30.10. 2016 Jiří Baborský

Suzuki Address 110: Kámoš na každý den

 

Počasí nás pomalu, ale jistě vyhání ze sedla dlouhodobě testovaného skútru. Jaký byl půlrok se Suzuki Address 110?

Znáte ten super pocit, když máte kamaráda, na kterého se můžete vždycky spolehnout a nikdy nezklame? Šest měsíců jsme si takhle užívali s malým skútrem od Suzuki. Nikdy neřekl ne, vždy byl připraven a nevyžadoval žádnou speciální péči. Kromě jedné zastávky na předepsaný servis jen jezdil a jezdil. Docela úleva po kalvárii, jakou jsme loni zažili s Maxonem Matador – oprava po nehodě trvala nekonečně dlouho, kvůli poruše zapalování jsme zůstali stát na pražské magistrále a nakonec nám stroj ukradli…

Za půl sta

Pořizovací cena 54.900 Kč zaslouží malý rozbor. Může být vyšší i nízká, záleží totiž na úhlu pohledu a preferencích zájemce. Ve srovnání s čínskou produkcí za třicet tisíc je address dražší. Dostanete však stroj renomované značky, byť jde o model z nejnižšího spektra její nabídky.

Mrknete-li se po značkových stopětadvacítkách, narazíte na částky 70.000 Kč a víc, nemluvě o vyšperkovaných luxusních skútrech typu Suzuki Burgman, které stojí přes sto tisíc. Pak se jeví Address 110 jako správná adresa pro nenáročného uživatele.

Skromnost ho šlechtí

Address spadá do kategorie skútrů, na něž můžete usednout s oprávněním skupiny B, tedy řidičákem na auto. Proto si jej vyzkoušeli i členové redakce, kteří jinak holdují pouze dvěma stopám. Kubatura 110 cm3 vypadá nezvykle, podobný stroj má v nabídce jen Honda. Běžné jsou malé padesátky a větší stopětadvacítky. Suzuki tvrdí, že stodesítka je optimálním kompromisem mezi oběma velikostmi: úsporná jako 50 cm3 a výkonná jako 125 cm3. Pravda je, že naše půlroční spotřeba 2,6 l/100 km je parádní, obzvlášť když jsme jednoválec zrovna nešetřili. Na rozdíl od křehkých redakčních stážistek jsou redaktoři plnotuční chlapi, a tak rukojeť plynu strávila nejvíc času v poloze „plný“. Nevyhýbali jsme se dálnicím, zavítali do kopců Karlštejnska a po Praze nezřídka cestovali ve dvou. Spotřebu tedy hodnotíme na výbornou.

Dynamika vzduchem chlazeného jednoválce nám po metropoli naprosto dostačovala a ani za hranicí města jsme si nepřipadali nepatřičně. Je však pravda, že kapalinou chlazené stopětadvacítky mají trochu navrch, snadno se rozjedou na tachometrových 115 km/h, zatímco na suzuki jsme po rovině jeli nejvíc stovkou, z kopce pak 110 km/h. Třeba předjetí náklaďáku proto vyžaduje větší obezřetnost a lepší plánování.

Plusy převažují

Address nemá ambice vyhrávat soutěže krásy ani ohromovat výbavou. Jde přímou cestou k jádru věci, za pár korun vás protáhne ucpaným městem a počká na vás v sebemenší skulince, kterou pro jeho zaparkování najdete. Nesmírně snadná manipulace a hbitost podobná jízdnímu kolu – to jsou další vlastnosti, které jsme si tolik oblíbili. Najednou nám i malé motorky připadají neohrabané.

Ke kladům řadíme také solidní pohodlí dané velkými čtrnáctipalcovými koly a slušnou tuhostí rámu, což jsme od stroje této kategorie po pravdě ani nečekali.

Největší slabinou – a v podstatě jedinou – jsou mdlé brzdy. Na jejich pomalý nástup jsme si nakonec zvykli, stejně jako na potřebu víc přitlačit. V delších prudších sjezdech už je však cítit pálící se obložení, což u motorky vážící necelý metrák svědčí o slabé dimenzaci. Do hor bychom vám tedy Suzuki Address 110 úplně nedoporučili, jinak si ale tenhle nenápadný skromný služebník získal naše sympatie.

Spotřeba

Obvykle jsme nepokoušeli štěstí a tankovali chvíli poté, co ručička palivoměru spadla na nulu. Běžně jsme ujeli 150-160 km a doplnili čtyři litry naturalu, skutečný objem ale činí 5,2 l. Ukazatel tedy není kdovíjak přesný a pokaždé nám v nádrži zbývalo přes litr paliva, což by stačilo k ujetí minimálně dalších 50 km. Rekordem byl nájezd 217 km, kdy jsme nádrž vysušili celkem poctivě.

Vývoj spotřeby
1. nádrž 3,2 l/100 km zajíždění
2. nádrž 2,8 l/100 km Praha a okolí
3. nádrž 3,0 l/100 km Praha + dálnice
4. nádrž 2,0 l/100 km Cesta na Orlík
5. nádrž 1,6 l/100 km Cesta z Orlíku
6. nádrž 2,5 l/100 km Praha a okolí
7. nádrž 2,5 l/100 km Praha a okolí
8. nádrž 3,7 l/100 km dálnice, jízdy ve dvou
9. nádrž 3,4 l/100 km Praha + dálnice
Celkový průměr: 2,6 l/100km

Za kolik jsme jezdili?

Vezmeme-li v úvahu roční nájezd 4000 km a dosavadní spotřebu 2,6 l/100 km při zaokrouhlené ceně 30 Kč/litr, vyjdou nám náklady na palivo 3120 Kč. Skútr musí absolvovat servisní prohlídku právě po ujetí 4000 km nebo jednou ročně, průměrná cena činí 1650 Kč. Povinné ručení by pražský řidič ve věku 36 let bez bonusů pořídil od 700 Kč. Celkem nám tedy vycházejí teoretické roční náklady se vším všudy na parádních 1,37 Kč/km.

Pokud bychom vzali v úvahu naši konkrétní půlroční sezonu, během níž jsme najeli 1470 km a za benzin zaplatili 1103 Kč, stál nás každý kilometr na palivu 75 haléřů. Po započtení servisní prohlídky a pojištění jsme v tom za pořád velmi lidových 2,35 Kč/km.

Plusy

  • Atraktivní cena
  • Jízdní dynamika
  • Skvělá obratnost
  • Cestovní komfort
  • Praktické odkládací prostory

Minusy

  • Slabé brzdy
  • Absence hodin

Suzuki Address 110
Motor čtyřdobý jednoválec SOHC
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 113
Výkon (kW/ot. za min) 6,7/8000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 8,6/6000
Převodovka, sek. převod variátor
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučová 190/bubnová 120
Pneumatika P 80/90-14
Pneumatika Z 90/90-14
Rozvor (mm) 1260
Výška sedla (mm) 755
Pohotovostní hmotnost (kg) 97
Nejvyšší rychlost (km/h) 95
Objem nádrže (l) 5,2
Základní cena (Kč) 54 900
Spolupracujeme s TipCars.com
Funguje tu „daňové gestapo“, říká Babišův poradce Bláha Funguje tu „daňové gestapo“, říká Babišův poradce Bláha

Před rokem říkal, že Andreji Babišovi nevěří, a že je pro…

Výdělky O2 letos vzrostly, výrazně přesahují miliardu Výdělky O2 letos vzrostly, výrazně přesahují miliardu

Operátor O2 zvýšil v prvním čtvrtletí zisk o tři procenta…

Komentář Bohumila Pečinky: Odvolání Babiše? Hra zašla daleko Komentář Bohumila Pečinky: Odvolání Babiše? Hra zašla daleko

Okolí premiéra Bohuslava Sobotky rozehrálo hru proti…

Microsoftu i Googlu výrazně vzrostly zisky Microsoftu i Googlu výrazně vzrostly zisky

Čistý zisk amerického softwarového gigantu Microsoft ve…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu

Policie v Estonsku se rozhodla netradičně ukončit…

 






 
Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Dnes 08:00

V Estonsku právě probíhají první testy Škody Karoq. Než zveřejníme první jízdní dojmy, pojďme si shrnout vůbec první oficiální informace.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Kde oslavit

Kde oslavit "čarodějnice"? Vezměte děti na výlet.

Filipojakubská noc či pohanský Beltine bývaly slavné svátky. Dnes se sice jejich magický aura trochu vytratila,…

 

iSport.cz

Plzeň uctí zesnulého Rajtorala a vyřadí jeho dres. Ivanschitz má nové číslo

Plzeň uctí zesnulého Rajtorala a vyřadí jeho dres.…

Fotbalová Viktoria Plzeň v sobotním ligovém utkání s Duklou Praha oficiálně vyřadí číslo 27, s nímž nastupoval…

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a Chelsea v Anglii jede

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a…

Ani Guardiola, ani Mourinho, natož Klopp. K titulu v Premier League uhánějí fotbalisté Chelsea pod velením…

 

Reflex.cz

Macronova žena by v USA dostala třicet let vězení

Macronova žena by v USA dostala třicet let vězení

Vracím se k cause, která mne nedávno pohnula k sepsání petice. K případu americké učitelky Jennifer, která si…

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…