Frankfurt živě: Subaru Legacy – První dojmy

Frankfurt živě: Subaru Legacy – První dojmy

 
 

Nejsvébytnější japonský výrobce se ve střední třídě posouvá z nejmenších mezi středně velké hráče – tedy rozměrově.

Minulá generace legacy byla oceňována pro mimořádně elegantní design a skvělý jízdní projev, zejména s obnovenými motory. Větším obchodním úspěchům bránily obavy z vysokých provozních nákladů (neoprávněné, později zcela zažehnané moderním dieselem) a omezené vnitřní centimetry. Půdorysně sice nezaostávala za konkurencí, s celkovým objemem, násobeným výškou interiéru, však byla na štíru. Řadě evropských klientů, typicky správcům flotil a manažerům, se také subjektivně zdála málo robustní.

Tohle vše vyřešila nová generace k naprosté spokojenosti. Podstatně narostla, její druhdy jemný design zagresivněl a zmohutněl, a nabrané výškové centimetry, zejména v oblasti střechy, přinášejí extra prostor pro posádku, i když se pod ni ještě musí vejít prostorově náročný systém pohonu všech kol, tedy tři diferenciály a vačkové hřídele. Druhé osobní setkání, tentokrát na naleštěných soklech (první kontakt přímo z terénu je článku Subaru Legacy + Outback: První jízdní dojmy), částečně rozptýlilo obavy z prvních fotek, na nichž legacy připomínalo humpolácký geometrický objekt s násilně naroubovanou kulatou střechou á la Passat B5.

Osobní setkání odhalilo dobře vyvážené hmoty a solidně zamaskovanou značnou výšku. Celé to působí dostatečně esteticky, stěžovat si nebude ani manažer se spotřebním pohledem na svět, ani motoristický srdcař, ovšem tehdejší lehkost je bohužel tatam.

Uvnitř se opakuje podobný scénář – typologové si vedli skvěle, kvanta přidaného místa použili ergonomicky i esteticky, a obří okna dovnitř pouštějí dostatek světla. Místa je nadbytek ve všech směrech, forester je nyní opět překonán. Nikdo se nebude cítit stísněně, sedačky jsou americky rozměrné a evropsky tuhé, ovládací síly i výtvarné řešení ovládacích prvků nevyvolá žádnou negativní reakci. Ovšem ani pozitivní – a to je další dojem z interiéru. Zatímco stávající legacy přinášelo emoce a radost z filigránsky ošetřených ploch, to nové se snažilo vše udělat větší a robustnější. Podařilo se to natolik dobře, že uvnitř vládne robustnost. A také tvrdé plasty – na ty měkčené nějak nezbylo a zatímco je tvrdá celá palubní deska, výplně dveří mají měkký jen potahový plast. Výsledný dojem je užitečnost a trvanlivost, tedy tradiční hodnoty značky. Šéfové značky mohou jen doufat, že to bude zákazníkům stačit.

Subaru Legacy Sedan - přehled modelové řady
Motor2.0i2.0i2.5i2.5GT2.0D
Převodovka6MCVTCVT5A6M
Zdvihový objem [cm3]19941994245724571998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]110/6000110/6000123/5600195/5600110/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]196/3000196/3000229/4000350/2400-5200350/1800-2400
Max. rychlost [km/h]210203210245206
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,511,110,36,29,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,58,08,010,65,9
Pohotovostní hmotnost [kg]14201460146215421501

Pod kapotou se odehrála také řada změn, i když řada z nich skalní fanoušky příliš nepotěší. Už si totiž do klasického legacy nekoupí (přinejmenším v Evropě) šestiválec, který si sice našel řadu obdivovatelů, avšak příliš zhoršoval flotilové limity emisí. Částečně jej nahrazuje přeplňovaný dvaapůllitr, známý z imprezy WRX 265, avšak ani ten se v některých zemích nedostane. Šestiválec, tentokrát s objemem 3,6 l, zůstane vyhrazen pro outback. A můžeme jen doufat, že variátorová převodovka, nahrazující klasický hydroautomat v běžných čtyřválcových verzích, bude stejně spolehlivá, jako zbytek auta.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Subaru Legacy

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení

Řízení dává modelu Subaru Legacy zabrat. U současné…

Video: Design nového Subaru Legacy podrobně Video: Design nového Subaru Legacy podrobně

Proč nové Subaru Legacy vypadá tak, jak vypadá? Dominick…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…