30.10. 2016 Jiří Baborský

Suzuki Address 110: Kámoš na každý den

 

Počasí nás pomalu, ale jistě vyhání ze sedla dlouhodobě testovaného skútru. Jaký byl půlrok se Suzuki Address 110?

Znáte ten super pocit, když máte kamaráda, na kterého se můžete vždycky spolehnout a nikdy nezklame? Šest měsíců jsme si takhle užívali s malým skútrem od Suzuki. Nikdy neřekl ne, vždy byl připraven a nevyžadoval žádnou speciální péči. Kromě jedné zastávky na předepsaný servis jen jezdil a jezdil. Docela úleva po kalvárii, jakou jsme loni zažili s Maxonem Matador – oprava po nehodě trvala nekonečně dlouho, kvůli poruše zapalování jsme zůstali stát na pražské magistrále a nakonec nám stroj ukradli…

Za půl sta

Pořizovací cena 54.900 Kč zaslouží malý rozbor. Může být vyšší i nízká, záleží totiž na úhlu pohledu a preferencích zájemce. Ve srovnání s čínskou produkcí za třicet tisíc je address dražší. Dostanete však stroj renomované značky, byť jde o model z nejnižšího spektra její nabídky.

Mrknete-li se po značkových stopětadvacítkách, narazíte na částky 70.000 Kč a víc, nemluvě o vyšperkovaných luxusních skútrech typu Suzuki Burgman, které stojí přes sto tisíc. Pak se jeví Address 110 jako správná adresa pro nenáročného uživatele.

Skromnost ho šlechtí

Address spadá do kategorie skútrů, na něž můžete usednout s oprávněním skupiny B, tedy řidičákem na auto. Proto si jej vyzkoušeli i členové redakce, kteří jinak holdují pouze dvěma stopám. Kubatura 110 cm3 vypadá nezvykle, podobný stroj má v nabídce jen Honda. Běžné jsou malé padesátky a větší stopětadvacítky. Suzuki tvrdí, že stodesítka je optimálním kompromisem mezi oběma velikostmi: úsporná jako 50 cm3 a výkonná jako 125 cm3. Pravda je, že naše půlroční spotřeba 2,6 l/100 km je parádní, obzvlášť když jsme jednoválec zrovna nešetřili. Na rozdíl od křehkých redakčních stážistek jsou redaktoři plnotuční chlapi, a tak rukojeť plynu strávila nejvíc času v poloze „plný“. Nevyhýbali jsme se dálnicím, zavítali do kopců Karlštejnska a po Praze nezřídka cestovali ve dvou. Spotřebu tedy hodnotíme na výbornou.

Dynamika vzduchem chlazeného jednoválce nám po metropoli naprosto dostačovala a ani za hranicí města jsme si nepřipadali nepatřičně. Je však pravda, že kapalinou chlazené stopětadvacítky mají trochu navrch, snadno se rozjedou na tachometrových 115 km/h, zatímco na suzuki jsme po rovině jeli nejvíc stovkou, z kopce pak 110 km/h. Třeba předjetí náklaďáku proto vyžaduje větší obezřetnost a lepší plánování.

Plusy převažují

Address nemá ambice vyhrávat soutěže krásy ani ohromovat výbavou. Jde přímou cestou k jádru věci, za pár korun vás protáhne ucpaným městem a počká na vás v sebemenší skulince, kterou pro jeho zaparkování najdete. Nesmírně snadná manipulace a hbitost podobná jízdnímu kolu – to jsou další vlastnosti, které jsme si tolik oblíbili. Najednou nám i malé motorky připadají neohrabané.

Ke kladům řadíme také solidní pohodlí dané velkými čtrnáctipalcovými koly a slušnou tuhostí rámu, což jsme od stroje této kategorie po pravdě ani nečekali.

Největší slabinou – a v podstatě jedinou – jsou mdlé brzdy. Na jejich pomalý nástup jsme si nakonec zvykli, stejně jako na potřebu víc přitlačit. V delších prudších sjezdech už je však cítit pálící se obložení, což u motorky vážící necelý metrák svědčí o slabé dimenzaci. Do hor bychom vám tedy Suzuki Address 110 úplně nedoporučili, jinak si ale tenhle nenápadný skromný služebník získal naše sympatie.

Spotřeba

Obvykle jsme nepokoušeli štěstí a tankovali chvíli poté, co ručička palivoměru spadla na nulu. Běžně jsme ujeli 150-160 km a doplnili čtyři litry naturalu, skutečný objem ale činí 5,2 l. Ukazatel tedy není kdovíjak přesný a pokaždé nám v nádrži zbývalo přes litr paliva, což by stačilo k ujetí minimálně dalších 50 km. Rekordem byl nájezd 217 km, kdy jsme nádrž vysušili celkem poctivě.

Vývoj spotřeby
1. nádrž 3,2 l/100 km zajíždění
2. nádrž 2,8 l/100 km Praha a okolí
3. nádrž 3,0 l/100 km Praha + dálnice
4. nádrž 2,0 l/100 km Cesta na Orlík
5. nádrž 1,6 l/100 km Cesta z Orlíku
6. nádrž 2,5 l/100 km Praha a okolí
7. nádrž 2,5 l/100 km Praha a okolí
8. nádrž 3,7 l/100 km dálnice, jízdy ve dvou
9. nádrž 3,4 l/100 km Praha + dálnice
Celkový průměr: 2,6 l/100km

Za kolik jsme jezdili?

Vezmeme-li v úvahu roční nájezd 4000 km a dosavadní spotřebu 2,6 l/100 km při zaokrouhlené ceně 30 Kč/litr, vyjdou nám náklady na palivo 3120 Kč. Skútr musí absolvovat servisní prohlídku právě po ujetí 4000 km nebo jednou ročně, průměrná cena činí 1650 Kč. Povinné ručení by pražský řidič ve věku 36 let bez bonusů pořídil od 700 Kč. Celkem nám tedy vycházejí teoretické roční náklady se vším všudy na parádních 1,37 Kč/km.

Pokud bychom vzali v úvahu naši konkrétní půlroční sezonu, během níž jsme najeli 1470 km a za benzin zaplatili 1103 Kč, stál nás každý kilometr na palivu 75 haléřů. Po započtení servisní prohlídky a pojištění jsme v tom za pořád velmi lidových 2,35 Kč/km.

Plusy

  • Atraktivní cena
  • Jízdní dynamika
  • Skvělá obratnost
  • Cestovní komfort
  • Praktické odkládací prostory

Minusy

  • Slabé brzdy
  • Absence hodin

Suzuki Address 110
Motor čtyřdobý jednoválec SOHC
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 113
Výkon (kW/ot. za min) 6,7/8000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 8,6/6000
Převodovka, sek. převod variátor
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučová 190/bubnová 120
Pneumatika P 80/90-14
Pneumatika Z 90/90-14
Rozvor (mm) 1260
Výška sedla (mm) 755
Pohotovostní hmotnost (kg) 97
Nejvyšší rychlost (km/h) 95
Objem nádrže (l) 5,2
Základní cena (Kč) 54 900
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 





 
48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí stávajících 12 voltů?

48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí 12 voltů?

Dnes 18:25

Budoucnost automobilové elektroinstalace patří 48voltové palubní síti, hlásají do světa automobilky. Co přinese čtyřnásobné zvýšení palubního napětí? A bude se i nadále používat 12voltová sít?




Blesk.cz

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to se nám bude dařit

V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to…

Během neděle bude do Česka proudit chladný a vlhký vzduch od severozápadu, který pocítíme na vlastní kůži. V…

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

 

iSport.cz

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne někdo na svazu

Vrba o faulu na Dvořáka z Jihlavy: Ať to rozhodne…

Po čtyřech kolech je Plzeň jediným týmem HET ligy s plným počtem bodů. Nad pražskými „S“, s kterými by podle…

SESTŘIHY: Plzeň vládne lize, Sigma je druhá. Slavia ztratila, Sparta slavila

SESTŘIHY: Plzeň vládne lize, Sigma je druhá. Slavia…

Fotbalisté Viktorie Plzeň zůstávají jako jediní v lize bez ztráty body. Svěřenci Pavla Vrby otočili ve 4. kole…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…