Zelenání zasáhlo i výrobce tradičních čtyřkolek, který musí překonávat hendikep v podobě ekologicky nevýhodného stálého pohonu všech kol u většiny modelů. Jednu z možných cest ukazuje technicky pokročilý a propracovaný koncept Hybrid Tourer, jinou...

Zelenání zasáhlo i výrobce tradičních čtyřkolek, který musí překonávat hendikep v podobě ekologicky nevýhodného stálého pohonu všech kol u většiny modelů. Jednu z možných cest ukazuje technicky pokročilý a propracovaný koncept Hybrid Tourer, jinou malý elektromobil Stella, v současné době již prakticky testovaný japonským ministerstvem životního prostředí. Bez povšimnutí ale nezůstaly ani tendence k nenákladnému zvyšování zisků z jednotlivých modelů, a tak se narodil „poterénněný“ model Impreza VX.

Impreza XV

Jediná novinka japonského výrobce, určená pro sériovou výrobu, těží z momentální obliby oplastovaných pseudoterénních modelů, odvozených od standardních produkčních hatchbacků jen s minimálními náklady.

Proti většině ostatních má velkou výhodu v permanentním pohonu všech kol, provedené úpravy sledovaly zvýšení světlé výšky a nezbytné úpravy pro zachování potřebné stability.

Vzhledové a praktické úpravy se omezily na dodatečné oplastování prahů a lemů blatníků, specifické nárazníky se zvýrazněnou maskou, specifická kola a masivní černé střešní ližiny.

Uvnitř je rozsah úprav ještě menší a omezil se de facto na hnědé čalounění sedadel. I přes minimalistický rozsah provedených úprav patří modelu XV označení crossover a výsada třetí verze v rámci řady Impreza.

K pohonu poslouží oba dvoulitry z nabídky, tedy atmosférický zážehový i diesel, oba s výkonem 110 kW. Diesel jako jediný se šestistupňovou převodovkou, zatímco benzinový motor s výběrem mezi pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou skříní, spojenou se záměnou mezinápravového diferenciálu za elektromagnetickou rozdělovací spojku.

Hybrid Tourer Concept

Subaru Hybrid Tourer Concept sklízí úspěchy již od tokijského autosalonu a naznačuje směrování značky v nejbližší budoucnosti.

Má v sobě spojovat tradiční konstrukční prvky s novým přístupem v podobě použití elektromotorů nebo designu exteriéru i interiéru. Historicky poprvé se veřejnosti představuje plochý motor s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním. Spojení s hybridní technikouí, stálým pohonem všech kol a bezestupňovou převodovkou CVT (Lineartronic) přináší novou úroveň kombinace jízdního komfortu se špičkovými výkony a přijatelnou spotřebou.

Čtyřmístné kupé s křídlovými dveřmi je dlouhé 4630 mm, široké 1890 mm a vysoké 1420 mm. Kromě jiné techniky přináší i asistent EyeSight+, vybavený stereokamerou.

Stella Plug-in

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, již před časem úspěšně dokončil vývoj prototypu elektromobilu Subaru Stella s možností dobíjení ze zásuvky, který se již loni objevil na veřejných komunikacích v Japonsku. FHI poskytl japonskému Ministerstvu životního prostředí patnáct kusů prototypu Plug-in Stella k ověřovacím zkouškám v podobě běžného užívání pěti prefekturami a magistráty.

Nový typ má výkon motoru z dřívějších 40 na současných 47 kW, přičemž k lepší hospodárnosti přispívá odlehčení karoserie a vyladění řídicí jednotky motoru. Kromě optimalizace bateriového modulu a jeho celkového zmenšení se rovněž změnil přístrojový panel a design interiéru. Technické specifikace sériově vyráběného elektromobilu, který bude představen letos v létě, jsou prakticky shodné se současným prototypem.

Japonské Ministerstvo životního prostředí nyní propaguje vozidlo příští generace s cílem podpořit širší používání elektromobilů.

Koncern FHI se věnuje výzkumu lithiových baterií, ke kterým se upírá pozornost coby k možnému budoucímu prostředku uchovávání energie v elektromobilech. FHI od června 2006 ve spolupráci s Tokyo Electric Power Co., Inc. vyvíjí model Subaru R1e. Od letošního července plánuje firma v Japonsku testovat sériově vyráběné elektromobily a přibližně 170 těchto elektromobilů by se mělo objevit na veřejných komunikacích již v průběhu tohoto fiskálního roku. Nastavení cen, způsob prodeje a zajišťování poprodejního servisu se v současnosti řeší.

Elektrické Subaru Stella má vnější rozměry 3.395 x 1.475 x 1.660 mm, pohotovostní hmotnost 1.010 kg a je schopno jízdy rychlostí 100 km/h. Lithiové akumulátory s celkovým napětím 346 V mají kapacitu 9 kWh, která vystačí na jízdu do vzdálenosti 80 km. Pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem, s nejvyšším výkonem 47 kW a točivým momentem 170 Nm. Nabití na 80 % kapacity z domácí zásuvky 100 nebo 200 V trvá 15 minut

Ladislav Čermák


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…