Krátká éra skupiny B v soutěžním mistrovství světa je dnes považována za to nejlepší, co mohlo krásný sport potkat. Dramaticky vyhlížející a pekelně rychlé siluety s přeplňovanými motory ale bohužel i zabíjely...
Zdravím, super článek.
Když už jste chtěl vypíchnout ty neznámé, mohl jste přihodit tu Mazdu...:)
Prosím, jeden dotaz - není to rýpání, fakt dotaz - myslel jsem, že ta Lada byla vyvinutá a postavená na Litvě. Vy píšete v Lotyšsku. Jste si jist?
Aspoň někteří čtenáři mají pochopení a nenadávají mi do analfabetů, soudruhů, případně geografických neználků :-) Vždycky se mi to od rozpadu SSSR motalo, dám si příště pozor :-)
Jinak nevylučuju v budoucnu ještě minimálně jeden díl, tam by mohly být ty úspěšné zadokolky přeřazené ze skupiny 4 (třeba zrovna R5 Turbo), pak z hlavy Celica Twincam, Nissan 240 RS, RX-7 a tak dále, je toho hodně. Tady jsem vypíchl mistry a zajímavé prototypy a hodně dlouho jsem přemýšlel, co tam dát a co ne.
ten co jsem dal do odkazu...střeva z Lancie. Jelikož jsem to v mládí měl kousek do Polska,tak jsem byl z Polonezů vedle. I když to mělo střeva z Polskýho Fiatu,tak bylo znát,že karoserie byla šitá na západě
Aha.
To video mi nejde otevřít.. takže jsem se z něj nic nedozvěděl. :-)
A tomu komentáři nerozumím: design byl italskej... a střeva taky - takže je to vlastně všechno "západní", ne?
Pokud tedy nechceme zpochybnit obecné porozumění, že Itálie patří k "západu". :-)
Tak ono to je jinak... Polonez jako sériový auto byla vlastně technika Fiatu 125p s kastlí která se navrhovala v Itálii snad pro Lancii a skončila v šuplíku..do tý doby,než se k ní dostali poláci (nevím jestli to je přesně...třeba mě někdo opraví)
A ten rallyovej Polonez byly vlastně střeva Lancie Stratos v původní siluetě Polonezu
Tým že to bolo tak pekelné a dokázalo to zabíjať,to bolo tak atraktívne a dych berúce.Samozrejme ľudský život je prednejší ako zábava,takže je asi správne,že to skončilo.
Nějaká data? Možná by jsis měl první zjistit důvody a % zavinění smrtelných nehod. Byl bys pak překvapený, že největší pako jsi ty... Ale tak beru, asi ti někdo šlápl na kuří oko, tak jses vyblil :-!
Nemáš mozek. Podle obrázku vidím, že máš pouze čip >:D >:D >:D
A opakuji: kamiony denně zabijí po světě víc lidí, než skupina B za celou svou existenci. To je nezvratné.
Tvé trapné urážky na tom nic nezmění. Již mne neobtěžuj, neb psí hlas do nebe nevolá a ty nikdy nepřekleneš tu intelektuální propast, která mezi námi zeje.
>:D >:D >:D >:D >:D
Hlupáčku. Až se probereš z deliria, podlož své tvrzení, nebo nějaká čísla. Do té doby jsi pro mě jen zkrachovalá existence, která v reálném světě musí držet hubu, tak tady vyřvává na netu. Na silnicích je mnoho nebezpečnějších jedinců, než kamiony (ikdyž ony samy o sobě jsou samozřejmě taky rizikem). :no:
Servus Brainless man :-!
Fantastická doba, fantastický článek. Velký palec nahoru do redakce.
Podle mě druhá nejlepší éra v motorsportu. A to jsem netušil,že se chystala ještě brutálnější skupina "S". To jsem se dozvěděl až v tomto článku...
Kdo neznáte, pusťte si nějakej on-board z Group B na youtube. Zadejte i "Spectators", abyste pochopili, co se myslí pojmem neukázněný divák... >:D
Vlastně je to i tady ... sorry >:-[]
A na to jsi přišel jak?
Béčka byla dynamičtější než F1... pak je někde DTM... a pak teprve WRC...
Tím nechci říct, že WRC jsou pomalá auta, to rozhodně ne. :-)
Jen, že B byly skutečně obludy.
Základním problémem při startu s takovou Lancií ( a nebychybně ne jen s ní..) bylo neztratit vědomí v důsledku odkrvení mozku... to už je fakt "za hranou" motoristického sportu.
Taky to tak cítím. V 8o a 9o letech, kdy ještě jezdila plnotučná rally auta byla radost se dívat na to jak mistři volantu krotí tato monstra a projíždí mezi špalíry diváků. Ano, možná to bylo nebezpečné ale to k tomu (dle mě) patřilo. Dnešní vrcholový motorsport už mě moc nebaví. Je příliš sterilní. :no:
Jen takový postřeh... Nedávno jsem sledoval se známými sjezd na Hahnenkammu. Pár lyžařů se tam rozsekalo a kamarádka říká :,, to by měli zrušit je to nebezpečné "
Ale proč? Každý ví do čeho jde a to nebezpečí dělá ten sport atraktivní. Je to prostě výzva. A každý kdo ten kopec sjede něco v sobě překonal. (včetně mě samo že pomaloučku :-) )
sterilní? >:D F1 je sterilní >:D jediný co je na WRC v současnosti sterilní je to že nikdo nedokáže soustavně porážet Ogiera :-! jen z letošního Monte Carla koluje na internetu spousta naprosto neskutečných videií - kde to borci jako Ogier, Meeke, JML, Mikelssen a dašlí drtí naprosto neskutečným způsobem - stačí nahodit yt a napsat si monte carlo 2016 flatout :-) souhlasím "Béčka" byly ještě někde jinde :yes: ale jen se mi nezdá označovat WRC za sterilní :-!
Myslím, že výkony šly někam mezi 500-600koní. Dnes snad jen v rallycrossu, kde je zrychlení u špičky kolem 2s na 100km/h. Říkalo se, že v 90-tých letech měly WRC neoficiálně mnohem víc než povolených 300HP, kdy platilo "není žalobce, není soudce".
Současný 1,6 pak bez problémů mohou s deregulací dosáhnout výkonů bestií skupiny B.
vykon jim chybi ale nic te nemeni na tom ze technika podvozku je takova ze vozy WRC dosahuji lepsich casu nez B
samozrejme by to chtelo popustit aspon na nejakych 500PS
No to je dost odvážný tvrzení, že jsou WRC rychlejší. Mám spíš dojem, že taková AUDI S1 s řidičem jako byl Mikola ,Rohrl nebo Alén by mezi WRC dominovala.
Re: Tohle je asi dobrej článek... ale kapitoly prostě nečtu
No musím se bohužel přidat. Ale zaráží mě jak ještě nedávno to tady vadilo mnoha uživatelům , kteří taky házeli celé texty do diskuze..... a ted si už jako všichni zvykli, nebo jak?