Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki B-King: sériovka již na jaře 2007

Roman Daněk
Diskuze (8)
Velký naháč s ostrými hranatými tvary, dvojicí velkých kosočtvercových koncovek pod sedlem a řadovým čtyřválcem o objemu 1300 ccm. To všechno jsou charakteristické znaky sériové podoby motocyklu Suzuki B-King, který debutoval v Paříži.

Suzuki B-king byl jako koncept představen na tokijském motosalonu v roce 2001. Jednalo se motocykl s motorem z Hayabusy, který dostal do vínku navíc turbodmychadlo a celkový výkon byl naladěn na 176 kW (240 k). Řada motorkářů tehdy tiše zaplakala, že se B-king nedostal do výroby.

Vše se ale mění a po pěti letech byla na konci září v Paříži představena sériová verze modelu B-King. Srdcem motocyklu je čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválec o objemu 1300 cm3. Kdo se v motorkách trochu orientuje, je mu jasné, že pohonná jednotka je z hypercestovního stroje Hayabusa, akorát proti původnímu konceptu nemá přeplňování. Technická data zatím nejsou známá, spekuluje se o výkonu někde okolo hranice 160 koní a vyššímu točivému momentu ve středních otáčkách.

Konkurence pro sériovou Suzuki B-King je zatím těžko odhadnutelná. Co se týče designu, napadá mě pouze Yamaha MT-01, ale tam je velkoobjemový V-Twin, což je zcela odlišný motor a tím pádem budou i jiné jízdní vlastnosti. Předpokládám, že bližší informace se objeví během probíhajícího motosalonu Intermot v Kolíně nad Rýnem.

Roman Daněk
Diskuze (8)