Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru ve Frankfurtu 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Automobilka Subaru ve Frankfurtu konečně předvádí třetí generaci modelu Impreza v evropském provedení. Vedle ní na stánku září studie Impreza WRC Concept, nové malé Justy a modernizované SUV Tribeca.

Subaru Justy

Jednou z premiér na stánku automobilky Subaru se stalo i představení nového modelu Justy, které v nabídce značky plní roli základního modelu. Tento automobil má vynikat dobrou manévrovatelností a na svou velikost i velkým vnitřním prostorem. Jak to už dnes bývá, má být také v provozu ekonomičtější než jeho předchůdce. Justy bude dodáváno společností Daihatsu Motor Co., Ltd., na základě úmluv o výrobě s FHI (Fuji Heavy Industrie – vlastník značky Subaru).

Na evropském trhu budou k dispozici dvě verze: sportovnější 1.0S a více praktická 1.0E, obě s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy.

Obě provedení malého pětidveřového automobilu jsou vybavena zážehovým tříválcem o objemu 1,0 litru, který poskytuje výkon 51 kW (69 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 94 Nm při 3600 ot./min. S touto pohonnou jednotkou dosáhne Justy maximální rychlosti 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,9 s a kombinované spotřeby paliva 5,0 l na 100 km.

Subaru Justy je dlouhé 3610 mm, široké 1665 mm, vysoké 1550 mm a má rozvor 2430 mm. Verze 1.0E se pohybuje na ocelových discích s pneumatikami o rozměru 155/80 R13 a verze 1.0S má lité disky s pneumatikami o rozměru 175/65 R14.

V provedení 1.0E disponuje Justy předními a bočními airbagy, vnějšími elektricky ovládanými zrcátky v barvě karoserie, klimatizací, rádiem s CD mechanikou a systémy ABS a EBD. Verze 1.0S přidává okenní airbagy, chromovou hlavici řadící páky a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Subaru Tribeca

Po nevalných prodejních výsledcích modelu Tribeca se automobilka Subaru rozhodla ke změně v podobě stylistického a technického faceliftu. Kontroverzní design přídě nepřitahoval asi zákazníky tak, jak automobilka původně plánovala. Světová premiéra faceliftované Tribecy proběhla již v dubnu na autosalonu v New Yorku a ve Frankfurtu, tak šlo o evropskou premiéru.

Zásadní úpravou prošla příď. Nevypadá nyní tak extravagantně, a to hlavně díky přepracovaným světlometům a nové masce s horizontálním žebrováním. Ta je nyní podle staré školy zpátky mezi světlomety a ne pod nimi, jak tomu u Tribecy doposud bylo. Světla dostala klasičtější zešikmený tvar.

Změny proběhly i pod kapotou, kde se usadil šestiválcový boxer o objemu 3,6 litru s výkonem 190 kW (258 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 350 Nm při 4000 ot./min. Tribeca s tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 207 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s a kombinované spotřeby 11,6 litru paliva na 100 km.

Vylepšeno bylo nastupování a vystupování dozadu. Přepracovaný systém posunu a odklopení druhé řady sedadel spolu s novým madlem u C sloupku ulehčuje pasažérům přístup ke třetí řadě sedadel.

Subaru Impreza

Nejdůležitější premiérou na stánku automobilky Subaru se stalo uvedení třetí generace modelu Impreza pro Evropský trh, kam vstupuje s karoserií hatchback, osvědčeným pohonem všech kol Symmetrical AWD a plochými čtyřválci 1.5R a 2.0R.

O nové Impreze toho bylo napsáno již mnoho a evropské provedení se svým exteriérem a interiérem nijak zásadně neodlišuje od verzí pro Japonsko a USA, podívejme se tedy s jakými výkony přichází na náš kontinent. Základní provedení je vybaveno čtyřválcem o objemu 1,5 litru s výkonem 79 kW (107 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 142 Nm při 4200 ot./min. Druhou pohonnou jednotkou je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k) při 6400 ot./min. a točivém momentu 196 Nm při 3200 ot./min. Síla obou motorů je přenášena na všechna čtyři kola přes pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Impreza s motorem 1.5R dosahuje s manuální převodovkou maximální rychlosti 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,0 s a kombinované spotřeby paliva 7,5 litru, ta je stejná i pro provedení s automatickou převodovkou, ale zrychlení se prodlouží na 15,1 s a maximální rychlost klesne na 167 km/h. S dvoulitrem a manuální převodovkou dosahuje Impreza maximální rychlosti 193 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s a kombinované spotřeby paliva 8,4 litru. V případě, že je dvoulitrový čtyřválec spojen s automatickou převodovkou, dosáhne Impreza maximální rychlosti 182 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 s a kombinované spotřeby 8,2 litru paliva na 100 km.

Pětidveřový hatchback je dlouhý 4415 mm, široký 1740 mm, vysoký 1475 mm a má rozvor náprav 2620 mm. Karoserie nové Imprezy má být podle automobilky lehčí a pevnější než u předchozí generace, navíc v klíčových bodech je skelet zesílen přidáním vysokopevnostní oceli. Motor je uložen ještě níž než dřív pro dosažení co nejnižšího těžiště. Zásadní novinkou jsou okenní rámy na dveřích, které mají přispívat k celkové tuhosti karoserie a nižší hladině hluku v interiéru.

U Subaru samozřejmě při vývoji nové Imprezy mysleli i na bezpečnost cestujících a v nabídce Imprezy jsou čelní, boční i hlavové airbagy, systém regulace jízdní dynamiky VDC (Vehicle Dynamics Control) a ABS.

Subaru Impreza WRC Concept

Vedle sériové Imprezy je velkým tahákem na stánku automobilky Subaru koncept, který je odvozen od sériového vozu a nese označení Impreza WRC Concept. Tento automobil má předvést kam míří Subaru ve světových rallye.

Subaru ve svých tiskových materiálech vydaných pro frankfurtský autosalon neuvádí o tomto voze žádné bližší informace, ale je více než jasné, že jde o budoucího zástupce automobilky na tratích světových soutěží. Od sériového modelu se odlišuje především rozšířenými blatníky, mohutnými nárazníky, novou kapotou a velkým spoilerem na zádi. Pod kapotou se z největší pravděpodobností usadil přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)