva, navigační systém DVD integrovaný, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, kožené sedačky, výplně dveří, kožený volant MOMO, stereo CD rádio, reproduktory, klimatizace automatická s displayem, elektrické vyhřívání předních sedaček, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sed., držák nápojů vpředu, držák nápojů vzadu, pylový filtr, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek, el. vyhřívání vnějších zrcátek, elipsoidní (TE) reflektory, centrální dálkové zamykání se signalizací, integrovaná okenní anténa pro audio, rozmrazovač předních stěračů, lakované nárazníky, přední kapota z lehké slitiny, dvojitý výfuk,

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+14.000,-)

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

 
Technické údaje
Motor Subaru Legacy 2,5 sedan
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 226 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.1 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 433 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 500
Rozměr pneu:255/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Legacy 2,5 sedan
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,56
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Subaru Legacy Premium: Omezená série pouze pro domácí trh Subaru Legacy Premium: Omezená série pouze pro domácí trh

Automobilka Subaru si pro japonský trh připravila novou…

Subaru Legacy STI S402: více výkonu pro domácí trh Subaru Legacy STI S402: více výkonu pro domácí trh

Automobilka Subaru si pro své zákazníky v Japonsku…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…