Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Levorg: Podvozek z dílen génia (+video)

Na točitých silničkách v okolí španělské Barcelony jsme vyzkoušeli nové Subaru Levorg, kombi nižší střední třídy, které se původně nemělo v Evropě vůbec objevit. A to by byla velká škoda!
Zpět na článek
1. 10. 2015 09:01
1. 10. 2015 09:35
1. 10. 2015 09:42
1. 10. 2015 09:45
1. 10. 2015 09:53
1. 10. 2015 10:30
1. 10. 2015 09:49
1. 10. 2015 10:35
1. 10. 2015 12:57
1. 10. 2015 13:29
1. 10. 2015 13:50
12. 10. 2015 12:15
2. 10. 2015 13:48
1. 10. 2015 15:30
2. 10. 2015 00:05
2. 10. 2015 23:39
4. 10. 2015 14:07
5. 10. 2015 23:02
7. 10. 2015 10:02
7. 10. 2015 18:48
Avatar - dewill
1. 10. 2015 09:01
Legacy 4G
Jako fandovi Legacy 4G se mi to auto líbilo již když se koncem loňského roku objevily první fotky. Škoda té převodovky, ale je to asi o zvyk...cena není zrovna malá, ale Subaru nikdy nebylo zrovna levné lidové vozidlo ;-)

Nikde jsem na fotkách neviděl otevřené dveře, ale bezrám je předpokládám nenávratně pryč...
Rozbalit vlákno
3
1. 10. 2015 09:25
Re: Legacy 4G
Ano, dveře jsou klasicky rámové :-)
Avatar - dewill
1. 10. 2015 09:35
Re: Legacy 4G
V případě Subaru by klasické byly bezrámové, ne?
1. 10. 2015 09:51
Re: Legacy 4G
To byla minulost. V dnešní době jsou u Subaru už klasické rámové (kromě BRZ).
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 09:42
Parádní test
.... zejména v některých pasážích bez dechu a s husinou! Díky Ondro za příjemný start do nového dne :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - boost.
1. 10. 2015 09:45
Scooby
Na Levorg jsem ještě neslyšel snad nic jiného než chválu. Tak teď by to chtělo verzi STi, ne?! :-!
Rozbalit vlákno
2
1. 10. 2015 09:53
Re: Scooby
Jo, ale tu si Japonci nechali jen pro sebe.
Avatar - dewill
1. 10. 2015 10:30
Re: Scooby
Výhradně pro japonský trh bylo mnoho verzí o kterých jsme si mohli nechat jen zdát. Třeba sti s402....
1. 10. 2015 09:49
Video
Zdravím Ondřeji, konečně na auto.cz vidím video, kde je autu trošku naloženo a hned mám lepší představu co je to za stroj...bravo! ;-)

Velka škoda toho manualu...jinak opravdu pěkné kombi pro "tatíka" co se chce občas sám pěkně projed >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
1. 10. 2015 10:35
Po dlouhé době
zase slušně vypadající subaru. Ta nozdra na haubně v souvislosti s motůrkem pod ní je sice trošku moc divadelní, ale jsou i větší herci. Jestli jsou jízdní vlastnosti tak skvělé, pak opravdu škoda té jediné motorizace, ano čtu, že auto není pomalé, ale před pár dny se tu brečelo pod superbem s lepšími parametry, vše je relativní. Klasické 2,0 turbo sti by tomu autu slušelo. Každopádně má za tohle subaru :yes: snad je levorg první vlaštovkou obratu k lepšímu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - simon_sez
1. 10. 2015 10:46
Re: Po dlouhé době
presne toto som si pomyslel - po dlhej dobe pozeratelne Subaru - az na tu dieru v kapote.
4x4 - automat - turbobenzin nie je az taka ziadana kombinacia, ale Subaru ma vela fanusikov (aspon teoretickych ;-) ), tak sa necham prekvapit, ci sa objavi aj na nasich cestach. drzim palce.
1. 10. 2015 11:30
Re: Po dlouhé době
Ještě bych skousl že není v nabídce silnější motor, hůře bych skousl že je v nabídce jen CVT, ale už bych neskusnul, že s CVT pojí jen (v podstatě) haldex...
Ten mi v dané třídě dá do auta kde kdo..
Subaru bych upřednostnil především kvůli klasickému mechanickému AWD, ale v Levrgu - bohužel..
Je to škoda, tohle dávání vlastních golů je Japoncům tak nějak vlastní..
1. 10. 2015 15:11
Re: Po dlouhé době
V dané třídě ti dá haldex do auta kde kdo? Tak schválně, kolik kompaktních kombíků s 4x4 je dnes na trhu? Když vynecháme koncernové vozy, jsme na nule.
1. 10. 2015 15:53
Re: Po dlouhé době
V kompaktech ano, ale za danou cenu dostaneš 4x4 i v Insignii, Mondeu, a těsně se přiblíží i Superb a Mazda 6.
Pro mě je problém v tom, že AWD v Subaru pro mě znamená klasický středový dif., haldex je už prostě konfekce, na to si nepotřebuju kupovat Subaru, to mi dá např. i ten koncern levněji...
2. 10. 2015 12:48
Re: Po dlouhé době
Je fajn, že píšeš o Insignii, Mondeu, Supu a Ma6, ale proti nim staví Subaru Outbacka. Takže kdo ti v dané (kompaktní) třídě vyjma koncernu nabídne kombíka s 4x4, byť velice konfekčního?
1. 10. 2015 10:53
Neuveritelne predrazene
Mazda3 sedan je o 300 000 lacnejsia, podvozok je tiez super, riadenie rovnako, je aj s manuálom, akurát kufor je o 100 litrov mensi, spotrebu o 2 litre mensiu...

Potom je tu este focus, ak to musi byt kombik, tiez ma aj manual, tiez preplnany motor, tiez apyticky dizajn...

Subaru je v USA cenovo dostupne auto, tu sa cenovo hraju na premiu...

Ano, 4x4, ale kto u 4,6 m kombika/sedana potrebuje 4x4, navyse nejake haldexove, a za priplatok 10t EUR?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
1. 10. 2015 11:24
Re: Neuveritelne predrazene
Ty jsi dobrák, vyjmenuješ auta, která vůbec nejsou konkurenty tohoto stroje, protože nemají 4x4 nebo verzi kombi a nakonec to zazdíš hláškou, kdo potřebuje 4x4. Odpověď je jednoduchá, Subaristé prakticky všichni.
1. 10. 2015 11:32
Re: Neuveritelne predrazene
No, s tím pohonem 4x4...
Ono je to tak, že ho v podstatě potřebuje málo kdo, ale chce ho každý druhý...
Avatar - Ham.
1. 10. 2015 11:43
Re: Neuveritelne predrazene
To je ovšem logika stejná jako když řekneš, že nepotřebuješ výkon větší než 50kW, stejně tak nepotřebuješ automatickou převodovku, nepotřebuješ automatickou klimu, ESP je zbytečné nemluvě o armádách dalších el. pomocníků a nakonec nepotřebuješ ani dobré jízdní vlastnosti, protože ti stačí přesunovat se z bodu A do bodu B v rámci zákonných limitů a na to stačí něco jako Š105.
Mezi zákazníky Subaru nepotřebuje 4x4 každý druhý, protože ho potřebuje každý první. :-)
1. 10. 2015 11:50
Re: Neuveritelne predrazene
Beru že klasický mechanický AWD má přínos u WRX či Impreza STI, jsou lidi, kteří jezdí do terénu či bidlí celoročně na horách - ti 4x4 potřebují.
Pro zbytek je to ale jen fetiš, který jim dává pocit něčeho, ale ve skutečnosti jej nepotřebují.
Pro info - 4 roky jsem měl 4x4 (s haldexem) nafasovanou a klidně řeknu že pro mě byla absolutně, ale absolutně zbytečná. Ale polovina kolegů by chytla hysterický záchvat, kdyby o čtyřkolku přišli. Hlavně ženský - hlavně že se po dvou letech co firma přešla na diesely přislo, že většina ani neměla tušení o nějakém žhavení, hlavně že kafraly že jim to v zimě blbě startuje...
Avatar - Ham.
1. 10. 2015 12:19
Re: Neuveritelne predrazene
Myslíš, že by s předokolkou dosáhli ideálních jízdních vlastností, kdy je auto v zatáčce neutrální jak popisuje testér? Já myslím, že ani omylem. 4x4 dnes není o nějakém dovádění v terénu (tam tyto typy aut tak jako tak limituje světlost a robustnost podvozku a ne pohon 4x4), ale o jistotě na každém povrchu a pro někoho i o zábavných jízdních vlastnostech, s předokolkou powerslide všech čtyřech neuděláš ani za prase, s dobře naladěným 4x4 kdykoliv.
Takže ano, pokud to někoho nebaví, je pro něj 4x4 zbytečné. Pokud to někoho baví, tak není potřeba dokazovat nedokázatelné. A k tomu tvému haldexu, nevím s čím jsi jezdil, ale já jsem měl možnost na školení, které dobrovolně poskytuje zaměstnavatel každý rok v Mostě na polygonu, dovádět a porovnávat OIII s haldexem a OIII bez a je to z hlediska zábavnosti na suchu i na vodě jako nebe a dudy. Jistě z bodu A do bodu B tě OIII bez 4x4 také doveze. A měl jsem možnost porovnat to i klasickým quattrem v jiném autě s kterým jezdím a musím říci, že na tom suchu nebo vodě měl haldex i docela výhodu vzhledem k nižší hmotnosti. Takže uzavřít to lze tím, co už jsem napsal, 50kW je zbytečně silný motor, na dálniční 130km/h stačí nějakých 25-30 kW. :-)
2. 10. 2015 17:32
Re: Neuveritelne predrazene
:--))))))))))
1. 10. 2015 11:59
Re: Neuveritelne predrazene
Neuvěřitelně předražená je třeba CX-3 s AT a AWD, který začíná na 611 tis. Kč. Toto je jen nástřel, v Evropě dle zemí začíná zhruba od 700 tis. Kč, což se mi jeví třeba v porovnání s tou Mazdou celkem OK.

V USA je cenově dostupná většina značek, to nelze ani srovnávat :-)
1. 10. 2015 11:35
Klasicke Subaru
Vzhledove nenadchne, ani neurazi (konecne), vybava lehce nad prumerem, moznost individualizace nula, motor paradni, podvozek excelentni, cena priserna. Amloseriovy vyrobce - tak s timhle muzou tento trend udrzet. Osobne Subaru preju, aby se konecne zase naslo a vypada to, ze Levorg je dukaz, ze se jim to dari. Snad sae taky casem svezu a nastavim si meritka pro podvozky aut za "normalni" penize (ty "nenormalni" mi pred par tydny nastavil Jag XE V6 :-) ).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2015 12:27
Re: Klasicke Subaru
v podstate ide o kombik postaveny na zakladoch niekdajsej imprezy.... razvorom je to nizsia stredna trieda a aj celkova dlzka kombika je niekde na urovni octavie kombi ci novej astry tourer.... ale dizajn nech si kazdy vysvetli po svojom ..... mne sa najviac paci ten novy motor co ma pod kapotou... presne k takemuto autu to vidim na idealny pohon.... zaujimave by mohlo byt porovnanie levorgu s octaviou combi 4x4 1,8 tsi 132kw... ci povedzme sportovejsie strihnutym leonom kombi s rovnakym motorom....

subaru taketo auto ( praktickejsie ako impreza ) uz potrebovalo ako sol .... cena sice nie je nejaka "nizka" ale subaristi s tym nebudu mat problem a kombik je aj hodne prakticky takze splni nielen radost z jazdy ale aj nejaku tu rodinnu potrebu... dve muchy jednou ranou ... taketo auto subaru skutocne uz potrebovalo ... ved nie kazdy subarista tuzi zase po megakombiku ( outbacku ) za milion ... su aj taki ktori chcu nieco mensie a sportovejsie a levorg je prave taky zlaty stred aj cenou aj velkostou :yes:
5. 10. 2015 22:01
Re: Klasicke Subaru
je to strašně předražený, tipuju, že v USA vyjde na polovinu
1. 10. 2015 12:57
spotřeba
na první pohled moc sympatické auto, CVT neznám, ale snad by díky celkově většímu převodovému rozsahu mohla být třeba na dálnici celkem k užitku. Ale překvapila mě udávaná spotřeba "při běžné jízdě kolem 9 litrů" - jasně, je to 4x4, žádný hubeňour, ale s biturbo 3.0i 4x4 jezdím podle režimu mezi 10-13l/100. To mi jako moc velký úspěch downsizingu nepřipadá.. ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2015 13:20
Re: spotřeba
bohuzial downsizing je skor o znizovani spotreby na papieri ako o znizovani spotreby v praxi..... s novou astrou 1.0 turbo ( bol tu nedavno clanok jazdne dojmy ) ak si si vsimol pod 6 litrov bude problem a za 7-8 litrov to bude bezne a pri zabavke aj za 11 .... rovnako 1.0 t-gdi ceed... na jednom slovenskom webe je uz jazda a pod 7 litrov budes macher s tymto autom jazdit .... hlavne ze na papieri jazdia tieto oturbene auta takmer zadarmo.... takze ak toto subaru pojde za 10-11 litrov bude to este super... s mensou spotrebou by som tu v reale moc nepocital.... ale kto ma na taketo paradne auto tak asi neriesi ci pojde za 6 alebo za 8 litrov predpokladam ze dovod preco kupit taketo auto je iny ako setrit palivo.....
1. 10. 2015 13:29
Re: spotřeba
díky za poučení, samozřejmě chápu, že je to spíš špásvágen, než špárvágen, ale mě šlo spíše o ten nepoměr spotřeby a výkonu..
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2015 13:35
Re: spotřeba
nejde o ziadne poucenie... proste je to realita.... ;-)

ten nepomer je vacsi prave vtedy ked mas cim mensi objem spriahnuty s co najvacsim vykonom...... takze litrovy oturbeny trojvalec je v praxi neraz zravejsi ako oturbene vacsie 1,2ky so 4 valcami a zravejsi aj ako bezne 4 valcove atmosfery 1,6tky..... ja v tychto litrovych kosackach nevidim realny prinos pre zakaznika ani z hladiska spotreby zivotnosti ci vykonu.... ale chapem ze papier je dnes dolezitejsi ako realna prax... napriek tomu stale verim v navrat vacsich objemov aj klasickych atmosfer po vzore mazdy ;-)
1. 10. 2015 13:50
Re: spotřeba
OK, na tom se shodneme ;-)
Avatar - Mireon
12. 10. 2015 12:15
Re: spotřeba
Bohužel je to tak. Poděkujme EU. Dovoz Outbacku 3,6R už je tuším 2 roky zakázaný. A dlouhodobá spotřeba léto 8,8 zima 9,2 (webasto). Větší motor, větší auto 4x4 vs Haldex. Děkujeme
2. 10. 2015 13:48
Re: spotřeba
Ono taky komentovat spotřebu u syrového nezajetého auta a po prasení novináři je fakt rozumné ... Až bude mít ten motor něco najeto a bude provozováno v rámci běžných limitů, tak si o ní můžeme popovídat.
1. 10. 2015 15:30
na SR nepredajne
auto co by som hned kupil, keby na SR to nekazil importer a zaroven aj najvacsi predajca tychto aut - Mikona
to su taki mantaci a neschopaci, ze koli nim si clovek nemoze poriadne auto ani kupit
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
2. 10. 2015 00:05
CVT
Já jen nechápu, co lidi tak bere na CVT. Nic horšího neznám. Absolutně to zabíjí celé řidičské nadšení. Jasně, pro manželku do města je to super. Ale do většího Subaru ?
Já nevim. Asi jsem moc ortodoxní ale pro mě bylo Subaru vždycky synonymem dobrého svezení. Jenže s CVT to tak trochu upadá a stává se z toho spíš manažerský vůz.
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2015 08:24
Moc pekny, to si pujdu rozhodne projet
To auto je vazne moc pekny.
A co me zaujalo je interier - v clanku ani slovo, ale ty materialy a zpracovani vypadaji aspon podle fotek vazne na urovni, dost velkej chytre udelanej kufr, uplne rovna podlaha, chytry reseni pod podlahou kufru... Tohle auto si urcite skocim projet a prohlidnout, kdyby jen ze zajimavosti.
Mimochodem ja se toho CVT az tak nebojim, nejezdim zadny rallye a pokud to umi dobre simulovat klasicky prevodovy stupne tak, aby se to vyhnulo konstatnim otackam na 6 tisic pri plnem plynu, nemam s tim problem. A slysel jsem ze Subaru tohle prave umi potlacit i s CVT a potom se to skutecne chova jak klasicky automat.
Rozbalit vlákno
1
5. 10. 2015 20:36
Re: Moc pekny, to si pujdu rozhodne projet
Tak já to mám už domluvené. ;-)
Avatar - PepaJ
2. 10. 2015 23:39
My comment..
...vidím dobře?! ....na videu vidime prumernou spotrebu..takřka 24 L..sice v zátěži ..ale pouze s jedním pasažérem a prázdným kufrem..na 1.6 je to tedy síla..tipuji tak běžnou spotřebu při sviznejsi jízde s bagazi..nad 10L ..což jen prostě moc..vůbec tedy nechapu smysl techto nedomrdlych jednotek..v takovychto vozech s cenou 800+..samozrejmosti je zde vidět jasný profit automobilky..malé náklady na motor..plus vyšší servisní náklady!!..zákazníci..a jejich potreby a nasledne naklady..nezájem.

Jinak dle mého úhlu pohledu je to krásný vůz a urcite se tím půjdu svézt..jakmile to bude možné..
Rozbalit vlákno
1
15. 10. 2015 15:41
Re: My comment..
Když se to drtí, tak turbíčka baští, na tom není nic zvláštního. Pro běžný život s tím autem je důležitější, za kolik jezdí při běžné svižné jízdě. Odhaduji kolem 9 litrů, což je ok.
4. 10. 2015 14:07
"Haldex"
Subaru nemá Haldex. Do aut s převodovkou Lineartronic dávají sice lamelovou spojku, ta ale za normálních podmínek rozděluje točivej moment v poměru myslím 60% na předek a 40% na zadek. Haldex připojuje zadní nápravu jenom při prokluzu předních kol. Zdroj: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
5. 10. 2015 23:02
Re: "Haldex"
Skoro jsi se trefil ;-)
U Subaru AT má místo mezinápravového diferenciálu elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojku. Tato kombinace má v normálních podmínkách poměr 90:10 ve prospěch přední nápravy. Toto provedení je daleko více sofistikovanější, protože její funkci ovlivňují jasně definované stavy (zařazený rychlostní stupeň, rychlost automobilu, natočení volantu atd.. Dokáže poměr upravit na 50:50. Spousta lidí, ale bude dále tvrdit, že je to prostě klasický Haldex a že AWD je zbytečnost apod. kecy, protože v tom nikdy nejela a tudíž neznají možnosti skvělého podvozku a mnohé automobilky mají stále co dohánět :-)
Mám Subaru Legacy combi 4G v LPG a pokud tohle skvělé autíčko budu někdy měnit, tak právě za Levorg. škoda jen, že dvoulitrová verze tady nebude a šeptá se, že je to právě díky bruselovinám přes emise. Jinak nové Legacy je už takový přerostlí kombajn, stejně tak Outback.
7. 10. 2015 10:02
Re: "Haldex"
Ne, nemá Haldex. Jmenuje se to jinak, ale v principu to funguje úplně stejně.

Jen bych si dovolil upřesnit tvrzení "Haldex připojuje zadní nápravu jenom při prokluzu předních kol". To bylo u verze I a II, od verze III se připojuje zadek nezávisle na prokluzu předních kol. Připojení řídí řídící jednotka a připojuje to například před každým rozjezdem.
7. 10. 2015 18:48
Re: "Haldex"
Jo, podobně, ale ne úplně stejně. Subaru má tu jednu nápravu připojenou přece jenom pořád.