Prodaly se tři kusy, takže nejspíš tohle úžasné autíčko trůní v kategorii ostatní. Ročně se prodává tak šedesát, sedmdesát kusů.
Trochu to sleduju, takže vím, že se sem v docela velký míře dováží jako ojetina od nejstarších až po úplně zánovní. Potom prodat nový za cca 430.000 asi pro dealery není úplně jednoduchý. Navíc předváděčku abys pohledal. Pokud vím, tak jsou dvě v Praze, jedna v Plzni,jedna v Litoměřicích. Suzuki má poměrně masivní reklamní kampaně v tisku, ale všimni se, že Jimny mezi skupinkou vyfocených modelů Suzuki vůbec není. Někdy mi to připadá jako kdyby ho snad vůbec prodávat nechtěli. Přitom v Německu se ho za rok 2009 prodalo cca 6.800 ks. Obzvláště zajímavě to vyzní ve srovnání s ostatními modely Suzuki za stejné období. Swift cca 19.600, Splash 11.400, Alto 8.800, SX4 8.000, Grand Vitara 4.350.
Tož asi tak. Ale kdo ho zkusil "vyvenčit", už nezapomene.... :yes::-)
Bingo, další, kdo má voči... :yes: Všímám si toho výplachu mozků už delší čas a není to jenom tady. Slušně do toho šlapou i na nejmenovaném TV autosalonu.
BOBíka si nevšímej, ten pindá při každé zmínce o Koreji. Poslední dva dny nemůže koukat ani na správy, furt se tam točí ta potopená korejská loď a už je z toho nepříčetný :-! >:-[]
Hovori o rozdeleni SUV, Off road a Pick-up, ako to bolo kedysi...no dnes je to uz tazke. Moderne technologie nahradili staru dobru robusnost a vsetko je inak. Neda sa to normalne uz rozdelit, napr. taky ML je v 63AMG skoro "lietadlo" a taky 430 CDI s Airmaticom a Off road paketom by si bez hamby zasluzil "nadavku" off road...
PS:spocital som to, v tej tabulke by bolo cca 15 modelov (nie 4) no velmi otazne by boli pocty predanych kusov...
To ano, to je druha stranka veci. O motory strach velmi nemam, prevodovky kde ako a na mysli si mal asi najmä podvozky. Tam tie nove zavesenia + vzduchove vaky a podobne budu najväcsi problem. Ale na druhu stranu, aj auto ako moj spominany ML ak sa pouziva v terene tak podla mna max. v pomere 20% teren a 80% cesta. Na dlhodobejsie namahanie si ludia racej zvolia Defika, LC, Massif a podobne... a ten co rad chodi na expedicie tak 2x do roka, tak Pajera, Land Cruiseri a podobne...stale to vidim na max. 30% teren a 70% cesta, ale dodrbat sa to kvalitne da - vid Disco a podobne...
Vyrobcovia robia to, co zakaznici ziadaju...to co niekedy bolo nemyslitelne je dnes real, za cenu tech. komplikovanosti...no to tu pisat asi nemusim...
Prekvapuje me, ze Yeti se prodava hlavne s naftou. To znamena, ze zakladu 1.2TSI se prodava minimum. Zajimavy, mel to byt stezejni motor tohodle modelu, ale zrejme vetsina kupcu touzi po ctyrkolce a nebo kupujou zaklad naftu. Ted budem mit pul roku 1.2TSI zaklad Yetaka v praci, tak zkusim udelat nejakej testik (az bude vsechna prace hotova...).
měli nechat jen čelní a zadní sklo, pak okna v předních dveřích. Zbytek mohli klidně zaplechovat, neb i přední světla mají větší plochu tak tyto prosklené plochy. Ne, nelíbí se mi to :'-(:-(
Podle principu "svůj k svému" nám tabulky pomalu zrají k další nutné segregaci, neb členění podle velikosti je principiálně nedostatečné. Totiž, nástupem lowendu i do tohoto segmentu se tabulky členěné pouze velikostně stávají lehce zmatečné. Zde bych koneckonců viděl i příčinu v nedůvodném křepčení mentálně podvyživených diskuzních jedinců nad výsledky jejich lowendových oblíbenců. Kvalitativní roztřídění, takříkajíc doslovné oddělení zrna od plev by postavení jednotlivých aut zprůhlednilo. Je přece nepřijatelné, aby v jedné tabulce "soupeřili" takoví prémioví borci jakými jsou například BMW X5 či X6 s lowendem.
Tedy bylo by dobré vytvořit tyto tabulky:
SUV malá - lowend
SUV malá - mainstream
SUV malá - premium
SUV velká - lowend
SUV velká - mainstream
SUV velká - premium (pozn. sem ovšem nutno řadit i Touareg.
Jen takto lze nalézt odpověď, jak si který vůz (ve své kategorizaci) stojí. A to postavení by bylo postavením objektivním. Nebo je tu snad někdo, kdo se domnívá, že kia sportage by měla mít místo v tabulce v níž boduje například i AUDI Q5?
á pán je chovatel ;-)
Křečky nikdy - to žere kabely, když to zdrhne. Ale je to osud některých psích plemen - zeptej se veterinářů....
Tak, aby nám tak neskončili někteří superhřebci z "premium" stáje...
Máš v tom brajgl, hovoříme-li o automobilkách, pak VW je supermainstream, hovoříme-li o modelech, je Touareg prémiový model. Doplň si vzdělání ať tu zítra nejsi zase za prosťáčka :-!
Není zač, takový výkřik do tmy zůstane nutně nevyslyšen. Stejná logika totiž platí ve všech kategoriích... v tabulkách z nižší střední nacházíš pravidelně lowend, mainstream i prémii, nevím proč by to u SUV mělo najednou vadit. Nebo je to jen takové pošťouchnutí?
Mimochodem, k tomu Touaregu... nebyl jsi to právě ty kdo tvrdil, že prémiová automobilka vyrábí pouze prémiové vozy a naopak mainstreamová automobilka pouze mainstreamové?
Nikoliv, Emele, to jsem nikdy netvrdil. Vždy jsem naopak tvrdil, že v rámci mainstreamu (supermainstreamu) a subprémie je nutno důsledně rozlišovat mezi postavením automobilky jako takové a mezi začleňováním aut. Tohle je aktuální samozřejmě v mainstreamu a subprémii, neboť právě tam dochází k tomu, že mainstreamová automobilka stvoří prémiový vůz (Toareg) resp. subprémiová automobilka stvoří prémii (8C). Dedy v tomhle musíme důsledně rozlišovat.
Co se týká mého návrhu na větší četnost tabulek, pak ano, očekávám, že od mini po vyšší střední se tabulky rozčlení. Bylo by to tak správné. Nebo snad o miss republiky soutěží též kuchařka u vás z kravína? ;-)
Tyhle tabulky jsou čistě o prodejích, není to soutěž o nejhezčí nebo nejlepší, tedy žádná miss.
Rozdělit by se to dalo, ovšem za cenu ještě větších nejasností a dohadů než dnes. Je Kia mainstream nebo lowend? Co je Venga a co Rio? Je kritériem pouze cena? Ceníková, akční, po slevě? Subjektivně dnes vnímám jako čistý lowend pouze Ladu a Dacii... a to je na samostatné statistiky dost málo.
:no: večna pravda o koncerne...Atmosfericky V6 - jeden z najmenej poruchovych motorov co sa daju krasne spravit a v ingolstadte aj toto dokazu spackat, proste profici 8-s hamba!
V porovnani s 30i z Mnichova je to neskutocny trapas.
Ohanas sa tu stale lowendom, supermainstreamom, atd.
Odkial to mas? kde je napisane, ze VW je premium???? Skusas tu nan nas svoje blaboly a snazis sa presadit nieco, co nie je pravda. Vies howno o autach...cmaras si tu len svoje pcoviny o vw a jeho posluhovacoch. A verim, ze by si zacal ospevovat aj Geely keby ich vw kupili.
Si porovnaj take motory od vw a Hyundai! Ked tam vw neda turbo, nemaju sancu sa dostat na taky vykon! A naftove motory ma Hyundai vykonejsie.
Ked je vw taky dokonaly, preco nezvysia zaruku?
Neobjektivnost a este raz neobjektivnost z tvojej strany! co nepatri pod vw a nie je z nemecka, stoji podla teba za p.i.cu!
si zaslepeny, alebo robis na vw importe >:D
jo___seru ma tvoje zvasty, ody pre tvoju radost a sracky co tu pises...a nie som sam!
___jo, si "legenda" skrz tvoje zvasty, a to stale nie si schopny tu ukazat na com jazdis! nie ze by ma to zaujimalo....ale ked sa povazujes za takeho znalca...ukaz s cim mas skusenosti >:D
btw___pracujem v oblasti predaja a servisu uz 10 rokov...jazdil som na vselicom! a ver ci never___vw ma od premium hoooodne daleko...hlavne co sa tyka konstrukcie.
vw a cely tvoj autosvet stoja za howno... :no::no::no:
Josal - posluhovac :-)
A sa stale neohanaj tym EOTY...
Aby raz nenastalo prekvapenie?
Tak ako s tym, ze Hyundai je 4. najvacsi vyrobca aut.
Nj___a je "zvlastnost"__ze Hyundai sa stal autom roka v Amerike ;)
Asi su to vazne sroty :DDD
>:D
Hjundaj by měl předeším dokázat vyhrát nějakou mezinárodní anketu, aby ho začali ostatní brát vážně. A tou třeba EOTY bezesporu je. Ty náš malý motoráři. ;-)
PS: V které "Americe" myslíš? V jižní? Ve střední? A kterej Hjundaj myslíš? Nějaký model? Nebo rovnou celá automobilka? >:D
Jistě, nechodíš do Mekáče, nejezdíš Toyotou... vlastně tě zajímá jen bistro za rohem a tvoje (třeba) Škodovka...
Pokud se ale bavíme o vnímání značky, je to zajímavá studie. Coca-cola, IBM, Microsoft, Nokia, Intel, Disney, Google, Sony... to jsou značky, které doslova hýbou celým světem. V autech to pak do top 20 dotáhli Toyota, Mercedes, BMW a Honda (v tomto pořadí). Bravo... vítězům.
To chválím, taky neříkám, že ty nejznámější jsou nutně nejlepší. Ale i pokud člověk nemá doma Mercedes, musí jeho automobilovou hvězdu respektovat. Tedy, měl by.
Nepředháněj. Pořád je to levná plečka a rozhodně to není vnímáno jako etalon kvality. To fakt ještě potřebuje dost času. Navíc je jasně patrná hranice V-Z Evropy: na východě se Korejci docela chytají, protože lidi jsou tu chudí a otáčejí každou korunu, forint, euro. Ale třeba ve Švýcarsku je Korea furt ještě vnímána jako důkaz osobního zoufalství.
kia ceed v nějaké střední výbavě a motorizaci vyjde mírně přes 400 stejně jako Toyota Corolla v o trochu slabší výbavě, takže tomu "podbízení" nerozumím, za tyhle peníze např. Rendlík prodává Lagunu, a odhaduju, že Citrón a Pižmoń to samé
... a proč prosím někdy používáš nick "GTI", někdy "jelito" a někdy "strýček BLB" a další, když stejně všechny tvoje mentálně nedonošené příspěvečky charakterizují dospívající dítě (optimističtější varianta) :-)
Podívej se za kolik koupíš 1.6 benzín u Fordu, u Renaultu, u Kie a u Fiatu. Až na Kiu to jsou samá slavná jména... a přitom Kia zdaleka není nejlevnější.
Psal jsem doslova o "Každej korejec začíná na poměrně nízké ceně".
Cedníka tu máme od 255 s nějakým lízingem, Focuse pod 300 neseženeš, třeba zde často vzpomínaná Venga v základu za 240, velmi dobrá cena, která očividně míří na Fabii...
Mě je to v celku jedno, kdo je za kolik, já osobně, dle mých kritérií, které nemůžeš znát, nepovažuji korejskou produkci, pro mne z jistých důvodů, za kdovíjakou kvalitativní špičku.
Já se ti tady jen snažím vysvětlit, že bych ke korejcům šel až v poslední řadě. Ty auta se mi nelíbí, nepovažuji je za evropské a mám možnost výběru jinde. Je to jen má svobodná volba, kterou nechceš pochopit. ;-)
Já to beru, já bych šel naposledy třeba k Ladě, ale každý má jiné preference. Myslel jsem, že budeme diskutovat v obecnější rovině než jsou osobní antipatie...
Diskuzi se nebráním a oceňuji, že jsi ji schopen.
Já mám ale dojem naprosto opačný než ty. Vengu tu máme za 240 tis. Co se proti ni dá postavit? Meriva (265 tis.)? Modus (250 tis.)? Roomster (285 tis.)? Všechno dražší. Ano, je to základní model, to jsou ty ostatní ovšem taky a to nemají ani 7 let záruku. Renault ten má tedy tuším 5.
Ceník ve škodovkce začíná u Roomsteru na 270 tis s 1.2 HTP, oproti tomu dostaneš Vengu s 1.4 a s 15 kW navrch a ještě o 10 tis levněji. Co je lepší volba?
Ceník ve Škodovce?Co to vidím.Když je diskuse o ztrátách hodnoty,tak příznivci koncernu nakupují hrubo pod ceníkové ceny,když se probírají ceny z hlediska "vyšší cena,vyšší kvalita",náhle je platná ceníková cena.Jak to tedy je?
Navíc je dost lidí a platí to pro všechny produkty,kteří když danému produktu nerozumnějí řídí se cenou,dražší-automaticky kvalitnější,levnější-šmejd.Už jsem zažil,kdy zákazníci nechtěli levněji,i když by se v pohodě dalo jít s cenou níže,kvůli obavám s nekvality.Ale byli to pouze jejich plané obavy,protože sami přiznávali,že dané problematice nerozumí.
Ceník ve Škodovce?Co to vidím.Když je diskuse o ztrátách hodnoty,tak příznivci koncernu nakupují hrubo pod ceníkové ceny,když se probírají ceny z hlediska "vyšší cena,vyšší kvalita",náhle je platná ceníková cena.Jak to tedy je?
Navíc je dost lidí a platí to pro všechny produkty,kteří když danému produktu nerozumnějí řídí se cenou,dražší-automaticky kvalitnější,levnější-šmejd.Už jsem zažil,kdy zákazníci nechtěli levněji,i když by se v pohodě dalo jít s cenou níže,kvůli obavám z nekvality.Ale byli to pouze jejich plané obavy,protože sami přiznávali,že dané problematice nerozumí.
Napíšu to sem asi už po šesté, ale kvůli tobě udělám výjimku.
Pokud kupuješ nový auto, tak na základní model bez výbavy uhádáš (pokud se ti to povede) slevu v řádu jednotek procent. Sám to odhaduju tak na 3% a budeš rád.
Pokud kupuješ vybavený auto, tak právě na tý výbavě třeba u škodovky můžeš s klidem uhádat 7% (i více) a nemusíš být zrovna rozený arabský trhovec.
Takže poučení pro tebe, příště mne čti komplexně a nevytrhávej věty z kontextu. Pak se vyhneš svým faux pas. :-!
Kia začala budování kvalitního brandu nabízením sedmileté záruky. To je jasná marketingová zpráva - děláme spolehlivá auta a jsme ochotni se za to zaručit. A zatím jim to vychází, viz naposledy třeba výborný výsledek Ceedu v dlouhodobém testu Autobildu. Samozřejmě, je tu ještě Mazda, která by na ten titul asi měla větší nárok.
Cenové podbízení je nesmysl, nevím kdo tu s takovým pojmem přišel.
Tím, že někomu strčíš sedmiletou záruku, nezaručí to, že se ti ten výrobek nebude sypat jako hromada písku, nebo že s ním člověk bude navýsost spokojen. A teď tu nemluvím o Sídu, ale obecně.
S oním pojmem to tuším byla redakce v jednom nedávném článku, jehož nadpis mnozí nerozdýchali. ;-)
Nepsal jsem o Sídu, taky jsem to výslovně uvedl a hle, opět první věta reakce, že záruka není jen na Sída. Opravdu, tos mi tedy napsal novinu.
Je to o pohledu. Zvolili bojovat taktikou "umlčíme je dlouhou zárukou". Dobře, jejich volba. Pro normální lidi určitě plus. Já osobně nikdy neměl žádný větší problém s žádným svým autem. Pominu li výměnu spotřebáku, pak se "poruchy" omezí pouze na spálený žárovky. A tak mě osobně je záruka 7 let prostě k ničemu a nic mi nepřináší. A když se tedy podíváš mou optikou na volbu vozu, co ti z toho vypadne?
Asi málo jezdíš... nová auta už nejsou tak spolehlivá jako před nějakými 15 lety, pokud se podíváš na ty dlouhodobé testy autobildu, pak 100.000 bez poruchy je naprostá výjimka. A to 100.000 není zase tak moc.
Když se podívám tvou optikou, je vždycky lepší mít záruku 7 let než 2 roky. Že jsi měl v minulosti štěstí neznamená, že ho budeš mít i v budoucnu. Automobilky generují pouze 18% zisku z prodeje aut, zbytek jde ze servisu a prodeje dílů...
Osobně, než mít dlouhou záruku, trpět dennodenně nedostatky v korejském voze a utěšovat se pocitem, že "mám přece sedm let záruku", a čekat, až ji budu moci využít (jestli), tak raději zvolím jiný vůz, kterému se nebudu muset přizpůsobovat a nebudou mě každou jízdu štvát ty chybky. ;-)