Už nám to začíná. Tradiční propad H+K se rozbíhá. cenová výhodnost není nijak závratná, prodeje drhnou jak nenamazaný rohlík v krku.
Tak nám začíná ta pravá masáž v podobě cena již od 389 tis. - to musíš mít. Je vidět, že zákaznící si kvality dokáží najít a zůstávají u nich. Rejže opět předvádí rychlý nástup, rychlý pád. Nemá totiž to, co se okopírovat nedá - image, tradici a vychovaného zákazníka.
Duster jednoznačně :yes: Je to odříč, co si na nic nehraje. Takové vozy mám rád. Yeti jen potvrzuje můj názor, že se podle mě jedná o nejzdařilejší v současnosti vyráběný model Škody. Jako jediný totiž postrádá spousty kompromisních řešení.
Z čísel za jeden měsíc takové závěry pane kolego!? ;-) Řekneme si na konci roku a ne z čísel z marginálního trhu, ale z EU. Mimochodem já bych si koupil Qashqai, ačkoliv se na výrobě iX35 podílím. Tedy kdybych měl potřebu jezdit v jakémsi SUV. Ale to je jiný příběh a jiné důvody, ale je pravda že na prodejích iX35 jsem vlastně existenčně závislý a proto Hyundai fandím... :-! Kdybych se podílel na výrobě v Sunderlandu, zejména mzda by se hodila, tak bych fandil jim... :-)
Souhlas, chce to čísla za celý rok a z celé Evropy, jenže ty jsou zatím celkově pro H/K ještě podstatně neúprosnější, než ty z českého/slovenského trhu...
[odkaz]
no tvůj příspěvek akt dává smysl. Že Škoda se za velkou louží neprodává, ti nedocvakává?
No a jestli jsi myslel, že není v uvedené statistice do 41. místa... Jenže mezi nimi není ani ix35/Sportage, naopoak porovnatelná k i30 ce - tedy Octavia, Golf. Srovnej prodeje.
A ještě jeden dodatek - Škoda nevymývá mozky zákazníkům, jak dobývá Evropu, na rozdíl od Kie/Hjandéé
Duster neni zlý, ale myslím, že ak by zákazníci, ktorí ho kupujú mali na viac, tak volia niečo iné. Minimálne toho Yetiho. Teda úspech Dustera by som ani tak nevidel v aute...
Každopádne si myslím, že Yetimu by viac pasovalo 4. miesto. Pred neho by som teda aspoň ja minimálne zaradil Tiguan, Sportage a X1.
Veľkým sklamaním je pre mňa Chevrolet Captiva a Nissan X-trail. Tieto autá by si zaslúžili nepochybne oveľa viac... Avšak absolútny top v tejto ponuke je Evoque, ktorý je tiež na samom konci a to je veľká škoda...
Jenže kdyby zákaznící Yetiho, kteří ho kupují, měli víc, tak volí taky něco jiné... nemyslíš ;-) Tedy tvůj příspěvek je v tomto bodě zcela bezobsažný :-!
No ale pozor! Duster sa kupuje dosť aj v úplnej holote alebo len v slabej alebo priemernej výbave. Mám známeho, ktorý robí predajcu v Renaulte, ten mi hovoril, že v plnke neobjednali ešte ani jedného a že ho väčšinou kupujú v základoch a v akciách. Teda dajme tomu, nech je priemerná kúpna hodnota Dusteru 12-13 tis. €. U Yetiho v priemernej výbave ideš s cenovkou minimálne o 5-6 tis. € hore. A to je v našich krajinách podstatne nezanedbateľná suma u prevažnej väčšiny národa.
Ale práveže mení. Pretože predajné čísla Dusteru vypovedajú o tom, že podstatnú úlohu pri jeho kúpe zohráva najmä cena. U Yetiho je to značka. Pretože sa pohybuje v cenovej relácii, kde za podobný peniaz môžeš vyberať z viacerých alternatív. Duster vzhľadom na svoju cenu nemá inú alternatívu.
Pokud zůstanu u "zavedených značek", dejme tomu.
Jenže vždy prostě musím vnímat daný model s přihlédnutím k ceně. Tedy Yeti je za danou cenu OK, Duster taktéž. A v tom jsou si podle mě rovni. Duster je víceméně osamocen, to je jeho plus - každopádně.
U nás třeba ale vídám poměrně hodně dusterů v TOP výbavě, naopak "holobyt" jsem snad viděl jen jeden. Ale jak jsem psal, věřím tomu, že jinde (SK) je to jiné. A jestli Dustera v TOP nebo Yeti ve výbavě Yeti, to už není o tom, že by Duster neměl za danou cenu alternativu.
Ak by som teda aspoň ja išiel kupovať malé SUV v cene cca 15-16 000+ € (čo zodpovedá cene Dustera v top), určite by som už hľadal inde a nie u Dacie. To je ale už o vkuse potom...
;-) To ,že bude IX35 o 50% lepší než Korejská laďanyva od kyje mě ani nepřekvapuje. Včera jsem viděl jednu krásně sedřenou na boku. Tak nějak jsem si vzpoměl tady na koreafans. >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]