Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru slaví 20 milionů vyrobených automobilů

David Bureš
Diskuze (7)
Historie vozů značky Subaru začala dvouválcovým miniautem. Dnes je Subaru známé hlavně díky pohonu všech kol a motoru typu boxer.

Japonská společnost Fuji Heavy Industries vyrábějící vozy značky Subaru slaví, ve svých domácích továrnách vyrobila za dobu své existence již 20 milionů automobilů. Firma začala vyrábět vozy v roce 1958, vedle Japonska se její vozy montují také v USA nebo Malajsii.

Výroba vozů začala v továrně Gunma Isesaki, prvním sériovým modelem značky bylo miniauto Subaru 360 přezdívané beruška. Tvary automobilu mírně připomínají originální Fiat 500, automobil poháněný dvoudobým dvouválcem vydržel ve výrobě až do roku 1970.

Historie firmy Fuji Heavy Industries se nicméně datuje až do roku 1917, kdy Chikohei Nakajima založil společnost vyrábějící motory pro vojenská letadla. Po druhé světové válce se firma přejmenovala na Fuji Sangyo a přeorientovala se na civilní výrobu, vyráběla například skútr Rabbit S-1.

V roce 1950 se firma rozpadla na dvanáct celků, přičemž pět z nich o tři roky později založilo společnost Fuji Heavy Industries (FHI). Ta se zaměřila na výrobu a údržbu letadel, přičemž FHI v tomto oboru podniká dodnes.

Vozy Subaru jsou spojovány především s motory s protiběžnými písty a pohonem všech kol. Prvním modelem značky s plochým motorem bylo Subaru 1000 představené v roce 1966, které jako první vůz značky rovněž používalo pohon předních kol. Motor s protilehlými válci se firmě osvědčil při výrobě letadel, a tak byla tato konstrukce použita také u automobilu.

Pohon všech kol pak Subaru uvedlo na trh v roce 1972, jako první se tento systém představil v kombi Leone Station Wagon, v tomto případně šlo o přiřaditelný pohon zadních kol. Japonská automobilka se dodnes chlubí, že jako první použila pohon všech kol u velkosériového vozu. Do té doby systém 4x4 používaly jen terénní vozy nebo malosériové luxusní gran turismo Jensen FF.

Subaru je rovněž spojeno se šampionáty rallye, byť v královské disciplíně WRC své vozy aktuálně nenasazuje. Značková stáj Subaru World Rally Team získala ve světovém šampionátu v rallye tři tituly mistra světa (1995, 2001, 2003) a tři konstruktérské tituly (1995-1997). Úspěchy týmu jsou spojeny s modelem Impreza a takovými jmény jako Colin McRae, Richard Burns a Petter Solberg.

David Bureš
Diskuze (7)
13. 1. 2014 16:13
Re: gratulacia , subaru je proste subaru
Tyjo, to si nejsem jistý jestli mělo 4WS...ale myslím, že evropská verze ne - maximálně nějaká JDM varianta :-)
Ale je to opravdu pecka, po přestavbě na manuál to musí být paráda :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2014 13:32
Re: gratulacia , subaru je proste subaru
este by mohli reinkarnovat stare dobre kupe SVX , byvaly sused na nasej ulici ho kedysi mal a to sme mohli ako deti na nom oci nechat, ved takychto aut bolo v tych casoch na slovensku mozno len par kuskov, dodnes mi to auto vzdy bije do oci ked si spomeniem na znacku subaru [odkaz] ;-) v tych casoch to SVX bola neskutocna pecka, tusim malo aj samonatacaciu zadnu napravu ( nieco ako laguna GT ) alebo sa mylim? uz nie som si isty
13. 1. 2014 13:16
Re: gratulacia , subaru je proste subaru
Však má v zádech Toyotu, to se krize překonávají jedna radost :-)
Mně se líbí Levorg a nové WRX, designem mi opravdu kápli do noty. A pak mám rád detaily jako třeba bezrámová okna u sedanů a kombíků - je to sice nepraktické, ale vypadá to skvěle :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2014 13:11
Re: gratulacia , subaru je proste subaru
akutalne medzi najvacsie plus u sucasnej produkcie povazujem zlepsenie dizajnu, skutocne uz modely ako XV alebo nove WRX - na tie sa da uz konecne aj pozerat ;-) :yes:

osobne sa velmi tesim aj na novy outback ale to si este kusok asi pockame, kazdopadne ide subaru spravnym smerom, pomaly sice ale s istotou napriek roznym krizam a krachom ide dalej svojskym stylom ako terminator :yes:
13. 1. 2014 13:09
Re: gratulacia , subaru je proste subaru
Věčné ve smyslu legendy ano, věčné ve smyslu výdrže už trochu míň...kopanců vyrábí stejně nebo víc než ostatní automobilky - majitelé rezavých Legacy s třetí spojkou a odpáleným dieselem jistě potvrdí...

Ale dnes se slaví, no nezbývá než pogratulovat, popřát minimálně "jednou tolik" a doufat, že se poučili a příští generace si aspoň něco z modrozlatých speciálů ponechají :-)