Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback na českém trhu od 939.000 Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (138)
Nejnovější Subaru Outback vstupuje na český trh se zážehovým i vznětovým motorem a trojicí stupňů výbavy.

V pořadí pátá generace Subaru Outback měla světovou premiéru již loni v dubnu na autosalonu v New Yorku, ale evropské provedení bylo odhaleno až v první polovině prosince. Novinka samozřejmě vychází ze sesterského modelu Legacy, ale nabízí dobrodružnější vzhled v kombinaci s pohonem všech kol a vyšší světlou výškou.

Pod kapotou se jsou zážehové i vznětové motory s protilehlými válci připravené na emisní normu Euro 6. Benzinová jednotka s objemem 2,5 l dává 129 kW, diesel zůstává u dvoulitru a 110 kW. Manuální převodovka má šest stupňů, k dispozici je i „variátor“ Lineartronic CVT se sedmičkou přednastavených rychlostí.

Na českém trhu je nový Outback nabízen ve třech stupních výbavy označených Active, Comfort Navi a Sport. Nejdostupnějším provedením je kombinace první ze jmenovaných výbav a zážehového motoru za 939.000. Zájemci o vznětový dvoulitr musí počítat s částkou minimálně 959.000 Kč.

Základní provedení Active nabízí standardně mimo jiné mlhovky vpředu i vzadu, automatické rozsvěcení světel, kožený volant, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání všech oken, dvouzónovou automatickou klimatizaci a infotainment systém se sedmipalcovým barevným displejem.

Comfort Navi přidává například LED přední světlomety, bezklíčové ovládání centrálního zamykání a startování, elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru a navigační systém.

Vrcholnému provedení Sport pak má 18-palcová litá kola, kožené čalounění, elektricky stavitelné sedadlo řidiče s pamětí, ventilační systém ve středovém tunelu pro cestující na zadním sedadle a audio systém Harmann Kardon.

EyeSight s dvojicí barevných kamer ve vysokém rozlišení namontovaných po stranách vnitřního zpětného zrcátka mají standardně všechny modely s bezestupňovými převodovkami. Tento systém zahrnuje i varování při změně jízdního pruhu, adaptivní tempomat a předcházení kolizím, které funguje hlavně ve městech, tedy do 50 km/h.

Subaru Outback - ceny na českém trhu
Motor2.5i2.0D2.0D-S
PřevodovkaCVT6M/CVT6M/CVT
Zdvihový objem [cm3]249819981998
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]129/5800110/3600110/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]235/4000350/1600-2800350/1600-2800
Max. rychlost [km/h]

198200/192200/192
Zrychlení 0-96 km/h [s]10,29,7/9,99,7/9,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,05,6/6,15,6/6,1
Cena Active [Kč]939.000959.000/1.019.000-
Cena Comfort Navi [Kč]999.0001.019.000/1.079.000-
Cena Sport [Kč]1.079.000-1.099.000/1.159.000

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (138)
31. 3. 2015 10:03
Re: Outback
No ja nevim ale asi žiju někde jinde a jezdím někam jinam.
problém není nikdy ve značce ale v lidech kterí tu značku zastupují a reprezentují a je jedno jestli je to škoda, subaru, tata nebo cokoliv jiného.
Já osobně jsem byl svědkem toho že se motory Boxer diesel měnily i po záruce za zcela nový upgrade u subaru CZ. Stejně tak jako výše zmiňované brzdové trubičky, nebo jedbnotka ABS, nebo relé pod volantem. Je toho celkem dost ale vždy v servisu v rámci záruky i u aut dávno po záruce a vše bez problémů. O spojkách taky nic nevím jen vím o případu toho tahání jachty jak jsem psal nahoře. Taky vím že když jsem pujčil outbecka známému celkm jsem zezačátku trpěl když jsem s ním jel a při každém rozjezdu zasmrděla spojka jako sviňa a u mě nic. No každej máme nějaké schopnosti a upřímě mohu říct že tomu známénu by vydržela tak těch 20tis no já ji měni asi ve 150tis. takle by se dalo polemizovat od rána do večera. Všechno má svoje. Já se třeba s žádnou svolávakou u domácí automobilky nesetkal i když mi kolikrát vyměnili díly o kterých jsem já nic neříkal a musel jsem za to zaplatit i když se člověk dozví že je to problém o kterém automobilka ví a že může být i nebezpečný ale to je jedno prostě zaplať :-)
31. 3. 2015 09:26
Re: docela palka
No Jak pro koho. Tento test mi připadá že je to klasický test sponzorovaný třeba VW stejně jako když si KIA vezme do salonu škodovku na porovnání ale jaksi trochu míň vybavenou atd.
Nechci se pořád zastávat subárek aut je dneska mraky a každej si může vybrat co jemu vyhovuje. Stejně tak i té nejlepší značce se může stát že se něco pokazí ať už je to vinou dodavatele který něco změní bez vědomí automobilky nebo samotnou snahou automobilky o úspory. pro mne je spíš důležité jak se k tomu pak automobilka postaví a vždy mi hlava nebere když slyším, nebo si čtu jak je to minimálně u nás v médiích podávané. Jako něco špatného, to teda musí být šmejd že je svolávačka a něco se mění. Neví u subaru mám zkušenosti se svolávacíma akcema. Třeba u 6ti letého autbecka mi asi 2 měsíce po prodeji přišel dopis že se mám dostavit k výměně zadních brzdových trubiček protože může docházet ke korozi. Dopis jsem přeposlal novému majiteli a tomu vše v subaru za darmo vyměnili. Ještě jednou radši zopakuji --> výměna brzdových trubiček u 6 let starého auta, které už má po všech zárukách a nikdo neví kde a jak to auto těch 6 let jedilo ale přesto se měnilo. Oproti tomu naše domácí automobilka mě nechala vyměnit spoustu věcí na jejich autech a člověk se klidně od servisu dozví že se jedná o životu nebezpečnej problém, protože může dojít k požáru ale i tak žádná svolávačka a hezky si to zaplať. Toliko ke spolehlivosti. Bavil jsem se s clověkem který měl outbacka a taky si stěžoval že po nějakých 20tis musel měnit spojku. A když se trochu víc rozpovídal vypodlo z něj že s ním taká 1,5t jachtu a nejvíc mus pojka hoří když jí tahá z vody >:D, na dotaz jakym autem to tedy dělal předtím byla suchá odpověď že žádným protože měl Scouta ale tím to z vody vatáhnout nešlo tak mu to musel vždy někdo dostat z vody na rovinu a pak mohl jet ale spojka mu vydržela mnohem déle >:D takže to je rozhodně lepší auto.
31. 3. 2015 08:56
Re: Mnoo...
Jo to máš pravdu. I když jsou třeba mechanici schopní, příkaz zněl jasně, díl musí být vyměněn a konec >:D .
Já dlouhá léta jezdil do AWD v Praze ještě za dob kdy nebyli autorizovaní, potom i když byli autorizovaní a byl jsem maximálně spokojen. Do té doby něž se servis rozpadl a to co pro mne dělalo servis servisem od nich odešlo. Zůstával jsem v AWD ale po několika zkušenostech kdy jsem musel doslava prosit o termín servisu a nikdy jsem nedostal pořádnou informaci co s autem je nebo neni případně kolik to bude stát jsem vyhledal to co od nich odešlo a dnes jezdím do BOXERAUTO. Nejsou ještě autorizák ale s prací a vším jsem maximálně spokojen.
Jinak dle nařízení EU myslím z roku 2006 se nemusí ani s novým autem jezdit do autorizáku. Vše se může opravovat a servisovat kdekoliv, jen ten servis musí zaručit že dané práce probíhají dv souladu s popisem práce vydaným výrobcem vozu. Pak ti i platí záruka dál atd. Jen tady u nás se lidi i takřka po 10ti letech od vydání této vahlášky, balamutí, že se musí jen do autorizáklů jinak záruku fuč. A s tou viskózou je to vlastní zkušenost, jinak bych to tu ani nepsal. Třeba dneska bude stát víc nevím, ale kolik bude stát ten ventil nebo dokonce celej haldex to by bylo dobrý porovnat.
28. 3. 2015 20:47
Re: Mnoo...
Ceníková cena v 2007-2008 byla kolem 900, naše nákupy 600-620, včetně daní.
Teď bude kalkulace trošku jiná díky kurzu eura. Tehdy navíc CZ ceny byly opravdu (vzhledem ke zbytku Evropy) nehorázné.
Avatar - lamal
28. 3. 2015 08:48
Re: Outback
V pohode, nemam jednoduhsi zivot, iba auto ;-)