Frankfurt živě: Subaru Legacy – První dojmy

Frankfurt živě: Subaru Legacy – První dojmy

 
 

Nejsvébytnější japonský výrobce se ve střední třídě posouvá z nejmenších mezi středně velké hráče – tedy rozměrově.

Minulá generace legacy byla oceňována pro mimořádně elegantní design a skvělý jízdní projev, zejména s obnovenými motory. Větším obchodním úspěchům bránily obavy z vysokých provozních nákladů (neoprávněné, později zcela zažehnané moderním dieselem) a omezené vnitřní centimetry. Půdorysně sice nezaostávala za konkurencí, s celkovým objemem, násobeným výškou interiéru, však byla na štíru. Řadě evropských klientů, typicky správcům flotil a manažerům, se také subjektivně zdála málo robustní.

Tohle vše vyřešila nová generace k naprosté spokojenosti. Podstatně narostla, její druhdy jemný design zagresivněl a zmohutněl, a nabrané výškové centimetry, zejména v oblasti střechy, přinášejí extra prostor pro posádku, i když se pod ni ještě musí vejít prostorově náročný systém pohonu všech kol, tedy tři diferenciály a vačkové hřídele. Druhé osobní setkání, tentokrát na naleštěných soklech (první kontakt přímo z terénu je článku Subaru Legacy + Outback: První jízdní dojmy), částečně rozptýlilo obavy z prvních fotek, na nichž legacy připomínalo humpolácký geometrický objekt s násilně naroubovanou kulatou střechou á la Passat B5.

Osobní setkání odhalilo dobře vyvážené hmoty a solidně zamaskovanou značnou výšku. Celé to působí dostatečně esteticky, stěžovat si nebude ani manažer se spotřebním pohledem na svět, ani motoristický srdcař, ovšem tehdejší lehkost je bohužel tatam.

Uvnitř se opakuje podobný scénář – typologové si vedli skvěle, kvanta přidaného místa použili ergonomicky i esteticky, a obří okna dovnitř pouštějí dostatek světla. Místa je nadbytek ve všech směrech, forester je nyní opět překonán. Nikdo se nebude cítit stísněně, sedačky jsou americky rozměrné a evropsky tuhé, ovládací síly i výtvarné řešení ovládacích prvků nevyvolá žádnou negativní reakci. Ovšem ani pozitivní – a to je další dojem z interiéru. Zatímco stávající legacy přinášelo emoce a radost z filigránsky ošetřených ploch, to nové se snažilo vše udělat větší a robustnější. Podařilo se to natolik dobře, že uvnitř vládne robustnost. A také tvrdé plasty – na ty měkčené nějak nezbylo a zatímco je tvrdá celá palubní deska, výplně dveří mají měkký jen potahový plast. Výsledný dojem je užitečnost a trvanlivost, tedy tradiční hodnoty značky. Šéfové značky mohou jen doufat, že to bude zákazníkům stačit.

Subaru Legacy Sedan - přehled modelové řady
Motor2.0i2.0i2.5i2.5GT2.0D
Převodovka6MCVTCVT5A6M
Zdvihový objem [cm3]19941994245724571998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]110/6000110/6000123/5600195/5600110/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]196/3000196/3000229/4000350/2400-5200350/1800-2400
Max. rychlost [km/h]210203210245206
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,511,110,36,29,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,58,08,010,65,9
Pohotovostní hmotnost [kg]14201460146215421501

Pod kapotou se odehrála také řada změn, i když řada z nich skalní fanoušky příliš nepotěší. Už si totiž do klasického legacy nekoupí (přinejmenším v Evropě) šestiválec, který si sice našel řadu obdivovatelů, avšak příliš zhoršoval flotilové limity emisí. Částečně jej nahrazuje přeplňovaný dvaapůllitr, známý z imprezy WRX 265, avšak ani ten se v některých zemích nedostane. Šestiválec, tentokrát s objemem 3,6 l, zůstane vyhrazen pro outback. A můžeme jen doufat, že variátorová převodovka, nahrazující klasický hydroautomat v běžných čtyřválcových verzích, bude stejně spolehlivá, jako zbytek auta.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Subaru Legacy

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení

Řízení dává modelu Subaru Legacy zabrat. U současné…

Video: Design nového Subaru Legacy podrobně Video: Design nového Subaru Legacy podrobně

Proč nové Subaru Legacy vypadá tak, jak vypadá? Dominick…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…