Subaru Outback 2.5i LPG  - Poloviční náklady

Subaru Outback 2.5i LPG - Poloviční náklady

 
 

Čas čekání na turbodiesel s protiběžnými písty vyplnilo Subaru montáží pohonu na LPG. Jde tahle kombinace dohromady?

První zkušenosti se Subaru Outback modelového roku 2007 jsme sbírali v testu nejsilnějšího šestiválce s pětistupňovým automatem. Na opačném konci ceníku najdeme ale základní dvouapůllitrovou verzi, kterou dovozce nabízí i s poměrně levnou přestavbou na LPG.

Subaru vsadilo na přestavbu od Vialle sídlícího v Holandsku, která využívá toroidní nádrž o objemu 61 litrů, vyplňující prostor pro náhradní kolo. Samotnou rezervu tak lze převážet v zavazadelníku, jeho objem se ale ze 459 litrů sníží dost nepříjemně. V testovaném voze jsme si ovšem k plné spokojenosti užívali praktičtějšího řešení v podobě senzorů tlaku v pneumatikách a sady na opravu kol.

obrázek [555 x 301]
 

Provoz vozu nevyžaduje žádné zvláštní schopnosti. Motor startuje vždy na benzin, a případné přepnutí na plynový pohon je možné až po dosažení provozní teploty. Veškeré ovládání je soustředěno do modrošedého tlačítka na středové konzole, diody kolem znázorňují množství plynu v nádrži.

obrázek [555 x 295]
 

Dvouapůllitrový boxer je pro Outback podle našeho názoru optimálnější volbou než žíznivý třílitr. 121 kW a maximální rychlost 198 km/h jsou hodnoty dostatečné, jen při potřebě lepší dynamiky je potřeba motor držet nad 4000 otáčkami. Rozdíly v dynamice při pohonu na benzin a na plyn jsme nezaznamenali, jízdní vlastnosti zůstávají pochopitelně příkladné.

obrázek [555 x 291]
 

Zajímavé je srovnání ekonomiky provozu. Zatímco benzinový režim s relativně „těžkou nohou“ znamenal spotřebu okolo 9,5 l/100 km, po přepnutí na plyn jsme dosáhli přibližně jedenáctilitrové spotřeby. Při poloviční ceně LPG oproti benzínu tak je volba celkem jasná.

Celkový dojezd vozu na obě nádrže se pohybuje nad 900 kilometry, což je hodnota srovnatelná s turbodiesely.

obrázek [555 x 307]
 

Přestavba na LPG stojí ceníkových 61.000 Kč, dovozce ji ale nabízí na 20.000 Kč a při nákupu vozu na leasing dokonce zdarma. Ekonomicky jde nesporně velmi zajímavou volbu, jedinou provozní nevýhodou je pak nemožnost jízdy v některých podnicích a parkování ve většině podzemních garáží.

První cena vozu899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
Základní cena testovaného vozu899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
Cena testovaného vozu vč. přestavby na LPG919.000,- (2.5i 121 kW Trend)

Plusy:

  • výrazně levnější provoz a vyšší dojezd
  • tichý motor
  • komfortní podvozek
  • bohatá základní výbava

Minusy:

  • zásah do velikosti zavazadlového prostoru
  • chybí systém jízdní stability
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 2.5i LPG

Cena v základní výbavě: 899 800 Kč Cena v testované výbavě: 919 000 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl, brzdové kotouče zadní, samosvorný zad. diferenciál, servořízení, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, redukce v mechanické převodovce, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové okenní airbagy vpředu i vzadu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, otáčkoměr, ukazatel spotřeby paliva, digitální hodiny, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, stereo CD rádio na 6 CD a MC přehrávačem, 6 reproduktorů, klimatizace automatická s displayem, elektrické vyhřívání předních sedaček, výškově stavitelný volant, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sedadel, kryt zavazadlového prostoru – roleta, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, vyhřívání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, elipsoidní (TE) reflektory, mlhovky, centrální dálkové zamykání se signalizací, automatické vyrovnávání nivelity zadní nápravy, integrovaná okenní anténa pro audio, vyhřívání předních stěračů, lakované nárazníky, podélné střešní nosiče, spoiler střešní, přední kapota z lehké slitiny, 5. dveře z lehké slitiny, disky kol z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:přestavba na LPG (20.000,-)

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský Senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský Senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.5i LPG
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2547
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 226 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.2 / 7 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 459 / 1628
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 500
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4730
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1545
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Outback 2.5i LPG
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004) Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004)

"No tak 245 koní se musí něčím živit. Ve městě je to…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

 

iSport.cz

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…