Subaru Legacy: Pátá generace se představí příští týden v New Yorku

Subaru Legacy: Pátá generace se představí příští týden v New Yorku

 
 

Newyorský autosalon, který se veřejnosti otevře příští pátek 10. dubna, bude místem premiéry nového Subaru Legacy. Slavné jméno je na trhu už 20 let a při tomto výročí přichází v pořadí pátá generace.

Nové Legacy si samozřejmě uchovává stálý pohon všech kol symmetrical AWD a motor s protiběžnými písty. Karoserie sedanu je proti předchůdci o 35 mm delší, o 90 mm širší a o 80 mm vyšší. Vnější rozměry nové generace tak jsou 4735 x 1820 x 1505 mm. Rozvor se přitom prodloužil o 80 mm, což jde hlavně ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, a převisy se dohromady zkrátily o 45 mm.

Novinkou je uložení motoru v pomocném rámu. Místo aby byla pohonná jednotka připevněná přímo k šasi, je ve čtyřech bodech uchycena k tomuto rámu. Toto řešení snižuje přenášené vibrace a hluk, ze stejného důvodu jsou také silentbloky vyplněné kapalinou. Navíc nové rozložení umožnilo přesunout turbodmychadlo pod motor.

Přední náprava se vzpěrou McPherson je připevněna také k tomuto nosnému rámu. Kromě této změny byl proti předchozí generaci zvětšen průměr stabilizátorů. Vzadu je nová náprava s dvojitými lichoběžníky, také zavěšená na pomocném rámu, společně s diferenciálem. Pro větší tuhost a nižší hmotnost karoserie je na výrobu nejdůležitějších míst použita vysokopevnostní ocel.

Pro americký trh budou určeny tři motorizace. Základní 2,5i má atmosférické plnění a jednu vačkovou hřídel. Dosahuje nejvyššího výkonu 125 kW při 5600 ot./min a točivého momentu 230 Nm při 4000 ot./min. K větší hospodárnosti provozu přispívá optimalizovaný chladící okruh a vylepšené proudění výfukových plynů skrz katalyzátor. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka nebo bezestupňová Lineartronic CVT.

Jedinou přeplňovanou motorizací pro USA zatím bude 2,5GT s rozvodem DOHC a turbodmychadlem umístěným přímo pod klikovou skříní. Toto uspořádání u motoru s protiběžnými písty zkracuje kanály výfukových plynů na minimum, což vede k rychlejším reakcím motoru a nižším emisím. Výkon je 195 kW při 6000 ot./min a maximum točivého momentu 350 Nm je dosahován v rozsahu 2000 až 5200 ot./min. Jedinou převodovkou pro tuto sportovně laděnou variantu je šestistupňový manuál.

Vrcholem nabídky bude šestiválcový 3,6R, který má nejvyšší výkon 188 kW při 6000 ot./min a točivý moment vrcholí 335 Nm při 4400 ot./min. Motor má stejné vnější rozměry jako starší třílitr. Díky většímu objemu a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů se může pochlubit stejnou spotřebou při lepších výkonových parametrech. Standardem je pětistupňový automat.

Nové Legacy bude představené jako provedení modelového roku 2010. Další údaje budou zveřejněny při premiéře. Evropská verze bude následovat v průběhu letošního roku. V její nabídce očekáváme také benzinový dvoulitr a nový dvoulitrový turbodiesel Subaru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Legacy: Pátá generace se představí…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení Subaru Legacy a Outback: Další svolávačka kvůli vadnému řízení

Řízení dává modelu Subaru Legacy zabrat. U současné…

Video: Design nového Subaru Legacy podrobně Video: Design nového Subaru Legacy podrobně

Proč nové Subaru Legacy vypadá tak, jak vypadá? Dominick…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…