Řeči "odborníků" v Peugeotu o tom, že 508 je shooting break bych vůbec nebral vážně. Pro ně je krátká 508 sedanem a nestydí se to uvádět na svých stránkách. Co čekat od lidí, co namontují pádla řazení automatu na sloupek místo na volant.
Pro mě je 508 krásný kombík.
No, Karle, v tomhle se shodnu se speedfredem. Pevný pádla (např. v Cliu RS) mi vyhovujou víc než na volantu. K tomu řazení v zatáčce....stejně bych se mohl zeptat, jak řadíš v zatáčce s manuálem ? Jedině s jednou rukou na volantu, že, anebo bys musel mít nějaký nadpřirozený schopnosti. Ale pravdou bude spíš to, že dobrzdíš, podřadíš, vykroutíš zatáčku a výš řadíš až když máš volant skoro nebo úplně srovnanej.
Tak já těm "pádlům", pokud jsou na volantu, říkám tlačítka/páčky, aby se to odlišilo. Většinou ta na volantu bývají menší, než ta pod volantem. Samozřejmě, že i na tom volantu jsou lepší větší "pádla", než menší tlačítka/páčky.
Pravá pádla jsou pro mě ta , která se neotáčí s volantem, což je řešení, které se, asi ne náhodou, používá častěji i u SS a závodních vozů.
A vy to opravdu používáte ? Já si cvakl tak 5x a to jen z takového toho pocitu need for speed:D Chapu ještě u ostrého Clia, ale u té 508 a aut střední třídy..:)
Jo, Ozzy, my to používáme. To víš, my musíme ty svoje "černobílý televize" ždímat aby to trochu jelo. Zatím co tobě, který surfuješ na vlně fordích newtonmetrů vodspoda, může být jedno jakej tam máš kvalt. >:-[];-)
V zatáčce obvykle neřadím vůbec (před ní řadím dolů a pak až na výjezdu zase nahoru).
Jako, že v zatáčce se (podle tebe) řadí líp tlačítky (na volantu), než pádly???
Mal som "aj - aj" , a písal som ti čo mi viac vyhovuje. Keď už chceš radiť aj v zatáčke tak to ide v poho a nerozmýšlaš kde je + a kde - keď má stočený volant,prípadne je riešenie mať poriadne pádla :
[odkaz]
Ja ji vidim v tom, ze drzim volant " tri ctvrte na tri" a v beznych uhlech natoceni radim prstem bez nutnosti hledat nebo sundat ruku z volantu. U velikych padel ala fredova giulia to asi jde dobre i tak, u malickych padel, navic hluboko pod volantem ala peugeot mi to dobre neprijde.
Buď v klidu, Karle, v závodních autech, kde to řazení v zatáčce přijde ke slovu častěji než při jízdě na silnici, jsou pádla obvykle na zadní straně volantu, tj. otáčejí se. Je to logické, při závodní jízdě (mluvím o okruzích) se nepřehmatává, takže pádla na volantu jsou pořád po ruce. Faktem je, že některé supersporty mají pádla na sloupku, je to dle mého otázka vkusu/zvyku řidiče, co preferuje, osobně mám taky raději pádla na volantu. ;-)
Ale o maličkých pádlech hluboko pod volantem píšeš až teď. Já reagoval v obecné rovině (viz "obecně" v mé původní reakci). Vždycky záleží na konkrétní aplikaci a dobře/špatně se to dá udělat jak pod volantem, tak na volantu.
Už jsem na to dával odkaz (pod fotosoutěží) včera.
Porsche mělo v plánu dát inovovanou dieselovou V8 do Cayennu a Panamery, že to nakonec nedopadne je možné.
Dieselové skladovky ještě Porsche aktuálně má.
V8 nafta v Panameře? Nepsal si že chápeš Vaculíka a spol. = aniž bys je musel číst? :-)
Neřikal si že nafta bude v Macanu atd.? Nevim kde je chyba ale viz ten Vaculík a spol. = současná V6 3.0 TDI a její sladění s automatem = je nejslabší mezi konkurencí. S MB dokonce ani nehrajou stejnou soutěž = takovej má náskok = tvrdí ten Vaculík
Po tvrdym honu za výkonem mezi BMW a věčně dohánějícim Audi = se směje ten 3. vzadu
Viz všichni výrobci V8 + třeba ten Vaculík = velká nafta v osobáku je blbost. Viz Vaculíkovo nedávný hodnocení MB 400d = totální blbost. Podle mýho názoru a jeho důkladnýmu rozboru = fenomenální fantastickej motor :yes:
Do velkýho SUV budiž
Mě řešení Porsche = který vlastně proběhlo už dávno = byť to tady bylo průběžně zpochybňovaný = potěšilo
Ano, táhlá zatáčka může být příkladem, kdy řadíš. Nicméně v té zase nebudeš mít volant stočený tolik, aby to s pádly na sloupku byl nějaký problém.
Ale hlavně - já vůbec nechtěl rozpoutat debatu, co je lepší. Jenom si nemyslím, že si pádla na sloupku zasluhují být řazena mezi typická francouzská "sofistikovaná řešení poplatná době a trhu". >:D;-)
Shooting breaky určitě mají své místo na trhu, ale nesmí být moc osekána praktičnost. Třeba nákladová hrana v nesmyslné výšce a úzký vstupní prostor - viz. CLA, které je těžko použitelné. Nicméně třeba nová 508SW vypadá velmi solidně, jak design tak užitná hodnota. Ceed už je trochu diskutabilní, o něco lepší písnička než i30 Fastback - ten kufr je téměř nedobytný a malý, chyba.
Je to tak. Docela je škoda, že není kombi od A3, ideálně taková RS3 Avant mmmm, nástupce legendární RS2 Avant. O tom, že kombi schází Giulii již psát netřeba, ale nedá mi to.
Veskery uspech te ci one karosarske varianty je jen o marketingu. Vhodne a pusobive podani "vyhod" je zarucenou cestou k uspechu. Ovsem nevim, kam smeruji slova shooting a break.
Osobne davam prednost sedanum - toyota, audi...
Osobne marketing nepotrebujem k tomu, aby som si kupil auto, v ktorom v dazdi vidim zle dozadu (sedan bez zadneho stieraca). Ludia skor kupuju, co sa im paci.
Říká se, že žijeme v době, kdy většinu rozhodnutí, děláme očima a když vidím, kolik je na silnicích Fábií, tak si nadávám, že jsem nestudoval medicínu. Být očním lékařem může být dneska slušné terno.
Urcite dizajn predava - to predaval vzdy, netreba si nic nahovarat. Ale rovnako dobre sa akceptuje dizajn podla penazenky. Ked som bol naposledy na autosalone obzeral auto taky postarsi parik:
Z: eeee mohli dat krajsie disky tomu autu
M: Vsak si kupis ake chces
Z: ale vsak v tej cene to uz malo byt, podme inde ...
Jednoducho, pacit sa moze vselico, ospravedlnit vyber sa vzdy da tak, ze vlastne najlepsie vyjde ta fabia(alebo cokolvek ine) lebo to je to, co penazenka dovoli v konecnom dosledku.
Ved aj tak sa predava, ludia nepotrebuju pozerat cez zaprsane okno. Zaujimave, ze cez stk nepustia kombi s nefunkcnym zadnym ostrekovacom, ale ze chodim so sedanom este aj bez stieraca, to nikomu nevadi :-)
Na sedanu ti na sklo od cca 70kmph neprsi, a naopak, i to co na nej naprselo predtim i za jizdy v desti hezky uschne, a predevsim se nezanasi bordelem ze silnice jako zadni okno kombiku / HB. Tento ukol u sedanu prevezme zad po viko kufru, ale sklo zustava ciste. Ergo ze jednoho z STK s nefunkcnim zadnim steracem zenou a u druheho chybejici sterac nevadi mi prijde naprosto vporadku. ;-)
Ja mam ine skusenosti, Peugeot 306 a 407 za jazdy pekne neuschne. Preto by som sedan nikdy nekupil (aj keby kufor stacil). Nie su to moje auta. Nehovorim, ze sa neda jazdit, ved su auta uplne bez vnutorneho spatneho zrkadla, ale nie je to az take ergonomicke.
Placaté autá majú nižšiu spotrebu, ergo CO2. Bol by to dobrý smer. Ale obávam sa, že sa zákazníkom nebude chcieť presadať z crossoverov a SUV do placatých áut. Mali s tým prísť pred 10-15 rokmi...
Mladší lidi, kteří mají pohybový aparát v pořádku a potřebují více prostoru, tak ideální volbou zůstává stále kombi. O to bych strach neměl. Vyšší nová auta kupují většinou starší lidi, kterým je "dynamický" styl shooting breaků šumák. Docela jsem zvědavý na nové CLA s.h.. :-)
Až začne automobilkám hořet emisní koudel u zádele, možná ještě rády zákazníky přesvědčí, že pro rohlíky gazíkem jezdit nepotřebují. 508 a ProCeed jsou skvělý začátek.
V proceedu si narozdil od nekterych radobyprostornych SUV sedne 180 cm vysoky clovek pohodlne sam za sebe (vychazim z prvnich srovnani).
Obecne je stavba SUV totalni kravina, vzduch nad hlavou vozit nepotrebuju, v cylindru neridim. Kufr detto, kratky, vysoky. Na co?
O vyssim aerodynamickem odporu (emise) a dalsich nevyhodach se tu uz zminili ostatni.
Chapu to pro ty starsi lidi a pro tech par, co opravdu potrebuji terenni vuz. Ale jinak je to nesmysl, navic vetsinou i osklivy, ackoliv posledni dobou mi prijde, ze uz se i ty krabice trochu naucili delat.
Mozno ludia v aute nechcu lezat, ale normalne sediet :-) Tak isto nie je prijemne suchat naraznik pri kazdom obrubniku. Na to suv netreba, ale trosku zvyseny podvozok je lepsi.
Nojo na to vymyslel už před lety řešení Chris Bangle [odkaz] překvapivě nebo asi spíš nepřekvapivě = s tim skvěle vymyšlenym autem který spojuje plusy SUV i běžný 5er a dneska už i 3er [odkaz] až tak moc neuspěl. Kdo by chtěl rozumnou směs praktičnosti a funkčnosti = radši vzhled >:D
No a dneska nejradši SUV :-)
Bohužel fakt ze všech ohledů nejpitomější a nejdražší typ karoserie ;-)
Nejpitomejsi nie, nejdrazsi ano. Tie bmw su dobre, len skarede. Osobne by som na krasu nepozeral, keby som na to mal :-) Celkom sa mi osvedcili mensie mpv, a tie tiez uz skoro nikto nekupuje.
jak se dneska dá pracovat s terminologií dle potřeby. Shooting brake je terminus, který označoval v počátcích především přestavbu luxusních sportovních kupé pánů, kteří potřebovali mít v čem odvézt své trofeje z lovu. U Mercedesu, jakožto luxusní značky, se dá použití názvu shooting brake chápat. Dávno před tím představili kupé se čtveřicí dveří, tudíž v jejich podání je to prostě trochu praktičtější (čtyřdveřové) kupé. Nicméně u mainstreamových značek jsou to spíš "sport wagony". Kia si tak sice pojmenovala model, což ji nikdo nemůže upřít, nicméně shooting break to nikdy nebude, byť to bude mít nalepeno na *. Není to ani sportovní, ani exkluzivní značka a ten kombík ani nevychází ze sportovního modelu, natož z kupé (i kdyby čtyřdveřového). Nesrovnatelně blíže k terminologii "shooting break" měla např Alfa Romeo 156 SW, která díky rodokmenu, zapuštěným klikám a sportovní siluetě vytváří dojem sportovního vozu s rozšířenou zádí. Což z ní dělá stále nejhezčí "kombík" na silnici. Takže ano, siluetou to může být sport wagon/sport kombi, ale podstatou to nikdy nebude shooting break. A Peugeot se ocitl na fotce prostě proto, že má hezký sportovněji střižený kombík a redakce potřebovala aspoň dvě auta pro "nový trend v mainstreamu".