Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy: Automat bude v nové generaci nahrazen převodovkou CVT

Diskuze (16)
O tom, že Subaru v nové generaci Legacy přinese převodovku CVT označenou Lineartronic, jsme vás již informovali. Nyní o ní máme k dispozici další podrobnosti.

Lineartronic v Legacy nahradí dosud používané konvenční automaty. Bezestupňová převodovka má japonský původ, automobilka ji navrhla vlastními kapacitami. Podle Subaru bude kompletně bezúdržbová, odpadají tak servisní náklady spojené s výměnou oleje a filtrů v měničovém automatu.

Nulové servisní náklady přitom nemají být vykoupeny kratší životností – naopak automobilka sama uvádí, že není výjimkou, když si první majitel ponechá své Subaru i déle než 7 let nebo 300 tisíc km (týká se především hlavního trhu v USA).

Nasazení se dočká ve spojení s atmosférickými benzinovými motory o objemu 2,0 a 2,5 litru, v obou případech znamená použití CVT úsporu zhruba 0,5 l/100 km ve srovnání se současnými automaty.

Specifikem Lineartronicu bude řetěz v olejové lázni na místě tlačného řemene běžně používaného u CVT. Výhodou řetězu je, že přenese větší moment, a dosahuje menšího tření. Účinnost přenosu momentu mezi kužely je tak o 5 % vyšší.

Diskuze (16)
13. 9. 2014 11:02
Subaru s V
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010.
Pro nepolapené uvádím pár faktů :
2 x nové řízení auto 2 týdny odstaveno v servisu
Na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
Když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny

Technici v Praze i v Německu prý tvrdí, že CVT převodovky mění celé - neumí to opravit, nebo jsou díly tak drahé ? Cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?

Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 25 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč.

LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT JAKO V NÁVŠTĚVNÍCÍCH..

S POZDRAVEM
BERNÁT
11. 9. 2009 15:15
Re: MUsím reagovat a po plúl roce mlčení jsme se zaregistrov
Doufám se to Audině nevyrovná, protože Subaru má málo servisů a furt s tím lítat do Prahy, no potěš ;-) ;-)

Jinak taky sem tam jezdím s CVT s přednastavenými stupni a je to parádní svezení.
29. 8. 2009 23:16
MUsím reagovat a po plúl roce mlčení jsme se zaregistroval :
Mám pocit, že je to tady jedna velká banda ...... :-) .. Já mám Multitronic a jediná lepší převodovka (nebo shodná) je ZF v kompinaci s BMW u ostatních aut to není nějak naladěné.
Variátor s řetězem neprokluzuje a hrabe jak zubí kvedlačka. Obecně technika u Subaru je super ( až na plasty a pocit z levného auta) takže zážitek dle mě bude ok pokud se to vyrovná alespoň na 90% Audině :-)))) a nyní do mě
29. 8. 2009 18:32
Re: Skútr STI ?
Nevím, jak my, ale toto je téma o převodovkách a závěr tady žádný nevidím. Krom toho neznám bezůdržbový motor, takže pokud si ho na vlastní oči viděl, tak to nějak rozveď.
29. 8. 2009 16:22
Re: Skútr STI ?
Chlapi asi jste si spletli článek,na který reagujete.Toto se spíše hodí pod článek o novém motoru TSI.
Ještě jste s tím nejeli,ani na vlastní oči neviděli a hned takové závěry,jistě odborníci. :-!