Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi - Evropské vymazlení

Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi - Evropské vymazlení

 
 

Subaru je ochotno čím dál více naslouchat evropským zvyklostem. Na turbodiesel ještě čekáme, ale přizpůsobení stávajících modelů můžeme posoudit už nyní.

V exteriéru vozu nového modelového roku rozezná inovace jen skutečný znalec. Odlišně strukturovaná mřížka chladiče spolu s jinak členěným předním nárazníkem jsou sympatické, avšak nikoli zásadní změny. V interiéru je ale všechno alespoň trochu jinak. Kruhové přístroje mají odlišnou, zřetelnější grafiku, pod multifunkčním volantem přibyla „pádla“ ručního řazení a vrcholem poevropštění je nově černá středová konzola.

Kromě odlišně řešeného ovládání audia a klimatizace je ale nejdůležitějším tlačítkem ve voze ovladač systému Si-drive. Volbou jednoho ze tří režimů lze regulovat rychlost reakce škrticí klapky motoru na pohyb plynového pedálu. Ekonomický mód Intelligent řadí brzy vyšší stupně a dostačuje i pro pohyb ve městě – úspora paliva a ticho při (pomalém) předjíždění je sice znát, ale brzy začnete mít pocit, že motoru kdosi uřezal dva válce. Naopak nejostřejší mód Sport Sharp umožňuje motoru maximální vytáčení a kick-downy s tímto režimem jsou konečně i v Outbacku skvělým zážitkem. Kompromisní režim Sport umožňuje jak relativně ekonomickou jízdu, tak dynamické výstřelky, od vrcholných hodnot obojího ale řidiče odstřihuje.

Třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 180 kW dává svůj potenciál znát až za hranicí 4000 otáček a naplno jej lze vychutnat právě při ostrém zrychlování. Pětistupňový automat je právě ve spojení s různými módy řazení dobrou volbou, vůz dosáhne stokilometrové rychlosti za 8,5s a maximální rychlost je udávána hodnotou 224 km/h.

Mezi inovacemi najdeme i ekonoměr, který alespoň trochu pomáhá řidiči držet dosti žíznivý agregát v mezích. V praxi je ale ekonomičtější jízda možná jen v případě, kdy bude řidičově noze stačit prošlápnutí plynového pedálu jen maximálně o dva centimetry. Všechny hlubší hodnoty zahánějí ukazatel do extrémních hodnot a v praxi se ukazuje jako nejobtížnější udržet kombinovanou spotřebu pod desetilitrovou hranicí. Sedmiapůllitrovou hodnotu udávanou výrobcem pro mimoměstský provoz považujeme za optimistickou, s lehounkou nohou lze jezdit rozumným tempem za 8,5-9 l/100 km. S těžší nohou na plnu však není problém jezdit s průměrem až čtrnáct litrů.

Přestože vůz bude většina uživatelů pohánět samozřejmě hlavně po zpevněných cestách, jako jeden z mála crossoverů se Outback díky symetrickému pohonu všech kol se samosvorným zadním diferenciálem nebojí ani hodně rozmoklých nebo zasněžených ploch, díky solidní světlé výšce také není problém zdolat i lehké terénní nerovnosti.

První cena vozu899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací1.269.800,- (3.0i 180 kW AT)
Základní cena testovaného vozu1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE )
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE)

Plusy:

  • výbava
  • rezerva výkonu motoru
  • komfortně odpružený podvozek

Minusy:

  • výkon motoru dostupný až ve vyšších otáčkách
  • jen pětistupňový automat
  • spotřeba
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi

Cena v základní výbavě: 1 269 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 269 800 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl, brzdové kotouče zadní, systém stability jízdy (vehicle dynamic control), samosvorný zad. diferenciál, servořízení, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové okenní airbagy vpředu i vzadu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, otáčkoměr, palubní počítač, ukazatel spotřeby paliva, digitální hodiny, navigační systém DVD integrovaný, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, kožený interiér / sedadla – černý, kožený volant MOMO, dálkové ovl. audia z volantu, stereo CD rádio na 6 CD a MC přehrávačem, 6 reproduktorů, klimatizace automatická s displayem, střešní okno panoramatické el. ovládané, elektrické vyhřívání předních sedaček, výškově stavitelný volant, el. seříditelná sedačka řidiče, el. seříditelná sedačka spolujezdce, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sedadel, kryt zavazadlového prostoru – roleta, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, vyhřívání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, elipsoidní (TE) reflektory, mlhovky, centrální dálkové zamykání se signalizací, automatické vyrovnávání nivelity zadní nápravy, integrovaná okenní anténa pro audio, vyhřívání předních stěračů, lakované nárazníky, podélné střešní nosiče, spoiler střešní, přední kapota z lehké slitiny, 5. dveře z lehké slitiny, disky kol z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:základní

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3000
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 297 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 7.5 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 459 / 1649
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 490
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4730
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1545
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004) Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004)

"No tak 245 koní se musí něčím živit. Ve městě je to…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…