TEST Subaru Outback 2.5i LPG - Poloviční náklady
První zkušenosti se Subaru Outback modelového roku 2007 jsme sbírali v testu nejsilnějšího šestiválce s pětistupňovým automatem. Na opačném konci ceníku najdeme ale základní dvouapůllitrovou verzi, kterou dovozce nabízí i s poměrně levnou přestavbou na LPG.
Subaru vsadilo na přestavbu od Vialle sídlícího v Holandsku, která využívá toroidní nádrž o objemu 61 litrů, vyplňující prostor pro náhradní kolo. Samotnou rezervu tak lze převážet v zavazadelníku, jeho objem se ale ze 459 litrů sníží dost nepříjemně. V testovaném voze jsme si ovšem k plné spokojenosti užívali praktičtějšího řešení v podobě senzorů tlaku v pneumatikách a sady na opravu kol.
subaru strednitrida crossover lpg testy
Provoz vozu nevyžaduje žádné zvláštní schopnosti. Motor startuje vždy na benzin, a případné přepnutí na plynový pohon je možné až po dosažení provozní teploty. Veškeré ovládání je soustředěno do modrošedého tlačítka na středové konzole, diody kolem znázorňují množství plynu v nádrži.
subaru strednitrida crossover lpg testy
Dvouapůllitrový boxer je pro Outback podle našeho názoru optimálnější volbou než žíznivý třílitr. 121 kW a maximální rychlost 198 km/h jsou hodnoty dostatečné, jen při potřebě lepší dynamiky je potřeba motor držet nad 4000 otáčkami. Rozdíly v dynamice při pohonu na benzin a na plyn jsme nezaznamenali, jízdní vlastnosti zůstávají pochopitelně příkladné.
subaru strednitrida crossover lpg testy
Zajímavé je srovnání ekonomiky provozu. Zatímco benzinový režim s relativně „těžkou nohou“ znamenal spotřebu okolo 9,5 l/100 km, po přepnutí na plyn jsme dosáhli přibližně jedenáctilitrové spotřeby. Při poloviční ceně LPG oproti benzínu tak je volba celkem jasná.
Celkový dojezd vozu na obě nádrže se pohybuje nad 900 kilometry, což je hodnota srovnatelná s turbodiesely.
subaru strednitrida crossover lpg testy
Přestavba na LPG stojí ceníkových 61.000 Kč, dovozce ji ale nabízí na 20.000 Kč a při nákupu vozu na leasing dokonce zdarma. Ekonomicky jde nesporně velmi zajímavou volbu, jedinou provozní nevýhodou je pak nemožnost jízdy v některých podnicích a parkování ve většině podzemních garáží.
První cena vozu | 899.800,- (2.5i 121 kW Trend) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 899.800,- (2.5i 121 kW Trend) |
Základní cena testovaného vozu | 899.800,- (2.5i 121 kW Trend) |
Cena testovaného vozu vč. přestavby na LPG | 919.000,- (2.5i 121 kW Trend) |
Plusy:
- výrazně levnější provoz a vyšší dojezd
- tichý motor
- komfortní podvozek
- bohatá základní výbava
Minusy:
- zásah do velikosti zavazadlového prostoru
- chybí systém jízdní stability