Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi - Evropské vymazlení

Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi - Evropské vymazlení

 
 

Subaru je ochotno čím dál více naslouchat evropským zvyklostem. Na turbodiesel ještě čekáme, ale přizpůsobení stávajících modelů můžeme posoudit už nyní.

V exteriéru vozu nového modelového roku rozezná inovace jen skutečný znalec. Odlišně strukturovaná mřížka chladiče spolu s jinak členěným předním nárazníkem jsou sympatické, avšak nikoli zásadní změny. V interiéru je ale všechno alespoň trochu jinak. Kruhové přístroje mají odlišnou, zřetelnější grafiku, pod multifunkčním volantem přibyla „pádla“ ručního řazení a vrcholem poevropštění je nově černá středová konzola.

Kromě odlišně řešeného ovládání audia a klimatizace je ale nejdůležitějším tlačítkem ve voze ovladač systému Si-drive. Volbou jednoho ze tří režimů lze regulovat rychlost reakce škrticí klapky motoru na pohyb plynového pedálu. Ekonomický mód Intelligent řadí brzy vyšší stupně a dostačuje i pro pohyb ve městě – úspora paliva a ticho při (pomalém) předjíždění je sice znát, ale brzy začnete mít pocit, že motoru kdosi uřezal dva válce. Naopak nejostřejší mód Sport Sharp umožňuje motoru maximální vytáčení a kick-downy s tímto režimem jsou konečně i v Outbacku skvělým zážitkem. Kompromisní režim Sport umožňuje jak relativně ekonomickou jízdu, tak dynamické výstřelky, od vrcholných hodnot obojího ale řidiče odstřihuje.

Třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 180 kW dává svůj potenciál znát až za hranicí 4000 otáček a naplno jej lze vychutnat právě při ostrém zrychlování. Pětistupňový automat je právě ve spojení s různými módy řazení dobrou volbou, vůz dosáhne stokilometrové rychlosti za 8,5s a maximální rychlost je udávána hodnotou 224 km/h.

Mezi inovacemi najdeme i ekonoměr, který alespoň trochu pomáhá řidiči držet dosti žíznivý agregát v mezích. V praxi je ale ekonomičtější jízda možná jen v případě, kdy bude řidičově noze stačit prošlápnutí plynového pedálu jen maximálně o dva centimetry. Všechny hlubší hodnoty zahánějí ukazatel do extrémních hodnot a v praxi se ukazuje jako nejobtížnější udržet kombinovanou spotřebu pod desetilitrovou hranicí. Sedmiapůllitrovou hodnotu udávanou výrobcem pro mimoměstský provoz považujeme za optimistickou, s lehounkou nohou lze jezdit rozumným tempem za 8,5-9 l/100 km. S těžší nohou na plnu však není problém jezdit s průměrem až čtrnáct litrů.

Přestože vůz bude většina uživatelů pohánět samozřejmě hlavně po zpevněných cestách, jako jeden z mála crossoverů se Outback díky symetrickému pohonu všech kol se samosvorným zadním diferenciálem nebojí ani hodně rozmoklých nebo zasněžených ploch, díky solidní světlé výšce také není problém zdolat i lehké terénní nerovnosti.

První cena vozu899.800,- (2.5i 121 kW Trend)
První cena vozu s testovanou motorizací1.269.800,- (3.0i 180 kW AT)
Základní cena testovaného vozu1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE )
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.269.800,- (3.0i 180 kW AT EXE)

Plusy:

  • výbava
  • rezerva výkonu motoru
  • komfortně odpružený podvozek

Minusy:

  • výkon motoru dostupný až ve vyšších otáčkách
  • jen pětistupňový automat
  • spotřeba
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi

Cena v základní výbavě: 1 269 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 269 800 Kč

Základní výbava:AWD - stálý pohon všech kol, ABS – čtyřkanálové, brzdové kotouče přední s vnitřním chl, brzdové kotouče zadní, systém stability jízdy (vehicle dynamic control), samosvorný zad. diferenciál, servořízení, výztuhy proti nárazu okolo kokpitu, tříbodové pásy na všech pěti sedadlech, napínač př. bezpeč. pásů s omezovačem, čelní airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové okenní airbagy vpředu i vzadu, aktivní opěrky hlav (předních sedadel), ISOFIX úchyt dětských sedaček, otáčkoměr, palubní počítač, ukazatel spotřeby paliva, digitální hodiny, navigační systém DVD integrovaný, tempomat, elektronický imobilizér v klíčku, kožený interiér / sedadla – černý, kožený volant MOMO, dálkové ovl. audia z volantu, stereo CD rádio na 6 CD a MC přehrávačem, 6 reproduktorů, klimatizace automatická s displayem, střešní okno panoramatické el. ovládané, elektrické vyhřívání předních sedaček, výškově stavitelný volant, el. seříditelná sedačka řidiče, el. seříditelná sedačka spolujezdce, el. ovládání oken vpředu i vzadu, vnitřní osvětlení se stmívačem, čtecí lampičky, osvětlení klíčku zapalování, kosmetické zrcátko řidiče i spolujezdce, středová konzole s loketní opěrkou, středová loketní opěrka zadních sedadel, kryt zavazadlového prostoru – roleta, tónovaná skla, el. ovládání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, vyhřívání vnějších zrcátek s integrovanou směrovkou, elipsoidní (TE) reflektory, mlhovky, centrální dálkové zamykání se signalizací, automatické vyrovnávání nivelity zadní nápravy, integrovaná okenní anténa pro audio, vyhřívání předních stěračů, lakované nárazníky, podélné střešní nosiče, spoiler střešní, přední kapota z lehké slitiny, 5. dveře z lehké slitiny, disky kol z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:základní

Komentář Jany Havligerové: Ve sněmovně se bude hrát o osud Babiše Komentář Jany Havligerové: Ve sněmovně se bude hrát o osud Babiše

Veřejnost ještě pořád žije především debatami o…

Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek

Předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek dostal…

Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora

Společnost Vítkovice Heavy Machinery (VHM) ze skupiny…

Exmajitel Baníku bude radit ministrovi Exmajitel Baníku bude radit ministrovi

Poradcem ministra průmyslu a obchodu Tomáše Hünera se…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3000
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 297 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 7.5 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 459 / 1649
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 490
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4730
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1545
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Outback 3.0 R Comfort Navi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004) Ti nejlepší na MOJE.AUTO.CZ: Subaru Outback (2004)

"No tak 245 koní se musí něčím živit. Ve městě je to…

 



 
Audi vs. BMW vs. Mercedes: Jak skončil boj o nejprodávanější luxusní značku v roce 2017?

Audi vs. BMW vs. Mercedes: Jak skončil boj o nejprodávanější luxusní značku v roce 2017?

Dnes 09:58

Výsledek souboje o nejprodávanější luxusní značku světa byl loni nakonec jasný.




Blesk.cz

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Délka sexu je častým námětem mnoha diskuzí. Odnepaměti lidi zajímalo, jak dlouhý sex vlastně může být. Jak…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Výtečný Jeřábek má první body v NHL, asistoval i Krejčí. Oba ale prohráli

Výtečný Jeřábek má první body v NHL, asistoval i…

SOUHRN | Jakub Jeřábek si v 18. utkání za Montreal připsal premiérové body v NHL. V pondělním zápase proti New…

 

Reflex.cz

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát oficiálním jazykem EU

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát…

Máte zálibu v obskurních jazycích? Co se takhle začít učit lucemburštinu, kterou mluví na světě jen tři sta…

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

Blade Runner 2049, Dunkerk, Nejtemnější hodina a dalších sedm skvělých filmů roku 2017 by vám rozhodně neměly…