Subaru Legacy/Outback - Cestou necestou

Subaru Legacy/Outback - Cestou necestou

 
 

Právě v těchto dnech přichází čtvrtý díl ságy Legacy, nadšeně sledované horaly celého Světa již od roku 1989. Jmenuje se prostě 04MY a přes určitou podobnost, s předchůdcem z roku 1998 nemá společného téměř nic. Vznikl již v produkci GM za zvýšeného přílivu prostředků do vývoje i výroby a klade důraz na dobré vztahy s okolním světem, takže je tišší, lehčí, úspornější a krásnější. Modelová škála respektuje tradice, takže sedan, kombi a luxusní Outback se zvýšenou světlostí na vybraných trzích nadále doplňuje pick-up Baja.

Ani motorové menu se nemění, všechny tři boxery po důkladné modernizaci nyní nabízejí vyšší výkon za méně benzínu. Volbou ekonomů je čtyřválec 2,0 l SOHC (101 kW), střední proud tvoří dvaapůllitr stejné koncepce (121 kW) a vlajku nese natrénovaný třílitrový šestiválec DOHC (180 kW), který je nově k dispozici pro „obyčejné“ Legacy i v Evropě. Diesel nadále pod kapotou Legacy nezanýtuje, ačkoliv dle neoficiálních informací Subaru intenzivně testuje prototyp unikátního vznětového boxeru(!). Čirou spekulací je budoucí zástavba ostrého, přeplňovaného dvoulitru z Imprezy WRX STi.

Možnost individualizace zůstává prakticky nulová, základní specifikace obsahuje ucelenou výbavu a pro některé trhy je každá z jejích úrovní dokonce svázána s jediným motorem. I nejlevnější provedení však obsahuje např. automatickou klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, metalízu, elektrická okna i zrcátka, CD přehrávač či kola z lehkých slitin.

Design se také drží tradic, takže i nové Legacy je nízké, s relativně krátkým rozvorem, štíhlou přídí a opticky propojenými bočními okny. Příď se spolu se zádí změnila nejvíc, ve jménu lepší ochrany chodců poněkud nabobtnala, přesto si zachovala povědomou nízkou masku, úzké „hadí“ světlomety a prostorovou kapotu. Přední nárazník s maskou odlišuje nejen Outback, pro který je maximalizován s velkými kulatými mlhovkami, ale dokonce i jednotlivé modely Legacy, konkrétně šestiválec, který od čtyřválců kromě chromového lemování odlišuje i tvar a velikost nasávacích otvorů. Outback má v masce dvě horizontální chromové lišty místo jedné a třílitr se liší jednobarevným lakováním od dvoubarevného dvaapůllitru.

Silueta vozu se protáhla a získala na dynamičnosti. Přesto vás mohutné boky a velké výřezy blatníků, stejně jako silně skloněné sloupky a relativně nízká okna nenechají na pochybách, s kým máte tu čest. U kombi je efekt ještě eskalován klesající linií bočních oken. Boční blikače se přestěhovaly do zrcátek a netříští ladnost celku. Třílitrové Legacy se vyhraňuje chromovou lištou v prahovém spoileru a Outback je tradičně odlišen kromě vyšší světlosti a jiných kol i mohutnými lemy blatníků a „ochrannými“ prahovými nástavci.

Při pohledu zezadu zatápete, sedan vyměnil okoukanou záď s průběžnými odrazkami za dynamicky skloněné zadní čelo s dramatickou negativně skloněnou odtrhovou hranou. Jemnými horizontálními prolisy vyzdobené koncovky se podle současné módy podstatně zmenšily, pozadu za módou nezůstal ani oblejší nárazník s nově odhalenými koncovkami výfuků. Je možné konstatovat, že sedan Legacy je poprvé skutečně hezký, design předchůdců působil rozpačitě, čemuž přitakávaly i prodejní výsledky, pokulhávající daleko za kombíkem.

Kombi/Outback v mezích tradičního stylu (silně skloněné panoramatické zadní okno s obloukovou spodní hranou, překrývající sloupky, horizontální lom zadních dveří a mohutný nárazník) nabízí zcela nový look díky opět minimalizovaným koncovkám a elegantnějšímu nárazníku. Ozvláštněním jsou samostatná couvačka a mlhovka, která je stejně jako třetí brzdovka sestavena z LED diod.

Oproti exteriérovým modifikacím, které je možné zahrnout do slova „konzervativní“, se interiér změnil přímo revolučně. Byl zcela přestylizován a oproti nepříliš atraktivnímu minulému modelu nabízí kombinaci vytříbeného vkusu a vysoké ergonomičnosti. Palubní deska byla uhlazena podle dělící horizontální linie, která u dražších verzí rozlišuje i světlejší spodní část od černé vrchní. Středová konzola je natočena k řidiči, humpolácké ovladače zaměnila za elegantní malá tlačítka a lesk jí dodává kovově stříbřitý povrch. Z jiného těsta je i sportovně laděná přístrojová deska a elegantní volant. Změnily se výplně dveří, sloupky a strop jsou potaženy speciální tkaninou a nová jsou i komfortní sedadla. Potahové materiály se liší podle provedení – Legacy se od dvaapůllitru nahoru standardně chlubí kůží, pro třílitr v krémovém odstínu. Čtyřválcový Outback je čalouněn tkaninou, šestiválcový opět světlou kůží. Odstíny interiérů byly citlivě sladěny s nebývale širokou paletou odstínů laků. Zavazadlový prostor získal na variabilitě, pod vyztuženou podlahou se kromě dojezdové rezervy skrývá i jedenáctilitrová schránka na provozní drobnosti. Zadní opěradla kombi se systémem snadného sklápění vytvoří dvoumetrovou zcela rovnou plochu bez nutnosti vyklopení sedáků. Kryt zavazadel je rozdělen do dvou částí – klasické rolety a sklopné plošky, která je součástí přímo výplně zadních dveří a obsahuje varovný světlomet pro jízdu s nadměrným nákladem.

Kromě inovovaných motorů prodělaly změny i převodovky. Základní mechanická pětistupňová, která je standardem pro čtyřválcové modely a obsahuje i redukční dvoustupňovou skříň, prodělala rekonstrukci a nabízí exaktní řazení. Pochopitelně nechybí ani automatika od renomované firmy Prodrive s přímým řazením Sportshift, pro dva slabší agregáty čtyřstupňová, pro třílitr pětistupňová. Kvůli úspoře hmotnosti (-9 kg) je pětistupňové ústrojí konstrukčně zcela odlišné od čtyřstupňového. V zájmu zlepšené jízdní stability bylo pohonné ústrojí uloženo níž – v úrovni předního konce motoru o 22 mm, přední diferenciál je pak o 10 mm blíž vozovce.

Tradiční doménou Subaru je pohon všech kol, což dokazuje sofistikovaný systém „Symmetrical AWD“, který díky všem diferenciálům a hřídelím, uloženým přesně v podélné ose vozidla, zajišťuje ideální rozložení hnací síly na všechna kola. Nejnižší bod u provedení Outback je 200 mm nad povrchem a zajišťuje tomuto špičkovému Subaru mj. výbornou průchodnost terénem. Konstrukce přední nápravy se nezměnila, lepší jízdní vlastnosti zajišťuje pozměněná geometrie a klidnější chování zase přesné řízení s přidaným tlumičem kmitů. Zadní osa vykazuje zvětšený rozchod o 30/20 (Outback) mm a dělený pomocný rám nahradil pevnější celistvý s pozměněným uchycením. Výsledkem jsou vybrané jízdní vlastnosti za všech podmínek, o čemž se redakce AUTO.CZ osobně přesvědčila při nedávném testu kombi 2.0.

Bezpečnost je jedním z nejskloňovanějších slov při konstrukci moderních automobilů a Subaru k tomu dodává zdokonalený brzdový systém se standardně montovanými kotouči na všech kolech (vpředu ventilovanými) a ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, který zvýšil brzdný účinek o 30 – 50%, extra pevné výztuhy skeletu s kruhovým průřezem, nádrž, skrytou v nejpevnějším místě podvozku, velkoplošné boční airbagy a čelní s dvoustupňovým plněním.

Ceny pro český trh již byly stanoveny, Legacy sedan začíná na 823.000,- Kč za provedení 2,0 GL s manuální převodovkou, totéž v kombi přijde na 858.000,-. Špičkové Legacy 3,0 R je oceněno na 1.358.000/1.398.000,-. Outback začíná na 998.000,- a končí na 1.448.000 za třílitr.



Autosalon Frankfurt 2017
Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, tržby překonají miliardu Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, tržby překonají miliardu

Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v…

Zemědělci dostanou miliardové odškodnění za sucho Zemědělci dostanou miliardové odškodnění za sucho

Zemědělci dostanou jako odškodnění za letošní sucho až…

Odboráři ukončí stávkovou pohotovost, důvody pominuly Odboráři ukončí stávkovou pohotovost, důvody pominuly

Odbory pracovníků veřejného sektoru zruší stávkovou…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 






 
Mini Cooper S E All4 – Stylovka do zásuvky

TEST: Mini Cooper S E All4 – Stylovka do zásuvky

Dnes 12:51

Mini je charismatické a moderní auto, což se kromě vzhledu odráží také v nabídce pohonných jednotek. Letos na trh přijíždí vůbec první plug-in hybridní provedení.




Blesk.cz

Za tohle ho doma nepochválí: Řidič vezl nová auta, při brzdění jedno spadlo

Za tohle ho doma nepochválí: Řidič vezl nová auta,…

Kuriózní dopravní nehoda se stala v pondělí odpoledne na Pražském okruhu v Praze. Řidič tahačem vezl zcela nová…

Smolař Jožo Ráž: Znovu dopravní nehoda! A znovu v Bratislavě

Smolař Jožo Ráž: Znovu dopravní nehoda! A znovu v Bratislavě

Ten má ale smůlu. Zpěvák skupiny Elán Jožo Ráž (62) měl autonehodu. Naštěstí se však nikomu nic nestalo a nehoda…

 

iSport.cz

Federer o Laver Cupu: parťáci v týmu, nadšení  i jedna drobná výtka

Federer o Laver Cupu: parťáci v týmu, nadšení i…

Duchovní otec Laver Cupu a největší sportovní hrdina jeho prvního ročníku. I Rogera Federera, jež má za sebou…

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu hrozí pokuta i stopka

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu…

Do angažmá ve Slavii vstoupil velmi výrazně. Záložník Miroslav Stoch je hodnocený jako zatím nejvýraznější…

 

Reflex.cz

Vybouchne ČSSD stejně jako socialisté v Německu? Sociální demokracie skomírají v celé Evropě

Vybouchne ČSSD stejně jako socialisté v Německu?…

Působilo to jako komedie i tragedie najednou – Martin Schulz, předseda německé sociální demokracie krátce po…

Vykoupení v plamenech: Pohřební rituály hinduistů vás donutí zamyslet se nad životem

Vykoupení v plamenech: Pohřební rituály hinduistů…

Smrt, tabu západní civilizace, je pro hinduisty přirozenou součástí všedních dnů. Mrtvé tu na jejich poslední…