Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Tribeca 2008: ceny na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Umírňující facelift, vylepšení technických parametrů a rozšířená výbava způsobily navýšení ceny o 20 tisíc korun, první cena začíná na 1.249.800,-Kč, sedmimístné provedení pořídíte za 1.320.800,-Kč.

Subaru prožívá v ČR příjemné období, kdy se mu kontinuálně daří meziročně navyšovat prodejní výsledky. I v roce 2007 zaznamenalo další z prodejních rekordů a prodalo 978 vozů, o 93 vozů více než v roce 2006. K nárůstu přispěla nejen nová Impreza představená na podzim, která své prodeje zvýšila 1,5x, ale i model Tribeca s celkovým prodejem 78 kusů za rok 2007. Od svého představení v roce 2006 již tedy české silnice brázdí 119 těchto vozů.

I rok 2008 bude u Subaru rokem bohatým na produktové novinky. Můžeme se těšit nejen na novou Tribecu, ale i ostrou verzi Imprezy WRX STI, dieselové motory Boxer a nového Forestera.

Subaru Tribeca má nyní kosmeticky pozměněné vnější rozměry 4865 x 1880 x 1720 mm, rozvor zůstává dlouhý 2750 mm.

Po nevalných prodejních výsledcích modelu Tribeca (18 tisíc prodaných vozů místo plánovaných 36 tisíc) se automobilka Subaru rozhodla ke změně v podobě stylistického a technického faceliftu. Kontroverzní design přídě nepřitahoval asi zákazníky tak, jak automobilka původně plánovala. Nová Tribeca se představila už na autosalonu v New Yorku (6.-15. dubna 2007).

Zásadní úpravou prošla příď. Nevypadá nyní tak extravagantně, a to hlavně díky přepracovaným světlometům a nové masce s horizontálním žebrováním. Ta je nyní podle staré školy zpátky mezi světlomety a ne pod nimi, jak tomu u Tribeky doposud bylo. Světla dostala klasičtější zešikmený tvar.

Vyměněn byl i motor, jehož objem oproti stávajícímu boxeru 3,0 l (180 kW) byl zvětšen na 3,6 l (konkrétně 3630 cm3). Díky systému časování ventilů Dual AVCS (Dual Active Valve Control System) zůstanou jeho provozní náklady na podobné úrovni jako u třílitru. Nejvyšší výkon činí 190 kW při 6000 ot./min, točivý moment dosahuje maxima 350 Nm při 4000 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí 11,6 l/100 km (dosud 12,3 l/100 km), zrychlení z 0 na 100 km/h trvá se standardním pětistupňovým automatem 8,9 s (dosud 9,7 s), nejvyšší rychlost 1941 kg těžké sedmimístné verze činí 207 km/h (dosud 197 km/h).

Vylepšeno bylo nastupování a vystupování dozadu. Přepracovaný systém posunu a odklopení druhé řady sedadel spolu s novým madlem u C-sloupku ulehčuje pasažérům přístup ke třetí řadě sedadel. Prodej na českém trhu začne oficiálně 4. února 2008.

První cena pětimístné verze Comfort začíná na 1.249.800,-Kč. V základní výbavě je vedle stálého pohonu všech kol, automatické pětistupňové převodovky, stabilizačního systému a tempomatu, také rádio s CD a MP3 přehrávačem, měničem na 6 CD a 9 reproduktory, dvouzónová automaticky řízená klimatizace, elektricky seřiditelné sedadlo řidiče, 18palcová kola z lehké slitiny a automatické vyrovnávání světlé výšky zadní nápravy. Novým standardem Tribeky je přítomnost bi-xenonových světlometů už v základní výbavě. Sedmimístné provedení pořídíte za 1.320.800,-Kč.

Vyšší verze Executive má navíc podélné střešní nosiče, elektrické nastavování obou předních sedadel (pro řidiče s pamětí), kožený interiér (na výběr je černý nebo béžový), navigační systém se sedmipalcovým barevným displejem. To vše je za příplatek 149.000,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Avatar - Subaru4ever
9. 1. 2008 20:49
Re: srovnávací test
S křížkem jdeš jen částečně, jelikož ten srovnávací test vyšel jen tiskem, ne na netu. Ale jinak je to Autotip ročník 2007, číslo 12 strana 58. :-)
8. 1. 2008 21:51
Subaru...
...to má ťažké prispôsobiť sa Európe. To čo výjde najprv sa im nepáči, tak spravia facelift, ktorý sa im zase nepáči ale zrazu sa im začala páčiť počiatočná verzia. Forester kritizovali za málo priestoru, kvalitu interiéru atd. Nový forester je vätší a interiér je na úrovni. Ludia píšu prispevky typu: kde je kompaktnosť starého forestra ke je tá sparťánskosť interiéru...
Impréza to isté: "kde je modrá farba" , kde su zlaté disky". Daktorý si asi myslíte že autu sa bude 20 rokov stále to isté! Alebo hlašky typu: "subaru nemá motor" . Neviem kto to písal ale keby sa na tej 2 a polke turbu previezol... Bolo to písané aj tu Auto.cz v teste s imprezou 2,0 R : je predražená. OK cena v plnej výbave 723 800 KČ Konkurencia: Audi A3 1,8 T FSI 788500 KČ nie moc veľký rozdiel ale pozor! Audi neni štvorkolka a je v zákl. výbave. BMW 118i 717500 ! Ale! taktiež v zákl výbave a bez 4X4!!! Ďalej Škoda Octavia Scout 769 900 KČ . Subaru určite nie je predražené. Áno subaru sa zmenilo sa ale nie je dôvot písať nezmysly.
8. 1. 2008 21:21
Re: drahy
Tak to teda fakt sorry ale nájdi mi auto v tej kategorii s tou výbavou a pribliznymi parametrami a si frajer. Auto s zrovnatelným podvozkom BMW X5 3,0 zacina na cene 1 542000 kč a vzhľadom k tomu ze v základe nemá ani 1/10 z toho čo Tribeca cena pôjde oveľa, oveľa vyššie. takze :no:
Avatar - Subaru4ever
26. 12. 2007 20:50
Re: KVALITA????
Tý jo, promiň! To mi skutečně ulétlo. :*)
Avatar - Subaru4ever
25. 12. 2007 21:50
Re: KVALITA????
Mám takovej pocit, že když si jde člověk pořídit Scouta, tak není za 750000 Kč! U toho auta totiž musíš připlatit ještě za kola, za volant, za centrální zamikání, 5000 za náhradní klíč, 8000 za každou svíčku do každého válce motoru a za 15000 recyklační daň za ty plasty kolem dokola. Jinými slovy, aby Scout měl výbavu jiných normálních aut, musí stát cirka 1 milion.... Otázka nakonec: "Přijde ti normální platit 1 mil. za Škodovku?" >:D Za cenu Scouta můžeš mít Subaru Legacy/Outback, což je auto někde úplně jinde (viz. srovnávací test Autotip)..... Postesknutí nakonec: chtěl bych se dožít toho, kdy celý český národ prohlédne ten blud, že Škoda je nejlevnější, nejkvalitnější a nejlepší auto na světě. :-(