Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v prvním pololetí 2010: Kategorie malých a středních SUV prudce narostla, vede Yeti

Aleš Dragoun
Diskuze (192)
Celkový objem registrací v segmentu malých a středních aut do terénu se během prvních šesti měsíců meziročně zvýšil o 50,7 %, z 5.291 na 7.975 vozů.

Yeti bez konkurence, malá SUV vzrostla o polovinu

Pořadí po polovině roku 2010 dominuje pochopitelně Yeti (2.255, podíl 28,3 %), druhý je Tiguan (757, 9,5 %) před Qashqaiem (602, 7,5 %). Následuje již Hyundai ix35 (530, 6,6 %), Honda CR-V spadla na pátou příčku (432, 5,4 %). Hyundai tedy u domácích zákazníků boduje a dá se očekávat, že do konce roku vystoupá ještě výše, možná až za Yetiho. Je otázkou, co předvede Dacia Duster, její prodej se teprve rozbíhá a levné rumunské SUV zatím zahajuje třetí desítku celkového pořadí.

Tiguan se zlepšil oproti loňsku o 28,7 % (o 169 vozů více), Qashqai dokonce o 84,7 % (+ 276). Honda CR-V se naopak zhoršila (- 18,9 %, o 101 aut méně). Yetiho ještě porovnávat nebudeme, neboť jeho nárůst je v řádu tisícovek procent. U Hyundaie ix35 si budeme muset na srovnatelné údaje ještě dlouho počkat. Největším postupem kromě Yetiho se chlubí Mazda CX-7 (+304,3 %), nabídka dieselu vykonala své. Opačné statistice vévodí Nissan X-Trail (-72 %).

Třída malých terénních vozů, registrace na českém trhu v prvním pololetí 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměna (rok)změna (rok)Tržní podíl ve tř.
-Období1-6/20101-6/2009[ks][%]1-6/2010
1.Škoda YETI225513821171534,1%28,3%
2.Volkswagen TIGUAN75758816928,7%9,5%
3.Nissan QASHQAI60232627684,7%7,5%
4.Hyundai ix355300530-6,6%
5.Honda CR-V432533-101-18,9%5,4%
6.Audi Q5292312-20-6,4%3,7%
7.Ford KUGA289339-50-14,7%3,6%
8.Mazda CX-728370213304,3%3,5%
9.BMW X12660266-3,3%
10.Kia SORENTO2151862915,6%2,7%
11.Toyota RAV42121842815,2%2,7%
12.Volvo XC60210378-168-44,4%2,6%
13.Subaru FORESTER204235-31-13,2%2,6%
14.Mitsubishi OUTLANDER171229-58-25,3%2,1%
14.Suzuki GRAND VITARA171188-17-9,0%2,1%
16.Kia SPORTAGE164254-90-35,4%2,1%
17.Mercedes-Benz GLK118124-6-4,8%1,5%
18.Hyundai SANTA FE116239-123-51,5%1,5%
19.Chevrolet CAPTIVA108118-10-8,5%1,4%
20.Hyundai TUCSON106141-35-24,8%1,3%
21.Renault KOLEOS84157-73-46,5%1,1%
22.Citroën C CROSSER7083-13-15,7%0,9%
23.Peugeot 40076781-14-17,3%0,8%
24.Lada NIVA66511529,4%0,8%
25.Nissan X-TRAIL42150-108-72,0%0,5%
-Ostatní modely145187-42-22,5%1,8%
-CELKEM79755291268450,7%100,0%

Pojďme se podívat ještě na podíly značek. Mezi 27 (!) výrobci v tomto nabitém segmentu triumf nikdo Škodě nevezme, druhé místo si i s jedním modelem udržel Volkswagen, třetí je ale Hyundai (9,4 %), Nissan pak má přesných 8 %. Páté Hondě se blíží Kia (4,8 %). Hodnoty u Škody, VW a Hondy jsou shodné s těmi, které jsme uvedli v přehledu Top 5 modelů.

Hyundai ix35 v červnu druhý

Registrace malých a středních vozů do lehčího, či těžšího terénu oproti červnu roku 2009 vzrostly o 90,1 %, z 1.043 na 1.983 kusů.

Yeti letos získal v aktuálním měsíčním pořadí další prvenství za 585 exemplářů. Druhé místo obsadil Hyundai ix35 s také značnými 250 kusy. Není divu, přes stovku se totiž dostalo celkem šest modelů! Třetí je Volkswagen Tiguan se 135 registracemi, na čtvrté příčce najdeme Nissan Qashqai se 108 novými vozy a konečně na páté místo stačilo Hondě CR-V 107 kusů. Šestý Ford Kuga má o další jeden méně: 106.

V meziročním srovnání lídrů tabulky jsou porovnatelní pouze čtyři soupeři, pokud zahrneme i Yetiho. Ten se sice před rokem teprve rozjížděl a prodával druhý měsíc, ovšem co by mnozí dali za 91 kusů? Znamená to pro něj + 542,9 % a titul Skokana roku. Volkswagen Tiguan má ztrátu 21,5 %, loni měl na kontě 172 vozů. U Qashqaie počty naopak stouply (+ 26 automobilů, o 31,7 % více). Honda CR-V se může pochlubit ještě lepšími čísly, polepšila si o 81,4 % (+48 registrací).

Třída malých terénních vozů, registrace na českém trhu v červnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období6/20101-6/20106/20101-6/2010
1.Škoda YETI585225529,5%28,3%
2.Hyundai ix3525053012,6%6,6%
3.Volkswagen TIGUAN1357576,8%9,5%
4.Nissan QASHQAI1086025,4%7,5%
5.Honda CR-V1074325,4%5,4%
6.Ford KUGA1062895,3%3,6%
7.Audi Q5762923,8%3,7%
8.Toyota RAV4642123,2%2,7%
9.Mitsubishi OUTLANDER551712,8%2,1%
10.BMW X1522662,6%3,3%
11.Kia SORENTO512152,6%2,7%
12.Mazda CX-7472832,4%3,5%
13.Subaru FORESTER402042,0%2,6%
14.Volvo XC60392102,0%2,6%
15.Renault KOLEOS32841,6%1,1%
16.Hyundai SANTA FE301161,5%1,5%
17.Suzuki GRAND VITARA281711,4%2,1%
18.Chevrolet CAPTIVA261081,3%1,4%
19.Citroën C CROSSER22701,1%0,9%
19.Mercedes-Benz GLK221181,1%1,5%
21.Dacia DUSTER20291,0%0,4%
22.Peugeot 400714670,7%0,8%
23.Lada NIVA13660,7%0,8%
24.Kia SPORTAGE121640,6%2,1%
25.Suzuki JIMNY10260,5%0,3%
-Ostatní modely392382,0%3,0%
-CELKEM19837975100,0%100,0%

Titul Skokana sebral Mazdě CX-7 opět Yeti, její řady se i tak rozšířily o 422,2 %, z 9 na 47. Ve statistikách nalezneme ještě další tři modely, které se zvedly o více než 100 %. Jsou jimi Toyota RAV4 (+255,6 %), Mitsubishi Outlander (+139,1 %) a Kia Sorento (+131,8 %). Největší meziroční propad zaznamenal pomalu končící Hyundai Tucson (-78,3 %), následuje jej Kia Sportage, která čeká na generační výměnu (-72,7 %).

U Škody Yeti činily vznětové motory v červnu 70,3 % registrací (411 kusů), Hyundai ix35 měl tento podíl o dost nižší, 55,6 % (139 vozů), Tiguan dosáhl na 72,6 % (98). Nissan Qashqai skončil na 38,9 %, 42 aut poháněly agregáty spalující naftu. Procento turbodieselových kočovníků je tedy znovu z Top 5 nejnižší. Honda CR-V skončila na 49,5 %, v absolutních číslech měla 53 kusů.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Škoda Yeti - Sněžný muž přichází z Kvasin
TEST Škoda Yeti 1,2 TSI - Bude se vám líbit (12/2009)
TEST Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 – Benzinový Bigfoot (10/2009)
TEST Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 – Šplhoun tržní (8/2009)

Aleš Dragoun
Diskuze (192)
13. 1. 2011 17:26
Re: LETNÍ YETI
:-) :yes:
13. 1. 2011 17:21
Re: LETNÍ YETI
A přitom stačilo napsat, mám malou hlavu, v ní ještě menší mozek, či spíše mozeček a ten strop byl tak stráááášně vysoko.....
Avatar - Slavek-TDM
3. 8. 2010 22:45
Re: Yeti - a překvapuje to někoho?
Tak to mame asi stejne; vsak vime ;-)
3. 8. 2010 20:28
Re: LETNÍ YETI
Tak ja ma SVE ZKUSENOSTI prave s tou 1,8 atmo, proto me to prekvapilo, a potesilo, pokud by to tak bylo. Co je na tom divneho? Taky jsem ze sveho auta nadseny, ale zaroven jsem sundal ruzove bryle a vlastni auto si dokazu i zkritizovat. Z kubika jsem mel ve srovnani s tebou stejny dojem, proto jsem psal, co jsem psal. Nikde (klidne najdi kde) jsem zadny motor nevychval, pouze jsem se zminil, ze pokud je stejny jako kubikovy pocity, je to parada. Pkoud to tak neni, tak to neni ani parada, co ti na tom prijde divneho? Wolfe, ty bez za roh a dej si dve vychovne, co tu predvadis je trapas nad trapas a uz nikdo neresi, jestli mas pravdu nebo ne. Je to smutne, ale je to tak. Tve komentare proste nikdo nebere vazne. Byt tebou, zamyslim se, zalozim novy nick a jedu od nuly
Avatar - white label
3. 8. 2010 19:13
Re: LETNÍ YETI
Zklamat ani překvapit už mě snad ani nemůžeš, "zelenáči"... >:-[]