Diskuse

SUV a crossovery jsou dnes hitem, jaký trend nás ale čeká dál? Budou populární shooting braky?

23.9.2018

Sportovně tvarované kombíky se po mnoha letech vrátily na scénu. Po luxusních výrobcích s nimi přicházejí i mainstreamoví výrobci. Uspějí s nimi?

 

  • 05 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 23.09.  12:42

    Shooting break?

    Řeči "odborníků" v Peugeotu o tom, že 508 je shooting break bych vůbec nebral vážně. Pro ně je krátká 508 sedanem a nestydí se to uvádět na svých stránkách. Co čekat od lidí, co namontují pádla řazení automatu na sloupek místo na volant.
    Pro mě je 508 krásný kombík.
    • 51 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 23.09.  13:11

      « Re: Shooting break?

      tak mne viacej vyhovujú pádla na stĺpiku ako na volante,ja to považujem za jediné správne :-)
      • 14 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 23.09.  15:12

        « Re: Re: Shooting break?

        A v zatáčce řadíš jak? Podle mě je to absolutně k ničemu.
        :-)
        • 20 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 23.09.  15:32

          « Re: Re: Re: Shooting break?

          No, Karle, v tomhle se shodnu se speedfredem. Pevný pádla (např. v Cliu RS) mi vyhovujou víc než na volantu. K tomu řazení v zatáčce....stejně bych se mohl zeptat, jak řadíš v zatáčce s manuálem ? Jedině s jednou rukou na volantu, že, anebo bys musel mít nějaký nadpřirozený schopnosti. Ale pravdou bude spíš to, že dobrzdíš, podřadíš, vykroutíš zatáčku a výš řadíš až když máš volant skoro nebo úplně srovnanej.

          • 21 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 23.09.  16:24

            « Re: Re: Re: Re: Shooting break?

            Ok, když vám to vyhovuje. Mě nenapadá žádná výhoda oproti [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 23.09.  16:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

              A jaké výhody tě napadají naopak pro tlačítka?
              • 21 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 23.09.  16:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                Jaká tlačítka? Já mluvím o pádlech, co jsou vzadu na volantu, tj. otáčí se s volantem a mám je neustále pod rukama.
                • 31 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 23.09.  16:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                  Tak já těm "pádlům", pokud jsou na volantu, říkám tlačítka/páčky, aby se to odlišilo. Většinou ta na volantu bývají menší, než ta pod volantem. Samozřejmě, že i na tom volantu jsou lepší větší "pádla", než menší tlačítka/páčky.
                  Pravá pádla jsou pro mě ta , která se neotáčí s volantem, což je řešení, které se, asi ne náhodou, používá častěji i u SS a závodních vozů.
                  • 11 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 24.09.  07:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                    A vy to opravdu používáte ? Já si cvakl tak 5x a to jen z takového toho pocitu need for speed:D Chapu ještě u ostrého Clia, ale u té 508 a aut střední třídy..:)
                    • 00 Reagovat !

                      foto woody-alien

                      woody-alien 26.09.  07:55

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                      Jo, Ozzy, my to používáme. To víš, my musíme ty svoje "černobílý televize" ždímat aby to trochu jelo. Zatím co tobě, který surfuješ na vlně fordích newtonmetrů vodspoda, může být jedno jakej tam máš kvalt. >:-[] ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 23.09.  16:26

          « Re: Re: Re: Shooting break?

          V zatáčce obvykle neřadím vůbec (před ní řadím dolů a pak až na výjezdu zase nahoru).
          Jako, že v zatáčce se (podle tebe) řadí líp tlačítky (na volantu), než pádly???
        • 10 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 23.09.  16:35

          « Re: Re: Re: Shooting break?

          Mal som "aj - aj" , a písal som ti čo mi viac vyhovuje. Keď už chceš radiť aj v zatáčke tak to ide v poho a nerozmýšlaš kde je + a kde - keď má stočený volant,prípadne je riešenie mať poriadne pádla :
          [odkaz]
          • 30 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 23.09.  19:04

            « Re: Re: Re: Re: Shooting break?

            No, utlucen cepicemi uznavam, ze vas asi neni malo a ze jsem tedy konstrukterum Peugeotu krivdil.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 23.09.  19:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

              O to nejde, ale vážně jsem zatím nepřišel na výhodu toho, když se to otáčí s volantem.
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 23.09.  19:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                Ja ji vidim v tom, ze drzim volant " tri ctvrte na tri" a v beznych uhlech natoceni radim prstem bez nutnosti hledat nebo sundat ruku z volantu. U velikych padel ala fredova giulia to asi jde dobre i tak, u malickych padel, navic hluboko pod volantem ala peugeot mi to dobre neprijde.
                • 20 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 24.09.  07:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                  Buď v klidu, Karle, v závodních autech, kde to řazení v zatáčce přijde ke slovu častěji než při jízdě na silnici, jsou pádla obvykle na zadní straně volantu, tj. otáčejí se. Je to logické, při závodní jízdě (mluvím o okruzích) se nepřehmatává, takže pádla na volantu jsou pořád po ruce. Faktem je, že některé supersporty mají pádla na sloupku, je to dle mého otázka vkusu/zvyku řidiče, co preferuje, osobně mám taky raději pádla na volantu. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 24.09.  10:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                    Ano, pokud se nepřehmatává, není problém to mít na volantu...
                  • 00 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 24.09.  12:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                    Uff, už jsem myslel, že jsem jediný :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 24.09.  10:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                  Ale o maličkých pádlech hluboko pod volantem píšeš až teď. Já reagoval v obecné rovině (viz "obecně" v mé původní reakci). Vždycky záleží na konkrétní aplikaci a dobře/špatně se to dá udělat jak pod volantem, tak na volantu.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 24.09.  10:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                    Neřikal si že to bude naopak = že se nafta do Porsche vrátí? [odkaz]
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 24.09.  11:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                      Už jsem na to dával odkaz (pod fotosoutěží) včera.
                      Porsche mělo v plánu dát inovovanou dieselovou V8 do Cayennu a Panamery, že to nakonec nedopadne je možné.
                      Dieselové skladovky ještě Porsche aktuálně má.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 24.09.  12:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                        Nejde o skladovky = těch je všude [odkaz]

                        V8 nafta v Panameře? Nepsal si že chápeš Vaculíka a spol. = aniž bys je musel číst? :-)

                        Neřikal si že nafta bude v Macanu atd.? Nevim kde je chyba ale viz ten Vaculík a spol. = současná V6 3.0 TDI a její sladění s automatem = je nejslabší mezi konkurencí. S MB dokonce ani nehrajou stejnou soutěž = takovej má náskok = tvrdí ten Vaculík
                        Po tvrdym honu za výkonem mezi BMW a věčně dohánějícim Audi = se směje ten 3. vzadu

                        Mě přijde rozhodnutí Porsche logický a správný
                        • 20 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 24.09.  13:12

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                          O naftě v Macanu jsem rozhodně nepsal, v plánu (Porsche, nikoli mém) byla pouze dieselová V8 (Cayenne/Panamera), a ta se do Macanu logicky nevejde.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Hammunasakra

                            Hammunasakra 24.09.  14:20

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                            Viz všichni výrobci V8 + třeba ten Vaculík = velká nafta v osobáku je blbost. Viz Vaculíkovo nedávný hodnocení MB 400d = totální blbost. Podle mýho názoru a jeho důkladnýmu rozboru = fenomenální fantastickej motor :yes:

                            Do velkýho SUV budiž

                            Mě řešení Porsche = který vlastně proběhlo už dávno = byť to tady bylo průběžně zpochybňovaný = potěšilo
                            • 00 Reagovat !

                              foto white-label

                              white label 24.09.  14:27

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                              Zrovna Porsche se bez dieselu obejde relativně snadno (dieselová V8 bude chybět hlavně Cayenneu), vlastní diesely Porsche stejně nemělo.
        • 02 Reagovat !

          foto maXX-CZ

          maXX_CZ 23.09.  16:41

          « Re: Re: Re: Shooting break?

          V zatacce neradis, pokud nejsi lopata. Packam na volantu zdar.
          • 20 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 23.09.  17:18

            « Re: Re: Re: Re: Shooting break?

            Tak asi jsem lopata. Dost často se v zatáčce i rozjíždím. Třeba na kruháči.
            • 20 Reagovat !

              foto white-label

              white label 23.09.  19:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

              Kruháč není zrovna ideální příklad zatáčky..., i když pro blondýny/blonďáky je to v podstatě nekonečná zatáčka. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 24.09.  07:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

                Otázkou je, proč se rozjíždět v kruhaci na padla a nenechat auto řadit samo...:D
          • 01 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 24.09.  07:47

            « Re: Re: Re: Re: Shooting break?

            Proč by měl být lopata, nějaká táhlá zatáčka, při jejímž průjezdu postupně zrychluješ a odřadíš na vyšší kvalt...
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 26.09.  08:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Shooting break?

              Ano, táhlá zatáčka může být příkladem, kdy řadíš. Nicméně v té zase nebudeš mít volant stočený tolik, aby to s pádly na sloupku byl nějaký problém.

              Ale hlavně - já vůbec nechtěl rozpoutat debatu, co je lepší. Jenom si nemyslím, že si pádla na sloupku zasluhují být řazena mezi typická francouzská "sofistikovaná řešení poplatná době a trhu". >:D ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 23.09.  16:10

        « Re: Re: Shooting break?

        Já taky.
        :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 23.09.  13:28

      « Re: Shooting break?

      Peugeot to nějak neřeší, 5008 má taky k SUV daleko. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 23.09.  16:08

      « Re: Shooting break?

      Fastback [odkaz] :-|
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 23.09.  16:18

        « Re: Re: Shooting break?

        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 23.09.  23:28

          « Re: Re: Re: Shooting break?

          Nojo = to zas tak děsný neni. Pak už tomu řikaj správně

          Co bys tam dal ty?

          Na Pažouty nekoukám = zůstalo to tam po minulý 508?
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 23.09.  16:19

      « Re: Shooting break?

      Pádla na sloupku jsou naopak na pochvalu (obecně), ty bych tam právě zrovna u Peugeotu nečekal. ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 24.09.  07:06

      « Re: Shooting break?

      To máš jako s tím ovládáním rádia na volantu vs na sloupku. Někdo rád to, jiný zase tohle..;)
  • 01 Reagovat !

    foto nevetso

    "-- skrytý --" 23.09.  13:10

    tenisové a další kurzové sázení - spolehlivé informace

    [potlačený obsah - obsah příspěvku zásadním způsobem odporuje pravidlům použití a byl administrátory potlačen]
  • 20 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 23.09.  13:15

    Může být, ale

    Shooting breaky určitě mají své místo na trhu, ale nesmí být moc osekána praktičnost. Třeba nákladová hrana v nesmyslné výšce a úzký vstupní prostor - viz. CLA, které je těžko použitelné. Nicméně třeba nová 508SW vypadá velmi solidně, jak design tak užitná hodnota. Ceed už je trochu diskutabilní, o něco lepší písnička než i30 Fastback - ten kufr je téměř nedobytný a malý, chyba.
  • 00 Reagovat !

    foto St-

    St. 23.09.  13:17

    St.

    Ano, věřím tomu, že to může být nový trend. A myslím, že kvůli spotřebě (aerodynamice) je to lepší.
    • 00 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 23.09.  14:08

      « Re: St.

      Je to tak. Docela je škoda, že není kombi od A3, ideálně taková RS3 Avant mmmm, nástupce legendární RS2 Avant. O tom, že kombi schází Giulii již psát netřeba, ale nedá mi to.
  • 02 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 23.09.  13:30

    vsechno je jen marketing

    Veskery uspech te ci one karosarske varianty je jen o marketingu. Vhodne a pusobive podani "vyhod" je zarucenou cestou k uspechu. Ovsem nevim, kam smeruji slova shooting a break.
    Osobne davam prednost sedanum - toyota, audi...
    • 30 Reagovat !

      foto xxc

      xxc 23.09.  14:27

      « Re: vsechno je jen marketing

      Osobne marketing nepotrebujem k tomu, aby som si kupil auto, v ktorom v dazdi vidim zle dozadu (sedan bez zadneho stieraca). Ludia skor kupuju, co sa im paci.
      • 02 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 23.09.  15:14

        « Re: Re: vsechno je jen marketing

        Přesně tak. Lidi kupují, co se jim líbí. Nikdo nepoběží do šourůmu proto, že na bilboardu četl "šůting brejk".
      • 00 Reagovat !

        foto coubes

        coubes 23.09.  17:28

        « Re: Re: vsechno je jen marketing

        Říká se, že žijeme v době, kdy většinu rozhodnutí, děláme očima a když vidím, kolik je na silnicích Fábií, tak si nadávám, že jsem nestudoval medicínu. Být očním lékařem může být dneska slušné terno.
        • 00 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 24.09.  08:16

          « Re: Re: Re: vsechno je jen marketing

          Urcite dizajn predava - to predaval vzdy, netreba si nic nahovarat. Ale rovnako dobre sa akceptuje dizajn podla penazenky. Ked som bol naposledy na autosalone obzeral auto taky postarsi parik:
          Z: eeee mohli dat krajsie disky tomu autu
          M: Vsak si kupis ake chces
          Z: ale vsak v tej cene to uz malo byt, podme inde ...

          Jednoducho, pacit sa moze vselico, ospravedlnit vyber sa vzdy da tak, ze vlastne najlepsie vyjde ta fabia(alebo cokolvek ine) lebo to je to, co penazenka dovoli v konecnom dosledku.
      • 21 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 23.09.  17:56

        « Re: Re: vsechno je jen marketing

        sedan je tá posledná karoséria ktorá potrebuje zadný stierač.
        • 00 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 24.09.  08:45

          « Re: Re: Re: vsechno je jen marketing

          :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 24.09.  09:49

            « Re: Re: Re: Re: vsechno je jen marketing

            No to nevidim až tak úplně jednoznačně = platí to třeba pro Citron C6
          • 20 Reagovat !

            foto xxc

            xxc 24.09.  09:51

            « Re: Re: Re: Re: vsechno je jen marketing

            Ved aj tak sa predava, ludia nepotrebuju pozerat cez zaprsane okno. Zaujimave, ze cez stk nepustia kombi s nefunkcnym zadnym ostrekovacom, ale ze chodim so sedanom este aj bez stieraca, to nikomu nevadi :-)
            • 00 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 24.09.  11:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: vsechno je jen marketing

              Na sedanu ti na sklo od cca 70kmph neprsi, a naopak, i to co na nej naprselo predtim i za jizdy v desti hezky uschne, a predevsim se nezanasi bordelem ze silnice jako zadni okno kombiku / HB. Tento ukol u sedanu prevezme zad po viko kufru, ale sklo zustava ciste. Ergo ze jednoho z STK s nefunkcnim zadnim steracem zenou a u druheho chybejici sterac nevadi mi prijde naprosto vporadku. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto xxc

                xxc 24.09.  11:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsechno je jen marketing

                Ja mam ine skusenosti, Peugeot 306 a 407 za jazdy pekne neuschne. Preto by som sedan nikdy nekupil (aj keby kufor stacil). Nie su to moje auta. Nehovorim, ze sa neda jazdit, ved su auta uplne bez vnutorneho spatneho zrkadla, ale nie je to az take ergonomicke.
                • 00 Reagovat !

                  foto sargis

                  sargis 24.09.  16:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsechno je jen marketing

                  306 mala stierač keď si si objednal...tam sa skutočne hodil
  • 20 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 23.09.  13:42

    Placaté vs tlusté

    Placaté autá majú nižšiu spotrebu, ergo CO2. Bol by to dobrý smer. Ale obávam sa, že sa zákazníkom nebude chcieť presadať z crossoverov a SUV do placatých áut. Mali s tým prísť pred 10-15 rokmi...
    • 20 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 23.09.  14:03

      « Re: Placaté vs tlusté

      Mladší lidi, kteří mají pohybový aparát v pořádku a potřebují více prostoru, tak ideální volbou zůstává stále kombi. O to bych strach neměl. Vyšší nová auta kupují většinou starší lidi, kterým je "dynamický" styl shooting breaků šumák. Docela jsem zvědavý na nové CLA s.h.. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto rokyta-p

        rokyta.p 24.09.  06:21

        « Re: Re: Placaté vs tlusté

        to jo, ale populace stárne a mnoho kombi je hodně tvrdých co neumí ani propérovat
    • 20 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 23.09.  14:15

      « Re: Placaté vs tlusté

      Až začne automobilkám hořet emisní koudel u zádele, možná ještě rády zákazníky přesvědčí, že pro rohlíky gazíkem jezdit nepotřebují. 508 a ProCeed jsou skvělý začátek.
      • 00 Reagovat !

        foto xxc

        xxc 23.09.  14:29

        « Re: Re: Placaté vs tlusté

        Len aby sa v tych autach dalo sediet aj vzadu. Lebo ked v tom budu suchat hlavu vzadu, tak tato moda nemusi mat dlhe trvanie.
        • 50 Reagovat !

          foto maXX-CZ

          maXX_CZ 23.09.  16:45

          « Re: Re: Re: Placaté vs tlusté

          V proceedu si narozdil od nekterych radobyprostornych SUV sedne 180 cm vysoky clovek pohodlne sam za sebe (vychazim z prvnich srovnani).
          Obecne je stavba SUV totalni kravina, vzduch nad hlavou vozit nepotrebuju, v cylindru neridim. Kufr detto, kratky, vysoky. Na co?
          O vyssim aerodynamickem odporu (emise) a dalsich nevyhodach se tu uz zminili ostatni.
          Chapu to pro ty starsi lidi a pro tech par, co opravdu potrebuji terenni vuz. Ale jinak je to nesmysl, navic vetsinou i osklivy, ackoliv posledni dobou mi prijde, ze uz se i ty krabice trochu naucili delat.
          • 03 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 23.09.  17:22

            « Re: Re: Re: Re: Placaté vs tlusté

            Seděl jsi někdy v nějakém SUV? A koukal jsi do kufru? Vypadá to, že ne.
            • 01 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 24.09.  09:52

              « Re: Re: Re: Re: Placaté vs tlusté

              Bohužel má pravdu = SUV je z principu nejpitomější přitom cenou i provozem nejdražší typ karoserie :-)
              • 20 Reagovat !

                foto xxc

                xxc 24.09.  09:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Placaté vs tlusté

                Mozno ludia v aute nechcu lezat, ale normalne sediet :-) Tak isto nie je prijemne suchat naraznik pri kazdom obrubniku. Na to suv netreba, ale trosku zvyseny podvozok je lepsi.
                • 01 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 24.09.  10:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placaté vs tlusté

                  Nojo na to vymyslel už před lety řešení Chris Bangle [odkaz] překvapivě nebo asi spíš nepřekvapivě = s tim skvěle vymyšlenym autem který spojuje plusy SUV i běžný 5er a dneska už i 3er [odkaz] až tak moc neuspěl. Kdo by chtěl rozumnou směs praktičnosti a funkčnosti = radši vzhled >:D

                  No a dneska nejradši SUV :-)

                  Bohužel fakt ze všech ohledů nejpitomější a nejdražší typ karoserie ;-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto xxc

                    xxc 24.09.  10:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placaté vs tlusté

                    Nejpitomejsi nie, nejdrazsi ano. Tie bmw su dobre, len skarede. Osobne by som na krasu nepozeral, keby som na to mal :-) Celkom sa mi osvedcili mensie mpv, a tie tiez uz skoro nikto nekupuje.
                    • 01 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 24.09.  10:56

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Placaté vs tlusté

                      Pro mě mpv neni = ale viz srovnávací testy = mpv je obecně lepší volba než suv

  • 00 Reagovat !

    foto coubes

    coubes 23.09.  17:23

    Vtipný

    jak se dneska dá pracovat s terminologií dle potřeby. Shooting brake je terminus, který označoval v počátcích především přestavbu luxusních sportovních kupé pánů, kteří potřebovali mít v čem odvézt své trofeje z lovu. U Mercedesu, jakožto luxusní značky, se dá použití názvu shooting brake chápat. Dávno před tím představili kupé se čtveřicí dveří, tudíž v jejich podání je to prostě trochu praktičtější (čtyřdveřové) kupé. Nicméně u mainstreamových značek jsou to spíš "sport wagony". Kia si tak sice pojmenovala model, což ji nikdo nemůže upřít, nicméně shooting break to nikdy nebude, byť to bude mít nalepeno na *. Není to ani sportovní, ani exkluzivní značka a ten kombík ani nevychází ze sportovního modelu, natož z kupé (i kdyby čtyřdveřového). Nesrovnatelně blíže k terminologii "shooting break" měla např Alfa Romeo 156 SW, která díky rodokmenu, zapuštěným klikám a sportovní siluetě vytváří dojem sportovního vozu s rozšířenou zádí. Což z ní dělá stále nejhezčí "kombík" na silnici. Takže ano, siluetou to může být sport wagon/sport kombi, ale podstatou to nikdy nebude shooting break. A Peugeot se ocitl na fotce prostě proto, že má hezký sportovněji střižený kombík a redakce potřebovala aspoň dvě auta pro "nový trend v mainstreamu".
    • 30 Reagovat !

      foto westeros

      westeros 23.09.  20:34

      « Re: Vtipný

      Co nejake slovo znamenalo pred 100 lety nikoho nezajima. To bysme pak nesmeli rikat sedan ani nicemu, co nenosi dva sluhove. Puvodni sedan: [odkaz]
  • 01 Reagovat !

    foto Hammunasakra

    Hammunasakra 24.09.  10:13

    Co nás čeká

    V nejbližší době možná docela zajímavý slevy [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto Caslava

    Caslava 24.09.  13:00

    s

    Budoucnost je v kombinaci klasiky s SUV jako v tomto případě [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Smutná oslava 79. narozenin Josefa Abrháma: U pípy popíjel sám

Smutná oslava 79. narozenin Josefa Abrháma: U pípy…

Oslava pátečních 79. narozenin Josefa Abrháma proběhla ve velmi poklidném duchu. S manželkou Libuší Šafránkovou…

Milostné putování na Vánočním ostrově: 120 milionů krabů utíká za láskou!

Milostné putování na Vánočním ostrově: 120 milionů…

Je to jeden z velkolepých zázraků přírody. Na Vánočním ostrově začíná počátkem listopadu putování milionů…

 

iSport.cz

Lafata, Bílek či Lička. Silvestrovské derby přivítá čtyři nováčky

Lafata, Bílek či Lička. Silvestrovské derby přivítá…

Tradičního fotbalového Silvestrovského derby se v kategorii internacionálů zúčastní čtyři nováčci. Hlavním…

Pět sparťanů na odchodu. Letnou opustí lídr i posily, co se neprosadily

Pět sparťanů na odchodu. Letnou opustí lídr i…

Páté místo, ztráta sedmnácti bodů na odvěkého rivala Slavii. To jsou věci, které tíží pražskou Spartu. Změny,…

 

Reflex.cz

Děti k pronájmu: Zrůdný průmysl indických sirotčinců vydělává na turistech

Děti k pronájmu: Zrůdný průmysl indických sirotčinců…

Podmínky v indických domovech pro sirotky mají k těm ideálním opravdu daleko. Jídla ani vody se nedostává,…

Štětina: Nemocný Zeman dělá ostudu. Množí se přání, aby umřel, vyšší moc by ho mohla nechat odpočinout

Štětina: Nemocný Zeman dělá ostudu. Množí se přání,…

Prezident ohrožuje naší bezpečnost a je třeba ho odvolat. Myslí si to europoslanec Jaromír Štětina. Přiznává, že…