Automobilka Subaru ve Frankfurtu konečně předvádí třetí generaci modelu Impreza v evropském provedení. Vedle ní na stánku září studie Impreza WRC Concept, nové malé Justy a modernizované SUV Tribeca.

Subaru Justy

Jednou z premiér na stánku automobilky Subaru se stalo i představení nového modelu Justy, které v nabídce značky plní roli základního modelu. Tento automobil má vynikat dobrou manévrovatelností a na svou velikost i velkým vnitřním prostorem. Jak to už dnes bývá, má být také v provozu ekonomičtější než jeho předchůdce. Justy bude dodáváno společností Daihatsu Motor Co., Ltd., na základě úmluv o výrobě s FHI (Fuji Heavy Industrie – vlastník značky Subaru).

Na evropském trhu budou k dispozici dvě verze: sportovnější 1.0S a více praktická 1.0E, obě s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy.

Obě provedení malého pětidveřového automobilu jsou vybavena zážehovým tříválcem o objemu 1,0 litru, který poskytuje výkon 51 kW (69 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 94 Nm při 3600 ot./min. S touto pohonnou jednotkou dosáhne Justy maximální rychlosti 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,9 s a kombinované spotřeby paliva 5,0 l na 100 km.

Subaru Justy je dlouhé 3610 mm, široké 1665 mm, vysoké 1550 mm a má rozvor 2430 mm. Verze 1.0E se pohybuje na ocelových discích s pneumatikami o rozměru 155/80 R13 a verze 1.0S má lité disky s pneumatikami o rozměru 175/65 R14.

V provedení 1.0E disponuje Justy předními a bočními airbagy, vnějšími elektricky ovládanými zrcátky v barvě karoserie, klimatizací, rádiem s CD mechanikou a systémy ABS a EBD. Verze 1.0S přidává okenní airbagy, chromovou hlavici řadící páky a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Subaru Tribeca

Po nevalných prodejních výsledcích modelu Tribeca se automobilka Subaru rozhodla ke změně v podobě stylistického a technického faceliftu. Kontroverzní design přídě nepřitahoval asi zákazníky tak, jak automobilka původně plánovala. Světová premiéra faceliftované Tribecy proběhla již v dubnu na autosalonu v New Yorku a ve Frankfurtu, tak šlo o evropskou premiéru.

Zásadní úpravou prošla příď. Nevypadá nyní tak extravagantně, a to hlavně díky přepracovaným světlometům a nové masce s horizontálním žebrováním. Ta je nyní podle staré školy zpátky mezi světlomety a ne pod nimi, jak tomu u Tribecy doposud bylo. Světla dostala klasičtější zešikmený tvar.

Změny proběhly i pod kapotou, kde se usadil šestiválcový boxer o objemu 3,6 litru s výkonem 190 kW (258 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 350 Nm při 4000 ot./min. Tribeca s tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 207 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s a kombinované spotřeby 11,6 litru paliva na 100 km.

Vylepšeno bylo nastupování a vystupování dozadu. Přepracovaný systém posunu a odklopení druhé řady sedadel spolu s novým madlem u C sloupku ulehčuje pasažérům přístup ke třetí řadě sedadel.

Subaru Impreza

Nejdůležitější premiérou na stánku automobilky Subaru se stalo uvedení třetí generace modelu Impreza pro Evropský trh, kam vstupuje s karoserií hatchback, osvědčeným pohonem všech kol Symmetrical AWD a plochými čtyřválci 1.5R a 2.0R.

O nové Impreze toho bylo napsáno již mnoho a evropské provedení se svým exteriérem a interiérem nijak zásadně neodlišuje od verzí pro Japonsko a USA, podívejme se tedy s jakými výkony přichází na náš kontinent. Základní provedení je vybaveno čtyřválcem o objemu 1,5 litru s výkonem 79 kW (107 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 142 Nm při 4200 ot./min. Druhou pohonnou jednotkou je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k) při 6400 ot./min. a točivém momentu 196 Nm při 3200 ot./min. Síla obou motorů je přenášena na všechna čtyři kola přes pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Impreza s motorem 1.5R dosahuje s manuální převodovkou maximální rychlosti 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,0 s a kombinované spotřeby paliva 7,5 litru, ta je stejná i pro provedení s automatickou převodovkou, ale zrychlení se prodlouží na 15,1 s a maximální rychlost klesne na 167 km/h. S dvoulitrem a manuální převodovkou dosahuje Impreza maximální rychlosti 193 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 s a kombinované spotřeby paliva 8,4 litru. V případě, že je dvoulitrový čtyřválec spojen s automatickou převodovkou, dosáhne Impreza maximální rychlosti 182 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 s a kombinované spotřeby 8,2 litru paliva na 100 km.

Pětidveřový hatchback je dlouhý 4415 mm, široký 1740 mm, vysoký 1475 mm a má rozvor náprav 2620 mm. Karoserie nové Imprezy má být podle automobilky lehčí a pevnější než u předchozí generace, navíc v klíčových bodech je skelet zesílen přidáním vysokopevnostní oceli. Motor je uložen ještě níž než dřív pro dosažení co nejnižšího těžiště. Zásadní novinkou jsou okenní rámy na dveřích, které mají přispívat k celkové tuhosti karoserie a nižší hladině hluku v interiéru.

U Subaru samozřejmě při vývoji nové Imprezy mysleli i na bezpečnost cestujících a v nabídce Imprezy jsou čelní, boční i hlavové airbagy, systém regulace jízdní dynamiky VDC (Vehicle Dynamics Control) a ABS.

Subaru Impreza WRC Concept

Vedle sériové Imprezy je velkým tahákem na stánku automobilky Subaru koncept, který je odvozen od sériového vozu a nese označení Impreza WRC Concept. Tento automobil má předvést kam míří Subaru ve světových rallye.

Subaru ve svých tiskových materiálech vydaných pro frankfurtský autosalon neuvádí o tomto voze žádné bližší informace, ale je více než jasné, že jde o budoucího zástupce automobilky na tratích světových soutěží. Od sériového modelu se odlišuje především rozšířenými blatníky, mohutnými nárazníky, novou kapotou a velkým spoilerem na zádi. Pod kapotou se z největší pravděpodobností usadil přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D

Hlavní město plánuje koupit pozemky v Písnici za zhruba…

 
Zdroj: redakce

Štítky Subaru Frankfurt 2007

 












Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod se zeťákem herečky Šulcové

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod…

Každou chvíli si vyznávali lásku na sociálních sítích, ale loni to utichlo. Produkční a blogerka Ester…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Sandra

Sandra "Medojed" Mašková v pořadu Fight!: Zápasení…

Je aktuálně nejúspěšnější a nejpopulárnější zápasnicí Čechách. Sandra Medojed Mašková navíc patří mezi největší…

 

Reflex.cz

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů není. Je to lež, která útočí na tradiční rodinu

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů…

Dva naprosto různé pohledy na fakt, že ženy mají tenčí výplatní pásky, přinese druhé vydání pořadu Proti Sobě…