Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v Ženevě: BRZ a pětidveřová Impreza

David Bureš
Diskuze (1)
Zatímco BRZ použije dvoulitrový boxer o výkonu 147 kW, pod kapotou nové Imprezy bude 1,6litrový boxer.

Subaru oficiálně oznámilo, že na ženevském autosalonu představí evropskou verzi sporťáku BRZ, který byl vyvíjen ve spolupráci s Toyotou. Vedle tohoto modelu bude Subaru letos v Palexpu vystavovat evropské provedení pětidveřové Imprezy nové generace.

Pod přední kapotou Subaru BRZ nalezneme tak jako v sesterské Toyotě GT 86 atmosféricky plněný boxer o objemu 2,0 l s přímým vstřikováním D-4S a výkonem 147 kW (200 k). Má totožné vrtání a zdvih: 86 mm. Díky použití motoru s protiběžnými písty má BRZ velice nízko položené těžiště.

Šestistupňová převodovka je buď klasická manuální, nebo samočinná s řazením pádly. Automat má ještě rychlejší mód S, v režimu M se dají měnit rychlosti manuálně. Maximální točivý moment činí 205 Nm, obě skříně jej přenášejí výhradně na zadní nápravu.

Oproti sesterské Toyotě se BRZ liší jen nepatrně. Hlavní odlišnosti jsou na přídi, BRZ má přední nárazník s lamelovou mřížkou místo voštinové. Nad mlhovkami najdeme pás LED diod. Ozdoba v předních blatnících je chromovaná. Tvar koncových světel je sice shodný, ale grafika odlišná, u Subaru se více červenají.

Čtvrtá generace Imprezy s pětidveřovou karoserií byla tak jako BRZ přestavena již loni. Automobilka slibuje, že vůz bude velice spolehlivý, bezpečný a bude se pyšnit skvělými jízdními vlastnostmi. Těchto rysů chce Subaru dosáhnout díky symetrickému pohonu všech kol a motoru typu boxer. Konstruktéři se také zaměřili na zlepšení zpracování interiéru, nabízené agregáty mají být úspornější než dříve.

Na evropských trzích bude Impreza poháněna 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem s protiběžnými písty. Ten v provedení pro Japonsko dosahuje výkonu 85 kW v 5600 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 148 Nm při 4000 min-1. Na japonském trhu je dostupný i zážehový dvoulitr se 110 kW a 196 Nm.

Subaru letos slaví 40 let používání pohonu všech kol. Na toto výročí japonská automobilka upozorní i v Ženevě, pro návštěvníky autosalonu mimo jiné přichystala virtuální hru, ve které si vyzkoušejí, jaké výhody jim symetrický pohon všech kol může přinést.

David Bureš
Diskuze (1)
14. 2. 2012 16:52
Impreza
Pochybuji, že jediný benzínový motor imprezy bude mít 85kW. Očekávám nějaké turbo nebo přeci jen ten dvoulitr. A myslím klasickou impreu, žádné WRC