Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV by pro náš první elektromobil nebyla vhodná volba, říká šéfdesignér Bentley. Co preferuje?

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
I když je segment SUV fenoménem dnešní doby, první čistě elektrické Bentley jím s největší pravděpodobností nebude. Těšit se můžeme na atraktivnější proporce.

Předobraz prvního elektrického modelu značky Bentley ukázal koncept EXP12 Speed 6e, jenž se představil návštěvníkům ženevského autosalonu v loňském roce. Šéf designu Stefan Sielaff říká, že vstup mezi elektromobily je logickým krokem vpřed.

„Naším dalším krokem je jedinečné elektrické Bentley, které nevychází z již existujícího modelu, ale představuje zcela nový vývoj a směr. Dává nám to velkou šanci vytvořit zcela nový designový jazyk společnosti,“ rozplýval se nad možnostmi elektrického přírůstku Sielaff.

Koncept EXP12 Speed 6e byl před rokem veřejností přijat pozitivně. Šlo však o dvoudveřové dvoumístné auto, což podle hlavního designéra nejsou ideální proporce pro sériovou výrobu.

„Mělo by to být čtyřmístné, případně pětimístné auto, které navíc pojme nějaká zavazadla. Musíme zajistit, aby byl tento člen rodiny zcela nový, ne jen napodobovat jiný koncept, který již máme v portfoliu. Každopádně jsou potřeba více než dvě místa, o tom jsem přesvědčen,“ řekl dále Sielaff, jenž se následně rozpovídal i o možných linkách nového modelu.

„Stále jsme ve fázi, kdy se přesné tvary snažíme definovat. Ale myslím si, že by to měl být vůz s nádechem stylového kupé, sportovnosti a také určitou elegancí. Určitě by to nemělo být SUV,“ dodal Sielaff. Právě čtyřdveřové kupé by dávalo smysl, mohlo by se jednat o luxusní alternativu k čistě elektrickému Porsche Mission E. Právě s tímto produktem bude Bentley sdílet celou řadu koncernových technologií.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
Avatar - nalimer
4. 4. 2018 09:35
elektro auto
Ako som písal inde, dnes si vie kúpiť auto vyššia stredna trieda (t.j. čisté príjmy v rodine sú na úrovni aspoň 125.000 Kč),
- rodina musí mať rodinný dom (resp. garáž s prístupom k nabíjaniu),
- pravdepodobne si ho nebudú kupovať ľudia vzdialenejšie ako 200 km od väčších miest (nad 100.000 obyvateľov),
- elektrovoz je minimálne druhým vozidlom v rodine,
- využívaľ sa bude buď to rekreačne, resp. na prevoz po meste.
Automobilky sa teraz predháňajú v nezmyselných výmysloch, aké budú ich elektrovozy. Všetko, čo by šlo do terénu či na odľahlé miesta je dobré akurát tak na hybryd (predstavte si, že by armáda nakúpila elektrovozy a ostali by trčať niekde na území nepriateľa, lebo im došla batéria...).
Preto reálny význam majú
- autá na mestský život (HB, nižšia stredná trieda, s prižmúrením oka mestské SUV) - rozvoz detí do školy, nákupy, cesta v centre mesta
- zábavné autá (superšport, cabrio) - pobaviť sa na okruhu, poprípade ako kabrio po ceste na riviére
- špedičné dodávky v meste
- MHD v meste
Mám pocit, že v súčasnosti ešte mnohým automobilkám ide o prestíž, než o predaj EV (česť výnimkám, ako je Leaf, Zoe či i3).