Subaru Tribeca 2008: ceny na českém trhu
Subaru prožívá v ČR příjemné období, kdy se mu kontinuálně daří meziročně navyšovat prodejní výsledky. I v roce 2007 zaznamenalo další z prodejních rekordů a prodalo 978 vozů, o 93 vozů více než v roce 2006. K nárůstu přispěla nejen nová Impreza představená na podzim, která své prodeje zvýšila 1,5x, ale i model Tribeca s celkovým prodejem 78 kusů za rok 2007. Od svého představení v roce 2006 již tedy české silnice brázdí 119 těchto vozů.
I rok 2008 bude u Subaru rokem bohatým na produktové novinky. Můžeme se těšit nejen na novou Tribecu, ale i ostrou verzi Imprezy WRX STI, dieselové motory Boxer a nového Forestera.
Subaru Tribeca má nyní kosmeticky pozměněné vnější rozměry 4865 x 1880 x 1720 mm, rozvor zůstává dlouhý 2750 mm.
Po nevalných prodejních výsledcích modelu Tribeca (18 tisíc prodaných vozů místo plánovaných 36 tisíc) se automobilka Subaru rozhodla ke změně v podobě stylistického a technického faceliftu. Kontroverzní design přídě nepřitahoval asi zákazníky tak, jak automobilka původně plánovala. Nová Tribeca se představila už na autosalonu v New Yorku (6.-15. dubna 2007).
Zásadní úpravou prošla příď. Nevypadá nyní tak extravagantně, a to hlavně díky přepracovaným světlometům a nové masce s horizontálním žebrováním. Ta je nyní podle staré školy zpátky mezi světlomety a ne pod nimi, jak tomu u Tribeky doposud bylo. Světla dostala klasičtější zešikmený tvar.
Vyměněn byl i motor, jehož objem oproti stávajícímu boxeru 3,0 l (180 kW) byl zvětšen na 3,6 l (konkrétně 3630 cm3). Díky systému časování ventilů Dual AVCS (Dual Active Valve Control System) zůstanou jeho provozní náklady na podobné úrovni jako u třílitru. Nejvyšší výkon činí 190 kW při 6000 ot./min, točivý moment dosahuje maxima 350 Nm při 4000 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí 11,6 l/100 km (dosud 12,3 l/100 km), zrychlení z 0 na 100 km/h trvá se standardním pětistupňovým automatem 8,9 s (dosud 9,7 s), nejvyšší rychlost 1941 kg těžké sedmimístné verze činí 207 km/h (dosud 197 km/h).
Vylepšeno bylo nastupování a vystupování dozadu. Přepracovaný systém posunu a odklopení druhé řady sedadel spolu s novým madlem u C-sloupku ulehčuje pasažérům přístup ke třetí řadě sedadel. Prodej na českém trhu začne oficiálně 4. února 2008.
První cena pětimístné verze Comfort začíná na 1.249.800,-Kč. V základní výbavě je vedle stálého pohonu všech kol, automatické pětistupňové převodovky, stabilizačního systému a tempomatu, také rádio s CD a MP3 přehrávačem, měničem na 6 CD a 9 reproduktory, dvouzónová automaticky řízená klimatizace, elektricky seřiditelné sedadlo řidiče, 18palcová kola z lehké slitiny a automatické vyrovnávání světlé výšky zadní nápravy. Novým standardem Tribeky je přítomnost bi-xenonových světlometů už v základní výbavě. Sedmimístné provedení pořídíte za 1.320.800,-Kč.
Vyšší verze Executive má navíc podélné střešní nosiče, elektrické nastavování obou předních sedadel (pro řidiče s pamětí), kožený interiér (na výběr je černý nebo béžový), navigační systém se sedmipalcovým barevným displejem. To vše je za příplatek 149.000,-Kč.