Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru vítězí v německých statistikách

Ondřej Láník
Diskuze (55)

Po úspěchu ve statistikách TÜV Autoreport 2006 Subaru obstálo i v dalším hodnocení poruchovosti - největší výrobce osobních automobilů s pohonem všech kol na světě prošel na jedničku i v dalším německém hodnocení ADAC AutoMarxX 2006: Při vyhodnocení statistik závad za rok 2005 prováděného ADAC AutoMarx obsadila značka Subaru 1. místo před Mini a Mazdou.

V ohnisku aktuálních výzkumů byla dlouhodobá jakost a tak získala statistika závad speciální zohlednění v AutomarxX. Podle něho mají řidiči Subaru v roce 2005 s průměrným definičním poruchovým číslem (počet poruch na 1.000 registrovaných vozidel) o hodnotě 7,12 nejnižší kvótu výpadků mezi všemi výrobci a Subaru se umístilo před Mini, Mazdou, Toyotou, Hondou a Mitsubishi. V porovnání s předcházejícími roky se tak Subaru výrazně zlepšilo: V předchozích letech 2004 a 2003 činila hodnota definičního poruchového čísla 8,1 a specialista na vozy s pohonem všech kol tak ve statistice poruchovosti obsadil vždy druhé místo.

Ve „spokojeností s produktem“ obsadilo Subaru 3. místo se známkou 1,33 za Porsche a Toyotou. Excelentní výsledek v aktuálním hlášení stanic technických kontrol – TÜV Autoreport 2006, v němž Subaru Forester vyhrál „královskou třídu" jednoletých až tříletých vozidel, přinesl pro Subaru se známkou 1,62 3. místo za Porsche a Toyotou.

Tyto dobré výsledky přinesly značce Subaru pozitivní ohlasy v tisku, které se odrážejí v AutoMarxX v kategorii „síla trendu“. Zde se Subaru zlepšilo a se známkou 1,67 z desátého místa z minulého roku se posunulo na 4. pořadí v aktuálním ADAC AutoMarxX z června 2006.

V průběhu výzkumu AutoMarxX, jež je realizován odbornou vysokou školou Gelsenkrichen ve spolupráci s ADAC, prováděla společnost ADAC dvakrát ročně průzkum u řidičů 33 nejdůležitějších automobilových značek v Německu. V pořadí umístění výrobců hraje vedle otázek různých kategorií, jakými jsou image značky, síla na trhu, spokojenost zákazníků a kvalita produktu, důležitou roli také statistická vyhodnocení o četnosti poruch.

Ve statistice poruch zveřejňuje ADAC výsledky 78 populárních jedno- až šestiletých modelů, které ve třech po sobě jdoucích letech dosáhly nejméně jedenkrát počtu 10.000 registrací do provozu. Z tohoto důvodu se specialista na pohon všech kol - Subaru - coby menší dovozce s nižšími počty registrací v oficiální statistice nenachází, vychází však ze statistik s nejnižším definičním číslem poruchovosti jako jednoznačný vítěz.

Při svém šetření bral ADAC v potaz pouze „vážné poruchy“. Z tohoto rastru vypadly tedy výpadky vozidel zaviněné samotnými řidiči, jakými jsou například poruchy způsobené chybným natankováním nebo poškozením pneumatik. V posuzovaném období 2005 zohlednil svaz ADAC veškeré závady vozidel jednoho výrobce, jejichž první registrace k provozu sahá zpět do roku 2000.

Ondřej Láník
Diskuze (55)
6. 6. 2006 23:30
Re: GTI a poruchovost
:-) :yes:
6. 6. 2006 22:16
Re: Štatistika
>:D ;-) :yes:
6. 6. 2006 22:09
Re: GTI a poruchovost
Jistě... ale neřešme kdo, že to jezdí... já tam hlavně vnímám BMW, AUDI, MB...
6. 6. 2006 22:08
Re: Štatistika
:-) Neboj... nebylo by co zatloukat :-) ;-)
6. 6. 2006 20:57
Re: bez titulku
Jistě. Koneckonců porucha u auta, to není jako úchylka u člověka... něco se na autě objeví, zajedeš do servisu a za hodinu jedeš dál. Mě poruchovost aut nechává zcela klidným. Samozřejmě, že auto z nižších cenových hladin asi nebude vykazovat takovou poruchovost jako Rolls... ale, upřímně... viděl někdo z vás Logana či Picanta odstaveného pro nepojízdnost v pangejtu? Já ne. Já bych spíše akcentoval to, zda auto "něco" vydrží... Tedy zajímá mě, zda po dvaceti tisících nebudu muset měnit čepy na přední nápravě... Nebo po kolika kolimetrech musím měnit brzdové kotouče... A současně tvrdím, že auto by mělo vydržet bez nestandardní investice nejméně 100 tisíc km. Za tu dobu vyměnit akorát gumy, a možná brzdové destičky, semtam žárovku... a jinak nic. Samozřejmě, nelze mít představu, že těch sto tisíc najedeš za deset let. Chce to honit to... řekněme tak mezi 30-60 tisíci ročne. A po třech až pěti létech to chce navštívit svého prodejce a koupit nové...