Diskuse

Subaru Levorg se místo turbomotoru dočká atmosférického dvoulitru. Poznáte ho podle kapoty

24.1.2019

Jinde ve světě se Subaru Levorg prodává s dvoulitrem už dnes, v Evropě se ale dosud výhradně spoléhalo na šestnáctistovku.

 

  • 154 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 24.01.  16:56

    Prísne európske normy

    Tak vinu by som nehádzal na prísne európske normy, ale na neschopnosť či skôr neochotu Subaru investovať do úpravy motorov. Ak Honda dokáže z dvojlitrového turba vyťažiť 235 kW, ktoré spĺňajú európske emisné normy, tak by to malo dokázať aj Subaru. To, že nevie alebo nechce, je už druhá vec. Potom nech sa nečuduje predajom v Európe. Darmo sa mi Levorg páči (vyzerá ako STi v kombi verzii, s výkonným motorom a manuálom by to mohlo byť fajn hot-kombi), s jedinou utlmenou dýchavičnou atmosférou a naviac povinne spojenou s vysávačovou CVT prevodovkou by bol vo výbere na úplne poslednom mieste.
    • 71 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 24.01.  17:19

      « Re: Prísne európske normy

      Smutné rozhodnutí. Levorg je momentálně takové "nejsubarovitější" Subaru v Evropě, ale atmosféra z Imprezy jeho schopnostem dost dobře odpovídat nebude.
      • 61 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 24.01.  17:32

        « Re: Re: Prísne európske normy

        třeba ta nová impreza s obyč motorem a CVT převodovkou není vůbec špatná. co jsem na youtube viděl na roadblogu tak to vypadalo sakra dobře
        • 32 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 24.01.  17:38

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          A 1,6 T v Levorgu jede taky obstojně i s CVT. Dynamika srovnatelná s 2,0 tdi od koncernu.
          • 11 Reagovat !

            foto michalpneu

            michalpneu 24.01.  17:52

            « Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

            No to je pravda. v tom jsem jel jen krátce v té 125 kw verzi. Myslím, že dříve jich dávali víc, ale já se zase o subaru tolik nezajímám a to se mi teda líbilo.

            I když mezi námi 2,0 TDI u koncernu žádná sláva teda není. Já měl půjčenou jako náhradu octavii III 110 kw a to byla teda bída. Takhle přiškrcené auto jsem snad ještě nejel.

            Ale pravdou je, že to bylo před fl, teď po FL mě třeba 1,6 TDI překvapila dynamikou.

            • 00 Reagovat !

              foto Moik

              Moik 25.01.  08:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

              Tak jezdil jsem kde čím, ale označit zrovna Octavii 3 2.0TDI 110kw za bídu..to budeš asi zvyklej na pořádný auta...

              V Brně u Olympie na semaforu směrem na Vídeňskou 4-proudovku nejsem moc často, ale pokaždé tam srovnám výkon s nějakým místním, který ví, že pravý pruh za křižovatkou končí(v asi 110km/h). Že mi nenadělila Fabia 1 RS TDI..ale že ani BMW F10 3.0TDI? Že tam celkem pohodlně předjedu S-MAXII TDCi a Passat se stejným TDI?
              Byl to dovoz z Německa, tak jeslti byla načipovaná? :-)
              • 20 Reagovat !

                foto RADEK1

                RADEK1 25.01.  10:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

                Teď je otázkou, jestli i ti tvý soupeři závodili :-)
      • 33 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 24.01.  18:28

        « Re: Re: Prísne európske normy

        Mě by ta atmosféra až tak nevadila, ale co neskousnu je ten variátor a vysoká cena. Škoda jinak zajímavého auta s výborným podvozkem.
        • 30 Reagovat !

          foto kovv

          kovv 24.01.  20:42

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          U CVT můžeš řadit pádly a je to celkem zábava.
          • 16 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 24.01.  21:57

            « Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

            To akosi vsetci "pretekari" prehliadaju.
            Som bol inak celkom prekvapeny, ked som po dlhej dobe zistil, ako si po podradeni padlom po ceste z kopca CVT poctivo drzi za kazdu cenu ten podradeny virtualny stupen az do vyraznejsieho pridania plynu. A brzdi to celkom citelne.
            • 14 Reagovat !

              foto kovv

              kovv 24.01.  23:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

              Bohužel CVT většina lidí kritizuje, ale jel s tím málokdo.
        • 32 Reagovat !

          foto GeekStar

          GeekStar 25.01.  04:21

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          Doporučuji se s nějakým novým Subaru s cvt svézt. Mám dost najeto s dsg i s klasickým automatem a to CVTčko je nejlepší. Kritika padá na staré verze, aktuální verze té převodovky už neduhy starých verzi netrpí a naopak má spoustu výhod. Je to náramně příjemné svezení.
    • 31 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 24.01.  17:38

      « Re: Prísne európske normy

      Tiež mi to príde trochu nelogické. Ja sa práveže čudujem, že sa s tou 1,6 T viac nepohrali a nepoužili ju aj v iných modeloch. Vedeli by s ňou v pohode pokryť výkonové spektrum 150 - 200 koní s výrazne vyšším krútiacim momentom oproti atmosféram. Nečakal som, že ho zarežú.
    • 22 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 24.01.  23:21

      « Re: Prísne európske normy

      No, není to tak jednoduché. Kdyby bylo, tak do toho Subaru určitě jde. Subaru již delší dobu bojuje o přežití. Už dnes je částečně vlastněna Toyotou (16.5%) a nemůže si proto vyskakovat. Již několik let se nezúčastňuje WRC (kde si udělali jméno), protože si to nemůže dovolit... ;-\
      • 20 Reagovat !

        foto Mino-1

        Mino 1 24.01.  23:58

        « Re: Re: Prísne európske normy

        To mi je jasne. Len je zaujimave, ze sa rozhodli ist opacnou cestou nez vacsina inych automobiliek. Namiesto skrtnutia atmosfer a nahradenia viacerych objemov jednym turbom naladenym na viac urovni vykonu sa rozhodli zrusit prave to turbo a ponechat pre dnesnych rozmaznanych zakaznikov tie "slabe" atmosfery.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 25.01.  11:07

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          Další věc je třeba zmínit, že Subaru cars je součástí koncernu Subaru Corp., dříve Fuji Heavy Industries, který podniká v leteckém průmyslu. Nevím, jak se v podniku rozdělují peníze na R§D, ale určitě to nemají auta jednoduché.... [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Mino-1

            Mino 1 25.01.  13:34

            « Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

            V Japonsku Subaru prežíva momentálne horšie časy, predaje im klesli, bojujú tam aj oni s kauzou nesprávneho vykazovania emisií. Ale napr. v USA sa im darí lepšie, než kedykoľvek predtým, predaje im každoročne stúpajú a za minulý rok tam predali 680.000 vozidiel, čo sú dobré 2/3 z celkovo vyrobeného množstva. Na tom aj vidieť na aký trh sa zameriavajú.
      • 20 Reagovat !

        foto Niemand

        Niemand 25.01.  05:58

        « Re: Re: Prísne európske normy

        Predaje Subaru stúpli za 10 rokov z nejakých 600 tisíc na 1,1m. Asi len málo iných automobiliek sa môže pochváliť 80% rastom sa 10 rokov. Takže stratégia nechať petrolheadov ako okrajovú zaležitosť a zamerať sa viac na plebs a preferovať bezpečnosť im priniesla úspech. Výkonnejšie, verzie sa v EU moc nepredávali. Aj keď v diskusiách za nimi každý plače. Nik z tu prítomných si ich nekúpil ako nové.
        • 01 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 25.01.  08:22

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          Zamieňaš príčinu a následok. Tvrdím, že slabnúce predaje Subaru v EU sú dôsledkom osekávania ponuky čo do modelov, tak aj motorizácií a verzií (prevodoviek a pod.). Ja som na moje.auto čítal x-krát, že ľudia si vyberali auto v danej triede, aj pozerali po Subaru, buď ich rovno odradila tá nemožnosť výberu, resp. po zvezení príp. nacenení sa obrátili inam. Proste ako auto pre racionálne zmýšľajúceho vodiča Subaru moc zmysel nedáva, skôr ho kúpili tí nadšenci, ktorých oslovil image Subaru a tí išli skôr po výkonnejších verziách. Ak vidím v mojom meste Subaru, je to skôr STi ako Levorg.
          Predaje možno celosvetovo stúpli (ale to mnohým automobilkám, porovnaj si Škodu pred 10 rokmi a teraz), ale v Európe ide Subaru dolu vodou rok za rokom (pred 10 rokmi 50t, minulý rok 35t). A pri všetkej úcte k austrálskemu trhu, ten ma nezaujíma, zaujíma ma Európa, kde žijem.
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 29.01.  20:44

            « Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

            Kdyby (ano, taky to slovo nemám rád), Subaru nemuselo řešit různá EU omezení a cla, tak by ta nabídka byla určitě širší. [odkaz]
        • 10 Reagovat !

          foto Provocateur

          Provocateur 25.01.  08:35

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          Prodeje stouply jen díky tomu, že navýšili výrobní kapacitu. I před těmi 10ti lety měli "vyprodáno" ;-)

          To, že si tady nikdo výkonné Subaru nekoupil jako nové, bych vůbec netvrdil. Současná motorová nabídka v Evropě je k pláči. S jediným s čím souhlasím je to, že Subaru více kupuje plebs. Cca 95% majitelů nových Subaru ani neumí pozdravit :-)
        • 10 Reagovat !

          foto palix

          palix 25.01.  10:48

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          Otázka znie: "Prečo by sme si mali kupovať Subaru?"
          Subaru je slávna značka známa z rely - kto by si nepamätal modré Subaru s zlatými diskami? Kto by nepoznal Subaru STi? Taký tu asi nie je :).
          Ale... Kedysi sa mi tiež Subaru veľmi páčili (aj sa páčia). Pozeral som sa na ceny, špecifikácie... Čo malo Subaru vždy, tak to bola oproti konkurencii vyšia spoterba. Samozrejme tomu pomáhal stály pohon 4x4, alebo v Subaru udávali skutočnú spotrebu.
          Konkrétne Impreza je napr celkom dobré auto, ale základ stojí okolo 20 000€. Má to atmosferický motor 1,6 + nejakú výbavu... Za takú cenu sa ale dá kúpiť veľa áut - keby sme ostali pri "Japoncoch", tak od každej značky v pohode niečo, dokonca možno aj hybrid.
          Ak človek nie je fanúšikom, alebo bezpodmienečne nepotrebuje auto (nie SUV) s pohonom 4x4, tak mu Subaru napr v nižšej strednej triede nemá čo ponúknuť.

          Ľudia často píšu, že napr Mazda 3 s 88 kW / 210 Nm je slabá, litrové turbomotory okolo 90 kW / 170 Nm+ sú slabé... Pre koho je potom Subaru Impreza s motorom 1,6 / 150 Nm ?
          Navyše u "japoncov" má veľa ľudí problém s výbavami. Normálne je ich okolo 5, niekde menej, inde viac. U nás ponúkaná Impreza na stránke predajcu ponúka 2 výbavy a 1 povedzme slabý motor.
          Možno práve Impreza nie je dobrým príkladom. Siahol som ale do mojej záujmovej skupiny.
      • 11 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 25.01.  10:33

        « Re: Re: Prísne európske normy

        To je fakt luxusna logika :-)
        • 11 Reagovat !

          foto feroj

          feroj 25.01.  13:05

          « Re: Re: Re: Prísne európske normy

          v každom názore trošku pravdy,,, ;-)

          Podľa môjho názoru v tom hrá úlohu viac faktorov... príliš časté zmeny v EU legislatíve, ktoré ešte zrýchlili rôzne loby a emisné, či iné podvody Deutche Automobile grup(takto som ich nazval :-( ), zastúpenie Subaru v podobe dvoch najsilnejších trhov reprezentované Emilom Frejom(neviem či má aj nejaké korene v Česku?) a ích cenová politika... a dovozná vzdialenosť z JPN do EU, ak si niečo objednáš, trvá v lepšom prípade 1/2 roka a k tomu ešte kopec iných zádrheľov typu, celý EU trh predá toľko čo jeden lepší predajca v US, CA ... okrem Nemeckých, SWISS a čiastočne CR nedostaneš zľavu "my si na zákazníka počkáme" aj tak dovezú až o tri mesiace :-)

          výsledok- XV 1.6i v základnej výbave na Slovensku 30tis€ (v CR sa dal Levorg aj o 3tis lacnejšie...) XV v US s dvojlitrom v Premium výbave pod 20tis USĐ...
          V EU orezaná ponuka na 3 motory XV-1.6(na svoj objem slušný motor, len by to chcelo prevodovku ako je s 2.0i)
          Levorg a Forester 2.0i
          Outback 2.5i
          Pritom, keď som na jeseň hovoril s predajcom v Brne aj 1.6DIT v Levorgu po úprave vstrekovania spĺňal novú normu bez filtra pevných častíc... len by museli platiť homologizáciu na ďalší motor a prečo, keď v SK predá predajca v priemere možno 1 na 1/2 roka(v tom zarátané aj tých 50% predaných v iných štátov EU a individuálne dovezených na Slovensko...)
          S cenou neurobia nič, lebo po novom sa kupujú hlavne Outbacky, Forestre a XV na firmy či živnosť, kde väčšinou bez DPH... a to už je úplne iná cena

          A kým v Škodováckom servise makajú na dve smeny každý deň od 8:00 do 22:00 a v sobotu do 15:00 v Subaru servise už o 16:30 ticho a tma, max v "šourume " zíva jeden predajca so servisným technikom a čakajú, kedy bude konečne 17:00, aby mohli zavrieť "búdu" (ale aj tam pracujú šikovní technici - aby to nevyznelo dohonestujúco)

          SK navýšenie predaja za posledné 2-3 roky o viac ako 100% ostatné trhy v EU to isté - tak ako chcete zmeny... a prečo?? a potom ako padla poznámka, pozdraví jeden z desiatich... a tí deviati pozerajú, že čo ten blbec kýva?? 8-s
          • 10 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 25.01.  15:33

            « Re: Re: Re: Prísne európske normy

            Podvod na motoristech....

            [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 25.01.  17:00

              « Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

              OMG. Predpokladam, ze na kazdy podobny clanok existuje 100 opacnych, ale z tohoto je automaticky jasny podvod na motoristoch. Ved predsa zacina slovami "Experti tvrdí". Aj ked clanok nie je primarne o motoristoch.
              Uz si niekedy isiel cez nejaku dedinu, co je v doline a kuri sa tam v zime pevnym palivom ? Nepotrebujem vedcov, aby bolo jasne, aky to ma vplyv. Naposledy som tak isiel pre par dnami cez Lazy pod Makytou, pekny humus - stipanie oci a oblak nad domami. Alebo sa smradlavym autom "vonajucim" petrolejom ?
              Predpokladam, ze kazdy z tych doktorov chodi do prace na Passate TDI :-)
              Aj tie oxidy dusiku budu fakt mnamka, telo ich vlastne v skutocnosti potrebuje, nie ?
              Ta poznamka o fajciaroch v clanku - tiez si myslim, ze by sa to malo postavit mimo zakon...
              "Platné limity koncentrace těchto látek v ovzduší označují za „naprosto nesmyslné”" Naprosto ????
              Su dane limity, ktore sa realne daju sledovat na roznych "meteo" strankach a tie vysoke hladiny uplne koreluju s tym, co clovek citi vonku. Ak si myslis, ze drazdenie na kasel je prejav neskodnosti, tak nech sa paci. Vsetko, co pomoze tento bordel vo vzduchu znizit, je vitane.

              • 10 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 25.01.  18:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

                • 00 Reagovat !

                  foto Beefcake

                  Beefcake 26.01.  01:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

                  [odkaz] - tymto treba zvysit limity, ze ?
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 26.01.  10:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

                    Nejvíc zamoření způsobují lokální topeniště. Lidé, kteří doma topí ve starých kotlích hnědým uhlím. Proto je třeba v okolí Brna větší zamoření než v samotném Brně. [odkaz]
                    [odkaz]
                    [odkaz]
                    [odkaz]
                    Na úvodní fotografii v tvém odkaze z komínů stoupá vodní pára. Takové snímky rády média zveřejňují aby vyvolaly hysterii a paniku.[odkaz]
                    Nejsmutnějším na tom je, že vesnice jsou připojeny na plyn, ale kolenovrti pořád pálí bordel v předpotopních kotlích.
            • 00 Reagovat !

              foto CICERO

              CICERO 25.01.  20:23

              « Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

              Jáááj tak TO ať si ti socialisti jedo pro plutoni... ehm teda lithium samy do té Australie... Ale je to Open, uvidíme co přiveze Kvitová >:D

              češinky jsme zajímavý národ, nuž nic nám na Novinkách.cz neřekli, nic co bychom už dávno něvěděli... >:D
              To bychom tu neměli už žádné tabletové generace po klubech litájící na THC... apod... A pořád lítají ( kupodivu víc než drony... )
              Proč to píšu?

              > z toho článku citace:
              Když srovnáme zátěž, jaké je vystaven kuřák cigaret, s údajnou zátěží způsobenou polétavým prachem, musel by se každý kuřák během pár týdnů skácet mrtvý k zemi.
              Takže každe 2 dny 2 KG Lithia do tvého oblíbeneho socialisty i sluneční liberalní hřibští se počítaj

              Ale chápu, že v Prahe svítí sluníčka ale to který má nikoliv... >:D

              Až bude aktivován sociální experiment, že už ani vědci nebudou moci racionálně myslet, to bude teprve SHOW...
          • 00 Reagovat !

            foto Lubos-1

            Lubos.1 29.01.  20:00

            « Re: Re: Re: Re: Prísne európske normy

            S tymi cenami si sa trochu sekol. 30 tis EUR stoji XV s 2-litrom a v plnej vybave.
  • 46 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 24.01.  17:16

    Skončili jsme ......

    dobrá zpráva!!! :yes:
    Nicméně nějaké soft-turbo k tomu dvoulitříku by se šiklo. ;-)
  • 145 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 24.01.  17:18

    koniec

    110kw hladky dvojliter v kombinacii s CVT je napriklad vo foresteri absolutne nepouzitelna kombinacia, dynamika na dnesne pomery az vyslovene nebezpecna.
    skoda Levorgu, takto ho totalne pochovali.
    • 413 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 24.01.  18:32

      « Re: koniec

      To su fakt strasne kecy.
      • 410 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 24.01.  19:36

        « Re: Re: koniec

        To vieš, všetci sú profesionálni športovci a 100 kW je dobrých akurát tak do mestského mini pre manželku...
        • 82 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 24.01.  21:31

          « Re: Re: Re: koniec

          Takže 110 atmo-kW je úplně odpovídající hodnota pro sportovně laděné kombi o hmotnosti přes 1500 Kg?

          Zajímavé. Z diskusí pod Fabií a Scalou mi přišlo, že 110 kW je v jejich třídách absolutní minimum.
          • 47 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 24.01.  21:54

            « Re: Re: Re: Re: koniec

            Ja som reagoval na "110kw hladky dvojliter v kombinacii s CVT je napriklad vo foresteri absolutne nepouzitelna kombinacia, dynamika na dnesne pomery az vyslovene nebezpecna.". Tej 1.6 je skoda o to viac, ze boli nejake sumy o 1.8 s turbom.
            • 42 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 25.01.  08:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: koniec

              Tak trošku to prehnal s expresívnosťou, ale v zásade má pravdu. Pre pomerne ťažké SUV s pohonom 4x4 a automatom je atmosféra so 110 kW (a odhadom 190 Nm) silne podpriemerná motorizácia, hlavne v dôsledku chýbajúceho krútiaku, kvôli čomu bude musieť ten výkon dolovať v otáčkach, čo v spojení s CVT len prispieva k dojmu podmotorovanosti. A Levorg bude na tom dosť podobne (možno o nejakú desatinku lepšie).
              • 32 Reagovat !

                foto Beefcake

                Beefcake 25.01.  10:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: koniec

                Auto extra tazke nie je - 1600kg + nejake drobne je pohotovostna hmotnost.
                Moment je 197Nm, ale to su detaily.
                Ano, to slovo "dojem" si pouzil spravne :-)
                Ze nejaky motor potrebuje otacky viac a iny menej je normalna vec, nie kazdy ma tah vocpoda (a k tomu niektore za sebou ciaru dymu). A prevodovka/automat je tam na to, ak niekto dupne na plyn (je rozdiel ako), tak da motor + prevod do takeho nastavenia, aby to bolo pre zrychlenie optimalne. Tieto boxery sa tocia radi.
                Jasne, ze koni nie je nikdy dost (tiez by som asi pred casom bral 240k verziu na obcasne vyblaznenie, keby tam nebol taky cenovy skok), ale ta motorizacia je uplne v pohode a k tomu autu sedi na ceste i mimo. Ze auto mimo cesty strasne nutne potrebuje turbonaftu je dalsi omyl.
                Kultivovany tichy motor + prevodovka = lahodna jazda a ked chces, isto nie pomala :-)
      • 01 Reagovat !

        foto wikinko

        wikinko 25.01.  13:47

        « Re: Re: koniec

        Isiel si niekedy forestrom s benzinom 110kw a CVT???
        Kecy tu trieskas ty.
        • 01 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 25.01.  15:47

          « Re: Re: Re: koniec

          Co ja to mam spocitane ? Mozno 1000krat ?
          • 00 Reagovat !

            foto wikinko

            wikinko 25.01.  20:08

            « Re: Re: Re: Re: koniec

            ked sa ti jeho dynamika zdala dostatocna, tak ti zavidim. chcel by som byt taky nenarocny motorista, usetrilo by mi to spustu penazi.
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 26.01.  01:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: koniec

              Ano, plne dostatocna na tento typ auta. Na ceste i v terene.
  • 28 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 24.01.  18:57

    ano ano

    je videt zdejsi profesionalita novinaru, neb ve zminene Australii ktera je zminena v clanku, totiz plati emisni limity prebyrane z Evropy, prebyraji je sice se spozdenim cca 1 roku, ale prebyraji je, mozna i proto ze to je kolonie UK, takze odchodem Britanie z EU se to treba zmeni, ale pochynuju, neb Britanie ma nastavene jiz procesni kroky ktere by meli zprisnovat emise podobne jako to hodla delat EU

    podle vseho Australka vlada zvazuje prijmuti emisnich limitu Euro 6d na pristi rok
    • 112 Reagovat !

      foto Orm

      Orm 24.01.  19:03

      « Re: ano ano

      ... prebyraji ... to je fakt hrozny !
      • 18 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 24.01.  19:36

        « Re: Re: ano ano

        Mlč. :-! V jeho prípade sú akékoľvek výčitky k pravopisu scestné.
        • 83 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 24.01.  20:04

          « Re: Re: Re: ano ano

          Vždyť je to na facku. Může být blbem ale nemusí svoji blbost každý den tady předvádět. když neumí psát česky, může to hodit do wordu a ten mu to opraví.
          Dělá tady chytrého, rozepisuje se jako mistr světa amoleta ale opravdu je to hrozné.
      • 42 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 24.01.  20:05

        « Re: Re: ano ano

        prebyraji je jiné slovo než přebírají ........ :-!
  • 54 Reagovat !

    foto Orm

    Orm 24.01.  19:06

    Atmosfera

    Ze Subarů jsem řídil akorát Forestera s 2,5 T - sice to jelo, ale žralo jako nezavřený, nicméně 2,0 atmosféra mi zní v uších velmi příjemně.
    • 10 Reagovat !

      foto kovv

      kovv 24.01.  20:41

      « Re: Atmosfera

      Obzvláště, že s ní půjde jezdit v pohodě mezi 7 a 8l.
      • 00 Reagovat !

        foto wikinko

        wikinko 25.01.  13:49

        « Re: Re: Atmosfera

        do 8 to urcite nepojde.
        • 01 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 25.01.  16:07

          « Re: Re: Re: Atmosfera

          Ked s tym bude chodit vylucne par km trasy mestom, tak nie, ale inak nevidim problem. 8 je uplne realnych.
  • 94 Reagovat !

    foto maXX-CZ

    maXX_CZ 24.01.  19:23

    Vykon - vaha

    Jestli opravdu "zvladli" do 1700kg tezkeho levorgu dat jeste linejsi motor nez predtim, tak to si muzou gratulovat >:D
    Hlavne, ze to vypada jak STi.
    Ale ja vim, podvozek je fantasticky a my luza tomu nerozumime. Tak hlavne do pravyho kluci subaristi, at moc nezdrzujete ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto St-

      St. 25.01.  00:20

      « Re: Vykon - vaha

      Budeš se divit, ale jako Subarista s Tebou souhlasím. Mám Levorga, váha je opravdu znát a motor 1.6 T je jen tak tak. Ale já s autem nejezdím rally, mám rád klidnou, ale třeba i svižnou jízdu a přesně na to je to auto jako dělaný (proto jsem si ho kupoval). Mám rád Japonsko a Subaru je pro mě nejjaponštější auto. Měl jsem Mazdu, Hondy..., ale Subaru je Subaru. Je mi líto, jakým směrem se vše ubírá, ta dvoulitrová atmosféra tomu autu vezme výjimečnost a šmrnc. Podvozek kupodivu nepovažuji za fantastický, ale dobrý. V Mazdě 6 1. generace byl dle mého lepší (o dost tvrdší), ale to je už na preferencích každého. Pro mě jsou důležité jiné věci: bezpečnost, ovladatelnost, spolehlivost, výjimečnost. Čtyřkolku beru jako prvek aktivní bezpečnosti a EyeSight je vynikající. Sleduji diskuze na různých zahraničních fórech a divím se, když srovnávají Škodovku (většinou Octavii RS se Subaru Levorg - tedy 2.0T). Dost často vyhrává Škodovka. Pro mě jsou to úplně jiné galaxie. Asi tak, už je to dlouhý, tak končím.
      • 11 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 25.01.  08:52

        « Re: Re: Vykon - vaha

        Tak, spíš jiné souhvězdí, než galaxie. ;-)
        Srovnatelná verze octavie ve čtyřkolce s víceprvkem není jízdně horší natolik, aby většina lidí vůbec poznala nějaký rozdíl, levorg má harmoničtější odpružení. Zvláštní ale, pokud se ti líbil víc tvrdší podvozek mazdy, pak bych řekl, že taková octa rs by se ti podvozkově měla líbit víc než levorg. Ale nic, jen chci říct, že z vět typu "jiné galaxie" prostě hodně trčí obhajoba vlastní garáže, octavia je slušný mainstream, v některých verzcích špičkový, levorg je špičkový možná v té 2,0 turboverzi, ale s 1,6t cvt určitě ne, bohužel u nás se dvoulitr turbo neprodává, a "upgrade" na 2,0 atmo tomu, v čem levorg ztrácel, nepomůže, naopak.
        • 00 Reagovat !

          foto St-

          St. 25.01.  11:30

          « Re: Re: Re: Vykon - vaha

          Neříkám, jaké galaxie jsou lepší či horší. Nekritizuji Škodu, vůbec jí totiž neznám, nejezdím v ní, snad naposledy před 15ti lety. Je to moje volba a jsem rád, že mám pořád ještě možnost výběru.
          • 01 Reagovat !

            foto wikinko

            wikinko 25.01.  13:53

            « Re: Re: Re: Re: Vykon - vaha

            vobec ju nepoznas ale pises ze subaru je ina galaxia :-) prave naopak, levorg ma s octou jednu spolocne - tragicke aut.prevodovky. v tomto su uplne v rovnakej galaxii. no a vsetko ostatne ma octavia... lepsie.
    • 10 Reagovat !

      foto feroj

      feroj 25.01.  13:25

      « Re: Vykon - vaha

      podľa tech. listu je pohotovostná vo vyššej výbave 1 551kg(a v tom je zarátané 70kg vodiča plus 60l paliva) >:D

      ja jazdím 90% v obsadení 2+2 a plný kufor a nemám najmenší problém v dynamike ani na Diaľnici
  • 25 Reagovat !

    foto mozgog

    mozgog 24.01.  20:22

    Dobře

    Za mě jednoznačně plus :yes: . Bez toho debilního nasávacího otvoru to auto vypadá mnohem líp.
  • 31 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 24.01.  20:24

    hm

    Ako zakladny motor OK, nic viac... ani ta 125kw 1.6t nesla moc zazracne, ale budis slaba nebola... skoda no, EU nie je zaujimavy trh pre nich
  • 63 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 24.01.  20:34

    Vývoj úplně špatným směrem!

    Levorg potřebuje 2l turbo + 6st. manuál. Pak by to bylo opravdu velmi zajímavé auto! :-O
    • 10 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 24.01.  21:45

      « Re: Vývoj úplně špatným směrem!

      smutne je, ze inde to turbo je a aj ked s CVT ok... turbo a CVT nie je vobec zla vec, pripadne CVT s velkym motorom... pretoze to ma krutiak dolu aj v strede a nemusi to hucat nad 4000ot ako kazda atmo ked treba trochu krutiaku, viac ako len na kludnu jazdu
    • 13 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 24.01.  21:47

      « Re: Vývoj úplně špatným směrem!

      Přesně tak, nevadil by ani atmo 2t, ale sakra s manuálem. CVT jen zvýší spotřebu a udusí motor. Sázka jen na automat je mimo...
      • 21 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 24.01.  21:51

        « Re: Re: Vývoj úplně špatným směrem!

        jasne levorg s kratkym 6 kvaltom a 2.0 atmo vo verzii so 120 kw by bol skvely a ani by nezral vela.., na dialnici by mu vyssie otacky a par deci navyse kazdy odpustil... s CVT je ale vsetko fuc, aj spotreba, aj zbytky vykonu a vykonovej spicky ci reakcie na plyn ...este aj z tych par koni uberie to je uplne najsmutnejsie... s turbom to CVT ma zmysel
        • 34 Reagovat !

          foto kovv

          kovv 24.01.  23:17

          « Re: Re: Re: Vývoj úplně špatným směrem!

          S Levorgem 1.6 jde jezdit v pohodě kolem 8.5 litrů a s 2.0 atmosférou půjde pod 8. A kdo vám brání řadit pádly pod volantem? Auto se chová úplně stejně jako s manuálem.
          • 31 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 24.01.  23:26

            « Re: Re: Re: Re: Vývoj úplně špatným směrem!

            to si nemyslel vazne, ze nie ? >:D v kazdom rezime CVT kradne vykon, ktoreho je v pripade 2.0 atmo malo a spojku a manualne radenie nenahradi ani manual mod CVT prevodovky... neberiem nikomu preferencie, keby sa dalo aspon vybrat, ale neda sa
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 25.01.  08:35

            « Re: Re: Re: Re: Vývoj úplně špatným směrem!

            Asi ťažko. Turbo akurát zamaskuje to, že sa v CVT stráca časť výkonu, pretože má proste vyšší výkon, krútiak odspodu a teda prevodovka nemusí tak točiť, ale pri atmosfére s výkonom a vrcholom krútiaku až vo vysokých otáčkach sa to prejaví naplno.
          • 10 Reagovat !

            foto St-

            St. 25.01.  11:40

            « Re: Re: Re: Re: Vývoj úplně špatným směrem!

            Já mám spotřebu 7,1. Na čtyřkolku s turbem je to dost dobré. Snažil jsem se to stlačit co nejníž, zatím na trase 60 km bez dálnice 5,4. Nejde tolik o rychlost, ale plynulost.
            • 00 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 25.01.  20:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vývoj úplně špatným směrem!

              Prosím ťa, tunajší strelci nemajú o plynulosti šajn...
  • 15 Reagovat !

    foto chalan66

    chalan66 24.01.  22:58

    sklamanie všade

    :no: Nech tam dajú aký koľvek motor chcú, stále je to škaredé, nemoderné auto a predražená krabica s dizajnom roku 2000. Jazdiť môže sebe lepúšie , ale dizajn je až príliš zastaralí a nepekný. Pred viac ako rokom , dali štúdiu , ktorá bola popi.... a konečne som dúfal. Len že oni nič ! Subaru je auto pre tvrdých fanúšikov, ktorým je ukradnutý dizajn nie pre masovku.
    • 22 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 24.01.  23:18

      « Re: sklamanie všade

      Tak to ma tych skalnych fanusikov celkom dost, ked predava cca 1,1 mil. aut rocne ;)
    • 02 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 25.01.  11:28

      « Re: sklamanie všade

      Auto nejazdí na dizajn. Mnohí uprednostnia iné kvality pred dizajnom. Alebo majú iný vkus ako ty.
      • 00 Reagovat !

        foto chalan66

        chalan66 25.01.  18:25

        « Re: sklamanie všade

        Jasne, berie. Viem že to auto má výborné jazdné vlastnosti a je dobré , to sa nepriem. Len dizajn je dosť podstatný pri výbere auta a to netvrdím ja , ale prieskum automobiliek a je to známa vec. Tak že , ak by bolo dizajnovo krajšie, nepredalo by sa 1,1 mil . kusov ako tvrdí Mino1 , ale zďaleka viac . Je to moj uhol pohľadu a nepoznám nikoho s okolia, čo by si kúpil SUBARU ! Pokial aj na to príde reč, tak na mňa s údivom pozrie. Zazrieť nejaké Subaru na ceste je rarita !
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 25.01.  19:51

          « Re: Re: sklamanie všade

          Subaru je ako cudzokrajné korenie. Nie každý mu musí prísť na chuť. Táto diskusia je toho príkladom. Subaru je zmes techniky a dizajnu, ktorá skrátka neosloví davy, len gurmánov. Never tomu, že iný dizajn by oslovil viac ľudí. Koľko nových potenciálnych zákazníkov osloví klasickejší dizajn, toľko tých starých ten istý dizajn sklame.
          • 00 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 26.01.  02:00

            « Re: Re: Re: sklamanie všade

            Aj ked bude dizajn neviemaky, stale by sme pocuvali motor-cvt.
  • 11 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 25.01.  09:03

    CVT

    Já nechápu pořád to CVT, ale myslím si, že už do toho nacpali tolik peněz, že to jen nechtějí pohřbít. Já jsem dost jezdil s Forresterem 2.0XT s CVT (2016ka) a nadšenej nejsem. Rozjet se z křižovatky bez kopance chce cvik a nevěřím, že to vydrží 180tis km bez poruchy, klouže tam řetěz po kuželech...
    • 10 Reagovat !

      foto St-

      St. 25.01.  11:36

      « Re: CVT

      Tak zrovna na křižovatkách jsem s Levorgem nejrychlejší. Chce to, paradoxně, netlačit na pilu. CVT pak krásně lineárně zrychluje. Je to o zvyku a já CVT miluji. Pokud z toho chci mít manuál, přepnu na pádla, ale to už skoro vůbec nedělám.
      • 02 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 25.01.  11:57

        « Re: CVT

        Nějak si pleteš pojmy - volit virtuální rychlostní stupně pádly pod volantem rozhodně není totéž, jako si vychutnávat práci s trojicí pedálů a poctivou řadicí pákou! :-)
        • 22 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 25.01.  13:03

          « Re: Re: CVT

          Moze to skusit hodit aj na nejake Ferrari forum.
          Prajem vela vychutnavania v meste. S "poctivou" pakou.
    • 22 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 25.01.  13:06

      « Re: CVT

      To je tiez taky ukaz, ako ked tuto redaktori nie tak davno pri teste ktorehosi Subaru s CVT (Impreza) nevedeli parkovat a stazovali sa na prilis velku trakciu, lebo nevedeli jemne pracovat s plynom. A to nebolo XTcko.
    • 12 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 25.01.  13:37

      « Re: CVT

      Nehovoriac o tom, ze tato CVT ma vstavany hydromenic aj kvoli rozjazdom.
    • 00 Reagovat !

      foto feroj

      feroj 28.01.  12:34

      « Re: CVT

      tak ako napr. CZ75 ma "svoj" systém uzamykania hlavne u výkonnejšieho streliva, tak JPN automobilky vsadili na variátorové prevodovky, pretože principiálne umožňujú väčší rozsah prevodového pomeru (na ten istý rozsah by si musel mať cca 15 a viac stupňové prevodovky, skúšali to aj v F), sú technicky jednoduchšie, ale majú svoje , len rýchlo upravili predpisy, aby ich nemohli použiť... [odkaz]

      majú svoje slabiny, ale postupne sa vyriešili a SUBARU, ma jednu z najlepšie fungujúcich v praxi... to je fakt - keď dokáže prenášať výkon na 1,8t vozidlo s pohonom4x4, ktoré môže za sebou ťahať 2,5t brzdený príves...
    • 00 Reagovat !

      foto feroj

      feroj 06.02.  10:55

      « Re: CVT

      preklzávať to nemôže už z princípu, pretože by dochádzalo k nadmernému opotrebeniu povrchu remeníc a reťaze - je tam len odvaľovanie, teda trecia sila medzi komponentami je oveľa väčšia ako sila prenášana cez prevod... dve kužeľové remenice spojené oceľovou viacčlánkovou reťazou sú prepojené cez vysokotlaký hydraulický vyrovnávací systém, ktorý udržuje stály tlak medzi remenicami(predtým sa používali remene, tak názov ostal) pri zmene prevodového pomeru... reťaz je rozťažná rádovo v stotinách mm 0,01mm) ten kvázi "gumový" efekt spôsobuje hydromenič - spojka... ktorý simuluje akoby preklz klasickej pevnej lamelovej spojky pri klasickom pohýňaní, alebo radení manuálnou prevodovkou, aby tlmil rázy v sústave motor, prevodovka, kolesá... pri hydromeniči by si nemal trvale pohýnať (z križovatky) plný plyn a pustím brzdu ak chceš aby sa "dožil v plnom zdraví" aspoň 200-300tis :-), hydromenič sa za určitých podmienok "uzamkne", vtedy je pevne spojený motor s prevodovkou...
  • 12 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 25.01.  13:36

    Jazdy

    Mimochodom, prave prebiehaju novinarske jazdy aj tohoto modelu, tak coskoro asi bude viac informacii a dojmov.
  • 10 Reagovat !

    foto CICERO

    CICERO 25.01.  14:13

    Tak presne táák lidičky, za mě příjemná změna

    Pořád lepší poslouchat vytočenější 2.0 atmo než 1,6 turbo...

    Subaru je zpět ve hře o svatý grál spolehlivosti a rázem tu máme auto na 15 let provozu... ( když uživatel není leasingovka... )

    Už se těším na straight pipes a open headers

    Btw.. ty novější cvt jsou pořád takové, pro někoho (mě >:D ) nepřekousnutelné... Kamarad má New civic R3 Vétec dream planeta země... nebo jak se ten čips pod kapotou jmenuje..... Jede to veru naozaj.. No... Ale to CVT 8-s (celkově hydroměnič to je moje.. )

    Ale ty poslední CVT Subaru a Hond budou mít snad skvělou životnost, viďte pane Vaculík :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Trvalo dlouhých pět let vývoje, než Crackdown 3 pro Xbox One konečně vyšel. Ale i když se na něm pracovalo takto…

Očima Františky: Smrt excentrika Karla Lagerfelda? Konec Jekylla a Hydea v těle génia

Očima Františky: Smrt excentrika Karla Lagerfelda?…

Odešel císař módy Lagerfeld. Tak svět nazýval ojediněle kreativního, renesančně nadaného a vzdělaného, v majetné…

 

iSport.cz

Bůh odpouští, soupeř ne. Spencerův vnuk padl vteřinu před koncem kola

Bůh odpouští, soupeř ne. Spencerův vnuk padl vteřinu…

Jestli se rozzlobíme, budeme zlí. Název jednoho z celé řady snímků, který proslavil italského herce Buda…

Matoušek po návratu motal obránce, končil zklamaný: Prohru beru na sebe

Matoušek po návratu motal obránce, končil zklamaný:…

Návrat ztraceného syna? Mohl být exkluzivní, nakonec byl jen sympatický. Jan Matoušek po půlroce opět nastoupil…

 

Reflex.cz

Fotograf jezdí po světě a fotí rudovlásky. Prohlédněte si kouzelné zrzky, jejichž snímky pomáhají

Fotograf jezdí po světě a fotí rudovlásky.…

Brian Dowling je reklamní fotograf, který pochází se Spojených států. Ze svého rodného Mississipii se však kvůli…

Přelomový sjezd KSČ: Československé komunisty ovládl Klement Gottwald a podřídil je Moskvě

Přelomový sjezd KSČ: Československé komunisty ovládl…

Od pondělí 18. do soboty 23. února 1929 se v pražských Holešovicích konal v Lidovýchovné budově Domovina V.…