reklama


Subaru Legacy/Outback - Cestou necestou

Subaru Legacy/Outback - Cestou necestou

 
 

Právě v těchto dnech přichází čtvrtý díl ságy Legacy, nadšeně sledované horaly celého Světa již od roku 1989. Jmenuje se prostě 04MY a přes určitou podobnost, s předchůdcem z roku 1998 nemá společného téměř nic. Vznikl již v produkci GM za zvýšeného přílivu prostředků do vývoje i výroby a klade důraz na dobré vztahy s okolním světem, takže je tišší, lehčí, úspornější a krásnější. Modelová škála respektuje tradice, takže sedan, kombi a luxusní Outback se zvýšenou světlostí na vybraných trzích nadále doplňuje pick-up Baja.

Ani motorové menu se nemění, všechny tři boxery po důkladné modernizaci nyní nabízejí vyšší výkon za méně benzínu. Volbou ekonomů je čtyřválec 2,0 l SOHC (101 kW), střední proud tvoří dvaapůllitr stejné koncepce (121 kW) a vlajku nese natrénovaný třílitrový šestiválec DOHC (180 kW), který je nově k dispozici pro „obyčejné“ Legacy i v Evropě. Diesel nadále pod kapotou Legacy nezanýtuje, ačkoliv dle neoficiálních informací Subaru intenzivně testuje prototyp unikátního vznětového boxeru(!). Čirou spekulací je budoucí zástavba ostrého, přeplňovaného dvoulitru z Imprezy WRX STi.

Možnost individualizace zůstává prakticky nulová, základní specifikace obsahuje ucelenou výbavu a pro některé trhy je každá z jejích úrovní dokonce svázána s jediným motorem. I nejlevnější provedení však obsahuje např. automatickou klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, metalízu, elektrická okna i zrcátka, CD přehrávač či kola z lehkých slitin.

Design se také drží tradic, takže i nové Legacy je nízké, s relativně krátkým rozvorem, štíhlou přídí a opticky propojenými bočními okny. Příď se spolu se zádí změnila nejvíc, ve jménu lepší ochrany chodců poněkud nabobtnala, přesto si zachovala povědomou nízkou masku, úzké „hadí“ světlomety a prostorovou kapotu. Přední nárazník s maskou odlišuje nejen Outback, pro který je maximalizován s velkými kulatými mlhovkami, ale dokonce i jednotlivé modely Legacy, konkrétně šestiválec, který od čtyřválců kromě chromového lemování odlišuje i tvar a velikost nasávacích otvorů. Outback má v masce dvě horizontální chromové lišty místo jedné a třílitr se liší jednobarevným lakováním od dvoubarevného dvaapůllitru.

Silueta vozu se protáhla a získala na dynamičnosti. Přesto vás mohutné boky a velké výřezy blatníků, stejně jako silně skloněné sloupky a relativně nízká okna nenechají na pochybách, s kým máte tu čest. U kombi je efekt ještě eskalován klesající linií bočních oken. Boční blikače se přestěhovaly do zrcátek a netříští ladnost celku. Třílitrové Legacy se vyhraňuje chromovou lištou v prahovém spoileru a Outback je tradičně odlišen kromě vyšší světlosti a jiných kol i mohutnými lemy blatníků a „ochrannými“ prahovými nástavci.

Při pohledu zezadu zatápete, sedan vyměnil okoukanou záď s průběžnými odrazkami za dynamicky skloněné zadní čelo s dramatickou negativně skloněnou odtrhovou hranou. Jemnými horizontálními prolisy vyzdobené koncovky se podle současné módy podstatně zmenšily, pozadu za módou nezůstal ani oblejší nárazník s nově odhalenými koncovkami výfuků. Je možné konstatovat, že sedan Legacy je poprvé skutečně hezký, design předchůdců působil rozpačitě, čemuž přitakávaly i prodejní výsledky, pokulhávající daleko za kombíkem.

Kombi/Outback v mezích tradičního stylu (silně skloněné panoramatické zadní okno s obloukovou spodní hranou, překrývající sloupky, horizontální lom zadních dveří a mohutný nárazník) nabízí zcela nový look díky opět minimalizovaným koncovkám a elegantnějšímu nárazníku. Ozvláštněním jsou samostatná couvačka a mlhovka, která je stejně jako třetí brzdovka sestavena z LED diod.

Oproti exteriérovým modifikacím, které je možné zahrnout do slova „konzervativní“, se interiér změnil přímo revolučně. Byl zcela přestylizován a oproti nepříliš atraktivnímu minulému modelu nabízí kombinaci vytříbeného vkusu a vysoké ergonomičnosti. Palubní deska byla uhlazena podle dělící horizontální linie, která u dražších verzí rozlišuje i světlejší spodní část od černé vrchní. Středová konzola je natočena k řidiči, humpolácké ovladače zaměnila za elegantní malá tlačítka a lesk jí dodává kovově stříbřitý povrch. Z jiného těsta je i sportovně laděná přístrojová deska a elegantní volant. Změnily se výplně dveří, sloupky a strop jsou potaženy speciální tkaninou a nová jsou i komfortní sedadla. Potahové materiály se liší podle provedení – Legacy se od dvaapůllitru nahoru standardně chlubí kůží, pro třílitr v krémovém odstínu. Čtyřválcový Outback je čalouněn tkaninou, šestiválcový opět světlou kůží. Odstíny interiérů byly citlivě sladěny s nebývale širokou paletou odstínů laků. Zavazadlový prostor získal na variabilitě, pod vyztuženou podlahou se kromě dojezdové rezervy skrývá i jedenáctilitrová schránka na provozní drobnosti. Zadní opěradla kombi se systémem snadného sklápění vytvoří dvoumetrovou zcela rovnou plochu bez nutnosti vyklopení sedáků. Kryt zavazadel je rozdělen do dvou částí – klasické rolety a sklopné plošky, která je součástí přímo výplně zadních dveří a obsahuje varovný světlomet pro jízdu s nadměrným nákladem.

Kromě inovovaných motorů prodělaly změny i převodovky. Základní mechanická pětistupňová, která je standardem pro čtyřválcové modely a obsahuje i redukční dvoustupňovou skříň, prodělala rekonstrukci a nabízí exaktní řazení. Pochopitelně nechybí ani automatika od renomované firmy Prodrive s přímým řazením Sportshift, pro dva slabší agregáty čtyřstupňová, pro třílitr pětistupňová. Kvůli úspoře hmotnosti (-9 kg) je pětistupňové ústrojí konstrukčně zcela odlišné od čtyřstupňového. V zájmu zlepšené jízdní stability bylo pohonné ústrojí uloženo níž – v úrovni předního konce motoru o 22 mm, přední diferenciál je pak o 10 mm blíž vozovce.

Tradiční doménou Subaru je pohon všech kol, což dokazuje sofistikovaný systém „Symmetrical AWD“, který díky všem diferenciálům a hřídelím, uloženým přesně v podélné ose vozidla, zajišťuje ideální rozložení hnací síly na všechna kola. Nejnižší bod u provedení Outback je 200 mm nad povrchem a zajišťuje tomuto špičkovému Subaru mj. výbornou průchodnost terénem. Konstrukce přední nápravy se nezměnila, lepší jízdní vlastnosti zajišťuje pozměněná geometrie a klidnější chování zase přesné řízení s přidaným tlumičem kmitů. Zadní osa vykazuje zvětšený rozchod o 30/20 (Outback) mm a dělený pomocný rám nahradil pevnější celistvý s pozměněným uchycením. Výsledkem jsou vybrané jízdní vlastnosti za všech podmínek, o čemž se redakce AUTO.CZ osobně přesvědčila při nedávném testu kombi 2.0.

Bezpečnost je jedním z nejskloňovanějších slov při konstrukci moderních automobilů a Subaru k tomu dodává zdokonalený brzdový systém se standardně montovanými kotouči na všech kolech (vpředu ventilovanými) a ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, který zvýšil brzdný účinek o 30 – 50%, extra pevné výztuhy skeletu s kruhovým průřezem, nádrž, skrytou v nejpevnějším místě podvozku, velkoplošné boční airbagy a čelní s dvoustupňovým plněním.

Ceny pro český trh již byly stanoveny, Legacy sedan začíná na 823.000,- Kč za provedení 2,0 GL s manuální převodovkou, totéž v kombi přijde na 858.000,-. Špičkové Legacy 3,0 R je oceněno na 1.358.000/1.398.000,-. Outback začíná na 998.000,- a končí na 1.448.000 za třílitr.



Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 







 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama