Subaru Outback 2.5i LPG  - Poloviční náklady

Subaru Outback 2.5i LPG - Poloviční náklady

 
 

Čas čekání na turbodiesel s protiběžnými písty vyplnilo Subaru montáží pohonu na LPG. Jde tahle kombinace dohromady?

První zkušenosti se Subaru Outback modelového roku 2007 jsme sbírali v testu nejsilnějšího šestiválce s pětistupňovým automatem. Na opačném konci ceníku najdeme ale základní dvouapůllitrovou verzi, kterou dovozce nabízí i s poměrně levnou přestavbou na LPG.

Subaru vsadilo na přestavbu od Vialle sídlícího v Holandsku, která využívá toroidní nádrž o objemu 61 litrů, vyplňující prostor pro náhradní kolo. Samotnou rezervu tak lze převážet v zavazadelníku, jeho objem se ale ze 459 litrů sníží dost nepříjemně. V testovaném voze jsme si ovšem k plné spokojenosti užívali praktičtějšího řešení v podobě senzorů tlaku v pneumatikách a sady na opravu kol.

obrázek [555 x 301]
 

Provoz vozu nevyžaduje žádné zvláštní schopnosti. Motor startuje vždy na benzin, a případné přepnutí na plynový pohon je možné až po dosažení provozní teploty. Veškeré ovládání je soustředěno do modrošedého tlačítka na středové konzole, diody kolem znázorňují množství plynu v nádrži.

obrázek [555 x 295]
 

Dvouapůllitrový boxer je pro Outback podle našeho názoru optimálnější volbou než žíznivý třílitr. 121 kW a maximální rychlost 198 km/h jsou hodnoty dostatečné, jen při potřebě lepší dynamiky je potřeba motor držet nad 4000 otáčkami. Rozdíly v dynamice při pohonu na benzin a na plyn jsme nezaznamenali, jízdní vlastnosti zůstávají pochopitelně příkladné.

obrázek [555 x 291]
 

Zajímavé je srovnání ekonomiky provozu. Zatímco benzinový režim s relativně „těžkou nohou“ znamenal spotřebu okolo 9,5 l/100 km, po přepnutí na plyn jsme dosáhli přibližně jedenáctilitrové spotřeby. Při poloviční ceně LPG oproti benzínu tak je volba celkem jasná.

Celkový dojezd vozu na obě nádrže se pohybuje nad 900 kilometry, což je hodnota srovnatelná s turbodiesely.

obrázek [555 x 307]
 

Přestavba na LPG stojí ceníkových 61.000 Kč, dovozce ji ale nabízí na 20.000 Kč a při nákupu vozu na leasing dokonce zdarma. Ekonomicky jde nesporně velmi zajímavou volbu, jedinou provozní nevýhodou je pak nemožnost jízdy v některých podnicích a parkování ve většině podzemních garáží.

První cena vozu899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
Základní cena testovaného vozu899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
Cena testovaného vozu vč. přestavby na LPG919.000,- (2.5i 121 kW Trend)

Plusy:

  • výrazně levnější provoz a vyšší dojezd
  • tichý motor
  • komfortní podvozek
  • bohatá základní výbava

Minusy:

  • zásah do velikosti zavazadlového prostoru
  • chybí systém jízdní stability
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 2.5i LPG

Cena v základní výbavě: 899 800 Kč Cena v testované výbavě: 919 000 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl, brzdové kotouče zadní, samosvorný zad. diferenciál, servořízení, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, redukce v mechanické převodovce, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové okenní airbagy vpředu i vzadu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, otáčkoměr, ukazatel spotřeby paliva, digitální hodiny, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, stereo CD rádio na 6 CD a MC přehrávačem, 6 reproduktorů, klimatizace automatická s displayem, elektrické vyhřívání předních sedaček, výškově stavitelný volant, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sedadel, kryt zavazadlového prostoru – roleta, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, vyhřívání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, elipsoidní (TE) reflektory, mlhovky, centrální dálkové zamykání se signalizací, automatické vyrovnávání nivelity zadní nápravy, integrovaná okenní anténa pro audio, vyhřívání předních stěračů, lakované nárazníky, podélné střešní nosiče, spoiler střešní, přední kapota z lehké slitiny, 5. dveře z lehké slitiny, disky kol z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:přestavba na LPG (20.000,-)

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.5i LPG
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2547
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 226 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.2 / 7 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 459 / 1628
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 500
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4730
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1545
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Outback 2.5i LPG
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004) Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004)

"No tak 245 koní se musí něčím živit. Ve městě je to…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…