Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v Ženevě 2006

Libor Zezulka
Subaru se přijelo do Ženevy pochlubit evropskou verzí sedmimístného SUV Tribeca, které se už v zámořském provedení prodává v USA.

Evropská Tribeca prošla tradičně mnoha úpravami, aby dokázali splnit požadavky náročných Evropanů a vyhovět zdejším cestovním podmínkám. Budoucnost Subaru nastínila studie Subaru B5-TPH.

B9 Tribeca

Nové Subaru Tribeca je dalším zástupcem značky, který nese novou masku symbolizující přední profil letounu, což má být odkaz na leteckou historii mateřské firmy. Tribeca bude zřejmě nejdražším civilním Subaru všech dob. Sedmimístné SUV má samozřejmě symetrický pohon všech kol, který zdědilo spolu s podvozkovou platformou ze Subaru Legacy. Tribeca se však Legacy hodně přerostla. Na délku měří 4 857 mm, na šířku 1 878 mm a na výšku 1686 mm, rozvor činí 2 749 mm. Světlá výška je 213 mm.

Vnitřní prostor svou variabilitou a rozměry připomíná spíše velkoprostorový automobil. Příplatkovou třetí řadu sedadel je možno sklopit, čímž vznikne rovná podlaha rozměrného zavazadelníku. Evropská verze má elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka, vyšší hmotnostní limit pro tažení přívěsu, přepracovanou brzdovou soustavu a naladění podvozku tak, aby vlastnosti vlajkové lodi japonské prestižní značky odpovídaly představám náročných Evropanů, zvyklých na odlišné cestovní podmínky (hodně zatáček, rozdílní povrchy atd.).

Pohon 1925 kg těžkého Subaru zajišťuje šestiválec boxer o objemu 3,0 l, který je znám z vrcholných luxusních verzí Legacy nebo Outbacku. V Tribece dosahuje nejvyššího výkonu 180 kW při 6600 ot./min, křivka točivého momentu má vrchol 297 Nm při 4200 ot./min. Automobil se dodává mj. s pětistupňovou automatickou převodovkou, osmnáctipalcovými koly a stabilizačním systémem. Prodej bude zahájen na podzim letošního roku.

Standardní výbava zahrnuje čelní, boční a hlavové airbagy, symetrický pohon všech kol, dynamickou kontrolu stability VDC, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, systém bezklíčového vstupu, rádio s CD a MP3 přehrávačem. Za příplatek si bude možné pořídit DVD navigaci, zadní zábavný DVD systém, třetí řadu sedadel, elektrickou panoramatickou střechu.

Subaru B5-TPH

Subaru BT-TPH neboli Subaru BT Turbo Parallel Hybrid ukazuje, kolik různých koncepcí lze spojit v jeden celek. Studie Subaru prezentovaná rovněž na ženevském autosalonu v sobě spojuje vlastnosti sportovního kombi, coupé a SUV. Třídveřový koncept s tvary sportovního kombi má světlou výšku SUV (200 mm), ale koncepce interiéru odpovídá kupé. Vůz stojí na podvozku se symetrickým pohonem všech kol AWD a hybridním ustrojím sestávajícím se z dvoulitrového plochého motoru s výkonem 190 kW a točivého momentu 343 Nm a elektrického motoru o výkonu 10 kW (točivý moment – 150 Nm) umístěného mezi zážehový motor a automatickou převodovku.


Libor Zezulka