Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV od Lamborghini nejdříve v roce 2017. Použije V8 biturbo?

David Bureš
Diskuze (2)
Italská automobilka chce prodávat nejsilnější a nejlehčí SUV ve své kategorii.

Vedení automobilky Lamborghini poodkrylo své plány pro nejbližší dobu. Italský automobilový výrobce nyní čeká, zda mu Audi povolí vyrábět SUV. Uvedl to šéf vývoje a výzkumu Lamborghini Maurizio Reggiani v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Reggiani v rozhovoru řekl, že italská automobilka nepočítá s tím, že by SUV začala vyrábět dříve než na začátku roku 2017. Do konce letošního roku by mělo Audi, majitel automobilky Lamborghini, rozhodnout, zda výrobu takového auta povolí.

Lamborghini už možnou podobu svého budoucího SUV naznačilo konceptem Urus, představeným na letošním pekingském autosalonu.

Vedení automobilky přepokládá, že jí SUV pomůže zvýšit roční prodeje až na 3.000 aut. Zájem o takový vůz mají mít především zákazníci z Číny, USA, Ruska a Středního východu. Loni Lamborghini vyrobilo 1.711 automobilů.

Sériové SUV od Lamborghini by mělo použít novou koncernovou platformu PL73 určenou pro velká SUV. Tuto platformu využijí i příští generace VW Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q7. Tato technika by se mohla stát základem také pro sériové SUV od Bentley.

Italská automobilka chce vyrábět to nejlehčí SUV na trhu, cílem je hmotnost pod dvě tuny. Platforma PL73 je kompletně vyrobena z oceli, proto budou ve zbývajících částech sériového Urusu použity velice lehké materiály. Automobilka uvažuje nad skořepinami sedaček z CFRP, kapota a dveře by zase mohly být vyrobeny z hliníku, nebo z hliníku kombinovaného s hořčíkem.

Letošní studie například použila netradiční strukturu z kovaného uhlíku ve tvaru T sahající od centrálního tunelu k místu ukotvení zadního zavěšení. Toto řešení podle Reggianiho umožnilo konstruktérům dosáhnout vysoké tuhosti auta bez zvýšení hmotnosti.

O motoru pod kapotou zatím rozhodnuto nebylo. Reggiani však uvedl, že je velice pravděpodobné použití přímovstřikové zážehové V8 s dvěma turbodmychadly. Tato jednotka by měla nabídnout vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, který je potřebný pro tento druh auta.

Cílem Lamborghini je výkon 440 kW (600 k), použitý motor tak bude zřejmě evoluce čtyřlitrového koncernového vidlicového osmiválce. Výhodou V8 je také to, že je kratší než V10 z Gallarda. To by umožnilo umístit agregát za přední nápravu a zlepšit tak rozložení hmotnosti auta, aniž by musel narůst jeho rozvor.

V rozhovoru také padl dotaz na pravděpodobné místo výroby Urusu. Reggiani přiznal, že by továrna Lamborghini v Sant' Agata Bolognese nemusela zvládnout kompletní výrobu tohoto auta, mohla by zde ale probíhat závěrečná montáž.

Lamborghini vozem kategorie SUV má na co navazovat. Mezi lety 1986 a 1992 vyrábělo model LM002. Legendární offroad byl určen hlavně pro šejky, kteří si díky němu mohli vychutnat vidlicový dvanáctiválec i na poušti.

David Bureš
Diskuze (2)
17. 5. 2012 12:58
Do té doby
snad upadne v zapomnění. A SUV obecně nebudou v módě.
17. 5. 2012 12:17
Zajímavé
Rozhodně to vypadá zajímavě. Jenom škoda, že to nejde urychlit a musíme si 5 roků počkat