Anketa mi přijde poněkud divně koncipovaná vzhledem k tomu, že ty základní očesané verze nemají představovat nějaký sociální základ pro nemajetné, ale polotovar pro tunery či amaterské závodníky, kteří místo OEM kol rovnou nasadí nějaké superlehké SSR nebo něco podobného.
Přesně tak. Autor článku vůbec nepochopil na koho je tato verze cílená. V japonsku už je několik přestavbových kitů, takže naco lakovat názazníky, kola atd, když to půjde jako první do pryč. Za mě výborný tah.
Tak moment, nedělejme z toho zase nějaký základ pro GT3, tohle auto se hodí, pro víceméně amatérské závodění, takže brzdy - chápu, nic cestovního jakékoliv závodění na okruhu nevydrží, plasty - chápu, aerokity pro lepší aerodynamiku jsou velkým přínosem ač se to na první pohled nezdá, kola - jasně, nějaké 18 nebo 19ky s váhou kolem osmi kilo stojí kolem stovky tis., tedy vše o.k. včetně vykuchaných el. nepotřebností, ale ten samosvor je nesmysl, ten tam měl zůstat, smysl to nedává hlavně kvůli malému cenovému rozdílu, jak tu zmiňují kolegové.
Pro nějaké extrémní použití (závody, drift apod.) se stejně měnil i ten, zpravidla za odolnější náčiní a pro úpravy vzhledu to je zase zbytné. Myslím, že proto to tak je.
A co motor? Mám pocit jako byste tu řešili přestavbu carrery pro GT3, tohle je jednoduché levné kupé s dvěstě koňmi, chci vidět, kdo do toho bude cpát závodní sekvenci a turbo nebo kompresor za ceny v řádech stovek tisích, aby dávalo smysl měnit seriový samosvor za nějaký jiný?
Amaterskych zavodniku je plne japonsko a toto je pouze jeden ze zpusobu, jak je primet ke koupi toyoty, nebo subaru. Samozrejme, ze obycejny tuner dal nez je styling exterieru, interieru a pripadne nejake lehci upravy motoru, nepujde, ale to neznamena, ze z toho ten zavodak nikdo nepostavi.
Tohle je pro zdejší debaty typické, dva tři příspěvky a řeč je o úplně něčem jiném. Jinými slovy, moje poznámka se týkala faktu, že v oné oholené verzi, resp. verzi pro úpravy je samosvor nahrazen otevřeným difem, to je dle mého špatně.
Ja taky na to reagoval.
Nechci z toho delat GT3, ale predpokladam, ze pokud tohle nekdo pouzije jako mulu pro stavbu zavodniho vozu, tak bude patrne chtit vymenit i diferak. A to asi nejspis kvuli stalemu prevodu, nez kvuli je/neni samosvor. Pamatuju si, ze napriklad pro Supru, nebo 350Z se delal i nejaky elektronicky ovladany diferak.
A taky v japonsku deli zavodni auta na kategorie, kde v nekterych ani samosvor nesmi byt pouzit (to mam ale z nejakeho fan webu, nevim, co je na tom pravdy).
Osobne bych se soudem pockal na oficialni nabidku prislusenstvi.
Ver tomu, ze suhajkovia budu tunovat. Nevidis tie poulicne 1,4i lenochody - na ktore su ochotni navesat bizuteriu za 50.000 kacek a viac. Ked sa ich pytam, ze preco si radsej nekupili,1,6 alebo 1,8, tak mlcia ako zarezani.
Inac mas pravdu, je to prachsproste konfekcne auto s tvarou, ze ako sportak. Je to auto, ktore zapadne do zabudnutia. Trosku imidzu mu stacia nalepit v PC game a v nejakom sikmookom filme. To vsak bude vsetko, co sa zapise do historie tychto dvojiciek.
V základu je šnekový Torsen pokud se nepletu. Pro nějaké driftění anebo náročnější použití to spoustu lidí bude táhnout k lamelovému diferáku, který je však pro běžného uživatele nevhodný kvůli cené a omezené životnosti.
Spis letni, ne? A ocelova kola v nabidce vetsiny aut najdes. Bohuzel ne kazde si muze dovolit jezdit na plechacich s poklicema, aniz by vypadalo smesne. To mohou pouze designove jista vozidla.
Špatně jsi to pochopil. Originál litá kola jsem vždycky vyměnil za nějaký fajnovější a originály buď skončily na zimu a posledně ani to ne, tzn. prodaný. Takže pro mě jsou originály zbytečný a ocelový kola se lépe prodávají než originál litý.
Jo takhle. To pak jo. Bezne ale je, ze se original litaky, za ktere se priplatilo, nechaji jako paradni kola na leto, no a na zimu plechace, mnohdy bez poklic. Samozrejme, ze kvalitni aftermarketova kola autu temer vzdy prospeji, pokud to nejsou nejake lacine 15".
Pan David Bures, uz mi lezu na nervy prelozene PR clanky. Pri konfekcnom aute mudrujete o vyrazne nizsej hmotnosti. Az 40 kg. Jazdime snad F1, WRC alebo serial KART? Radsej napiste, ze staci schudnut, vyhodit zadne sedadla a takovat na 20 percent. Este "vykonnejsie" to bude, ked sa zbavite spolujazdca.
Ježíši to je nový model Škoda De-bil? Tedy takhle - někdo si s tím musel dát nemalou práci a muselo to stát kopu měny, před tím klobouk dolů, ale vkus.... ten vkus.....
Nejaka zenska si to takhle nechala upravit, no... Nejlepsi je ten popisek k tomu. Opet se potvrzuje pravidlo, ze vuz vypovida o svem majiteli lepe, nez cokoli jineho.
Hele tak tohle mě shodilo ze židle. Ten popYsek k tomu je naprosto boží. Jediné co mě děsí je to, že i takový člověk dostane ŘP. Pak to na našich silnicích nemá být o strach.
za půl míče? Sem s tím...... do laku se to hodí za max 15tisíc nebo celofolie, ať nejím do 40tisíc(přeháňka), kola na to do 20ky, klimu vezmi finanční úřad..... Na co potřebuji v takovém voze elektricky stavitelná zrcátka? a jsme v tom za 550? Ale né - tady se budeme přesvědčovat, že to bude mnohem, ale mnohem, ale mnohem lepší.... A teď to vezměmě obráceně - kolik může stát klimatizační jednotka do auta se zástavbou, braná v obrovských objemech(nikdo mne nepřesvědčí, že pro tohle auto vymýšleli úplně novou a jinou, skvělejší) - řekněme do 10000,-. Kolik může stát lakování v tovární lakovně? Do 10000,- Kolik může stát sada čtyř litých kol kontra cena čtyř ocelových? překvápko - v těch sériích to nebude rozdíl větší než 3-5tisíc za sadu. Diferenciál? Hm.... odhlédněme od cen, které se nám snaží vnutit, jako ceny náhradního dílu - takže 25000,-. Ceny jsou v korunách a řekl bych, že na horní hranici reálu - takže- takže 50000? Ok - tak z nás alespoň nedělejte blbce a řekněte rovnou, že chcete vydělat.... Je to férovější....
Taktiez sa mi to tak nejak javi :-| . Mimochodom, casto tu byva diskusia, ze ktory trh je najnarocnejsi. Tak ked citam, co sa da v Japonsku predat, tak viem, ze v Japonsku si asi na narocnost nepotrpia. Ved v Europe by bolo nemyslitelne s niecim takym prist. Inac neviete, ci bude mat Subaru aj v tomto modely pohon 4x4? Zda sa mi, ze som kdesi cital, ze len zadny ale to by bolo snad prvy krat, co by bolo Subaru bez 4x4. Viem, pre sportovo zalozene auto, ale skalopevna tradicia Subaru by tak asi prvy krat utrpela. Alebo sa mylim?
FWD impreza s 1.5 motorem se i u nás dá koupit nevím teda jestli nový ale na bazarech jsem je viděl . Ale subaru začalo se 4x4 ve velkým v roce 1990 ale i v té době nabízelo AWD i FWD třeba u SVX, JUSTY,LEONE a u SUMO(LIBERO) nabízelo AWD a RWD subaru REX do roku 1981 byl RWD a pokud jde o sportovní verze tam byl standart vždy 4x4
Nepruď, nešil, a nepáchej harakiri. Je to autíčko pro ty, co by strašně chtěli caymana a nemohou si ho (doufejme, že zatím) dovolit. Mainstreamová sportovní zadokolka. Jezdec formule Vyšší GT-šlechta jen velkoryse pokývne hlavou a ocení, že prostý lid má nad čím jásat. A uznejme, je to tak správně. Toyota a spol. stvořili levný sportovní vůz pro začínající šoféry s horkým srdcem. Jasně, na tomhle autě se kariéra dravce nekončí, na tomto autě se kariéra začíná.
Orvaná edice, takříkajíc edice chanov není nic, co by mělo milovníka aut vyosovat. Kloním se k názoru kolegů shora, že Toyota neloví s touto edicí ve vodách šluknovského výběžku, nýbrž nabízí japonským jezdcům "polotovar" (myšleno v dobrém) k dalším individualizacím. Však to znáš s tkaničkama u adidasek, do dvou minut je nahrazuješ nějakým barevným cirkusem, kterým lákáš holky z naší školky na hlubokonesmyslné úvahy o tom jak to ve světě aut údajně chodí...
Přehlídni to jako lány a dej si naplno tenhle snímek, jde sice o velmi drastickou konfrontační popravu, ale pochop, v tomto rychlém segmentu se na ohledy moc nekouká - [odkaz] Jestli ti to do deseti vteřin nepřervalo tanga vejpůl, navštiv zítra ráno urologii...
Branže sportovních kupátek, to je nekompromisní svět. Tady s výhodou sedmileté záruky neuhraješ ani vorla, tahle branže žádá maximum. Jestli tedy vůbec víš, co slovo "maximum" vlastně znamená...
Každý to máme bohužel někde blíže, já na Cejl, GTI na Chanov...
Jen mi není jasné, co tebe přivádí k těm dobrým znalostem. Ale asi se ti stýská, když ti ze Vsetína už Čunek všechny nepřizpůsobivé vystěhoval >:-[]
Na fotku jsem kouknul a nic!Po přečtení Tvého příspěvku jsem se smál tak,že budu potřebovat hodně dobrý prací prostředek!Dnes máš 1+. :yes: Jo a na to URL raději zítra dojdu. >:D
Asi jsem se přehlédnul nebo co - skutečně v článku není napsáno, kolik to auto váží? Na co je mi vědět že je jedna verze lehčí o 40 kilo než druhá, když nevím jestli to auto má tunu nebo dvě?
Btw. v Evropě jsou dovozový auta hrozně předražený. Hlídají si evropští výrobci svůj píseček nebo to je daný nějakým fakt vysokým dovozním clem?. Když se podívám třeba na rozdíl cen aut v USA a u nás, je to síla.
konecne to niekomu doplo.ved kolesa,narazniky a brzdy su aj tak prve veci,ktore tuner hned po kupe auta vymeni,a tieto dve auta su na tuning a drifting priamo cielene,takze je zbytocne davat tam nieco specialne....
Na druhou stranu, na drifty nutně potřebuješ samosvor. Ani s těma brzdama nemáš úplně pravdu, pro první fáze úprav obvykle stačí vyměnit destičky za něco ostřejšího a kotouče i třmeny mohou zůstat...
Co jsem viděl, tak Japonci jsou dál než my v Evropě. Radikálnější úpravy jsou tam běžné. Podle mne Toyota ví, co dělá. Zkus se někdy podívat, co vše ze sériového auta vytrhají a na něm předělají. To tady jen tak neuvidíš.
Takové cenové rozdíly se ale vyskytují docela běžně... když jsem se koukal kdysi na RX-8, stála v Japonsku do 500.000Kč, zatímco v Evropě byla k 1.000.000Kč.
Věřím tomu, že se bude v Evropě za tu cenu prodávat. Když vezmu jaké šílené částky jsou lidi schopni dát za nový Ford Focus RS, Golf GTI, Šíro (R), Seat Leon Cupra, tak je tato zadokolka naprosto prodejná ;-)
V době kdy jsem GTI vybíral a objednával, bohužel žádná Toyota GT-86 na obzoru nebyla, takže v kategorii kolem třičtvrtě mega přicházela v úvahu jen MX5 (tu jsem mimochodem taky zkoušel, ale moc se do ní nevejdu a navíc kabriolety moc nemusím) :-O Dneska to mají nadšenci lepší, k dispozici je Hyundai Genesis a na dohled GT-86 a BRZ :-) Pokud to někdo s ježděním myslí vážně a chce nové auto do 800 tisíc, měl by o GT-86 a BRZ velmi vážně přemýšlet :-!:yes:
To je hodně relativní, pořád je takový Golf GTI (případně Leon Cupra) auto, kterí si poměrně dost lidí může dovolit koupit i jako nové, což třeba u produktů "nejmenované" značky Porsche zdaleka až tak neplatí, ale to zrovna tobě určitě nemusím vysvětlovat... ;-):-)
P.S. Nehledě na to, že HH typu Golfu GTI je mnohem všestrannější auto, než klasické RWD kupé ala GT 86 za poměrně srovnatelnou cenu.
A to nemluvě třeba o Sciroccu, které se dá koupit už za levnější peníze (se slabším motorem)...
Samozřejmě že HotHatch je více všestrannější, ale také více kompromisnější ;-) Ale jako první stupeň do vyšších sfér dobrý základ :-)
white label: porovnávat s Porsche je nefér, je to speciálnější zboží, stejně jako např. BMW 1M nebo Nissan 370Z
Ano HH má své výhody i nevýhody, ale takový šíro HH už moc stejně není páč dozadu je tak místo pro kabelku mé přítelkyně a naši čivavu >:D
Můj názor je ten že vrcholný HH v dneší době v max výbavě by měl být do 650 000 Kč s DPH, možná jsem utopista, ale já to tak vydím. Pořád je to totiž jen upravený běžný seriový vůz pro rodinu a to míním bez urážky aby si to někdo špatně nevyložil...
Thomasino: ano Šíro kleslo ale vem si cenu ojetého Šíra s 1.4 motorem, za tu cenu mám velmi slušnou ojetou 350Z..