SUV za milion korun: Co bychom si koupili my?

SUV za milion korun: Co bychom si koupili my?

Chcete se trochu „rozšoupnout“ a koupit SUV do milionu korun? Co radí redaktoři Auto.cz?

Už jsme vybírali auto za 400 tisíc i úsporné rodinné auto do 300 tisíc korun. Co tak ale na chvíli opustit svět konzumních aut a podívat se po něčem „lepším“? Rozhodli jsme se nahlédnout do jednoho z nejoblíbenějších segmentů trhu s novými auty, mezi takzvaná SUV. Abychom nevybírali jen z těch nejlevnějších modelů, stanovili jsme si poměrně velkorysý rozpočet. Milion korun za nové auto značně překonává finanční možnosti většiny Čechů, jak se ale ukázalo, při výběru SUV beztak odpovídá spíš středu nabídky.


 [150×166]

Jiří Červenka, šéfredaktor


„Za cenu marnivě vybaveného kompaktního SUV budu jezdit velkým autem.“

S výjimkou několika malých SUV prémiových značek dává náš rozpočet na výběr sice širokou, ale nepříliš rozmanitou plejádu kompaktních SUV. Anebo ne? Tuzemský importér Volkswagenu ví, po čem český živnostník touží, a nabízí Touareg 3,0 TDI za fantastických 999.900 Kč. Akční model přitom není vyložený žebrák. Kromě vidlicového šestiválce o výkonu 150 kW a skvělé osmistupňové převodovky ZF dostanete za svůj daňově optimalizovaný milion namátkou tempomat, dvouzónovou klimu a samozřejmě plný příděl airbagů. Pravda, sedmnáctky mnoho parády neudělají, ochranná lišta nakládací hrany může u Makra občas chybět a textilní sedačku si musíte posouvat vlastní silou. Tyto útrapy života v chudobě bych ale byl ochoten snášet, pokud by to znamenalo, že za cenu marnivě vybaveného kompaktního SUV budu jezdit velkým autem s vyspělým hnacím řetězcem, dobrými jízdními vlastnostmi a hromadou místa pro celou rodinu. Vlastně mě dost mrzí, že zrovna nemám ten volný milion...  [600×311]


 [150×166]

Aleš Jungmann, editor


„Malé, mrštné SUV, co na stovku zrychlí pod osm sekund.“

Milion už je hodně peněz, do X5 však ještě minimálně polovina schází a ani pětidveřový Land Cruiser nebo Grand Cherokee za tuto částku nepořídíte. Škoda, tahle auta totiž mají v mých očích velký respekt. Protože však vlastně vůbec nepotřebuji velkého stěhováka, nešel bych cestou chudých výbav, jen abych měl auto, které mi sousedi budou závidět. To si raději vyberu BMW X1. Nejsilnější benzinová verze xDrive28 by ale znamenala téměř žádné extras, tak co třeba xDrive25d? Na silnici je skoro stejně perfektní, velmi úsporný motor má celých 160 kW a auto jako celek vypadá (na SUV) velmi elegantně. Pohon všech kol bude radostí využít na silnicích i mimo ně a ještě mi do milionu z ceníkové ceny zbývá 90 tisíc na příplatky. Jejda, nevejde se mi do ceny M sportovní paket! Tak zpět, musí to tedy být xDrive20i v ceně 825.000 Kč. M sportovní paket za 108 tisíc, k tomu nějaký výhodný balíček, lepší rádio a jsme na milionu. Malé, mrštné SUV, co na stovku zrychlí pod osm sekund je přece fajn, ne?

 [600×309]
 [150×166]

Lukáš Vaverka, editor


„Nejhezčí auto na parkovišti s geniálně naladěným podvozkem.“

Za své peníze chci vždy to nejlepší. V kategorii kompaktních SUV je to jasné jak facka: Range Rover Evoque. Za milion korun sice můžeme hledat jen na začátku ceníku, ale to mně vlastně vůbec nevadí. Základní dieselový motor eD4 s pohonem předních kol je totiž tou nejlepší volbou – nebydlím totiž na horách, a tak pro mě pohon všech kol znamená hlavně vyšší spotřebu a horší jízdní vlastnosti. Nejlevnější Range Rover s geniálně naladěným podvozkem a velmi zdařilým designem stojí 854 tisíc korun, takže zbývá pořád dost volných prostředků na příplatkovou výbavu. Začneme od technického paketu za 85 tisíc (lepší multimediální systém, kožené čalounění, 18palcová kola), přidejme xenonové světlomety, vyhřívaná sedadla a hlavně hezky barevný lak – třeba červenou nebo světle zelenou metalízu v kombinaci s černou střechou. Takový Evoque určitě nebude vypadat chudě. Naopak bude nejhezčím autem na parkovišti a navíc ho bude zábava řídit.  [600×257]

 [150×172]

David Bureš, stálý spolupracovník


„Chci styl, nepotřebuji přeborníka v těžkém terénu.“

Vozy kategorie SUV jsou pro mě především o stylu a vyšším posezu, mimo vozovku, do terénu bych s ním stejně nevyrazil. Vyšší světlá výška a pohon všech kol se ale v zimě může hodit na zasněžené silnici na hory, na podzim třeba zase na rozbahněné cestě na chatu. Za milion korun bych zvolil Audi Q3, raději než VW Tiguan. Nadčasové křivky audiny budou dle mého názoru přece jen stárnout pomaleji, s ohledem na předchozí argumenty mi nevadí ani nižší světlá výška. Volba by zřejmě padla na verzi s 2,0 TDI (130 kW), dvouspojkovou převodovkou S tronic a systémem quattro, které dle aktuálního ceníku přijde na 878.600 korun. U Audi je tradičně problém s příplatky, automobilka si nechává připlatit za mnohé „samozřejmosti.“ Určitě bych chtěl tempomat, xenonová světla Plus, vyhřívání předních sedadel, dešťový a světelný senzor, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci a Audi parking system. Vzhled by vylepšily hliníkové střešní ližiny, za metalický nebo perleťový lak bych si nepřiplácel, vystačil bych si s černou Brilliant dodávanou bez příplatku. Z práce s kalkulačkou vyplývá, že za „moji“ Q3 bych dle aktuálně platného ceníku zaplatil 964.107 korun.  [600×348]
Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 

Přidat názorDiskuse: SUV za milion korun: Co bychom si koupili my?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…