Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Alto Eco: Zážehový tříválec se spotřebou 3,1 l/100 km

David Bureš
Diskuze (9)
Úsporná varianta Suzuki Alto je poháněna tříválcem o výkonu 39 kW kombinovaným s převodovkou CVT.

Suzuki začne na domácím japonském trhu od poloviny letošního prosince prodávat ekologickou verzi miniauta Alto s označením Eco. Auto v japonském jízdním cyklu 10-15 spotřebuje pouze 3,1 litrů benzinu na 100 km.

Automobil třídy kei je poháněn zážehovým tříválcem o objemu 658 cm3, který disponuje výkonem 38 kW v 6000 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 63 Nm při 4000 min-1.

Motor s interním označením R06A je nadčtvercový – vrtání je 64 mm, zdvih pak 68,2 mm. S tříválcem spolupracuje převodovka s plynule měnitelným převodem.

Nižší spotřebě paliva přispívá nižší vnitřní tření v motoru, účinnější převodovka, start-stop systém, ale také lepší aerodynamika a nižší hmotnost.

Alto Eco má o 15 mm nižší světlou výšku, nechybí ani aerodynamičtější přední nárazník nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem. Lehčí materiály použité v karoserii pak snížily hmotnost vozu na 740 kg.

Automobil bude v Japonsku nabízen ve dvou stupních výbavy. Ceny začínají na částce 895.000 jenů (v přepočtu asi 222 tisíc korun).

David Bureš
Diskuze (9)
30. 11. 2011 08:34
Re: Spravny smer
Máte pravdu, kór v případě, že tam bude CVT, která drží motor furt v místě max krouťáku to asi nejde takhle porovnávat.
Avatar - Bristol
29. 11. 2011 20:57
Re: Spravny smer
a není to snad pravda...auta tohoto segmentu mají u nás v ČR prostě hodně těžkej život...to je holej fakt...
29. 11. 2011 20:37
Re: Spravny smer
Nabízet se u nás určitě nebude, protože už jen pořizovací cena Kč 222.000,-- je ve zdejších krajích neobhajitelná. Navíc spousta místních "odborníků" na diskuzi by všem kolem vysvětlila, že je zbytečné kupovat takové "předražené" miniauto, když tu mám o 70 tis. levnější Thalii, Pandu, I20 a za stejné peníze auta o třídu větší... :no:
29. 11. 2011 16:43
Re: Spravny smer
Kroutak na hrideli motoru nic nerika, je tam jeste prevodovka,

takze si to prepocitej na kroutak jaky je na kole pro jedmotlive prevody.
29. 11. 2011 16:40
Re: Spravny smer
To je kroutak na klikove hrideli. A ten lze nasobit prevody libovolnou konstantou, tudiz to neni parametr vhodny k porovnavani dvou ruznych aut. Naopak vykon je invariantni vuci zprevodovani a rovnice: zrychleni = vykon / (hmotnost x rychlost) plati univerzalne.

Problem, na ktery myslim narazite, by mohl nastat v pripade nevhodneho prubehu momentu u tohoto Suzuki, ale v pripade CVT prevodovky je to extremne nepravdepodobne. Motor bude stale v otackach max (temer) momentu.