Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v Ženevě 2008

Vitek
Diskuze (0)
Brčálově zelený koncept, vystavený již v Tokiu, nemohl být osazen ničím čistším než elektropohonem.

G4e Concept

Tradiční problém kam s nimi (s akumulátory), vyřešili konstruktéři integrací článků do podlahy interiéru, což se jeví i z hlediska rozložení hmoty a výšky těžiště jako optimální volba. Konstrukce článků Li-Ion dává akusadě kapacitu pro dojezd 200 km na jedno nabití. Design, který je u konceptů tím zásadním faktorem, je v tomto případě až překvapivě blízký sériové realitě dneška. Pokud by se něco podobného vyrábělo, došlo by zřejmě k zjednodušení zadního výklopného víka, u studie převážně tvořeného vyztuženým proskleným dílem, výměny kamer za konvenční vnější zpětná zrcátka a k umravnění by asi došlo také v rudém interiéru.

Zbytek auta, včetně koncových svítilen připomínajících styl Imprezy, by se snadno mohl objevit na modelu menším než je aktuální model Impreza. To by ostatně byl krok zapadající do strategie přiblížení se většímu počtu zákazníků. Atraktivní Subaru velikosti Fabie by si nejen v Evropě našlo mnoho zákazníků.

Forester

První, co při pohledu na vozidlo upoutá, je zcela nová maska, která navazuje na vzhled, kterým se prezentovala nová Tribeca. Forester nyní působí majestátněji, to kvůli rozvoru delšímu o 91 mm (nyní 2616 mm) a vyšší světlé výšce, která narostla o dva centimetry na 225 mm. V interiéru se také odehrály velké změny, po vzoru Tribecy a Imprezy dostává Forester konečně interiér hodný 21. století. Z nové generace by měl být ještě lepší výhled na provoz před vozem, zůstávají také tradiční ohromná zpětná zrcátka (viz fotogalerie). Interiér by měl díky delšímu rozvoru nabídnout pasažérům více prostoru.

Na pohonných agregátech se mnoho nemění, v nabídce se ovšem pro evropský trh objevuje dlouho očekávaný čtyřválcový turbodiesel. Co se týče bezpečnosti, nový Forester je pochopitelně o kus vpředu. Díky zesílené karoserii nabídne větší pasivní bezpečnost, standardem pro všechny verze jsou například hlavové airbagy či čidlo, detekující převrácení vozu. Optimalizované šasi nabídne nejen větší bezpečnost, ale také lepší jízdní vlastnosti díky systému Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3). Subaru také nyní jako standard ke všem motorizacím i všem typům převodovek dodává systém jízdní stability a trakce Vehicle Dynamics Control (VDC), který byl v minulosti vyhrazen pouze pro vozy s automatickou převodovkou. O kontakt zadních kol s vozovkou se stará lichoběžníková náprava. Kotoučové brzdy se nastěhovaly i pro základní specifikace na všechna čtyři kola a k dispozici je standardně i brzdový asistent. A pochopitelně, Forester je stále permanentní čtyřkolka se symetricky uspořádaným hnacím ústrojím a ležatými motory před přední nápravou.

Legacy 2.0D, Outback 2.0D

Model střední třídy se konečně může nadechnout k evropskému boomu, protože společně se svou SUV-verzí právě nyní dostává do svého portfolia vysněný diesel. O dvoulitrovém boxeru, který Subaru vytvořilo pro evropský trh toho bylo napsáno již mnoho. Ze zdvihového objemu 1998 cm3 získali konstruktéři obvyklých 110 kW při 3600 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm při 1800 ot./min. Kombinovaná spotřeba sedanu Legacy s tímto motorem činí 5,6 l/100 km. S novým motorem byla vyvíjena také nové převodovka. Ačkoli standardem v této kubatuře a skupině motorů je dnes už šestistupňové ručně řazené ústrojí, nabídne Subaru sice novou, ale jen pětistupňovou převodovku. Karoserie vozů musela být kvůli pro značku netradičnímu motoru také dále upravována. Pracovalo se na uložení motoru, vhodně umístěných tlumících prvcích a materiálech, pohlcujících vibrace a hluk pocházející z motorového prostoru. Zesíleny byly také brzy a posilovač brzdného účinku. Součástí výbavy bude standardně filtr pevných částic.

BM


Vitek
Diskuze (0)