Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy: Unikly první obrázky šesté generace

Aleš Jungmann
Diskuze (58)
Na internet unikly první fotografie nového Legacy, jen několik dní před výstavní premiérou.

Postupné odhalování se Subaru moc nepovedlo, samozřejmě za předpokladu že jde o autentické obrázky. Vše však nasvědčuje tomu, že ano.

Realita je oproti konceptu usedlejší, to se však (možná bohužel?) dalo očekávat. Oproti končícímu Legacy vypadá novinka elegantněji, přičemž visuálně navazuje na velice povedenou čtvrtou generaci. Zcela přepracován je interiér, který dostal novou centrální část, přístrojový panel či nové dotykové rozhraní, využívající služeb velkého barevného displeje.

Organizace a logika interiéru připomíná v určitých ohledech Lexus IS, což rozhodně není na škodu. Subaru na adresu Legacy tvrdí, že tento sportovně laděný sedan střední třídy nabídne proti předchůdci lepší jízdní vlastnosti a funkčnost. Automobil má nabídnout pocit kvality, zároveň má být prostorný.

Nabídka motorů zatím zůstává tajemstvím, hovoří se však o novince v podobě přeplňovaného motoru typu boxer o objemu 1,6 litru. Ten se poprvé ukázal v novém kombi Levorg. V něm tato šestnáctistovka disponuje výkonem 125 kW a točivým momentem 250 N.m. Doplnit by ji měly čtyřválce o objemu 2,0 a 2,5 litru, vrchol bude zřejmě tvořit dvoulitrový turbomotor z WRX, ve kterém má výkon 195 kW.

Aleš Jungmann
Diskuze (58)
5. 2. 2014 14:47
Re: Alespoň...
Ono není velkým tajemstvím, že subaru evropu moc netlačí. V USA má například subaru vybudovanou velkou pozici. Tam je tohle auto (OTB/LEG) opravdu běžná záležitost. Ale jak říkám, zkus si zajet někam do hor. U nás na dědině s cca. 800 obyvateli je 5 nových modelů subárek + asi 20 starších včetně člověka co vlastní asi 6 ks libera :-) Zatímco je tady jeden nový Yeti a jedna nová octávka ...
5. 2. 2014 14:42
Re: Alespoň...
Hele subaru nebyla masovka nikdy a asi ani nikdy nebude ( teda určitě ), jen jde o to, že já jako řidič vnímající ostatní subárka ( kvůli mávání :-) ), můžu s určitostí říct, že stávajících outbacků/legacy/foresterů etc. potkává zdaleka nejvíc. Když jsem jezdil se starým OTB, tak potkat subárko byl fakt svátek. Dneska už je to relativně běžné.

Subaru má svoji politiku, svoje zákazníky, svůj styl ... a stále se ho drží ... a to je pro mě, jako subaristu, určitě pozitivní.
Avatar - Dinar
5. 2. 2014 13:39
Re: Alespoň...
Těch outdoor variant v cenové relaci legacy resp. outbacku moc nebylo, jenže v pár posledních letech se i tento segment výrazně rozrostl, dneska takto zaměřené auto dělá prakticky každý. Jinými slovy s tímto designem se může stát, že se za pár let subaristé opět zdravit začnou. :-) ;-)
5. 2. 2014 13:31
Re: Alespoň...
No, tak jak je těch OTB/Legacy na cestách tolik, že už se ani jejich majitelé nezdraví, tak to je na pováženou, podle toho to už další hráči ve třídě můžou pomalu balit, hned volám do Fordu a VW, ať stáhnou Mondeo a Passat z trhu, proti Subaru nemá cenu chodit na trh >:D >:-[]

Tíms to fakt rozbil >:D :yes:
5. 2. 2014 13:29
Re: Alespoň...
"Jednu dobu mělo v ČR" - ano, to je ten úspěch, co o něm píšu :-)