Hlavní novinkou Subaru pro letošní rok je nové Legacy a Outback. Ve Frankfurtu proto krátce před startem prodeje nesměly chybět.

Legacy

Nová generace si ponechává agresivitu svého předchůdce. Místo horizontálně orientovaných předních světlometů ale přichází s výraznými nahoru protaženými světly, která ji na první pohled odliší. Maska chladiče používá motiv křídla, který odkazuje na leteckou minulost automobilky, na ni navazuje ostře tvarovaná kapota motoru.

Výrazně se změnil boční profil. Sedan poprvé přišel o malé okénko za zadními dveřmi. Změny u kombi jsou výraznější. U Subaru se vzdali rozměrného bočního okna v oblasti zavazadlového prostoru, které dosud překrývalo poslední sloupek karoserie. Mezigenerační nárůst rozměrů je poměrně výrazný. Délka narostla u sedanu o 65 mm a u kombi o 55 mm, ještě markantnější je ale prodloužení rozvoru o 80 mm na výsledných 2750 mm. Z toho profitují především cestující – délka interiéru narostla o plných 29 cm (!) na 2190 mm. Posádka vozu získá prostor i v příčném směru, vnitřní šířka je o 10 cm větší (1545 mm), přičemž karoserie nové generace je širší o 50 mm (1780 mm). Nové Legacy je ale také vyšší, konkrétně sedan o 80 mm a kombi o 65 mm. Přesto ale vnější rozměry zaostávají za rekordmany střední třídy insignií a mondeem.

Základním motorem bude přepracovaný atmosférický dvoulitr DOHC. Jeho nejvyšší výkon zůstává na 110 kW při 6000 min-1, maximum točivého momentu 196 Nm je nově položeno o 200 otáček níž, v 3000 min-1. Motor má lepší složení emisí (splňuje Euro 5), k čemuž přispěla úprava spalovací komory, nový tvar kanálů i velikost katalyzátoru. Nové sací potrubí z pryskyřice je laděné pro lepší průběh točivého momentu. Manuální převodovka má konečně šest převodových stupňů místo dosavadních pěti.

Čtyřválec 2,5 SOHC má variabilní časování ventilů i-AVLS. Rozsah úprav je podobný jako u dvoulitru, změn se ale dočkalo i naladění charakteristiky motoru. Nejvyšší výkon je 123 kW při 5600 min-1 (dosud 127 kW v 6000 min-1) a maximum optimalizované křivky točivého momentu 229 Nm leží v 4000 min-1 (dosud 227 Nm při 4400 min-1). Tato úprava lépe sedí k nové bezestupňové převodovce Lineartronic, která je u této pohonné jednotky standardem (pro 2,0i je za příplatek).

Vrcholem benzinových motorů bude přeplňovaný 2,5GT. Od atmosférického motoru se liší rozvodem ventilů DOHC s duálním časováním ventilů AVCS a osazením turbodmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu. Tento typ motoru dosud Subaru nabízelo jen v japonském Legacy STI. V Evropě nahradí atmosférický šestiválec 3,0R (180 kW).

Čtvrtým, avšak prodejně nejdůležitějším motorem je 2,0D Subaru Boxer Diesel. Nejvyšší výkon je 110 kW při 3600 min-1, točivý moment vrcholí 350 Nm mezi 1800 a 2400 min-1. Také tento motor dostane šestistupňovou manuální převodovku místo současné pětistupňové. Kombinovaná spotřeba je 5,3 l/100 km.

Systém Symmetrical AWD kombinuje motor typu boxer se stálým pohonem všech kol. V závislosti na typu převodovky jsou k dispozici tři typy centrálního diferenciálu, který je základem AWD. Poprvé od uvedení modelu Subaru 1000 v roce 1966 se japonská automobilka rozhodla k tak zásadnímu kroku, jakým je změna uložení motoru. Místo přímého upevnění ke karoserii je motor s převodovkou namontován prostřednictvím kolébkového rámu, který po stranách přesahuje převodovou skříň. Cílem nové konstrukce je zvýšit celkovou úroveň pohodlí, jízdní výkony i bezpečnost v případě kolize. Na přední nápravě je použito zavěšení McPherson. Kromě jejího připevnění k pomocnému rámu konstruktéři ve srovnání s minulou generací změnili geometrii, rozšířili rozchod kol, zvětšili zdvih tlumičů a zvýšili tuhost stabilizátorů. Zavěšení zadní nápravy používá vyspělou konstrukci s dvojitými lichoběžníky. Ve verzi Sport navíc obě nápravy dostanou tlumiče Bilstein.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny

Světová konference o klimatu COP24 v polských Katovicích…

Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů

Katarská státní společnost Qatar Petroleum oznámila podle…

Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky

Německá vláda se po dlouhých debatách shodla na návrhu…

 
Zdroj: redakce

Štítky Subaru Frankfurt 2009

 












Blesk.cz

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

 

iSport.cz

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě BBC ji porazil golfista Molinari

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě…

Nejlepším sportovcem světa za rok 2018 byl podle BBC golfista Francesco Molinari. Ital, jenž letos vyhrál…

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila Procházkova paráda

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila…

Viktoria Plzeň zakončila podzim výhrou, v 19. kole porazila doma Karvinou 2:1. V sedmé minutě se prosadil Jan…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…