Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SUV a crossovery jsou dnes hitem, jaký trend nás ale čeká dál? Budou populární shooting braky?

Sportovně tvarované kombíky se po mnoha letech vrátily na scénu. Po luxusních výrobcích s nimi přicházejí i mainstreamoví výrobci. Uspějí s nimi?
Zpět na článek
23. 9. 2018 13:17
23. 9. 2018 14:08
23. 9. 2018 13:42
neregistrovaný "SR20"
23. 9. 2018 17:23
23. 9. 2018 20:34
24. 9. 2018 07:43
24. 9. 2018 13:00
Avatar - _Karel_
23. 9. 2018 12:42
Shooting break?
Řeči "odborníků" v Peugeotu o tom, že 508 je shooting break bych vůbec nebral vážně. Pro ně je krátká 508 sedanem a nestydí se to uvádět na svých stránkách. Co čekat od lidí, co namontují pádla řazení automatu na sloupek místo na volant.
Pro mě je 508 krásný kombík.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - speedfred
23. 9. 2018 13:11
Re: Shooting break?
tak mne viacej vyhovujú pádla na stĺpiku ako na volante,ja to považujem za jediné správne :-)
Avatar - _Karel_
23. 9. 2018 15:12
Re: Shooting break?
A v zatáčce řadíš jak? Podle mě je to absolutně k ničemu.
:-)
Avatar - woody-alien
23. 9. 2018 15:32
Re: Shooting break?
No, Karle, v tomhle se shodnu se speedfredem. Pevný pádla (např. v Cliu RS) mi vyhovujou víc než na volantu. K tomu řazení v zatáčce....stejně bych se mohl zeptat, jak řadíš v zatáčce s manuálem ? Jedině s jednou rukou na volantu, že, anebo bys musel mít nějaký nadpřirozený schopnosti. Ale pravdou bude spíš to, že dobrzdíš, podřadíš, vykroutíš zatáčku a výš řadíš až když máš volant skoro nebo úplně srovnanej.
Avatar - _Karel_
23. 9. 2018 16:24
Re: Shooting break?
Ok, když vám to vyhovuje. Mě nenapadá žádná výhoda oproti [odkaz]
Avatar - white label
23. 9. 2018 16:28
Re: Shooting break?
A jaké výhody tě napadají naopak pro tlačítka?
Avatar - _Karel_
23. 9. 2018 16:30
Re: Shooting break?
Jaká tlačítka? Já mluvím o pádlech, co jsou vzadu na volantu, tj. otáčí se s volantem a mám je neustále pod rukama.
Avatar - white label
23. 9. 2018 16:37
Re: Shooting break?
Tak já těm "pádlům", pokud jsou na volantu, říkám tlačítka/páčky, aby se to odlišilo. Většinou ta na volantu bývají menší, než ta pod volantem. Samozřejmě, že i na tom volantu jsou lepší větší "pádla", než menší tlačítka/páčky.
Pravá pádla jsou pro mě ta , která se neotáčí s volantem, což je řešení, které se, asi ne náhodou, používá častěji i u SS a závodních vozů.
Avatar - Ozzman
24. 9. 2018 07:03
Re: Shooting break?
A vy to opravdu používáte ? Já si cvakl tak 5x a to jen z takového toho pocitu need for speed:D Chapu ještě u ostrého Clia, ale u té 508 a aut střední třídy..:)
Avatar - woody-alien
26. 9. 2018 07:55
Re: Shooting break?
Jo, Ozzy, my to používáme. To víš, my musíme ty svoje "černobílý televize" ždímat aby to trochu jelo. Zatím co tobě, který surfuješ na vlně fordích newtonmetrů vodspoda, může být jedno jakej tam máš kvalt. >:-[] ;-)
Avatar - white label
23. 9. 2018 16:26
Re: Shooting break?
V zatáčce obvykle neřadím vůbec (před ní řadím dolů a pak až na výjezdu zase nahoru).
Jako, že v zatáčce se (podle tebe) řadí líp tlačítky (na volantu), než pádly???
Avatar - speedfred
23. 9. 2018 16:35
Re: Shooting break?
Mal som "aj - aj" , a písal som ti čo mi viac vyhovuje. Keď už chceš radiť aj v zatáčke tak to ide v poho a nerozmýšlaš kde je + a kde - keď má stočený volant,prípadne je riešenie mať poriadne pádla :
[odkaz]
Avatar - _Karel_
23. 9. 2018 19:04
Re: Shooting break?
No, utlucen cepicemi uznavam, ze vas asi neni malo a ze jsem tedy konstrukterum Peugeotu krivdil.
Avatar - white label
23. 9. 2018 19:31
Re: Shooting break?
O to nejde, ale vážně jsem zatím nepřišel na výhodu toho, když se to otáčí s volantem.
Avatar - _Karel_
23. 9. 2018 19:47
Re: Shooting break?
Ja ji vidim v tom, ze drzim volant " tri ctvrte na tri" a v beznych uhlech natoceni radim prstem bez nutnosti hledat nebo sundat ruku z volantu. U velikych padel ala fredova giulia to asi jde dobre i tak, u malickych padel, navic hluboko pod volantem ala peugeot mi to dobre neprijde.
Avatar - Dinar
24. 9. 2018 07:40
Re: Shooting break?
Buď v klidu, Karle, v závodních autech, kde to řazení v zatáčce přijde ke slovu častěji než při jízdě na silnici, jsou pádla obvykle na zadní straně volantu, tj. otáčejí se. Je to logické, při závodní jízdě (mluvím o okruzích) se nepřehmatává, takže pádla na volantu jsou pořád po ruce. Faktem je, že některé supersporty mají pádla na sloupku, je to dle mého otázka vkusu/zvyku řidiče, co preferuje, osobně mám taky raději pádla na volantu. ;-)
Avatar - white label
24. 9. 2018 10:55
Re: Shooting break?
Ano, pokud se nepřehmatává, není problém to mít na volantu...
Avatar - _Karel_
24. 9. 2018 12:29
Re: Shooting break?
Uff, už jsem myslel, že jsem jediný :-)
Avatar - white label
24. 9. 2018 13:14
Re: Shooting break?
Viz já 10:53/10:55
Avatar - white label
24. 9. 2018 10:53
Re: Shooting break?
Ale o maličkých pádlech hluboko pod volantem píšeš až teď. Já reagoval v obecné rovině (viz "obecně" v mé původní reakci). Vždycky záleží na konkrétní aplikaci a dobře/špatně se to dá udělat jak pod volantem, tak na volantu.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 10:57
Re: Shooting break?
Neřikal si že to bude naopak = že se nafta do Porsche vrátí? [odkaz]
Avatar - white label
24. 9. 2018 11:27
Re: Shooting break?
Už jsem na to dával odkaz (pod fotosoutěží) včera.
Porsche mělo v plánu dát inovovanou dieselovou V8 do Cayennu a Panamery, že to nakonec nedopadne je možné.
Dieselové skladovky ještě Porsche aktuálně má.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 12:34
Re: Shooting break?
Nejde o skladovky = těch je všude [odkaz]

V8 nafta v Panameře? Nepsal si že chápeš Vaculíka a spol. = aniž bys je musel číst? :-)

Neřikal si že nafta bude v Macanu atd.? Nevim kde je chyba ale viz ten Vaculík a spol. = současná V6 3.0 TDI a její sladění s automatem = je nejslabší mezi konkurencí. S MB dokonce ani nehrajou stejnou soutěž = takovej má náskok = tvrdí ten Vaculík
Po tvrdym honu za výkonem mezi BMW a věčně dohánějícim Audi = se směje ten 3. vzadu

Mě přijde rozhodnutí Porsche logický a správný
Avatar - white label
24. 9. 2018 13:12
Re: Shooting break?
O naftě v Macanu jsem rozhodně nepsal, v plánu (Porsche, nikoli mém) byla pouze dieselová V8 (Cayenne/Panamera), a ta se do Macanu logicky nevejde.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 14:20
Re: Shooting break?
Viz všichni výrobci V8 + třeba ten Vaculík = velká nafta v osobáku je blbost. Viz Vaculíkovo nedávný hodnocení MB 400d = totální blbost. Podle mýho názoru a jeho důkladnýmu rozboru = fenomenální fantastickej motor :yes:

Do velkýho SUV budiž

Mě řešení Porsche = který vlastně proběhlo už dávno = byť to tady bylo průběžně zpochybňovaný = potěšilo
Avatar - white label
24. 9. 2018 14:27
Re: Shooting break?
Zrovna Porsche se bez dieselu obejde relativně snadno (dieselová V8 bude chybět hlavně Cayenneu), vlastní diesely Porsche stejně nemělo.
23. 9. 2018 16:41
Re: Shooting break?
V zatacce neradis, pokud nejsi lopata. Packam na volantu zdar.
23. 9. 2018 17:18
Re: Shooting break?
Tak asi jsem lopata. Dost často se v zatáčce i rozjíždím. Třeba na kruháči.
Avatar - white label
23. 9. 2018 19:30
Re: Shooting break?
Kruháč není zrovna ideální příklad zatáčky..., i když pro blondýny/blonďáky je to v podstatě nekonečná zatáčka. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 9. 2018 07:05
Re: Shooting break?
Otázkou je, proč se rozjíždět v kruhaci na padla a nenechat auto řadit samo...:D
Avatar - Dinar
24. 9. 2018 07:47
Re: Shooting break?
Proč by měl být lopata, nějaká táhlá zatáčka, při jejímž průjezdu postupně zrychluješ a odřadíš na vyšší kvalt...
Avatar - woody-alien
26. 9. 2018 08:00
Re: Shooting break?
Ano, táhlá zatáčka může být příkladem, kdy řadíš. Nicméně v té zase nebudeš mít volant stočený tolik, aby to s pádly na sloupku byl nějaký problém.

Ale hlavně - já vůbec nechtěl rozpoutat debatu, co je lepší. Jenom si nemyslím, že si pádla na sloupku zasluhují být řazena mezi typická francouzská "sofistikovaná řešení poplatná době a trhu". >:D ;-)
Avatar - twistedTSD
23. 9. 2018 13:28
Re: Shooting break?
Peugeot to nějak neřeší, 5008 má taky k SUV daleko. :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2018 16:08
Re: Shooting break?
Fastback [odkaz] :-|
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2018 23:28
Re: Shooting break?
Nojo = to zas tak děsný neni. Pak už tomu řikaj správně

Co bys tam dal ty?

Na Pažouty nekoukám = zůstalo to tam po minulý 508?
Avatar - white label
23. 9. 2018 16:19
Re: Shooting break?
Pádla na sloupku jsou naopak na pochvalu (obecně), ty bych tam právě zrovna u Peugeotu nečekal. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 9. 2018 07:06
Re: Shooting break?
To máš jako s tím ovládáním rádia na volantu vs na sloupku. Někdo rád to, jiný zase tohle..;)
Avatar - Dzakobo
23. 9. 2018 13:15
Může být, ale
Shooting breaky určitě mají své místo na trhu, ale nesmí být moc osekána praktičnost. Třeba nákladová hrana v nesmyslné výšce a úzký vstupní prostor - viz. CLA, které je těžko použitelné. Nicméně třeba nová 508SW vypadá velmi solidně, jak design tak užitná hodnota. Ceed už je trochu diskutabilní, o něco lepší písnička než i30 Fastback - ten kufr je téměř nedobytný a malý, chyba.
Rozbalit vlákno
0
23. 9. 2018 13:17
St.
Ano, věřím tomu, že to může být nový trend. A myslím, že kvůli spotřebě (aerodynamice) je to lepší.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dzakobo
23. 9. 2018 14:08
Re: St.
Je to tak. Docela je škoda, že není kombi od A3, ideálně taková RS3 Avant mmmm, nástupce legendární RS2 Avant. O tom, že kombi schází Giulii již psát netřeba, ale nedá mi to.
Avatar - Jenik3
23. 9. 2018 13:30
vsechno je jen marketing
Veskery uspech te ci one karosarske varianty je jen o marketingu. Vhodne a pusobive podani "vyhod" je zarucenou cestou k uspechu. Ovsem nevim, kam smeruji slova shooting a break.
Osobne davam prednost sedanum - toyota, audi...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - xxc
23. 9. 2018 14:27
Re: vsechno je jen marketing
Osobne marketing nepotrebujem k tomu, aby som si kupil auto, v ktorom v dazdi vidim zle dozadu (sedan bez zadneho stieraca). Ludia skor kupuju, co sa im paci.
Avatar - _Karel_
23. 9. 2018 15:14
Re: vsechno je jen marketing
Přesně tak. Lidi kupují, co se jim líbí. Nikdo nepoběží do šourůmu proto, že na bilboardu četl "šůting brejk".
23. 9. 2018 17:28
Re: vsechno je jen marketing
Říká se, že žijeme v době, kdy většinu rozhodnutí, děláme očima a když vidím, kolik je na silnicích Fábií, tak si nadávám, že jsem nestudoval medicínu. Být očním lékařem může být dneska slušné terno.
24. 9. 2018 08:16
Re: vsechno je jen marketing
Urcite dizajn predava - to predaval vzdy, netreba si nic nahovarat. Ale rovnako dobre sa akceptuje dizajn podla penazenky. Ked som bol naposledy na autosalone obzeral auto taky postarsi parik:
Z: eeee mohli dat krajsie disky tomu autu
M: Vsak si kupis ake chces
Z: ale vsak v tej cene to uz malo byt, podme inde ...

Jednoducho, pacit sa moze vselico, ospravedlnit vyber sa vzdy da tak, ze vlastne najlepsie vyjde ta fabia(alebo cokolvek ine) lebo to je to, co penazenka dovoli v konecnom dosledku.
Avatar - speedfred
23. 9. 2018 17:56
Re: vsechno je jen marketing
sedan je tá posledná karoséria ktorá potrebuje zadný stierač.
Avatar - fOE
24. 9. 2018 08:45
Re: vsechno je jen marketing
:yes:
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 09:49
Re: vsechno je jen marketing
No to nevidim až tak úplně jednoznačně = platí to třeba pro Citron C6
Avatar - xxc
24. 9. 2018 09:51
Re: vsechno je jen marketing
Ved aj tak sa predava, ludia nepotrebuju pozerat cez zaprsane okno. Zaujimave, ze cez stk nepustia kombi s nefunkcnym zadnym ostrekovacom, ale ze chodim so sedanom este aj bez stieraca, to nikomu nevadi :-)
Avatar - fOE
24. 9. 2018 11:22
Re: vsechno je jen marketing
Na sedanu ti na sklo od cca 70kmph neprsi, a naopak, i to co na nej naprselo predtim i za jizdy v desti hezky uschne, a predevsim se nezanasi bordelem ze silnice jako zadni okno kombiku / HB. Tento ukol u sedanu prevezme zad po viko kufru, ale sklo zustava ciste. Ergo ze jednoho z STK s nefunkcnim zadnim steracem zenou a u druheho chybejici sterac nevadi mi prijde naprosto vporadku. ;-)
Avatar - xxc
24. 9. 2018 11:34
Re: vsechno je jen marketing
Ja mam ine skusenosti, Peugeot 306 a 407 za jazdy pekne neuschne. Preto by som sedan nikdy nekupil (aj keby kufor stacil). Nie su to moje auta. Nehovorim, ze sa neda jazdit, ved su auta uplne bez vnutorneho spatneho zrkadla, ale nie je to az take ergonomicke.
Avatar - sargis
24. 9. 2018 16:11
Re: vsechno je jen marketing
306 mala stierač keď si si objednal...tam sa skutočne hodil
neregistrovaný "SR20"
23. 9. 2018 13:42
Placaté vs tlusté
Placaté autá majú nižšiu spotrebu, ergo CO2. Bol by to dobrý smer. Ale obávam sa, že sa zákazníkom nebude chcieť presadať z crossoverov a SUV do placatých áut. Mali s tým prísť pred 10-15 rokmi...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dzakobo
23. 9. 2018 14:03
Re: Placaté vs tlusté
Mladší lidi, kteří mají pohybový aparát v pořádku a potřebují více prostoru, tak ideální volbou zůstává stále kombi. O to bych strach neměl. Vyšší nová auta kupují většinou starší lidi, kterým je "dynamický" styl shooting breaků šumák. Docela jsem zvědavý na nové CLA s.h.. :-)
Avatar - rokyta.p
24. 9. 2018 06:21
Re: Placaté vs tlusté
to jo, ale populace stárne a mnoho kombi je hodně tvrdých co neumí ani propérovat
Avatar - twistedTSD
23. 9. 2018 14:15
Re: Placaté vs tlusté
Až začne automobilkám hořet emisní koudel u zádele, možná ještě rády zákazníky přesvědčí, že pro rohlíky gazíkem jezdit nepotřebují. 508 a ProCeed jsou skvělý začátek.
Avatar - xxc
23. 9. 2018 14:29
Re: Placaté vs tlusté
Len aby sa v tych autach dalo sediet aj vzadu. Lebo ked v tom budu suchat hlavu vzadu, tak tato moda nemusi mat dlhe trvanie.
23. 9. 2018 16:45
Re: Placaté vs tlusté
V proceedu si narozdil od nekterych radobyprostornych SUV sedne 180 cm vysoky clovek pohodlne sam za sebe (vychazim z prvnich srovnani).
Obecne je stavba SUV totalni kravina, vzduch nad hlavou vozit nepotrebuju, v cylindru neridim. Kufr detto, kratky, vysoky. Na co?
O vyssim aerodynamickem odporu (emise) a dalsich nevyhodach se tu uz zminili ostatni.
Chapu to pro ty starsi lidi a pro tech par, co opravdu potrebuji terenni vuz. Ale jinak je to nesmysl, navic vetsinou i osklivy, ackoliv posledni dobou mi prijde, ze uz se i ty krabice trochu naucili delat.
23. 9. 2018 17:22
Re: Placaté vs tlusté
Seděl jsi někdy v nějakém SUV? A koukal jsi do kufru? Vypadá to, že ne.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 09:52
Re: Placaté vs tlusté
Bohužel má pravdu = SUV je z principu nejpitomější přitom cenou i provozem nejdražší typ karoserie :-)
Avatar - xxc
24. 9. 2018 09:56
Re: Placaté vs tlusté
Mozno ludia v aute nechcu lezat, ale normalne sediet :-) Tak isto nie je prijemne suchat naraznik pri kazdom obrubniku. Na to suv netreba, ale trosku zvyseny podvozok je lepsi.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 10:05
Re: Placaté vs tlusté
Nojo na to vymyslel už před lety řešení Chris Bangle [odkaz] překvapivě nebo asi spíš nepřekvapivě = s tim skvěle vymyšlenym autem který spojuje plusy SUV i běžný 5er a dneska už i 3er [odkaz] až tak moc neuspěl. Kdo by chtěl rozumnou směs praktičnosti a funkčnosti = radši vzhled >:D

No a dneska nejradši SUV :-)

Bohužel fakt ze všech ohledů nejpitomější a nejdražší typ karoserie ;-)
Avatar - xxc
24. 9. 2018 10:50
Re: Placaté vs tlusté
Nejpitomejsi nie, nejdrazsi ano. Tie bmw su dobre, len skarede. Osobne by som na krasu nepozeral, keby som na to mal :-) Celkom sa mi osvedcili mensie mpv, a tie tiez uz skoro nikto nekupuje.
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 10:56
Re: Placaté vs tlusté
Pro mě mpv neni = ale viz srovnávací testy = mpv je obecně lepší volba než suv
23. 9. 2018 17:23
Vtipný
jak se dneska dá pracovat s terminologií dle potřeby. Shooting brake je terminus, který označoval v počátcích především přestavbu luxusních sportovních kupé pánů, kteří potřebovali mít v čem odvézt své trofeje z lovu. U Mercedesu, jakožto luxusní značky, se dá použití názvu shooting brake chápat. Dávno před tím představili kupé se čtveřicí dveří, tudíž v jejich podání je to prostě trochu praktičtější (čtyřdveřové) kupé. Nicméně u mainstreamových značek jsou to spíš "sport wagony". Kia si tak sice pojmenovala model, což ji nikdo nemůže upřít, nicméně shooting break to nikdy nebude, byť to bude mít nalepeno na *. Není to ani sportovní, ani exkluzivní značka a ten kombík ani nevychází ze sportovního modelu, natož z kupé (i kdyby čtyřdveřového). Nesrovnatelně blíže k terminologii "shooting break" měla např Alfa Romeo 156 SW, která díky rodokmenu, zapuštěným klikám a sportovní siluetě vytváří dojem sportovního vozu s rozšířenou zádí. Což z ní dělá stále nejhezčí "kombík" na silnici. Takže ano, siluetou to může být sport wagon/sport kombi, ale podstatou to nikdy nebude shooting break. A Peugeot se ocitl na fotce prostě proto, že má hezký sportovněji střižený kombík a redakce potřebovala aspoň dvě auta pro "nový trend v mainstreamu".
Rozbalit vlákno
2
23. 9. 2018 20:34
Re: Vtipný
Co nejake slovo znamenalo pred 100 lety nikoho nezajima. To bysme pak nesmeli rikat sedan ani nicemu, co nenosi dva sluhove. Puvodni sedan: [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2018 10:13
Co nás čeká
V nejbližší době možná docela zajímavý slevy [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
24. 9. 2018 13:00
s
Budoucnost je v kombinaci klasiky s SUV jako v tomto případě [odkaz]
Rozbalit vlákno
0