Subaru Legacy: Automat bude v nové generaci nahrazen převodovkou CVT
Lineartronic v Legacy nahradí dosud používané konvenční automaty. Bezestupňová převodovka má japonský původ, automobilka ji navrhla vlastními kapacitami. Podle Subaru bude kompletně bezúdržbová, odpadají tak servisní náklady spojené s výměnou oleje a filtrů v měničovém automatu.
Nulové servisní náklady přitom nemají být vykoupeny kratší životností – naopak automobilka sama uvádí, že není výjimkou, když si první majitel ponechá své Subaru i déle než 7 let nebo 300 tisíc km (týká se především hlavního trhu v USA).
Nasazení se dočká ve spojení s atmosférickými benzinovými motory o objemu 2,0 a 2,5 litru, v obou případech znamená použití CVT úsporu zhruba 0,5 l/100 km ve srovnání se současnými automaty.
Specifikem Lineartronicu bude řetěz v olejové lázni na místě tlačného řemene běžně používaného u CVT. Výhodou řetězu je, že přenese větší moment, a dosahuje menšího tření. Účinnost přenosu momentu mezi kužely je tak o 5 % vyšší.