Subaru vítězí v německých statistikách
Po úspěchu ve statistikách TÜV Autoreport 2006 Subaru obstálo i v dalším hodnocení poruchovosti - největší výrobce osobních automobilů s pohonem všech kol na světě prošel na jedničku i v dalším německém hodnocení ADAC AutoMarxX 2006: Při vyhodnocení statistik závad za rok 2005 prováděného ADAC AutoMarx obsadila značka Subaru 1. místo před Mini a Mazdou.
V ohnisku aktuálních výzkumů byla dlouhodobá jakost a tak získala statistika závad speciální zohlednění v AutomarxX. Podle něho mají řidiči Subaru v roce 2005 s průměrným definičním poruchovým číslem (počet poruch na 1.000 registrovaných vozidel) o hodnotě 7,12 nejnižší kvótu výpadků mezi všemi výrobci a Subaru se umístilo před Mini, Mazdou, Toyotou, Hondou a Mitsubishi. V porovnání s předcházejícími roky se tak Subaru výrazně zlepšilo: V předchozích letech 2004 a 2003 činila hodnota definičního poruchového čísla 8,1 a specialista na vozy s pohonem všech kol tak ve statistice poruchovosti obsadil vždy druhé místo.
Ve „spokojeností s produktem“ obsadilo Subaru 3. místo se známkou 1,33 za Porsche a Toyotou. Excelentní výsledek v aktuálním hlášení stanic technických kontrol – TÜV Autoreport 2006, v němž Subaru Forester vyhrál „královskou třídu" jednoletých až tříletých vozidel, přinesl pro Subaru se známkou 1,62 3. místo za Porsche a Toyotou.
Tyto dobré výsledky přinesly značce Subaru pozitivní ohlasy v tisku, které se odrážejí v AutoMarxX v kategorii „síla trendu“. Zde se Subaru zlepšilo a se známkou 1,67 z desátého místa z minulého roku se posunulo na 4. pořadí v aktuálním ADAC AutoMarxX z června 2006.
V průběhu výzkumu AutoMarxX, jež je realizován odbornou vysokou školou Gelsenkrichen ve spolupráci s ADAC, prováděla společnost ADAC dvakrát ročně průzkum u řidičů 33 nejdůležitějších automobilových značek v Německu. V pořadí umístění výrobců hraje vedle otázek různých kategorií, jakými jsou image značky, síla na trhu, spokojenost zákazníků a kvalita produktu, důležitou roli také statistická vyhodnocení o četnosti poruch.
Ve statistice poruch zveřejňuje ADAC výsledky 78 populárních jedno- až šestiletých modelů, které ve třech po sobě jdoucích letech dosáhly nejméně jedenkrát počtu 10.000 registrací do provozu. Z tohoto důvodu se specialista na pohon všech kol - Subaru - coby menší dovozce s nižšími počty registrací v oficiální statistice nenachází, vychází však ze statistik s nejnižším definičním číslem poruchovosti jako jednoznačný vítěz.
Při svém šetření bral ADAC v potaz pouze „vážné poruchy“. Z tohoto rastru vypadly tedy výpadky vozidel zaviněné samotnými řidiči, jakými jsou například poruchy způsobené chybným natankováním nebo poškozením pneumatik. V posuzovaném období 2005 zohlednil svaz ADAC veškeré závady vozidel jednoho výrobce, jejichž první registrace k provozu sahá zpět do roku 2000.